Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2009 ....alle vragen over DV 2009
Om nog eens terug te komen op die foto...
Wie kent een programma om de pixels te veranderen naar 300x300 ?.
Ik heb dus een bestaande foto ingescand en moet de pixels aanpassen naar 300 x 300 pixels als image resolution.
Met Irfanvieuw kan je die keuze niet maken (214x300 wel).
Wie kent een programma waar dat wel gaat ?
Thx,
Eva
Ik heb dus een bestaande foto ingescand en moet de pixels aanpassen naar 300 x 300 pixels als image resolution.
Met Irfanvieuw kan je die keuze niet maken (214x300 wel).
Wie kent een programma waar dat wel gaat ?
Thx,
Eva
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Hallo iedereen, mijn eerste berichtje hier maar ik bezoek dit forum al een paar jaar vnml. vanwege de interessante verhalen.
Ik zal na dit berichtje voorstellen in het daarvoor aangewezen draadje.
Dit is de 3e keer dat ik mee doe en hierbij 3 vraagjes om zeker te zijn dat alles op mijn "app" goed is:
1. (misschien stomme vraag): De foto die ik van mijzelf heb laten maken heeft mijn hoofd er niet compleet rechtop op staan (afwijking van een paar graden slechts) ik neem aan dat dit niet erg is maar zou ik het met photoshop recht kunnen zetten zonder dat dat mijn foto diskwalificeerd? Op de foto aanwijzingen staat dat je geen veranderingen mag maken aan het origineel.
2. Ik heb een bachelor's van een amerikaanse universiteit met wat lessen op het graduate niveau...wat zou beter zijn om erop te zetten? "University Degree" of "Some Graduate Level Courses"?
3. Maakt de datum waarop je het instuurt iets uit voor je kansen (bijv. als ik op de openings datum me had ingeschreven had ik dan meer kans gehad dan nu?)
Alle 3 misschien wat stomme/simpele vragen maar ik woon inmiddels ongeveer 5 jaar in de VS en aangezien ik anders komende zomer moet vertrekken word het nu toch wel eens tijd op die lotterij te winnen.
Ik wil dan ook mijn kansen vergroten zonder fouten to maken.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik zal na dit berichtje voorstellen in het daarvoor aangewezen draadje.
Dit is de 3e keer dat ik mee doe en hierbij 3 vraagjes om zeker te zijn dat alles op mijn "app" goed is:
1. (misschien stomme vraag): De foto die ik van mijzelf heb laten maken heeft mijn hoofd er niet compleet rechtop op staan (afwijking van een paar graden slechts) ik neem aan dat dit niet erg is maar zou ik het met photoshop recht kunnen zetten zonder dat dat mijn foto diskwalificeerd? Op de foto aanwijzingen staat dat je geen veranderingen mag maken aan het origineel.
2. Ik heb een bachelor's van een amerikaanse universiteit met wat lessen op het graduate niveau...wat zou beter zijn om erop te zetten? "University Degree" of "Some Graduate Level Courses"?
3. Maakt de datum waarop je het instuurt iets uit voor je kansen (bijv. als ik op de openings datum me had ingeschreven had ik dan meer kans gehad dan nu?)
Alle 3 misschien wat stomme/simpele vragen maar ik woon inmiddels ongeveer 5 jaar in de VS en aangezien ik anders komende zomer moet vertrekken word het nu toch wel eens tijd op die lotterij te winnen.
Ik wil dan ook mijn kansen vergroten zonder fouten to maken.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee. Ik denk dat ik er zelf niets aan zou veranderen als die afwijking maar minimaal is. Of eigenlijk: ik denk dat ik voor de zekerheid gewoon nieuwe foto's liet maken.DPlane schreef: maar zou ik het met photoshop recht kunnen zetten zonder dat dat mijn foto diskwalificeerd?
Maakt niks uit. Je voldoet aan de vereisten, namelijk 12 jaar onderwijs. Je maakt helemaal niet meer of minder kans met Ba of Ma studies.DPlane schreef: wat zou beter zijn om erop te zetten? "University Degree" of "Some Graduate Level Courses"
Neen. Op het einde van de inschrijvingsperiode gaat alles 'in de pot' en worden er at random de nummers uitgetrokken.DPlane schreef: Maakt de datum waarop je het instuurt iets uit voor je kansen
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Is dit wat je nodig hebt voor je foto ?
http://users.telenet.be/david.de.groot/ ... esizer.zip
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=32368
Geprobeerd maar ook hier lukt het niet...
Zelfs invoering manueel laat je nooit 300x300 toe ?
Hoe doen de anderen het ?
http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
-
- Amerika-ontdekker
Dan ben ik benieuwd naar morgen 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben gewoon naar een fotograaf gegaan die ook digitaal werkt, met de eisen van de foto, en hij heeft die gemaakt, op CD gezet én per mail ook nog eens doorgestuurd.
Elke
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je foto een bepaalde verhouding heeft die rechthoekig is dan moet je er dus geen vierkante foto van willen maken.ellenjoan schreef:Geprobeerd maar ook hier lukt het niet...
En wat kastelke zegt, zoek een fotograaf die weet wat de eisen zijn. Je maakt nog wel meer kosten in de aanloop naar je DV..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-newbie
ellenjoan op mijn pc zit zo een programma PhotoFiltre, maar dit kun je ook downloaden op internet. Mocht je er niet uitgekomen zijn laat het mij even weten, dan ben ik bereid je wel te helpen zodat jij je pixels tegoed krijgt.ellenjoan schreef:Geprobeerd maar ook hier lukt het niet...
Groetjes,
If you can rope me, then you can have me
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij ( mijn vriend en ik ) zijn nu ruim een jaar aan het dubben, zullen we mee doen of ( nog ) niet ?PBBI schreef:Mensen denken vaak niet goed na over de consequenties en wat ze nu eigenlijk voor ogen hebben. Ik weet zeker dat hier op het forum ook een (groot) aantal 'Amerika gangers' zitten die op het moment dat ze werkelijk zouden winnen zullen afhaken. Natuurlijk zijn er een aantal die ik noem 'verjaardags praters' , die op verjaardagen het hoogste woord hebben over hun plannen te gaan vertrekken, wat er allemaal verkeerd is in Nederland en beter in Amerika. Geeft natuurlijk een hoop stof om te spreken en je bent het middelpunt van de belangstelling.Het frustreerd mij alleen altijd zo dat er mensen bij zijn die het meer voor de gein doen dan voor echie
Wij hebben daar ook veel mee te maken, mensen die afvallen omdat ze 'koude voeten' krijgen op het moment dat het werkelijkheid gaat worden. Hun excuses zijn legio, ook echte als scheidingen, maar ook wazige zoals pas, mijn ouders worden oud en ik wil ze niet alleen achter laten. Dat je ouders ouder zijn en alleen maar ouder worden dat weet je toch (zijn engelse klanten, dus ik kan het hier wel schrijven). Daar is dus niet over nagedacht en ze hebben e.e.a. verkeerd ingeschat. Wat betreft scheidingen, dit gebeurd ook regelmatig, echtparen zien hun 'move' naar de VS als een nieuwe start als ze problemen hebben. Ze hebben alleen niet in de gaten dat de spanningen en stress van het werkelijke vertrekken de boel nog erger maakt en dan barst de bom alsnog.Vooral de Amerikaanse administratie van de lotterij heeft daar 'last' van: zij selecteren daarom altijd haast eens zoveel kandidaten dan ze daadwerkelijk toe gaan laten (vandaar ook die hele hoge casenumbers), omdat zij weten dat er altijd mensen afvallen.
Al met al vind ik dat de meeste te makkelijk denken over het verhaal emigreren. Emigreren is iets anders dan (zelfs langdurig) op vakantie zijn in een ander land. Wonen in Amerika is ook iets anders en de eerste 5 jaar zijn meestal het moeilijkst. Nu zijn er hier een aantal emigranten, waaronder Dennis natuurlijk, die het goed doen en niet meer terug zouden willen. Maar er zijn er ook legio die het helemaal niet naar hun zin hebben maar dit niet laten blijken, (niet zozeer hier op het forum) want dat zou toch wel een afgang zijn naar familie en vrienden toe. Eerst zo'n grote mond hebben over hoe goed het allemaal is in Amerika en als je er zit toch je familie en vrienden missen, je collega's etc. , heimwee hebben. Deze mensen zul je niet snel zien op een forum als dit en al helemaal hun 'ellende' niet zien schrijven. Op een forum als dit lees je dus vaak de wat possitievere dingen.
Ik wens in ieder geval iedereen succes met de lotterij, maar denk er nog eens goed over na wat je hier laat en wat je denkt te krijgen en of dit ook werkelijk zo is. (na zoveel wijsheid in de vroege ochtend is er koffie)
Wat zijn jullie motivaties/voorwaarden om mee te doen ?
vrouwen houden van de simpele dingen in het leven ........ zoals mannen 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, daar ging nou net de hele discussie over....6foot6 schreef:De kans dat je wint is zo klein, dat je beter met dubben kunt beginnen nadat je hebt gewonnen.

Maar goed antwoord op de vraag. Mijn grootste beweegreden is voornamelijk dat ik graag weg wil voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Het lijkt mij heel erg fijn om de wereld eens vanuit een ander perspectief te zien en een enorme uitdaging aan te gaan met mijzelf. Ik ga niet weg hier omdat ik op zoek ben naar rust of ruimte (dat hoor je veel), geef mij juist maar en grote stad: heerlijk!
Ik hou erg van reizen en zou het geweldig om op zo'n manier een aantal jaren 'op reis te zijn'. Ik ben me ook erg bewust van het 'het is niet hetzelfde als vakantie gevoel', en weet dat echt niet alles rooskleuriger is daar dan hier (neem alleen al het arbeidsrecht maar).
Maar ik ben nu op een goede positie in mijn leven, nog jong, bijna klaar met mijn studie, goede relatie en (voorlopig) nog geen kinderen.
En uiteindelijk gaat het denk ik ook voornamelijk om een gevoel (tenminste bij mij dan). Ik ben klaar met Nederland en klaar voor iets nieuws. Als je het mij vraagt was ik gisteren al weg (of eigenlijk 2 jaar geleden

Niet dus, alle 50.000 visa worden uitgegeven, daarvoor worden 100.000 kandidaten uitgeloot met oplopend case#Vegasgirl schreef:Tja, daar ging nou net de hele discussie over....6foot6 schreef:De kans dat je wint is zo klein, dat je beter met dubben kunt beginnen nadat je hebt gewonnen.Op het moment dat je dan dus mee gaat doen en je uiteindelijk niet gaat haal je wel een kans weg voor een ander. Ik snap wel dat je heel moeilijk inloot, maar goed, je neemt zo wel de kans weg voor een ander.
Ook de verdeling per regio staat vast en wordt zo mogelijk, gehandhaafd
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat vind ik dus niet, stel nu dat ik het geluk heb dat ik uitgeloot word, en ik besluit om wat voor reden dan ook toch niet te gaan, heb ik voor de rest van mn leven deze kans ook verkeken ..............6foot6 schreef:De kans dat je wint is zo klein, dat je beter met dubben kunt beginnen nadat je hebt gewonnen.
vrouwen houden van de simpele dingen in het leven ........ zoals mannen 

??? leg uit, het volgende jaar kun je weer meedoen en heb je weer kans om INgeloot te wordenSkuye schreef:Dat vind ik dus niet, stel nu dat ik het geluk heb dat ik uitgeloot word, en ik besluit om wat voor reden dan ook toch niet te gaan, heb ik voor de rest van mn leven deze kans ook verkeken ..............6foot6 schreef:De kans dat je wint is zo klein, dat je beter met dubben kunt beginnen nadat je hebt gewonnen.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
In photoshop kan je je foto in verhouding croppen mert de croptool. Maar is een beetje lastig uitleggen hier
Ik had een vraag over vraag 8a: In Care Of:
Wat vullen jullie daar in?
Je eigen naam? Want daaronder moet je je adres enzo invullen. Dus ik denk van wel, maar ik snap dat "In Care Of" niet helemaal.
Ik had een vraag over vraag 8a: In Care Of:
Wat vullen jullie daar in?
Je eigen naam? Want daaronder moet je je adres enzo invullen. Dus ik denk van wel, maar ik snap dat "In Care Of" niet helemaal.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Met het 10 jaar oude PAINT programma van windows...geen pixelprobleem meer en foto door validor aanvaard.
Ik schrijf me straks in
Eva
Ik schrijf me straks in

Eva
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht