Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
checklist verhuizen USA
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: checklist verhuizen USA
Het zou me niet verbazen als die monitors meerdere voltages aankunnen. Kijk even of er iets in de trans van "Input 100-240V" opstaat, of een schakelaar voor het omzetten naar een lagere (110) voltage. Als het CRTs zijn (beeldbuizen) zou ik het niet doen, te zwaar en breekbaar. Zijn het LCDs en niet ouder dan 4-5 jaar dan kun je het overwegen. Hoe groot zijn ze? Grote monitors zijn hier ook niet echt duur.
Nope, het is de normale basispremie voor mijn plan. Mijn vrouw betaald 50 dollar meer omdat ze bij een ander zit, haar basispremie is 185 dollar per maand. Deze laatste biedt minder en kost meer, ze heeft deze voornamelijk genomen omdat we kinderen willen en de verzekeraar waar ik bij zit vergoed vrijwel alles maar dat nu juist niet.Loek schreef:Ik neem aan dat die $133 de premie is via een werkgevers collectieve verzekering? Als je niet via een werkgever je healthcare insurance kunt afsluiten, kan het behoorlijk duur zijn. Je kunt want geld uitsparen door meer risico te nemen in een "emergencies only plan" (gebroken ledematen en zo) of een HSA (Health Savings Plan). Een volledige private insurance waar ook kinderen in het plan zitten is helemaal pijnlijk duur. Heb je echter een collectieve verzekering via een werkgever kan het allemaal een behoorlik stuk goedkoper zijn.
Het is inderdaad veel goedkoper om het via een werkgever te doen, veel werkgevers geven het hier zelfs gratis aan de hele familie maar omdat mijn vrouw zelfstandige is, en ik pas gisteren te horen heb gekregen dat ik mijn werkvergunning krijg (ik ben bezig met mijn statuswijziging dus ik ben nog werkeloos), moeten wij het allemaal zelf betalen. Ze is overigens wel bezig om een parttime baan te vinden naast haar eigen bezigheden, wellicht dat ze dan ook korting zal krijgen.
Hier is de website van mijn verzekeraar: https://www.kaiserpermanente.org/ ..hier kun je hun prijzen vinden: https://kaiser.healthinsurance-asp.com/ ... "eId=0 ...ik heb dus het diamond plan.
Let wel, deze prijzen zijn voor iemand van mijn leeftijdsgroep, 30-35 jaar (ik ben 32). Als je voor iemand van in de 60 gaat kijken moet je rekenen op zo'n 500 dollar per maand... eigenlijk belachelijk als je het mij vraagt (maar ja, ik zit nog met de NL bedragen in mijn kop).
Daar ben je lekker mee dan denk ik met al dat digitale ontvangst gedoe.. ze willen overal overstappen op digitaal en de air signals wegdoen. Hier in Hawaii kun je al niets meer via een antenne ontvangen maar heb je een speciale decoder nodig (een beetje zoals het in NL ook is tegenwoordig)... nadeel ervan is wel dat sommige gebieden hier op Hawaii, de wat meer afgelegen gebieden, helemaal geen ontvangst meer hebben nu (voornamelijk de West kust en North Shore dankzij de bergen enzo).Loek schreef:Als je in een rural gebied woont zoals ik, waar geen cable provider komt en afhankelijk bent van "over-the-air signals", dan werkt een NL TV niet.
Ik denk dat je beter even kan kijken of het de grootte wel waard is. Grote monitoren wegen een aardige kluit en zullen dus ook waarschijnlijk wel aan waarde zijn wat de verzendkosten betreft. Ik heb hier zelf anderhalve week een nieuwe 22 inch monitor gekocht voor 220 dollar, dat is niet bepaald duur vind ik en je ziet die prijzen meer. Wellicht kun je je oude monitoren nog aardig verkopen in Nederland en voor het geld dat je er voor ontvangt, en het geld dat je bespaart in de verzendkosten, kun je wellicht hier nieuwe kopenkw86 schreef:Ik heb een aantal grote pc monitoren voor mijn werk. Ik wil deze echter wel meenemen, zonde om dit allemaal opnieuw aan te moeten schaffen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De air signals blijven bestaan, ze zijn echter nu digitaal. Dus of een converter castje tussen je TV en je antenne doen, of een nieuwe TV komen met een digitale tuner (ATSC). In Denver zou de datum 17 Februari zijn, maar dat wordt waarschijnlijk uitgesteld. Inmiddels hebben wij alle TVs in huis met nieuwe vervangen en kunnen de nieuwe over-the-air digital signals prima ontvangen. We hebben daarnaast ook nog satellite, maar ik kijk daar zo weinig naar dat ik denk dat ik die maar opzeg.jiejie schreef: .. ze willen overal overstappen op digitaal en de air signals wegdoen.
Dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoelde heheLoek schreef:De air signals blijven bestaan, ze zijn echter nu digitaal. Dus of een converter castje tussen je TV en je antenne doen, of een nieuwe TV komen met een digitale tuner (ATSC).jiejie schreef: .. ze willen overal overstappen op digitaal en de air signals wegdoen.
Ja dat is misschien wel een idee. Ik heb twee monitoren van 24inch.jiejie schreef:Ik denk dat je beter even kan kijken of het de grootte wel waard is. Grote monitoren wegen een aardige kluit en zullen dus ook waarschijnlijk wel aan waarde zijn wat de verzendkosten betreft. Ik heb hier zelf anderhalve week een nieuwe 22 inch monitor gekocht voor 220 dollar, dat is niet bepaald duur vind ik en je ziet die prijzen meer. Wellicht kun je je oude monitoren nog aardig verkopen in Nederland en voor het geld dat je er voor ontvangt, en het geld dat je bespaart in de verzendkosten, kun je wellicht hier nieuwe kopenkw86 schreef:Ik heb een aantal grote pc monitoren voor mijn werk. Ik wil deze echter wel meenemen, zonde om dit allemaal opnieuw aan te moeten schaffen.
-
mariekeev
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Het credit card verhaal hoor ik altijd terug, op allerlei forums maar voor ons ging het juist heel makkelijk.
We e-mailden met iemand bij een bank in Amerika (naam en adres gekregen van een collega van mijn man) en vertelden dat we binnenkort zouden gaan verhuizen naar Amerika. Een telefoontje en nog een mailtje later was alles geregeld. Twee weken later lagen de bank kaarten en credit cards bij ons in Nederland in de brievenbus.
We wonen nu half in Nederland en half in Amerika, hebben nog altijd geen SSN in Amerika maar wel onze credit card met een limiet van $100.000,- (belachelijk veel en niet van plan ooit te gebruiken).
Wellicht dat het noemen van de naam van een collega heeft geholpen, maar het is dus heel goed mogelijk om een goede credit card te krijgen zonder credit history in Amerika.
We e-mailden met iemand bij een bank in Amerika (naam en adres gekregen van een collega van mijn man) en vertelden dat we binnenkort zouden gaan verhuizen naar Amerika. Een telefoontje en nog een mailtje later was alles geregeld. Twee weken later lagen de bank kaarten en credit cards bij ons in Nederland in de brievenbus.
We wonen nu half in Nederland en half in Amerika, hebben nog altijd geen SSN in Amerika maar wel onze credit card met een limiet van $100.000,- (belachelijk veel en niet van plan ooit te gebruiken).
Wellicht dat het noemen van de naam van een collega heeft geholpen, maar het is dus heel goed mogelijk om een goede credit card te krijgen zonder credit history in Amerika.
- Bandido
- Amerika-expert
Connecties helpen zeker en als je bedrijf bv zaken doet met een bepaalde bank, zijn ze vaak ook eerder geneigd om je als consument krediet te verschaffen.mariekeev schreef:Wellicht dat het noemen van de naam van een collega heeft geholpen, maar het is dus heel goed mogelijk om een goede credit card te krijgen zonder credit history in Amerika.
Jullie situatie is echter wel uniek, mag ik vragen welke bank jullie hebben? Ik hoor van veel mensen om me heen alleen maar verhalen hoe lastig het is om zonder credit een CC te krijgen. Ik weet zeker dat men benieuwd is hoe jullie dit hebben omzeild.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
mariekeev
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
We zitten bij HSBC en hebben daar het meest uitgebreide pakket (niet om gevraagd maar gewoon gekregen). Het blijkt dat het een rekening is waar minstens $100.000 op moet staan, zo niet, dan betaal je elke maand $50,- aan kosten. Echter, dit was ons niet verteld en helaas hebben wij heel wat minder dan $100.000 op onze rekening staan (zeker nu we 2 huizen moeten onderhouden) dus mogen wij deze rekening houden zonder de extra kosten te betalenBandido schreef:Jullie situatie is echter wel uniek, mag ik vragen welke bank jullie hebben? Ik hoor van veel mensen om me heen alleen maar verhalen hoe lastig het is om zonder credit een CC te krijgen. Ik weet zeker dat men benieuwd is hoe jullie dit hebben omzeild.
Wel fijn want de platinum credit card heeft wel iets in mijn portomonaie
- Bandido
- Amerika-expert
Okay, dat is goed om te weten! Bedankt voor de info.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
HSBC is normaliter ietwat gemakkelijker dan andere banken: ze houden andere maatstaven aan, en als Engelse bank zijn ze niet zo onbekend met Europeanen (NLers staan positief bekend t.a.v. het op tijd voldoen van rekeningen). Dat gezegd, wat je geholpen heeft is het interne contact, en dat ligt niet voor iedereen open. Tenzij je de naam wilt doorspelen.mariekeev schreef:We zitten bij HSBC
Gr., Flipje
Zie mijn post op de eerste pagina, zo ging het ook bij ons ongeveer. Bij ons was het een filiaal manager van de bank (bank of America) die een brief heeft geschreven voor ons bij een credit card aanvraag. Verder hadden we een brief van Eurocard Mastercard uit Nederland. Ons beide salarisen worden gestort op deze rekening, dus qwa geld zat het wel goed hebben ze misschien gedachtBandido schreef:Connecties helpen zeker en als je bedrijf bv zaken doet met een bepaalde bank, zijn ze vaak ook eerder geneigd om je als consument krediet te verschaffen.mariekeev schreef:Wellicht dat het noemen van de naam van een collega heeft geholpen, maar het is dus heel goed mogelijk om een goede credit card te krijgen zonder credit history in Amerika.
Jullie situatie is echter wel uniek, mag ik vragen welke bank jullie hebben? Ik hoor van veel mensen om me heen alleen maar verhalen hoe lastig het is om zonder credit een CC te krijgen. Ik weet zeker dat men benieuwd is hoe jullie dit hebben omzeild.
Dora
Vijf weken geleden een secured credit card aangevraagd bij Bank of America in Florida en netjes $1500 achter gelaten in de bank. Tot op de dag van vandaag niks gehoord of ontvangen, dus toch maar even bellen.
Nu blijkt dat ze een kopie ID en een copy van een utility bill(met je US adres erop) willen. Hier kan ik uiteraard niet in verzien omdat ik nog in Nederland woon. De mevrouw bij BoA heeft dus blijkbaar verkeerde info gegeven, zij evrtelde mij namelijk dat zolang je een US adres opgeeft je gewoon een secured credit card kan krijgen, maar helaas.
Nu dacht dat er toch meer mensen waren die alvast credit wilde opbouwen voordat ze emigreren?
Voor mij dus nog even geen credit card en ook moet ik wachten totdat ik weer in de US ben voordat ik mijn $1500 terug kan krijgen...
Nu blijkt dat ze een kopie ID en een copy van een utility bill(met je US adres erop) willen. Hier kan ik uiteraard niet in verzien omdat ik nog in Nederland woon. De mevrouw bij BoA heeft dus blijkbaar verkeerde info gegeven, zij evrtelde mij namelijk dat zolang je een US adres opgeeft je gewoon een secured credit card kan krijgen, maar helaas.
Nu dacht dat er toch meer mensen waren die alvast credit wilde opbouwen voordat ze emigreren?
Voor mij dus nog even geen credit card en ook moet ik wachten totdat ik weer in de US ben voordat ik mijn $1500 terug kan krijgen...
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Heb je dit al eens gelezen ?
viewtopic.php?f=12&t=15625&p=323883&hilit=American+Express+en+credit+history#p323883
Misschien kan je hier nog een American Express kaart aanvragen en gebruiken de tijd dat je hier nog bent en met wat geluk brengt het ook wat op nadat je naar Amerika bent verhuisd .
Groetjes Nancy
viewtopic.php?f=12&t=15625&p=323883&hilit=American+Express+en+credit+history#p323883
Misschien kan je hier nog een American Express kaart aanvragen en gebruiken de tijd dat je hier nog bent en met wat geluk brengt het ook wat op nadat je naar Amerika bent verhuisd .
Groetjes Nancy
Maar ik heb al een social security nummer. Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een CC te krijgen...
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Zo zou je toch denken maar vergeet niet de bankcrisis en regeltjes zullen nu wel strenger worden gehanteerd dan voordien .Is wel raar als je je eigen geld in pand geeft om daar via een cc gebruik van te maken ,dat je dit nog niet eens toegestaan wordt zonder overhandiging van andere bewijzen .Ze hadden je wel beter mogen inlichten over deze gang van zaken .Maar of die echt uitzonderlijk is ,zullen andere emigranten wel kunnen vertellen .
-
bart1
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hadden gisteren de container voor de deur en hebben alles waar een stekker aan zit thuisgelaten, vonden wij een gemakkelijke regel.
Wij hebben alles afgesloten met een internationale mover (Putters, onderdeel van Unigroup Worldwide) en als je ziet dat ze
met vijf man een ganse dag werk hadden zijn we blij dat we hier wat extra centjes aan hebben uitgegeven om niet alles zelf te moeten doen. Ook alle paperassen die je nog moet tekenen is enorm, deze morgen heb ik zowat tien keer hetzelfde op 10 formulieren ingevuld.
En bespaar niet op een verzekering, ik werk zelf in transport en weet perfect hoe 'careless' men soms omgaat met containers.
Wij hebben 3 realestators aan het werk gezet die ons huisjes sturen binnen onze voorwaarden en moet zeggen dat werkt perfect.
Bij eentje hebben we zelfs een prive website waar alle huizen die voor ons in aanmerking te vinden zijn en die wordt dagelijks updated, werkt perfect om straks met een short list te vertrekken.
Bart1
Wij hebben alles afgesloten met een internationale mover (Putters, onderdeel van Unigroup Worldwide) en als je ziet dat ze
met vijf man een ganse dag werk hadden zijn we blij dat we hier wat extra centjes aan hebben uitgegeven om niet alles zelf te moeten doen. Ook alle paperassen die je nog moet tekenen is enorm, deze morgen heb ik zowat tien keer hetzelfde op 10 formulieren ingevuld.
En bespaar niet op een verzekering, ik werk zelf in transport en weet perfect hoe 'careless' men soms omgaat met containers.
Wij hebben 3 realestators aan het werk gezet die ons huisjes sturen binnen onze voorwaarden en moet zeggen dat werkt perfect.
Bij eentje hebben we zelfs een prive website waar alle huizen die voor ons in aanmerking te vinden zijn en die wordt dagelijks updated, werkt perfect om straks met een short list te vertrekken.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Loek schreef:Als je in een rural gebied woont zoals ik, waar geen cable provider komt en afhankelijk bent van "over-the-air signals", dan werkt een NL TV niet. Ja je kunt wel je DVD speler erop aansluiten, maar je koopt al voor $30 hier een DVD speler met MP3 player en viewer voor je digital fotos dus waarom zou je het meeslepen?
Amerikaanse DVD spelers hebben geen regio 2 dus je Hollandse DVD's doen het niet, spreek uit ervaring
Er zijn goedkope DVD spelers (geloof dat wij Samsung hebben), die met een speciale toetscombinatie alle regio's kunnen afspelen. Toetscombinaties te vinden op internet.
http://www.dvdexploder.com/
Dora
http://www.dvdexploder.com/
Dora
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3390 Weergaves