Doe eens een keertje vriendelijk en niet zo opgefokt! Jullie lijken wel HOLLANDERS!!!

a4plus schreef:Ik zou denken dat iemand met een naam als Batman avontuurlijk ingestelde mensen zou begrijpenBatman schreef:Ik denk dat als je al je opgebouwden "zekerheden" opzij wilt zetten en kan zetten om een bestaan in de VS op te bouwen en het gaat niet helemaal volgens plan, het heel moeilijk wordt om door te zetten. Ik gok dat je vele malen zult terug denken aan NL. Dan kan je 2 dingen doen; 1 Terug naar NL of (2) doorzetten. Kies je voor het laatste dan moet je behoorlijk kunnen incasseren en ook vele verliezen kunnen leiden. Niemand heeft gezegd ooit gezegd dat succes vanzelf komt.
Ik ben ook van mening dat veel mensen het emigratieproces mooier maken dan het is.Ik snap nooit mensen die er constant op wijzen wat de gevaren zijn van een emigratie, lijkt er op dat andere mensen iets doen wat ze misschien zelf heel graag willen maar niet kunnen? Of wordt dit weer de typische Nederlandse uitdrukking van hoofden boven het maaiveld en doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Ik respecteer je keuze helemaal !!Kwaajknarie schreef:Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden. Iedereen is anders in zijn beweegredenen om te blijven of om te gaan.
Ik vind de VS een fantastisch land om op vakantie te gaan maar heb geen enkele behoefte om me daar definitief te vestigen.
Ik begin bijna het idee te krijgen dat ik dat niet mag denken als ik de posts zo een beetje volg.
Laat ieder zijn eigen keuze maken op basis van de redenen die voor hem/haar gelden en niet noodzakelijk voor een een ander.
Er is genoeg werk, wat mij is opgevallen dat in "hogere" jobs vaak een background check word gedaan en over ons, de emigranten, is nog niets bekend, geen tickets, geen creditrapports...geen highschool..niets, dat duurt ongeveer 6 tot 9 maanden en dan wordt het wat makkelijker allemaal.Kwaajknarie schreef:Ja verder met de discussie, goed plan!
Welke banen/bedrijfsmogelijkheden zijn er binnen de VS open voor emigranten, ofwel waar is echt behoefte aan?
Handjeswerk, ellebogenwerk, denkwerk?
Correct. Volgens mij is 50.000 nog aan de lage kant. Opleiding is vaak inbegrepen, vaak helpt het bedrijf mee met de verhuizing en alle zaken die erbij komen kijken.a4plus schreef:Zag deze week bij Transportwereld dat ze in Canada een tekort hebben van 50.000 vrachtwagenchaffeurs en dat de expeditiebedrijven zelf emigratiekantoren hebben. Gezien deze vraag en de teksten achterop Amerikaanse vrachtwagen denk ik dat dit ook in Amerika geld. Zou me niets verbazen als ze zelf bereid zijn om je om te scholen. Nadeel, lange dagen en weinig geld, maar je ziet natuurlijk wel veel moois uit het raampje van je cabine.
Denk dat dit redelijk normaal is, ik hoor het ook van andere immigranten. Toen we hier net kwamen (~6 jaar geleden) zag ik alle dingen die beter waren in NL. Mijn collega's werden weleens gek van mij. Na een tijdje draaide het om, toen zag ik wat er allemaal beter is in de VS, toen ging mijn familie zich ergeren. En ondertussen is het weer in evenwicht, beide landen hebben hun voor- en nadelen, en we hebben het er niet zo vaak meer over wat de verschillen zijn. Wat me wel opvalt door de jaren heen (ok maar 6 jaar) is dat in NL steeds meer dingen veranderen naar zoals het hier is (in de VS).wiepster schreef:Waar ik mij wel aan erger is dat sommige (toekomstige) emigranten zich ontzettend afgeven op Nederland, overal is wel wat .....maar dat wil men niet horen??
Het is net als een verliefdheid, in het begin wil men niets slechts over een persoon horen, na een tijdje gaan vaak de ogen open en dan is het voor sommigen te laat....
Ik heb ook vaak het idee van toekomstige emigranten die Amerika de hemel in prijzen en niets goeds meer kunnen zeggen over Nederland de emigratie dan ook niet van te voren goed uitgedacht hebben. Het idee lijkt wel op te komen als de drang om te moeten poepenwiepster schreef:Waar ik mij wel aan erger is dat sommige (toekomstige) emigranten zich ontzettend afgeven op Nederland, overal is wel wat .....maar dat wil men niet horen??
Het is net als een verliefdheid, in het begin wil men niets slechts over een persoon horen, na een tijdje gaan vaak de ogen open en dan is het voor sommigen te laat....
Shit happensBecs08 schreef:Ik heb ook vaak het idee van toekomstige emigranten die Amerika de hemel in prijzen en niets goeds meer kunnen zeggen over Nederland de emigratie dan ook niet van te voren goed uitgedacht hebben. Het idee lijkt wel op te komen als de drang om te moeten poepenwiepster schreef:Waar ik mij wel aan erger is dat sommige (toekomstige) emigranten zich ontzettend afgeven op Nederland, overal is wel wat .....maar dat wil men niet horen??
Wat mij betreft weinig negatiefs, denk dat het aan jezelf ligt...als je alleen jam lust op volkorenbrood en boerenkool met worst en je verder niet wil aanpassen, dan heb je toch een probleem. Go with the flow and adjust yourself...suebrons schreef:Maar nu we toch bezig zijn over positieve en negatieve aspecten...
Wat zijn de negatieve kanten van het leven in de VS?
Tot nu toe valt tegen in Texas dan. De techniek loopt flink achter, ook internet, waardoor veel bedrijven geen sites hebben, waardoor je veel kilometers moet maken op zoek naar zaken. Verzekeringen valt tot nu toe mee, maar schijnt in de grote steden compleet anders te zijn.wiepster schreef:suebrons schreef:Maar nu we toch bezig zijn over positieve en negatieve aspecten...
Wat zijn de negatieve kanten van het leven in de VS?
a4plus schreef:wiepster schreef: Tot nu toe valt tegen, praat nu over Texas. De techniek loopt flink achter, ook internet, waardoor veel bedrijven geen sites hebben, waardoor je veel kilometers moet maken op zoek naar zaken.
Verzekeringen valt tot nu toe mee, maar schijnt in de grote steden compleet anders te zijn.
Restaurants zijn kaal, ongezellig en vaak vies. Betreft smerige wc's, soms waan je je in Afrika, zo smerig, Amerikanen zijn niet de netste mensen, kijk wat ze voor rotzooi om ons huis hebben (vaak dan). Oja, Italiaans ijs is heel erg duur
Emigreren is ook niet makkelijk. Als je blijft twijfelen tussen de 2 landen wordt het nooit wat. Je moet een knoop doorhakken en jezelf coachen door te zetten... Zoals ik al eerder zei, het zijn vaak fases waar mensen doorheen gaan ze emigreren.Becs08 schreef: Ik heb ook vaak het idee van toekomstige emigranten die Amerika de hemel in prijzen en niets goeds meer kunnen zeggen over Nederland de emigratie dan ook niet van te voren goed uitgedacht hebben. Het idee lijkt wel op te komen als de drang om te moeten poepen
Benno, in hoeveel gevallen, of liever, vanaf welk niveau verkiezingen, denk je dat iemand als hij serieus genomen wil worden als kandidaat fondsen moet gaan werven om een kans te maken.Bijvoorbeeld: als je niet een groepje mensen kunt overhalen om je te helpen verkozen te worden, dan verdien je een plek in een parlement (of op een burgemeestersstoel, zetel in een plaatselijk parlement, schoolraad, enz.) niet. Hier moet je voor jezelf opkomen, niet jarenlang trouwe dienst verlenen aan een partij in de hoop ooit op een verkiesbare plaats op een kandidatenlijst te komen.