Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2010 STARTS SOON!
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: DV 2010 STARTS SOON!
Wat ik me afvraag: mijn vriend en ik zijn niet getrouwd maar gaan wel allebei meedoen
Stel dat ik win: kunnen we dan op dat moment alsnog trouwen zodat hijh meekan of moeten we op het moment van winnen al getrouwd zijn?
En moet je bij het formulier al aangeven of je een echtgenoot hebt? Ik heb al eens eerder meegedaan maar kan me zoiets niet herinneren (wellicht omdat het toen niet speelde)
Stel dat ik win: kunnen we dan op dat moment alsnog trouwen zodat hijh meekan of moeten we op het moment van winnen al getrouwd zijn?
En moet je bij het formulier al aangeven of je een echtgenoot hebt? Ik heb al eens eerder meegedaan maar kan me zoiets niet herinneren (wellicht omdat het toen niet speelde)
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je deelneemt moet je aangeven of je gehuwd bent of niet (en indien gehuwd je partner zijn gegevens invullen).
Maar jullie kunnen gerust ongehuwd meedoen en ook dus ongehuwd opgeven. Als een van jullie beiden wint, zou je gemakshalve best moeten zorgen dat je gehuwd bent vooraleer je op interview moet gaan op het consulaat. En dan kunnen jullie samen vertrekken.
Maar jullie kunnen gerust ongehuwd meedoen en ook dus ongehuwd opgeven. Als een van jullie beiden wint, zou je gemakshalve best moeten zorgen dat je gehuwd bent vooraleer je op interview moet gaan op het consulaat. En dan kunnen jullie samen vertrekken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Flying Yankee
- Amerika-ontdekker
Mag je eigenlijk meedoen aan de DV als je nog niet je diploma hebt, maar die wel rond juni 2009 verwacht ? En is het ook mogelijk om mee te doen met de DV lottery als je bijvoorbeeld op een F1 visum in de VS zit ?
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Yep, voor beide gevallen geen probleem. Maar dat had je ook heel snel met de zoekfunctie kunnen vinden. 
Hallo,
Ook mijn man en ik willen meedoen met de DV-2010 lottery. Daarbij hebben we twee vragen:
- Hoe snel moet je na het verkrijgen van de Greencard permanent in de US gaan wonen? We willen graag in de US wonen/werken, maar weten nog niet precies wanneer (i.v.m. familie). Het is echter wel handig om z.s.m. een Greencard te verkrijgen, omdat het een loterij is...stel we willen over 5 jaar gaan, dan is het maar afwachten hoe snel je tegen die tijd prijs hebt (Als we überhaupt al winnen...). Is het dus mogelijk om bijv. bij de DV-2010 mee te doen en stel we winnen en dan pas over 5 jaar definitief te gaan? (Een reisje US om de kaart te activeren is no problem).
- We zijn getrouwd en hebben twee kinderen van 2 en 3 jaar oud. Zij krijgen automatisch ook een Greencard, mochten we ooit winnen. Is die Greencard voor hun ook direct "Lifetime" voor hun of maar tot hun 21e of iets dergelijks? Het zou mooi zijn als de kaart voor hun ook direct het hele leven geldig is...
Mvg,
Monique
Ook mijn man en ik willen meedoen met de DV-2010 lottery. Daarbij hebben we twee vragen:
- Hoe snel moet je na het verkrijgen van de Greencard permanent in de US gaan wonen? We willen graag in de US wonen/werken, maar weten nog niet precies wanneer (i.v.m. familie). Het is echter wel handig om z.s.m. een Greencard te verkrijgen, omdat het een loterij is...stel we willen over 5 jaar gaan, dan is het maar afwachten hoe snel je tegen die tijd prijs hebt (Als we überhaupt al winnen...). Is het dus mogelijk om bijv. bij de DV-2010 mee te doen en stel we winnen en dan pas over 5 jaar definitief te gaan? (Een reisje US om de kaart te activeren is no problem).
- We zijn getrouwd en hebben twee kinderen van 2 en 3 jaar oud. Zij krijgen automatisch ook een Greencard, mochten we ooit winnen. Is die Greencard voor hun ook direct "Lifetime" voor hun of maar tot hun 21e of iets dergelijks? Het zou mooi zijn als de kaart voor hun ook direct het hele leven geldig is...
Mvg,
Monique
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je na activatie van de green card (wat verplicht is, anders verloopt ze) niet in Amerika wilt blijven wonen, dan kan je een soort van 'uitstel' aanvragen en de reden uitleggen waarom je nog een tijdje terug wilt naar Nederland. Het zal geen probleem zijn als je bv. nog een half jaartje terugwilt om je studies af te maken, of omdat je nog in opzeg zit bij je werkgever, of omdat een van je ouders net een hartvaanval heeft gehad en in het ziekenhuis ligt. Maar "het komt mij nu niet uit dus ik kom over een jaartje of 4 wel terug", dat zal niet gaan lukken. Men redeneert dat je dan maar moet wachten met deelnemen. Want ondertussen neem jij de kans af van andere mensen die wel klaar staan om onmiddellijk te vertrekken (om hun bijdrage te gaan leveren aan de Amerikaanse economie).
Een green card is, als je je aan de regels houdt, voor het leven. Dus als je kinderen voor hun 21ste een green card hebben (bv. wanneer jij als ouder de loterij wint), dan mogen zij voor altijd blijven.
Een green card is, als je je aan de regels houdt, voor het leven. Dus als je kinderen voor hun 21ste een green card hebben (bv. wanneer jij als ouder de loterij wint), dan mogen zij voor altijd blijven.
Elke
- Bandido
- Amerika-expert
Ter aanvulling op wat Elke zei: nee, je kunt inderdaad niet pas over vijf jaar definitief gaan. En dat is ook tegelijkertijd het lastige met de loterij. Het is en blijft een loterij, de kans dat je wint is al klein en misschien win je wel helemaal niet. Maar je moet er wel rekening mee houden dat je 'm wint. En wat er dan moet gebeuren. Het invullen van die application om mee te doen is dus niet zomaar wat. Ik won toen ik de tweede keer meedeed en was aan de ene kant heel blij natuurlijk, maar aan de andere kant komt er ook ineens wel heel veel op je af en wordt het ineens "echt".niekie schreef:Is het dus mogelijk om bijv. bij de DV-2010 mee te doen en stel we winnen en dan pas over 5 jaar definitief te gaan? (Een reisje US om de kaart te activeren is no problem).
Ook moet je je realiseren dat je met het activeren van de GC meteen ook "permanent resident" wordt van de VS. Een GC is geen visum. En het woord zegt het al: je wordt geacht er te resideren. Je kunt gebruik maken van een re-entry permit, maar op een gegeven moment is het op en "moet" je gaan. Ik zeg nadrukkelijk "moet", het is aan jou, je kunt ook in Nederland blijven, maar dat is wel sneu voor diegenen die graag hadden willen gaan, maar niet hebben gewonnen.....
"Keep Georgia On Your Mind"
- Almost_there
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
* Note Mod,
post verwijderd, was gelijk aan viewtopic.php?f=12&t=11932&p=282683#p282683
Het in meerdere topics posten van hetzelfde bericht is volgens de forumregels niet toegestaan.
post verwijderd, was gelijk aan viewtopic.php?f=12&t=11932&p=282683#p282683
Het in meerdere topics posten van hetzelfde bericht is volgens de forumregels niet toegestaan.
Meedoen met DV in combinatie met fiancee visum
Nadat ik vanmorgen mijn Amerikaanse vriend op het vliegtuig moest zetten (snik snik) word ik nogmaals met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik dit niet heel lang vol ga houden. Dus wil ik emigreren en heb ik me op dit superleuke forum dat ik al een tijdje volg geregistreerd.
Ik heb zowat alle topics over de DV2009 gelezen alleen ik kan geen antwoord vinden op een aantal vragen dus ik hoop dat ik ze hier kan stellen.
- Kan ik meedoen met de DV 2010 en dan (als blijkt dat mijn vriend en ik het toch te lang vinden duren) alsnog een procedure voor een fiancee visum (K1 dacht ik) starten? Kan het meedoen met de DV 2010 een negatieve impact hebben op een K1 visum aanvraag? Ik denk dan aan het wekken van de suggestie dat ik "hoe dan ook" naar Amerika wil terwijl ik in wezen gewoon samen met mijn vriend samen wil zijn.
- Is het sowieso ergens tijdens de hele prodecure voor de DV 2010 (in het superleuke geval dat ik uitgeloot word) "slim" om op enig moment te melden dat ik een Amerikaanse vriend heb of is het beter om daar helemaal niets over te melden?
- Kun je tijdens en na het indienen van de DV 2010 en de procedure die zal starten wanneer je uitgeloot wordt gewoon naar Amerika op vakantie gaan?
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven op deze vragen want alhoewel ik heel graag mee wil doen met de loterij weet ik ook dat het dan als ik uberhaupt uitgeloot word nog heel lang duurt voordat ik daadwerkelijk naar Amerika mag en ik weet gewoon niet of wij beiden dat wel zo lang willen volhouden. Bedankt!
Ik heb zowat alle topics over de DV2009 gelezen alleen ik kan geen antwoord vinden op een aantal vragen dus ik hoop dat ik ze hier kan stellen.
- Kan ik meedoen met de DV 2010 en dan (als blijkt dat mijn vriend en ik het toch te lang vinden duren) alsnog een procedure voor een fiancee visum (K1 dacht ik) starten? Kan het meedoen met de DV 2010 een negatieve impact hebben op een K1 visum aanvraag? Ik denk dan aan het wekken van de suggestie dat ik "hoe dan ook" naar Amerika wil terwijl ik in wezen gewoon samen met mijn vriend samen wil zijn.
- Is het sowieso ergens tijdens de hele prodecure voor de DV 2010 (in het superleuke geval dat ik uitgeloot word) "slim" om op enig moment te melden dat ik een Amerikaanse vriend heb of is het beter om daar helemaal niets over te melden?
- Kun je tijdens en na het indienen van de DV 2010 en de procedure die zal starten wanneer je uitgeloot wordt gewoon naar Amerika op vakantie gaan?
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven op deze vragen want alhoewel ik heel graag mee wil doen met de loterij weet ik ook dat het dan als ik uberhaupt uitgeloot word nog heel lang duurt voordat ik daadwerkelijk naar Amerika mag en ik weet gewoon niet of wij beiden dat wel zo lang willen volhouden. Bedankt!
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Ja, je kunt zelfs meerdere adjustment-of-status-aanvragen tegelijkertijd in de molen hebben. Enig mogelijk probleem (als je de loterij wint) is dat USCIS soms aanvragen intern door elkaar haalt.
Ik ga niet pretenderen dat ik (of wie dan ook) weet wat er binnen USCIS afspeelt, maar: nee, er is geen negatieve impact op K1. De loterij wordt door DOS gedaan, niet USCIS.
Er wordt niet gevraagd naar een Amerikaanse vriend. Als je wint, wordt er wel gevraagd naar mogelijke verloofde.
DV deelname heeft geen invloed op reizen onder VWP.
Gr., Flipje
Ik ga niet pretenderen dat ik (of wie dan ook) weet wat er binnen USCIS afspeelt, maar: nee, er is geen negatieve impact op K1. De loterij wordt door DOS gedaan, niet USCIS.
Er wordt niet gevraagd naar een Amerikaanse vriend. Als je wint, wordt er wel gevraagd naar mogelijke verloofde.
DV deelname heeft geen invloed op reizen onder VWP.
Gr., Flipje
-
gotoamerica
- Amerika-newbie
Hallo allemaal!!
ik ben hier nieuw, ff voorstellen, ben Marco 21 jaar, en wil dolgraag mee doen met degreen card lottery. Ik lees me helemaal gek op google om info te vinden,en zie dat er ook sites zijn die niet origineel zijn en waar je voor moet betalen... kan iemand mij vertellen wat de originele site is voor de green card lottery?
verder volg ik een mbo opleiding en heb ik een bijbaan voor 3 avonden in de week, is dat voldoende? want daar kwam ik niet helmaal uit.
thnxx in iddgeval.
ik ben hier nieuw, ff voorstellen, ben Marco 21 jaar, en wil dolgraag mee doen met degreen card lottery. Ik lees me helemaal gek op google om info te vinden,en zie dat er ook sites zijn die niet origineel zijn en waar je voor moet betalen... kan iemand mij vertellen wat de originele site is voor de green card lottery?
verder volg ik een mbo opleiding en heb ik een bijbaan voor 3 avonden in de week, is dat voldoende? want daar kwam ik niet helmaal uit.
thnxx in iddgeval.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een goede start voor ontzettend veel info is de Mededeling in het Emigratie subforum:
viewtopic.php?f=12&t=1555
viewtopic.php?f=12&t=1555
Elke
Die is er nog niet maar kan tzt viagotoamerica schreef:... kan iemand mij vertellen wat de originele site is voor de green card lottery?
http://www.dvlottery.state.gov/default.htm?
wel gevonden worden
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Almost_there
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De PDF met instructies lijkt niet te werken, maar deze koppeling wel:
http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V- ... lletin.pdf
Succes allemaal!
:beerchug:
http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V- ... lletin.pdf
Succes allemaal!
:beerchug:
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
die link doet het bij mij niet hoor 
Het is deze: http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V- ... tin(3).pdf
Het is deze: http://www.travel.state.gov/pdf/T1026V- ... tin(3).pdf
-
illuminate
- Amerika-ontdekker
Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd (wel in ondertrouw), en hebben samen een zoontje van anderhalf.kastelke schreef:Als je deelneemt moet je aangeven of je gehuwd bent of niet (en indien gehuwd je partner zijn gegevens invullen).
Als ik me opgeef, hoef ik dan alleen de gegevens van mijn zoontje te vermelden (+ pasfoto), en niet mijn partner, omdat we (nog) niet getrouwd zijn? En hetzelfde voor mijn partner, hoeft hij alleen zijn zoontje te vermelden?
(De trouwplannen zijn er.)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet officieel gehuwd (voor de wet) = alleenstaande. Dus enkel jezelf en je kind vermelden.
Idem voor je toekomstige echtgenoot. Als hij het kindje erkende, dan enkel zichzelf en het kind vermelden. Want je bent nog niet officeel gehuwd. Verloofd, ondertrouw, dat is allemaal geen wettelijke status in dit geval.
Idem voor je toekomstige echtgenoot. Als hij het kindje erkende, dan enkel zichzelf en het kind vermelden. Want je bent nog niet officeel gehuwd. Verloofd, ondertrouw, dat is allemaal geen wettelijke status in dit geval.
Elke
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan enkel kiezen uit deze status:
13. MARITAL STATUS – Unmarried, Married, Divorced, Widowed, or Legally Separated
13. MARITAL STATUS – Unmarried, Married, Divorced, Widowed, or Legally Separated
Elke
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Elke,
Doe je dit jaar niet mee?
Doe je dit jaar niet mee?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor! Maar ik vul mijn gegevens pas aan als ik ook daadwerkelijk mijn gegevens verstuurde. 'k Moet eerst nog nieuwe foto's laten maken wegens ander haarkleurtje dan vorig jaar. En zoonlief is duidelijk ook heel erg veranderd tov vorig jaar, van een jong ventje in een echte puber. 9op zo'n foto's met een jaar verschil valt dat echt hard op!) Moet dus ook aangepast worden.
Elke