Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door USInsider »

Hemelnogantoe, ik ben hier dus te lang ? Ik vond aan bijna alle huizen die Kaap ons voorgeschoteld, wel iets leuks.
Was is in 's hemelsnaam een 'authentiek' US huis ? Vooral de oudere, kleinere huizen hier zijn van binnen hokkerig, met vaak maar een badkamer met dat gordijntje voor de douche (en meestal is het een douche in badkuip combinatie).

Mijn eerste huis had in de 'living' een cathedral ceiling. Het betekent dat de warme lucht omhoog gaat en dat is nu net wat je wilt als het triple digits is. Vandaar dat we hier 4,5 meter hoogte in de huiskamer hebben. Plus bijbehorend grote ramen.
De grote keuken, de ruime laundry-room, de luksere master bathroom, de inloop-kleerkasten, de diepe kasten elders in het huis, de garage, de open haard, ik zal het echt missen als we hier weg moeten. En bijna alle huizen zijn alleenstaand, ik hoor niet meer de buurman hoesten in de nacht, net aan de andere kant van de slaapkamer-muur - zoals in Ned.

Bull-nose slaat op rondingen daar waar een muur 'een hoek omgaat'. Het maakt je muren iets minder kwetsbaar en het ziet er leuk uit.
Op de foto's is er vertekening omdat men de hele ruimte in een foto probeerde te vangen. Je moet er ook 'doorheen' kijken en je voorstellen hoe je er je eigen keuzes in maakt, je eigen meubilair in zet.

Overigens de 'elevation' (voorkant/buitenkandt) van de Majestic op het plaatje is wat als 'Mission Style' verkocht wordt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 18 aug 2013, 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Petra/VS schreef:Nou dan zou hij de tweede uitzondering zijn, want die klap moet bij mij na dertig jaar ook nog komen ;).
Haha ja iedereen beleeft het echt op de eigen manier - er is geen "formule" en dat is maar goed ook :lol: Ik hoop echt van harte dat Kaap Koraal ook over 30 jaar nog net zo enthousiast is :thumbup: Zou me niets verbazen hoor :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

kaap koraal schreef:Zo net terug van Chuck e Cheese , nou dat was geweldig voor Dave.
Het zit goed in elkaar en verloopt vloeiend allemaal en je word ook hier weer super vriendelijk geholpen.
Service with a smile zullen we maar zeggen.
Dave was alleen een beetje bang voor de muis en bleef vragen of er nou wel of niemand in zat.
Alleen de pizza sucks
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat wil je ? Ze laten een MUIS koken ! terwijl we sinds RAT-atouille toch weten dat je juist dat andere knaagdier in de keuken moet zetten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:thumbup: :clap: :lol:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

:thumbup:
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Ik vindt de keuze van Kaap toch helemaal niet mis :thumbup:

Kan er gerust gaan wonen.

Nog even volhouden Kaap, nog een paar daken en je bent er :wink:

Succes makker

Kingair
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Degenen die meelezen/meekijken: je moet je realiseren dat de huizen op de tekeningen en de speciale foto's er anders uitzien dan 'in het echt'.
Dan staat zo'n huis gewoon in een straat met andere huizen, en ze staan meestal vrij dicht tegen elkaar aan.
Kijk maar eens op Zillow voor populaire plaatsen in CA - mn. de nieuwere wijken.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 aug 2013, 04:58, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Daarom heb ik een cornerlot in de vorm van een taartpunt genomen, hier is de gangbare lotsize 0.23 en ik heb 0.29 acres.
En één van de buren heeft een 0.34 lot maar die heeft juist heel ver van mij vandaan gebouwd, dus er zou nog een huis tussen passen daardoor.
Ik kijk vanuit mijn zwembad dan op een viersprong van kanalen ...of had ik dat al gezegd ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ze staan natuurlijk niet altijd zo dicht tegen elkaar aan. Wij wonen in een buurt uit de jaren veertig/vijftig en veel mensen kopen de grond, slaan het huis erop tegen de grond en bouwen er dan een nieuwe op. De wet hier in onze plaats is dat er tenminste 1/3 acre (geen idee hoe dat metrisch vertaalt) aan grond moet zijn voor de alleenstaande huizen en wij wonen toch bij een grote stad. Ook veel van de nieuwe wijken hier hebben flinke tuinen, al zijn er inderdaad ook townhome communities en wijken waar de alleenstaande huizen zo dicht bij elkaar staan dat je elkaar van de zijramen de hand zou kunnen schudden. Maar ja, dat kost allemaal ook, natuurlijk. Voor $800.000 krijg je hier geen riant huis met enorme tuin (meer) :).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een acre is 43560 sq ft. Een derde is dus ong 14000, ong 1200m2 denk ik
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat ik bedoelde was, dat een huis altijd meer 'toont' op een foto of tekening als je de rest van wat eromheen staat niet ziet.
Ik ben meerdere malen op een open huis afgegaan nav. een foto in de advertentie, om vervolgens snel door te rijden bij het zien van de rest van de straat.

Maar inderdaad, als ik zo foto's zie, wordt hier in CA over het alg. meer tot aan de grenzen van de lots gebouwd - voor de zijkanten van het huis dan.
Dat komt ook omdat een-verdieping hier zo populair is, en dat neemt - bij eenzelfde vloeroppervlak - meer ruimte in dan een huis met twee verdiepingen.
Plus omdat de hele buurt alleen-begane-grond huizen is, en er tussen alle huizen vrij hige schuttingen staan, kan niemand bij de buren inkijken.
Als je huizen van twee verdiepingen hebt, wil je ze denk ik verder uit elkaar vanwege privacy.

Ik weet niet hoe dat bij andere forummers is, maar hier in CA gaat de dag snel over in de nacht. Dus leuk een tijdje buiten zitten terwijl langzaam het lixcht valt, dan kennen we hier niet. En voor overdag, 's winters is het te koud, zomers begin je na 10-15 minuten te verbranden en het is veel dagen gewoon niet leuk, veel te heet. Je kunt alleen heel vroeg even op je patio zitten.
Kortom, we leven hier bijna allemaal in-huis en weinig rond-het-huis.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 aug 2013, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner

Nog een klein verhaaltje om te laten zien hoe gemoedelijk het wel niet is hier :
Ik wil naast het bedrijfje wat ik hier nu heb ook wat import van meubels voor binnen en buiten gaan doen.
Dus ik loop hier een lokale meubelwinkel in om te polsen of de eigenaar daar interesse in heeft.
Wij in een leuk gesprek geraakt komt er opeens een zwerver binnen wandelen die vraagt of er hier misschien werk voor hem is.
Waarop de eigenaar antwoord nee, toen vroeg hij om geld en de eigenaar zegt wacht buiten even op me tot ik klaar ben met deze meneer, maar je krijgt geen geld van me,
we lopen naar hiernaast en je krijgt van mij een hamburger.
Zo geschiedde hij was klaar met mij en we lopen samen naar buiten doet de deur op slot (want hij stond alleen in de winkel op dat moment) en gaat met de zwerver een burger halen.

Nou als dat geen Truman show is dan weet ik het niet meer .... hahahaha
kaap koraal
Amerikakenner

ned in MO schreef:Een acre is 43560 sq ft. Een derde is dus ong 14000, ong 1200m2 denk ik

Dat is ook ongeveer wat ik heb maar omdat niet alles volgebouwd is hier heeft het een ruimtelijker effect.
Maar ik ben er tevreden mee , het formaatje ranch met paarden en koeien op je land moet maar even wachten tot ik met pensioen ga en ik er tijd voor heb om het
allemaal te kunnen onderhouden en plezier ervan te hebben. :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad is het advies geen geld te geven maar eten aan te bieden. Van veel bedelaars krijg je op dat voorstel overigens 'f...off' te horen.

Er werd lange tijd hier gevraagd om aub. meer kleding te geven voor de daklozen, want daar was voortdurend behoefte aan.
Maar enige tijd geleden werd ontdekt waarom dat was: de gemeente had enkele portable potties neergeplant in de hoop het daklozen-tentenkamp iets schoner te houden en ook de overlast voor de bewoners van de buurten om het kamp wat tegen te gaan.
Echter men had zich niet gerealiseerd dat bij toiletten ook toiletpapier hoort....

Maar velen staat het water zo tot de lippen.
Binnenkort is hier 10 dagen county fair. Daar zijn een paar honderd part-time baantjes mee gemoeid. Er waren zo'n 2000 gegadigden voor.

Dus je hebt niet zozeer de Truman show gezien als wel wat hier voor grote aantallen mensen helaas de dagelijkse realiteit is.
kaap koraal
Amerikakenner

Sorry Oortjes maar die Truman show sloeg natuurlijk alleen op de vriendelijkheid ...
Tot zover heb ik in deze 3 weken nog maar 1 zwerver hier gezien.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:Ik weet niet hoe dat bij andere forummers is, maar hier in CA gaat de dag snel over in de nacht. Dus leuk een tijdje buiten zitten terwijl langzaam het lixcht valt, dan kennen we hier niet. En voor overdag, 's winters is het te koud, zomers begin na na 10-15 minuten te verbranden en het is veel dagen gewoon niet leuk, veel te heet. Je kunt alleen heel vroeg even op je patio zitten.
Ons deck ligt op het noorden dus in de zomer in de schaduw en koel genoeg om meestal buiten te kunnen zitten. In de lente en herfst is het daar dan te koel en ga ik voor het huis zitten, ook leuk om dan eens een praatje te maken met buren die langskomen. Zelfs in de winter kan de zon warm genoeg zijn om in de luwte buiten te zitten, maar dat is natuurlijk niet de norm. Er wordt hier in de buurt ook veel gewandeld, al dan niet met hond, dus er is altijd wel "volk" op de been, ook gedurende de werkdag. Vind ik erg prettig, want onze vorige buurt was een echte "bedroom community", iedereen vertrok 's ochtends vroeg naar zijn werk, 's avonds weer thuis, garage in, garage dicht en klaar.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

oortjes schreef:
Ik weet niet hoe dat bij andere forummers is, maar hier in CA gaat de dag snel over in de nacht. Dus leuk een tijdje buiten zitten terwijl langzaam het lixcht valt, dan kennen we hier niet. En voor overdag, 's winters is het te koud, zomers begin na na 10-15 minuten te verbranden en het is veel dagen gewoon niet leuk, veel te heet. Je kunt alleen heel vroeg even op je patio zitten.
Ga ik dan we de goede kant op ?
Want in Palm Springs is het nu lekker 40 graden (en soms nog wat meer) :lol:
Nu moet ik zeggen we hebben er voor gekozen.
Liever dit dan het k**** weer in Belgie.
Keuze uit : Regen, regen of regen.
Nu is het hier eindelijk eens 2 weken mooi weer behalve gisteren dan weer want toen zat het pijpenstelen te regenen voor de verandering

Groeten

Kingair
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Heerlijk dat gezeur over het weer altijd lol. Het is ook nooit goed! Het enige nadeel in KY is dat het s avonds niet echt afkoelt en de luchtvochtigheid wat hoog kan zijn. Maar ach er zijn ergere dingen op de wereld.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik dacht vooraf ook dat het weer me parten zou spelen maar het valt me enorm mee. Je went er toch wel aan en met al die airco's is het prima uit te houden, beter dan in Nederland in de hete zomer voor mij maar daar loont het niet echt de moeite om overal airco te laten installeren.

Voor wat betreft die prijzen van grond en huizen, wow... dat zijn nog eens prijzen..... Ik zie ook inderdaad onwijs vaak prachtige kasten van huizen en dan allemaal onwijs dicht tegen elkaar aangebouwd. Dat begrijp ik echt niet, dan heb je zo'n prachtig groot huis en amper ruimte. Bovendien valt zo'n mooi huis ook in het niet als je 5 identieke huizen zo naast elkaar ziet. Nee, voor mij dan ook een leuke lap grond als ik zoveel voor een huis neertel. Dan oogt het tenminste ook mooi.

Ik begrijp ook nooit dat mensen alle bomen kappen op hun stuk land, vervolgens een huis neerzetten en er dan van die prutboompjes voor terugplaatsen, allemaal in een rechte lijn ook nog. Maar de prachtige oude bomen liggen in de open haard te branden :roll:

Nou ja, ieder zijn meug haha. Het mooie vind ik dat je het in Amerika nog allemaal zelf kunt doen en bepalen, helaas is in Nederland alles al behoorlijk volgebouwd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer