Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort vernieuwen wanneer je in de VS woont

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Paspoort vernieuwen wanneer je in de VS woont

Bericht door jiejie »

Color01 schreef:
jvinch schreef:PLUS $20 aan nieuwe foto's per persoon.

mijn foto waren ook afgekeurt ..en moest toen nieuwe foto's laten maken ..ik schrok me lam toen ik dikke 20 dollar moest betalen voor 2 pas foto's.
Ik zal maar niet zeggen hoeveel ik kwijt was voor mijn pasfoto's, dat bedrag lag wat hoger namelijk.. belachelijk inderdaad.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Petra/VS schreef: Ook wij hebben geluk, dat we redelijk dicht bij Washington wonen, maar volgens mij heeft iemand in Nederland naar een kaart van de VS gekeken met Europese ogen en besloten, dat iemand uit Oklahoma, om maar wat te noemen, makkelijk even op en neer naar Houston kan rijden, keer 2.
Nou Petra, je wilt niet weten hoe mijn ervaringen zijn met het Consulaat in Houston, maar volgens mij kun je beter ergens anders heen. Ik ben half november naar het Consulaat geweest om paspoorten voor mijn kinderen aan te vragen. Ik had netjes alle benodigde papieren bij me, dus daar kreeg ik geen commentaar op en ook netjes foto's laten maken bij het reisbureau wat zij op hun website voorschrijven. Afijn, half december begin ik me af te vragen of de paspoorten er al zijn, dus bellen met het Consulaat...ze zijn er steeds niet dus stuur ik een email met de vraag of ze me willen bellen als de paspoorten klaar zijn. Geen reactie. Begin januari probeer ik weer verschillende keren te bellen en krijg steeds een antwoord apparaat. Uiteindelijk bel ik een algemeen nummer en daar vertellen ze me dat ik dan met Washington moet worden doorverbonden, maar door het tijdsverschil zijn die er nu niet meer. De volgende dag bel ik terug en wordt met Washington doorverbonden. Die vertellen me dat er iets is mis gegaan met het paspoort van de oudste (vingerafdrukken). Consulaat Houston had contact met mij op moeten nemen om dat te melden. Ik zeg dat ik ze verschillende keren heb gebeld, maar steeds een antwoord apparaat krijg. Ze noteert mijn tel. nummer, email, etc en zal per direct alle gegevens doormailen naar Houston die dan contact met mij op zullen nemen. Nou niet dus! Na een week of wat zelf maar weer gebeld en weer antw. apparaat. Dan maar weer een email gestuurd en ja hoor, ik word vlot teruggebeld. Consulaat Houston zegt dat ik nog een keer terug moet komen met de oudste voor de vingerafdrukken. Ik leg uit dat hij op school zit en dat hij daar dus vrij voor moet nemen en vraag wat ik allemaal mee moet nemen als ik kom om te zorgen dat het nu wel goed gaat. Nou, ik hoef niks mee te nemen, maar waarom ik dan niet wacht tot de Spring break. Dat leek me een goed idee, dus ik spreek af dat ik in de Spring break langs zal komen voor de vingerafdrukken.

Deze week Spring break en je raadt het al; op maandagmorgen rij ik naar het Consulaat in Houston. Daar aangekomen blijkt dat de pasfoto's van de oudste nog in Washington zijn. Tja, is ook een beetje veel gevraagd om die terug te sturen naar Houston als je ze daar nodig hebt. Mevrouw stelt me voor 2 keuzes; ik kan òf nieuwe pasfoto's gaan laten maken à $20 òf ik moet nog een keer terugkomen als de pasfoto's opgestuurd zijn vanuit Washington. Klantgerichtheid is er bij die Nederlanders in de US ook niet bij, dus men zal niet voorstellen om die $20 dan maar te vergoeden omdat het hun fout is hè? Kom op zeg, ons ben zunig!
Kortom; ik mag dus nog fijn een keer terug deze week. Wat betekent dat ik dan al 3 keer naar het Consulaat ben geweest, 4 maanden verder ben en nòg geen paspoort heb. Dààr mag ik dan namelijk over een paar weken nogmaals voor naar het Consulaat om ze op te halen. Je zou eens uit Oklahoma moeten komen.... ik snap nu waarom ze die glazen wand voor de balie hebben staan :evil:
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ongelooflijk, ik ben gewoon sprakeloos! :o :shock:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Dat is dus echt belachelijk...ongelooflijk. Kunnen ze die vingerafdrukken niet zonder pasfoto's nemen? En ze dan ergens opslaan ofzo? Wat een onzin zeg..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Waren die vingerafdrukken niet de reden waarom je nu maar op zo weinig plekken een paspoort kunt vernieuwen? Want het was toch zo'n verschrikkelijk probleem om vingerafdrukken veilig op te slaan zonder dat dat bakken met geld moest kosten? :roll:

Maar wat belachelijk zeg dat het zo lang moet duren en zoveel moeite moet kosten! Zou je nog ergens een flinke klacht in kunnen dienen hierover?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Amikix schreef: Zou je nog ergens een flinke klacht in kunnen dienen hierover?
Ik heb er wel aan zitten denken, maar een klacht heeft volgens mij alleen zin als er iets aan veranderd kan worden. Ik heb niet het idee dat ze me nog een onkostenvergoeding gaan geven voor brandstof of een VVV bon :) . En als mijn klacht nou zou bijdragen aan de beslissing om dan maar overal die vingerafdrukapparaten te gaan plaatsen dan zou ik het ook nog overwegen, maar met de Hollandse zuunigheid zie ik dat er ook niet van komen.
Laat dit gewoon een waarschuwing zijn voor degenen die naar het Consulaat in Houston moeten voor hun paspoort. Mocht er een ander Consulaat op eenzelfde afstand liggen dan zou ik dat andere Consulaat overwegen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Wel humor - heb inmiddels mijn nieuwe Nederlandse paspoort opgehaald. Mijn oorspronkelijke pasfoto's werden mede afgekeurd omdat de achtergrond grijs was - en niet lichtblauw. Ik zou me er eigenlijk niet meer over moeten verbazen - maar op het nieuwe paspoort staat de foto dus in zwart-wit afgedrukt. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer