Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Samenvatting Credit history

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fellow2012

Re: Samenvatting Credit history

Bericht door Fellow2012 »

Dit is eerste keer dat ik de (Nederlandse) term 'niet-westerse immigranten' lees in de context van immigratie naar Amerika. Hoe zou je bijvoorbeeld immigranten/asielzoekers uit Cuba kunnen classificeren? Overigens, echte armoede in dit land is onder citizens (white/african-Americans/native Americans) simpelweg omdat deze groep in veelvoud groter is dan immigranten. Meedogenloze kapitalisme van dit land kan alleen in stand worden gehouden als een permanente onderklasse bestaat. Mijn indruk is dat de term 'niet westerse-immigranten' meer met huidskleur te maken heeft dan het land waar men vandaan komt.
Minnim schreef:... Wel toch ook veel armoede helaas, vooral onder niet-westerse immigranten.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Armoede heeft niets met huidskleur te maken. Het gaat om subcultuur en locatie. Helaas zijn er subculturen (een voorbeeld zijn zwarte afrikanen in sociale woningen) waar gebroken gezinnen, hoge geboortecijfers en afhankelijkheid van uitkeringen een manier van leven zijn geworden. Het is bijna onmogelijk om die vicieuze cirkel van afhankelijkheid te doorbreken. En voor veel arme blanken in het midden westen en zuiden geldt dat ze vanuit waarden/geloofsovertuiging op conservatieven stemmen die vooruitgang en vakbonden tegengaan en verplaatsing van economische activiteiten naar het buitenland stimuleren waardoor ze minder toegang hebben tot voorzieningen en betere banen/arbeidsvoorwaarden en in een vicieuze cirkel van lage inkomens blijven steken.

Alleen drastische geboortebeperking, onderwijs, hervorming van het belastingstelsel, terugdraaien van vrijhandelsakkoorden, repatrouillering van illegale immigranten en heel veel andere maatregelen zou de levensstandaard van de armen kunnen verbeteren. Dat is echter niet realistisch.

Er is overigens ook al heel lang geen sprake meer van puur kapitalisme: het is meer een oligarchisch systeem. De meeste economische sectoren worden beheerst door een klein aantal grote spelers. Voorbeelden ten over: auto fabrikanten, luchtvaartmaatschappijen, kredietkaarten, internethandel enzovoorts.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Cubanen hebben een hele aparte regeling. Ze spreken wel Spaans, maar worden hier gezien als 'arme mensen die een dictatuur ontvluchten en daarom meteen geholpen moeten worden.' De zogenaamde 'natte voet, droge voet' regeling die alleen voor Cubanen geldt, houdt in dat een Cubaan(se) die op zee tegengehouden wordt, teruggestuurd wordt. Maar als hij/zij een plek bereikt waar ze met de voeten op de grond kunnen staan (dus vanaf vlak voor de kust op je tenen op de zeebodem kunnen staan en dan net met je mond boven de golven uitkomen), dan krijgen ze meteen een groene kaart en vallen onder allerlei ondersteuningsregelingen.

Oneerlijk, maar zo is het nou eenmaal.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

adam747 schreef:Mijn indruk is dat de term 'niet westerse-immigranten' meer met huidskleur te maken heeft dan het land waar men vandaan komt.
Waarom zou ik niet-westerse immigranten zeggen als ik mensen-die-niet-blank-zijn bedoelde? Wat een aanname aan jouw kant. Waar ik woon zijn veel immigranten uit Somalië en onder hen is veel armoede. Ik kan wel meer zeggen maar aangezien jij denkt beter te weten wat ik bedoel te zeggen dan ik zelf, doe ik het maar niet.
Fellow2012

Minnim, ik heb het niet over jouw post. Ik heb het over "mijn indruk" hoe de term in Nederland wordt gebruikt. En ik ben bekend met de regio waar je het over hebt, ik heb voor 3M gewerkt in Minneapolis.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dit loopt ietwat uit de hand - misschien toch wederom een apart ond. over armoede in de US ?
Fellow2012

Ik zal een nieuwe topic openen over armoede in de VS.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat gebeurt wel vaker maar loopt bijna altijd snel dood - ik weet niet waarom want de issue leeft.
pcorreia
Amerika-newbie

Bericht door pcorreia »

"PCorreia: ik weet niet wanneer je gaat emigreren, maar als het nog meer dan een jaar weg is raad ik je absoluut aan NU al een American Express kaart hier in Nederland te openen."

Bedankt voor je antwoord. Ik wil eigenlijk zsm die kant op, maar het lukt niet zo direct met mijn werkgever (BT Nederland N.V.). Ik heb geen directe contacten met mensen uit de US. Mijn tante kan mij ook niet helpen, want zij is geen direct familielid, en de DV-lottery duurt nog even :(.
Maar de American Express is aangevraagd en goedgekeurd :).
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Ik kon via mijn werkgever een deal bij BoA krijgen ("Bank at Work"):

bankaccount voor mij en mijn vrouw
Eerste jaar geen rente op je creditkaart
10k credit limit
en een loan voor een auto (weet niet wat de APR is, maar zou schappelijk moeten zijn)

Ik heb nu een leaseauto via een bedrijf dat vaker aan expats verhuurt, APR is onder de 6%

Op deze manier kan ik zonder al te veel kosten toch de typische kip-ei situatie omzeilen.
LA, LA, LA....
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

pcorreia schreef:Maar de American Express is aangevraagd en goedgekeurd :).
Als je al snel gaat, gewoon die Nederlandse AMEX aanhouden. Zodra je die dan een jaar hebt, kun je 'm gebruiken om die amerikaanse AMEX aan te vragen :)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

DEFINITION of 'Annual Percentage Rate - APR' The annual rate that is charged for borrowing (or made by investing), expressed as a single percentage number that represents the actual yearly cost of funds over the term of a loan. This includes any fees or additional costs associated with the transaction.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Leases werken normaliter niet met een APR, maar met een zogenaamde money- of leasefactor. Dit is een getal 0.00xxx. Als je dit getal met 2400 vermenigvuldigd krijg je een indicatie van de APR.

Belangrijker bij leases is de zogenaamde 'residual value', dit is het bedrag wat de auto waard is na de lease termijn, en waarvoor je de auto kunt kopen na de lease. Sommige merken hebben een hoge residual, zodat het ongunstig is de auto erna te kopen, maar hierdoor zijn de maandelijkse kosten wel lager. Andere merken hebben een lage residual, maar vaak is de daadwerkelijke waarde van de auto hoger dan de residual value, zodat je dit verschil te gelde kunt maken. Let wel op: voor iedere sale moet je sales tax betalen, ook voor 2ehands auto's. Dit is de verantwoordelijkheid van de koper, maar blijft wel meewegen sinds die hier rekenning mee houdt.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer