Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wie heeft tips voor k1 visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kimberley_brons
Amerikafan

Re: wie heeft tips voor k1 visum?

Bericht door kimberley_brons »

Ik heb vorige week een nieuw paspoort aangevraagd. Mijn meisjesnaam zal daarin komen te staan. En voor de komende 5 jaar zal mijn paspoort geldig zijn. Ik wil mijn mans naam aannemen, dus als ik dan inderdaad een ticket wil boeken, moet ik dus ook iets van een trouwboekje meenemen,kopt dat?

@ Vanka, het heeft lang geduurd voor ons. We hebben ruim een half jaar gewacht. En het was ook eindeloos wachten. Na 4 maanden hoopten wij al dat de NOA2 zou binnenkomen. Maar die hoop gaven we snel op. Toen ik na 5 maanden besloot niet meer naar de geschatte tijd op visajourney te kijken en me er niet meer mee bezig te houden leek het sneller te gaan voor man gevoel. Ineens was het zo van, hey, we zijn weer 5 weken verder, laat me eens kijken op uscis. En toen kwam ik erachter dat we de approval dus al 3 dagen hadden. Haha. Je mag me altijd priveberichtjes sturen en je mag me ALLES vragen. Ik heb ook iemand gevonden die verder is als dat ik ben in het proces en het heeft me veel steun gegeven.
I have no special talents, I am only passionately curious.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Als in je paspoort alleen jouw naam staat (en dus geen e/v), dan moet je je vooralsnog je ticket onder je meisjesnaam boeken. Je hebt ten slotten helemaal geen documenten die bewijzen dat je ook daadwerkelijk mrs. mansachternaam bent. Als je eenmaal je green card hebt, dan zou wordt het een ander verhaal, ook al zou ik zonder die e/v in mijn paspoort denk ik toch onder mijn meisjesnaam boeken. De luchtvaartmaatschappijen kijken namelijk bij het inchecken voornamelijk naar je paspoort, niet je groene kaart. Helemaal zeker weten doe ik dat niet, maar ik zou het risico niet nemen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kimberley_brons
Amerikafan

Ik heb een vraagje, in november ga ik emigreren naar Tampa Florida. Ik heb geboekt via Hahn Air en vlieg met Arke Fly, maar weet iemand of je een gratis extra koffer mag meenemen als ie gaat emigreren?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom zouden voor een emigrant de bagageregels anders zijn? Ik heb nog nooit gezien dat een luchtvaartmaatschappij vroeg met welk doel ik ging vliegen en aan de hand daarvan andere eisen voor bagage stelde.

Wat zegt ArkeFly als je hun deze vraag voorlegt?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

DixieChick schreef:Als in je paspoort alleen jouw naam staat (en dus geen e/v), dan moet je je vooralsnog je ticket onder je meisjesnaam boeken. Je hebt ten slotten helemaal geen documenten die bewijzen dat je ook daadwerkelijk mrs. mansachternaam bent. Als je eenmaal je green card hebt, dan zou wordt het een ander verhaal, ook al zou ik zonder die e/v in mijn paspoort denk ik toch onder mijn meisjesnaam boeken. De luchtvaartmaatschappijen kijken namelijk bij het inchecken voornamelijk naar je paspoort, niet je groene kaart. Helemaal zeker weten doe ik dat niet, maar ik zou het risico niet nemen.
Ik boek nog steeds alles onder mijn meisjesnaam. De eerste 2 jaar staat ook de GC op je meisjesnaam, na 2 jr moet je een nieuwe aanvragen ivm removal of conditional status en dan kan je de naam aanpassen. Zorg ervoor dat ook je social security nummer op dezelfde naam staat, als je nl je rijbewijs wil halen, moeten al deze gegevens getoond worden en allemaal op dezelfde nam staan. Ik heb daar in het begin verschillende problemen mee gehad en moest alles weer terug draaien, wat heel veel tijd en gezeur kostte.
Na 2 jr heb ik mijn naam veranderd naar voornaam-meisjesnaam-getrouwde naam, alleen tickets moeten nog steeds op meisjesnaam ivm Nederlandse paspoort.

Hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt....
kimberley_brons
Amerikafan

Hallo forummers,

Afgelopen maandag hebben we de goedkeuring gekregen op het interview. We zijn zon happy dat, alles wat we apart deden, nu bijna achter de rug is. Ik vertrek 2 november naar Tampa. Ik wacht momenteel op mijn paspoort die terug moet komen met de post. Alleen ben ik niet meer woonachtig aan dit adres, maar heb wel tot volgende week de sleutel, dus hoop dat ik het met een briefje kan afhalen op het postkantoor.

Maar wat nu?? Straks met mijn envelop, die ik niet mag open maken, naar de Amerikaanse douane, Amerika in, binnen 90 dagen trouwen, wat staat ons dan te wachten??

Het leek altijd zo eindeloos ver weg om hier nog aan te moeten denken..
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Gefeliciteerd, Kimberley!

Wat snel al. Ik hoop dat je reis goed verloopt en dat je een warme ontvangst krijgt in Amerika!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat. Veel geluk in je nieuwe leven.
Groet,

Old Faithful
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Supergaaf joh! Ik hoop dat jullie samen heel gelukkig zullen worden in Amerika maar dat moet zeker lukken :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In die enveloppe zitten alle documenten die je zelf hebt aangeleverd. Dus niets dat je nog niet hebt gezien - dit voor geval je nieuwsgierig bent.....
De enveloppe is gesloten en verboden open te maken zodat je hem niet kunt doorverkopen aan een andere gegadigde.
Gefeliciteerd ! en voor zometeen welcome to the USA !
kimberley_brons
Amerikafan

smittenimmigrant schreef:Gefeliciteerd, Kimberley!

Wat snel al. Ik hoop dat je reis goed verloopt en dat je een warme ontvangst krijgt in Amerika!
Ik vond 9 maanden erg lang duren!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het is net een zwangerschap... :mrgreen: :mrgreen: Veel geluk in Florida!!
kimberley_brons
Amerikafan

Help!

Ik heb de bruine envelop ontvangen maar waar is mijn paspoort?
kimberley_brons
Amerikafan

Ik weet dat ik die niet mag open maken, maar hoe ga ik straks inchecken dan? Hij mag toch pas geopend worden bij de Amerikaanse douanier?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hmmmm ik kreeg mijn paspoort los erbij. Ja, dat heb je zeker nodig! Even bellen met het consulaat misschien?
kimberley_brons
Amerikafan

Alles is goed gekomen. Ik ben in Amerika!
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Yeahhhhh! Fijn dat alles goed is gegaan! :D

Heel veel geluk met je/jullie nieuwe leven. Maak er een mooie dag van met jullie trouwerij!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geniet er van!
(en laat ons tussendoor ook even mee genieten ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kimberley_brons
Amerikafan

Hey allemaal, ondertussen ben ik alweer 3 maanden in Tampa FL. Al het papierwerk verloopt goed. Ik heb onlangs m'n biometrics gehad. We wachten nu op een uitnodiging voor m'n interview. Ik heb nog geen social security number of werkvergunning.
Maar al 3 maanden lang heb ik eigenlijk geen doel. Het is weer eindeloos wachten op papieren. Hoe hebben jullie die tijd door gebracht? Ik vind het wel moeilijk dat ik me veel verveel hier. Omdat mijn man veel werkt en ik mezelf moet vermaken.

Ik hoop dat jullie ideeën en tips hebben :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer