Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Discussie: nl VS usa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Batman schreef: Onder druk vertellen veel daders heel veel. Er worden dingen bekend die absoluut niet gebeurd zijn. Daar zijn genoeg voorbeelden van. In Nederland is het zo dat een verdachte niet op zijn eigen verklaring kan worden veroordeeld. Al bekend hij 1000 keer.......
Eeuuhh, hoe zit het dan met 'de twee van Putten'? Die bekenden ook onder druk terwijl ze er niks mee te maken hadden. En toch zijn ze veroordeeld.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het rechtssysteem is eigenlijk het laatste redmiddel: als de maatschappij heeft gefaald en iemand is een misdadiger geworden, dan dient het rechtssysteem zich om deze persoon te bekommeren.

Tegenwoordig wordt het rechtssysteem teveel gebruikt als afvalbak: we dumpen er alles in dat we niet willen en we houden ze zoveel mogelijk uit de maatschappij. Desnoods door het permanent te verwijderen.

Maar dat is de functie van het rechtssysteem helemaal niet.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Mack schreef:Het rechtssysteem is eigenlijk het laatste redmiddel: als de maatschappij heeft gefaald en iemand is een misdadiger geworden, dan dient het rechtssysteem zich om deze persoon te bekommeren.

Tegenwoordig wordt het rechtssysteem teveel gebruikt als afvalbak: we dumpen er alles in dat we niet willen en we houden ze zoveel mogelijk uit de maatschappij. Desnoods door het permanent te verwijderen.

Maar dat is de functie van het rechtssysteem helemaal niet.
Waarschijnlijk ben je dan ook voor proefverlof, laten we moordenaars en pedofielen na een paar jaar een weekendje naar huis gaan, kijken wat er gebeurd!!! Want we zijn zo humaan. Er zijn genoeg moordenaars die het gewoon voor de fun doen, maar kunnen er niets aan doen omdat ze vroeger het rode fietsje niet hebben gekregen die ze zo graag wilden hebben.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Aïda schreef:
Batman schreef: Onder druk vertellen veel daders heel veel. Er worden dingen bekend die absoluut niet gebeurd zijn. Daar zijn genoeg voorbeelden van. In Nederland is het zo dat een verdachte niet op zijn eigen verklaring kan worden veroordeeld. Al bekend hij 1000 keer.......
Eeuuhh, hoe zit het dan met 'de twee van Putten'? Die bekenden ook onder druk terwijl ze er niks mee te maken hadden. En toch zijn ze veroordeeld.

Precies dat bedoel ik. Het heeft ff geduurt maar uiteindelijk zijn ze vrij. Mochten ze de doodstraf hebben gehad dan was dat dus niet meer mogelijk geweest. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ook bij de heren rechters.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Begrijp me goed ik ben voor veel zwaarder straffen. Ook voor de minder ernstige vergrijpen. Voor bv een simpele winkeldiefstal vind ik dat een "firts offender" gelijk een fikse boete moet krijgen. Gebeurd gelukkig ook, maar de keren daarop moet mijns inzien de boete een aantal malen vervuldigd worden. Na de zoveelste keer bv 1 maand het gevang is en dat ook uitbreiden als het niet helpt. Vergeet niet dat in NL 4 jaar gevangenisstraf staat voor diefstal. Wanneer wordt die straf opgelegd???? Nooit! Terwijl het gewoon kan.

Misschien moeten we naar een systeem toe met minimum straffen ipv maximum straffen!
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Mack schreef:Het rechtssysteem is eigenlijk het laatste redmiddel: als de maatschappij heeft gefaald en iemand is een misdadiger geworden, dan dient het rechtssysteem zich om deze persoon te bekommeren.
Dus volgens jou wordt iemand een misdadiger als de maatschappij heeft gefaald? Die redenatie kan ik niet volgen, en ik kan me er ook niet in vinden. In veel, zoniet de meeste gevallen, "wordt" een persoon misdadiger door eigen handelen en keuzes, die persoon heeft ALTIJD de keuze om wel of geen misdadiger te worden. Daar kun je de maatschappij niet de schuld van geven m.i.

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

BSP schreef:
Dus volgens jou wordt iemand een misdadiger als de maatschappij heeft gefaald? Die redenatie kan ik niet volgen, en ik kan me er ook niet in vinden. In veel, zoniet de meeste gevallen, "wordt" een persoon misdadiger door eigen handelen en keuzes, die persoon heeft ALTIJD de keuze om wel of geen misdadiger te worden. Daar kun je de maatschappij niet de schuld van geven m.i.

Fred
Om terug te komen op het onderwerp ven dit forum, nl. Emigratie naar Amerika, kan ik me voorstellen als je in een ghetto in Amerika wordt geboren de enigste keus die je hebt is of aansluiten aan een bende of de dood, maar denk niet dat mensen naar deze gebieden gaan emigeren :x
Misschien moeten we het maar weer over emigreren hebben, en de verschillen tussen Amerika en Nederland en niet te diep op dit soort zaken ingaan is veel leuker :D
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Om op het emigeren topic terug te komen (ook als je niet emigreert):

Stel je kan emigreren naar de VS, je pakt deze kans aan, maar in de VS gaat het niet helemaal als verwacht. Je had in NL een leuke baan (en alle zekerheden) en in de VS moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Hoe lang geef je jezelf de tijd om een bestaan op te bouwen? Zou je terugkeren naar NL of blijf je toch in de VS?

Om zelf meteen maar antwoord te geven:
Ik denk dat ik het toch minstens een jaar of 3 zou geven. Alle begin is moeilijk. Op dit moment zou ik dan ook zeggen dat ik niet naar NL zou teruggaan. Als je emigreert maak je een bewuste keuze om alles 'achter te laten'. Althans dat is mijn mening. Ik heb zelf het idee dat als je teruggaat dat je een beetje met een been in elk land blijft staan en dat je dan ook in NL niet meer echt op je plek bent.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als alles goed gaat krijgen wij een visum voor 5 jaar, heb je ook wel nodig om een bedrijf op te bouwen, denk niet dat ik ooit nog terug wil naar Nederland, als het Amerika avontuur mislukt ga ik liever naar Australië of Spanje, er zijn landen genoeg die mij meer aanspreken dan Nederland
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik denk dat als je al je opgebouwden "zekerheden" opzij wilt zetten en kan zetten om een bestaan in de VS op te bouwen en het gaat niet helemaal volgens plan, het heel moeilijk wordt om door te zetten. Ik gok dat je vele malen zult terug denken aan NL. Dan kan je 2 dingen doen; 1 Terug naar NL of (2) doorzetten. Kies je voor het laatste dan moet je behoorlijk kunnen incasseren en ook vele verliezen kunnen leiden. Niemand heeft gezegd ooit gezegd dat succes vanzelf komt.

Ik ben ook van mening dat veel mensen het emigratieproces mooier maken dan het is.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Batman schreef:Ik denk dat als je al je opgebouwden "zekerheden" opzij wilt zetten en kan zetten om een bestaan in de VS op te bouwen en het gaat niet helemaal volgens plan, het heel moeilijk wordt om door te zetten. Ik gok dat je vele malen zult terug denken aan NL. Dan kan je 2 dingen doen; 1 Terug naar NL of (2) doorzetten. Kies je voor het laatste dan moet je behoorlijk kunnen incasseren en ook vele verliezen kunnen leiden. Niemand heeft gezegd ooit gezegd dat succes vanzelf komt.

Ik ben ook van mening dat veel mensen het emigratieproces mooier maken dan het is.
Ik zou denken dat iemand met een naam als Batman avontuurlijk ingestelde mensen zou begrijpen :lol: Ik snap nooit mensen die er constant op wijzen wat de gevaren zijn van een emigratie, lijkt er op dat andere mensen iets doen wat ze misschien zelf heel graag willen maar niet kunnen? Of wordt dit weer de typische Nederlandse uitdrukking van hoofden boven het maaiveld en doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

de omgekeerde kant: ik had mezelf 5 jaar de tijd gegeven om te zien of Nederland het toch voor me was. ik wist na een maand of twee al dat ik terug wilde, maar moest het een kans geven, dus wachten op verblijfsvergunning, wat redelijk makkelijk en snel ging, wachten op leuke woning, baan etc etc en toen ik dat allemaal had en na 2-3 jaar er nog steeds zo over dacht kon ik een echte doordachte beslissing nemen om terug te keren. toen duurde het nog lang, omdat als het ergens goed gaat maar je wil eigenlijk weg is het best moeilijk om die stap te nemen, zeker als je de persoon van wie je het meest houdt in de wereld, moet achterlaten.

in het kort, ik denk dat je pas de keus moet maken als je een vergelijkbare situatie hebt en dan kan je pas zien wat je echt wil, anders is het een beetje apples and oranges, maar tegelijkertijd moet het niet te lang duren, want hoe langer je wegblijft, hoe moeijlijker om her op te bouwen.
SEEING IS BELIEVING
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

a4plus schreef: Ik zou denken dat iemand met een naam als Batman avontuurlijk ingestelde mensen zou begrijpen :lol: Ik snap nooit mensen die er constant op wijzen wat de gevaren zijn van een emigratie, lijkt er op dat andere mensen iets doen wat ze misschien zelf heel graag willen maar niet kunnen? Of wordt dit weer de typische Nederlandse uitdrukking van hoofden boven het maaiveld en doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk moet je niet blind ergens in stappen, maar zo erg als degenen, die nooit geemigreerd zijn het voordoen, hoeft het ook absoluut niet te zijn! En, ok, dan blijf je, tegen je wil, in Nederland, want het is er zo sociaal zeker. Dan heb je nooit dat avontuur meegemaakt en zo onzeker is het hier in de VS nu ook weer niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het hele leven is een grote gok, je doet of doet het niet.
De een blijft zijn/haar hele leven in loondienst, een ander zet een bedrijfje op dat uitgroeit tot een miljoenenbedrijf.

Sommigen verklaarden mij voor gek dat ik al "mijn" zekerheden opgaf om te gaan trouwen met de vader van mijn kind, na 10 jaar en "opeens" in Amerika te gaan wonen, kan alleen maar zeggen dat ik de goede stap heb genomen. Mocht het alsnog mislukken, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wiepster schreef:Mocht het alsnog mislukken, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!
EN heb je een onvergetelijke ervaring opgedaan!

Ik ben allerminst het type van 'stort je maar in het avontuur', alhoewel vele van mijn klasgenoten vinden dat ik al aardig wat avontuur achter de rug heb (zo'n keer of 8 verhuizen in een jaar of 13, van de ene hoek van België naar de andere, en dan nog ergens er tussenin :lol: // een vaste job opgeven om iets totaal anders te gaan doen, en nadat ik daar carrière maak ook dat nog eens laten staan om thuisblijfmoeder te worden // en last but not least: nadat we ons een mooie huis hebben gebouwd en hier een fantastisch leven hebben, dat allemaal opgeven om in zo'n pipo-land als Amerika te gaan wonen). Toch heb ik allerminst het gevoel een avonturier te zijn, omdat al die stappen heel doordacht zijn genomen na heel wat nadenken, wikken en wegen.
En uiteindelijk hebben juist die dingen mij gemaakt tot wie ik nu ben, en ik kan alleen maar zeggen dat, hoe meer ik het geijkte pad heb durven verlaten, hoe gelukkiger ik me ben gaan voelen, hoe evenwichtiger ook.

Je komt ze wel eens tegen, mensen die zich zonder nadenken bv. in de Green Card Lotterij inschrijven, die nog winnen ook, en dan holder de bolder naar Amerika (of weet ik veel welk land) vertrekken. Tja, die zie je wel eens op de bek gaan.
Je komt zo'n soort mensen hier ook wel eens tegen (maar na heel wat info van ons zie je ze dan ook weer even snel verdwijnen dan dat ze gekomen zijn). Maar over het algemeen heb ik de indruk dat diegenen die hier momenteel zijn en bezig zijn met hun emigratie, dat toch heel serieus aanpakken. Wat niet wil zeggen dat dat gegarandeerd kans op slagen is, maar ze kunnen zichzelf niks verwijten als het niet blijkt te lukken. En: ze hebben het tenminste geprobeerd! Chapeau!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

wiepster schreef:Mocht het alsnog mislukken, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!
Dat is uiteindelijk ook het geen wat bij ons de doorslag heeft gegeven. Mijn man wilde heel graag, maar ik durfde het niet aan, bang voor heimwee, bang dat het zal mislukken! Uiteindelijk hebben wij er nachtenlang over gepraat en zijn ook wij tot de conclusie gekomen dat we het gewoon moeten doen. Mocht het, zoals Wiepster al zei, mislukken, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

In ieder geval zullen we dan niet op ons leven terug gaan kijken en denken: Hadden we toen maar.......
onze blog - Bouwmanfamily
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Becs08 schreef:
Dat is uiteindelijk ook het geen wat bij ons de doorslag heeft gegeven. Mijn man wilde heel graag, maar ik durfde het niet aan, bang voor heimwee, bang dat het zal mislukken! Uiteindelijk hebben wij er nachtenlang over gepraat en zijn ook wij tot de conclusie gekomen dat we het gewoon moeten doen. Mocht het, zoals Wiepster al zei, mislukken, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

In ieder geval zullen we dan niet op ons leven terug gaan kijken en denken: Hadden we toen maar.......
Tja, het klinkt oubollig om te zeggen van "Hadden we toen maar ........" maar het dekt wel de lading. Het leven is te kort om alleen maar zekerheden in te bouwen, je bent zeker van de dood en van belasting betalen, verder niets, dus probeer te leven zonder dat het ten koste gaat van anderen en pak elke kans en neem risico's.
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden. Iedereen is anders in zijn beweegredenen om te blijven of om te gaan.

Ik vind de VS een fantastisch land om op vakantie te gaan maar heb geen enkele behoefte om me daar definitief te vestigen.

Ik begin bijna het idee te krijgen dat ik dat niet mag denken als ik de posts zo een beetje volg.

Laat ieder zijn eigen keuze maken op basis van de redenen die voor hem/haar gelden en niet noodzakelijk voor een een ander.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kwaajknarie schreef:Wat voor de een geldt hoeft niet voor de ander te gelden. Iedereen is anders in zijn beweegredenen om te blijven of om te gaan.

Ik vind de VS een fantastisch land om op vakantie te gaan maar heb geen enkele behoefte om me daar definitief te vestigen.

Ik begin bijna het idee te krijgen dat ik dat niet mag denken als ik de posts zo een beetje volg.

Laat ieder zijn eigen keuze maken op basis van de redenen die voor hem/haar gelden en niet noodzakelijk voor een een ander.
Misschien omdat dit forum gaat over Emigratie naar Amerika en niet over vakantie naar Amerika en dat emigranten een beetje moe worden van zich te verdedigen. Als jij niet wilt emigeren, mooi, maar waarom moet je dan wel een mening geven? Ik zeg toch ook niet dat je beter op vakantie moet gaan naar Turkije, veel goedkoper, makkelijker, dichterbij!

Hoop dat je midlife crisis tour zijn vruchten afwerpt en je weer positief terugkomt :D
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Misschien omdat dit forum gaat over Emigratie naar Amerika en niet over vakantie naar Amerika en dat emigranten een beetje moe worden van zich te verdedigen. Als jij niet wilt emigeren, mooi, maar waarom moet je dan wel een mening geven? Ik zeg toch ook niet dat je beter op vakantie moet gaan naar Turkije, veel goedkoper, makkelijker, dichterbij!
Dus als ik het goed begrijp mag ik op dit Forum, wat AllesAmerika heet niet meediscussieren omdat ik niet wil emigreren? Is dat jouw persoonlijke mening of wordt die nog ergens door de forumregels gedekt?

Dan zou ik daar van de mod graag een PB'tje over ontvangen zodat ik me kan afmelden van dit forum.

Als jij graag wil emigreren hou ik je echt niet tegen hoor, waar ik problemen mee heb en waar ik, volgens jou dus onrechtmatig, op reageer, is het feit dat ik door opmerkingen van o.a. jou, het idee krijg dat iemand die geen behoefte heeft om te emigreren naar de VS gebrek aan lef en gezapigheid wordt toegedicht en daar sla je toch echt de plank mis.

Hoop dat je midlife crisis tour zijn vruchten afwerpt en je weer positief terugkomt

Ik ga al positief heen, alleen niet jouw positief
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer