Ik vind het hier heerlijk wonen. Het is inderdaad niet een wereldstad als LA of NY, maar tenzij je iemand bent die naar een bruisend nachtleven snakt is er genoeg te doen in de stad en omgeving. En de natuur is prachtig!zivojan schreef:Wij gaan ook in SLC wonen. Haar ouders wonen daar ook en zij heeft en condo daar en haar werk. Het is ook een mooie stad en niet zo groot als la of new york. Ik kan daar wel wennen denk ik..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen met mijn amerikaanse vriendin
Re: Trouwen met mijn amerikaanse vriendin
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wachten op je Social Security Number kan betekenen dat je lang moet wachten - als het al komt.
Je kunt op je papierwerk aanvinken dat men je Social Security Card automatisch toestuurt, maar de ervaring in het verleden heeft geleerd dat dit niet altijd (of liever: bijna nooit) gebeurt. Als het al goed gaat, dan betekent het meestal een maand of drie, vier wachten voordat je het ontvangt.
Het is sneller om het rechtstreeks bij een Social Security Office aan te gaan vragen. Ik ben na twee dagen na aankomst al naar het Social Security Office gegaan (op dinsdag aangekomen, op donderdag naar het Social Security Office gegaan), en mijn aanvraag voor een Social Security Card ingediend. De dinsdag erna kon ik mijn Social Security Number gaan afhalen, dus precies een week na aankomst.
Je hebt dan weliswaar nog niet je Social Security Card, maar wel je SSN en dat heb je nodig om ergens te kunnen solliciteren: bijna overal waar je online moet solliciteren, is een SSN verplicht (ook al is in theorie je tijdelijke in je paspoort I-551 voldoende).
Zodra je dus je (tijdelijke) "green card" hebt, kun je het beste na een paar dagen even bij een Social Security Office langs gaan.
Via deze link kom je bij het aanvraagformulier voor je Social Security Card uit.
Je kunt op je papierwerk aanvinken dat men je Social Security Card automatisch toestuurt, maar de ervaring in het verleden heeft geleerd dat dit niet altijd (of liever: bijna nooit) gebeurt. Als het al goed gaat, dan betekent het meestal een maand of drie, vier wachten voordat je het ontvangt.
Het is sneller om het rechtstreeks bij een Social Security Office aan te gaan vragen. Ik ben na twee dagen na aankomst al naar het Social Security Office gegaan (op dinsdag aangekomen, op donderdag naar het Social Security Office gegaan), en mijn aanvraag voor een Social Security Card ingediend. De dinsdag erna kon ik mijn Social Security Number gaan afhalen, dus precies een week na aankomst.
Je hebt dan weliswaar nog niet je Social Security Card, maar wel je SSN en dat heb je nodig om ergens te kunnen solliciteren: bijna overal waar je online moet solliciteren, is een SSN verplicht (ook al is in theorie je tijdelijke in je paspoort I-551 voldoende).
Zodra je dus je (tijdelijke) "green card" hebt, kun je het beste na een paar dagen even bij een Social Security Office langs gaan.
Via deze link kom je bij het aanvraagformulier voor je Social Security Card uit.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
@ Dento Was dit ook met een k1 visum?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, mijn Amerikaanse vrouw en ik hebben in Nederland via Direct Consular Filing (de onofficiële term voor een I-130 aanvraag) mijn green card aangevraagd (wij waren al meer dan 2,5 jaar getrouwd), maar dat doet er niet toe: zodra je legaal in het land bent als (permanent) resident en voor een SSN in aanmerking komt, dan is het aan te raden om gewoon meteen de aanvraag voor een SSN in te gaan dienen, en niet te wachten totdat men (misschien) iets toestuurt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Hallo allemaal,
Ik zit nu in amerika bij mijn verloofde. Dus even een kleine update. De douane duurde erg kort maar. Na een half uur was het al klaar. Het duurde dus zekers geen 2 a 3 uur zoals ze bij de ambassade zeiden. Aanstaande vrijdag gaan we trouwen en dan vraag ik maandag de AOS aan. Ik hoop dat dit ook snel gebeurd, maar ook hier van hou ik jullie wel op de hoogte.
groetjes,
Jan
Ik zit nu in amerika bij mijn verloofde. Dus even een kleine update. De douane duurde erg kort maar. Na een half uur was het al klaar. Het duurde dus zekers geen 2 a 3 uur zoals ze bij de ambassade zeiden. Aanstaande vrijdag gaan we trouwen en dan vraag ik maandag de AOS aan. Ik hoop dat dit ook snel gebeurd, maar ook hier van hou ik jullie wel op de hoogte.
groetjes,
Jan
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gefeliciteerd! Goed om te horen dat alles soepel is gegaan!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
have a happy wedding day!
Welkom in Utah en ik wens jullie een mooie dag vrijdag!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hallo allemaal,
Na een lange tijd weer een update van mijn emigratie naar amerika met een K1 visum.
Ik heb zojuist op de uscic.gov website gelezen dat mijn werkvergunning is goedgekeurd. Binnen 30 dagen krijg ik mijn werkvergunning. Het kaartje wordt nu gedrukt en dan opgestuurd en zoals ik het begrijp krijg ik binnen 30 dagen de kaart en kan ik werken.
Ik had hem op 1 februarie aangevraagd en het zou officeel ongeveer 3 maanden duren. Ik heb de werkvergunning gelijk aangevraagd met de greencard. De greencard duurt ongeveer 5 maanden en die kan ik dus ongeveer in juni verwachten.
Ik ben er erg blij mee. Ik hoop dat de greencard ook zo makkelijk gaat en dat ik geen interview hoef te doen.
Ik kan als ik de werk vergunning heb pas een social security nummer aanvragen. Dit wou ik eerder doen maar kon niet zeiden ze bij het kantoor van de social security. Ik hoop dat dit ook een beetje vlot gaat zodat ik eindelijk kan werken.
Ik hou jullie op de hoogte,
Groetjes Jan Fictorie
Na een lange tijd weer een update van mijn emigratie naar amerika met een K1 visum.
Ik heb zojuist op de uscic.gov website gelezen dat mijn werkvergunning is goedgekeurd. Binnen 30 dagen krijg ik mijn werkvergunning. Het kaartje wordt nu gedrukt en dan opgestuurd en zoals ik het begrijp krijg ik binnen 30 dagen de kaart en kan ik werken.
Ik had hem op 1 februarie aangevraagd en het zou officeel ongeveer 3 maanden duren. Ik heb de werkvergunning gelijk aangevraagd met de greencard. De greencard duurt ongeveer 5 maanden en die kan ik dus ongeveer in juni verwachten.
Ik ben er erg blij mee. Ik hoop dat de greencard ook zo makkelijk gaat en dat ik geen interview hoef te doen.
Ik kan als ik de werk vergunning heb pas een social security nummer aanvragen. Dit wou ik eerder doen maar kon niet zeiden ze bij het kantoor van de social security. Ik hoop dat dit ook een beetje vlot gaat zodat ik eindelijk kan werken.
Ik hou jullie op de hoogte,
Groetjes Jan Fictorie
Tenzij je case verhuisd is naar Californie is een interview waarschijnlijk. Als je nu nog geen bericht hebt hiervan ga dan maar gewoon uit dat je op moet komen dagen.
Gelukkig duurt het meestal geen 30 dagen voor je je EAD hebt. Houd er wel rekening mee dat je deze vaak weer in moet leveren tijdens het interview? Dan kun je even zonder werk toestemming zitten.
Ten minste, dit is wat ik tot nu toe gezien heb.
Wij hadden onze AOS de laatste week van Dec. opgestuurd en inmiddels heb ik mijn groene kaart, binnen 3 maanden.
Hoop dat het voor jou ook zo snel gaat!
Succes.
Gelukkig duurt het meestal geen 30 dagen voor je je EAD hebt. Houd er wel rekening mee dat je deze vaak weer in moet leveren tijdens het interview? Dan kun je even zonder werk toestemming zitten.
Ten minste, dit is wat ik tot nu toe gezien heb.
Wij hadden onze AOS de laatste week van Dec. opgestuurd en inmiddels heb ik mijn groene kaart, binnen 3 maanden.
Hoop dat het voor jou ook zo snel gaat!
Succes.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel mijn case is inderdaad naar californie verplaats. In de brief stond dat ze eht deden om het proces te versnellen. Ben jij ok met een K1 visum naar amerika gegaan pe?
Het ligt er een beetje aan wie je interview afneemt volgens mij, ik heb hem gewoon teruggekregen na het interview.Pe schreef:Houd er wel rekening mee dat je deze vaak weer in moet leveren tijdens het interview? Dan kun je even zonder werk toestemming zitten.
Ga er maar van uit dat je binnenkort bericht krijgt dat je groene kaart aangemaakt wordt, Californië betekend normaal gesproken dat je geen interview krijgt.zivojan schreef:Wel mijn case is inderdaad naar californie verplaats.
Wel zojuist gekeken en er is wat veranderd. Inplaats van document production is de status gegaan naar post decision activity. Ik hoop dat er niet alsnog problemen zijn. Er stond bij dat ze 30 maart een notice hebben gestuurd. Dus krijg ik die morgen of zaterdag. Ben nu toch wel zenuwachtig. Er stond wel bij dat de work permit goedgekeurd was....
heb vrijdag mijn werk permit gekregen. Hij is een jaar geldig, tot volgend jaar maart. Ik ben zo blij. Ik ga maandag mijn social security nummer aanvragen. Weet iemand hoelang dat duurt? Ik hoop niet te lang. Ik kon hem niet eerder aanvragen want ik moest een werk permit hebben of een groen kaart zeiden ze. Ik hou jullie op de hoogte en als ik mijn groene kaart heb, wil ik een shcema met tijdsduur plaatsen. Zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben,
groetjes vanuit salt lake city,
jan fictorie
groetjes vanuit salt lake city,
jan fictorie
In mijn geval kreeg ik een papiertje mee en als ik daarmee 2 a 3 dagen later weer terug kwam, dan hadden ze mijn nummer, de kaart werd met de post gestuurd, ongeveer een week later.
A journey about to start...
Duurt geloof ik maximaal 2 weken, maar meestal krijg je hem eerder. Dat je je SSN nog niet eerder aan hebt gevraagd verbaast mij een beetje, je kan die namelijk vrij snel al aanvragen (een week of twee na binnenkomst in de VS is meestal aan te raden).
Wel dat wou ik doen maar bij de social security office zeiden ze dat kon niet. Ik moest wachten totdat ik mijn werkvergunning had. Ik krijg die overigens binnen een week. En komende vrijdag heb ik mijn eerste interview. Het lijkt nu goed te lopen voor mij allemaal. Ik ben er erg blij mee...
Weer even een kleine update.
Ik heb ook nu werk gevonden. Bij dannon waar ze de yoghurt maken zoals activia. Goed salaris en ben er erg blij mee. Ze waren aan het uitbreiden en ik kwam op de juiste moment binnen.
Kort samengevat ging de hele procedure vrij simpel eigenlijk:
1 juni aanvraag K1 visum ingediend
september aanvraag goedgekeurd.
Oktober de papieren van de ambassade gekregen
November de medische keuring gedaan
rond 10 december de K1 visum gekregen
30 Decemeber na Amerika gegaan
9 januari getrouwd
1 februarie aanvraag AOS ingediend en een werkvergunning aangevraagd
23 maart mijn werkvergunning gekregen die 1 jaar geldig is
1 week later mijn social security kaart gekregen
begin april werk gevonden bij Dannon
10 mei was mijn eerste werkdag
Een kleine toevoeging. Ze waren mij medische dossier kwijtgeraakt, dus moest ik contact zoeken met de doktor die vervolgens een kopie opstuurde via e-mail. Hierdoor kwam de aanvraag 2 weken stil teleggen. Anders had ik de werk vergunning iets eerder gekregen denk ik.
Mijn groene kaart duurt nog even. De gemiddelde wachttijd via california service center is 5.7 maanden toen ik voor de laatse keer keek. Dus over een 2 maanden denk ik dat ik die ook heb.
Kort samengevat vield e hele procedure mij reuze mee en ging het toch vrij simpel. Ik deed de aanvraag vanuit Noorwegen want daar woonde ik op dat moment. Iedereen bedankt voor de tips en als ik mijn groene kaart heb, laat ik dat ook direct weten,
Groetjes allemaal vanuit SLC,
Jan
Ik heb ook nu werk gevonden. Bij dannon waar ze de yoghurt maken zoals activia. Goed salaris en ben er erg blij mee. Ze waren aan het uitbreiden en ik kwam op de juiste moment binnen.
Kort samengevat ging de hele procedure vrij simpel eigenlijk:
1 juni aanvraag K1 visum ingediend
september aanvraag goedgekeurd.
Oktober de papieren van de ambassade gekregen
November de medische keuring gedaan
rond 10 december de K1 visum gekregen
30 Decemeber na Amerika gegaan
9 januari getrouwd
1 februarie aanvraag AOS ingediend en een werkvergunning aangevraagd
23 maart mijn werkvergunning gekregen die 1 jaar geldig is
1 week later mijn social security kaart gekregen
begin april werk gevonden bij Dannon
10 mei was mijn eerste werkdag
Een kleine toevoeging. Ze waren mij medische dossier kwijtgeraakt, dus moest ik contact zoeken met de doktor die vervolgens een kopie opstuurde via e-mail. Hierdoor kwam de aanvraag 2 weken stil teleggen. Anders had ik de werk vergunning iets eerder gekregen denk ik.
Mijn groene kaart duurt nog even. De gemiddelde wachttijd via california service center is 5.7 maanden toen ik voor de laatse keer keek. Dus over een 2 maanden denk ik dat ik die ook heb.
Kort samengevat vield e hele procedure mij reuze mee en ging het toch vrij simpel. Ik deed de aanvraag vanuit Noorwegen want daar woonde ik op dat moment. Iedereen bedankt voor de tips en als ik mijn groene kaart heb, laat ik dat ook direct weten,
Groetjes allemaal vanuit SLC,
Jan
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en fijn, dat alles zo meeviel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
heb mijn greencard eindelijk gekregen. Na 6 maanden heb ik hem dus. ben er erg blij mee. Is eerst voor 2 jaar geldig en dan kan ik hem verlengen. Ben er erg blij mee dat alles n geregeld is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht