Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jullie 'Emigratie motieven'
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Re: Jullie 'Emigratie motieven'
Kaap Koraal, ik moet toch even op jouw post reageren. Hier in ons deel van Florida sta ik regelmatig verbijsterd te kijken hoe vies de mensen bij de deli zijn. Zoals een uurtje geleden, ik stond bij de Publix te twijfelen of ik wat kant en klare kip zou kopen voor m'n zoontje van 3 en terwijl ik sta te kijken hoest een werknemer op haar gehandschoende hand, veegt haar hand af aan haar broek en pakt met diezelfde hand wat eten uit een bak voor een andere klant. Yep, ze had netjes een handschoen aan maar om nou te zeggen dat het hygienisch was?! Zoals ze hier in deze buurt met eten omgaan...maar je hoort ook heel vaak dat bedrijven waarschuwingen van de inspector krijgen.
Badkamer naast de kinderkamer, yep, dat hebben we hier in huis. En een heel luidruchtige ventilator die aanspringt als je het licht aandoet. Die badkamer gebruiken we dus niet als de kinderen slapen.
En onze garage is aan de andere kant van het huis. We moeten dus met boodschappen door de laundry room, door de hal, en door de woonkamer om de spullen in de keuken op te bergen.
Wateraanvoer alleen voor de tuin hebben we helaas niet en omdat het tuiniersbedrijf de sprinklers verkeerd heeft ingesteld hadden we een waterrekening waarvan zo'n $200 voor de tuin was!
Niet nodeloos wachten bij de verkeerde balie...ik stond vorige week bijna 10 minuten te wachten bij de balie in het ziekenhuis totdat een manager zich ermee kwam bemoeien en doorhad dat ik een heel ander gebouw moest zijn. In het volgende gebouw weer gedoe bij de balie en uiteindelijk te laat voor onze afspraak. Al heb ik bij de bank wel heel vaak meegemaakt wat jij beschrijft, je bent nauwelijks binnen of een vriendelijke greeter helpt je de juiste balie en de juiste formulieren te vinden.
Florida is een heel interessante plek om te wonen en ik heb geen spijt van onze verhuizing (behalve dan dat ik onze vrienden heel erg mis) maar deze buurt valt ons erg tegen. We hebben ervoor gekozen om een belachelijk hoge huur te betalen om in een veilige buurt te wonen met goede scholen maar behalve de palmbomen en het heerlijke weer doet het ons vaak aan Geuzenveld denken.
Maar jullie gaan naar een ander deel van Florida en wat ik heb gehoord is het daar prachtig. Ik denk dat Miami en directe omgeving een van de slechtere delen van Florida is. Een vriend is kort geleden van Miami naar Tampa verhuisd en is echt heel blij over hoe anders het daar is.
En ondanks dat het hier niet is wat we verwacht hadden is Florida een avontuur! Maar wel een avontuur met mindere punten zoals deli-employees die niet snappen hoe ze veilig met voedsel om moeten gaan.
Badkamer naast de kinderkamer, yep, dat hebben we hier in huis. En een heel luidruchtige ventilator die aanspringt als je het licht aandoet. Die badkamer gebruiken we dus niet als de kinderen slapen.
En onze garage is aan de andere kant van het huis. We moeten dus met boodschappen door de laundry room, door de hal, en door de woonkamer om de spullen in de keuken op te bergen.
Wateraanvoer alleen voor de tuin hebben we helaas niet en omdat het tuiniersbedrijf de sprinklers verkeerd heeft ingesteld hadden we een waterrekening waarvan zo'n $200 voor de tuin was!
Niet nodeloos wachten bij de verkeerde balie...ik stond vorige week bijna 10 minuten te wachten bij de balie in het ziekenhuis totdat een manager zich ermee kwam bemoeien en doorhad dat ik een heel ander gebouw moest zijn. In het volgende gebouw weer gedoe bij de balie en uiteindelijk te laat voor onze afspraak. Al heb ik bij de bank wel heel vaak meegemaakt wat jij beschrijft, je bent nauwelijks binnen of een vriendelijke greeter helpt je de juiste balie en de juiste formulieren te vinden.
Florida is een heel interessante plek om te wonen en ik heb geen spijt van onze verhuizing (behalve dan dat ik onze vrienden heel erg mis) maar deze buurt valt ons erg tegen. We hebben ervoor gekozen om een belachelijk hoge huur te betalen om in een veilige buurt te wonen met goede scholen maar behalve de palmbomen en het heerlijke weer doet het ons vaak aan Geuzenveld denken.
Maar jullie gaan naar een ander deel van Florida en wat ik heb gehoord is het daar prachtig. Ik denk dat Miami en directe omgeving een van de slechtere delen van Florida is. Een vriend is kort geleden van Miami naar Tampa verhuisd en is echt heel blij over hoe anders het daar is.
En ondanks dat het hier niet is wat we verwacht hadden is Florida een avontuur! Maar wel een avontuur met mindere punten zoals deli-employees die niet snappen hoe ze veilig met voedsel om moeten gaan.
Het is natuurlijk onzin om vanwege de belastingen op garageboxen, auto's of benzine, etc naar een ander land te verhuizen. Je moet naar het hele plaatje kijken, je kunt in de VS bepaalde dingen zoals auto's of benzine wel goedkoper krijgen dan in Nederland of België omdat er minder belasting over wordt geheven. Maar als je vervolgens een ziekenhuisrekening krijgt van 50.000$, 2000$ per maand aan medicijnen kwijt bent, of studerende kinderen hebt die 40.000$ collegegeld per jaar moeten betalen terwijl dat allemaal in Nederland of België vrijwel niets kost omdat het uit de algemene middelen wordt betaald, ben je er weinig mee opgeschoten.kaap koraal schreef:Nieuwe update van vandaag in de krant : Garageboxbelasting !
Het is zeker geen schoon land te noemen anders zouden er geen borden staan langs de weg met "Clean Restrooms" 
$40.000 collegegeld per jaar doe je toch echt zelf. Aan een publieke universiteit studeren kost veel minder en bij privé universiteiten zijn er vaak beurzen. Dus die $40.000 per jaar doet het vooral leuk in de pers, maar wordt in de praktijk zelden betaald.mvdl schreef:Maar als je vervolgens een ziekenhuisrekening krijgt van 50.000$, 2000$ per maand aan medicijnen kwijt bent, of studerende kinderen hebt die 40.000$ collegegeld per jaar moeten betalen terwijl dat allemaal in Nederland of België vrijwel niets kost omdat het uit de algemene middelen wordt betaald, ben je er weinig mee opgeschoten.
-
Neil mcauly
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja maar je moet niet alleen rekenen hoeveel bv. een opleiding kost. Als je de VS tax brackets vergelijkt met die van België mag de Belgische staat wel voor het grootste deel instaan voor de kostprijs van de opleidingen. Plus als ik zie dat telkens bij een hogere schijf het verschil met de lagere schijven mag worden afgetrokken dan tikt het verschil met België aan.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- DixieChick
- Amerika-expert
Nou, een beetje publieke universiteit is ook niet goedkoop meer te noemen hoor. Als ik hier in Georgia kijk, niet echt de duurste staat, ben je voor minder dat $20k per jaar niet klaar. Nu zit daar wel room en board in (dus een dorm en een mealplan), maar goed, dan zit je ook wel op een so-so college.Hockey schreef:$40.000 collegegeld per jaar doe je toch echt zelf. Aan een publieke universiteit studeren kost veel minder en bij privé universiteiten zijn er vaak beurzen. Dus die $40.000 per jaar doet het vooral leuk in de pers, maar wordt in de praktijk zelden betaald.mvdl schreef:Maar als je vervolgens een ziekenhuisrekening krijgt van 50.000$, 2000$ per maand aan medicijnen kwijt bent, of studerende kinderen hebt die 40.000$ collegegeld per jaar moeten betalen terwijl dat allemaal in Nederland of België vrijwel niets kost omdat het uit de algemene middelen wordt betaald, ben je er weinig mee opgeschoten.
Aan de andere kant is het idee dat in Nederland/Belgie de opleiding zoveel goedkoper is eigenlijk ook allang niet meer waar..kamer kosten, eten, studiegeld, het tikt allemaal ook flink aan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Tuurlijk heb je (dit keer) gelijk maar daarom had ik het ook erbij vermeld dat het meer ergenissen zijn dan een echte reden om te emigreren.mvdl schreef:Het is natuurlijk onzin om vanwege de belastingen op garageboxen, auto's of benzine, etc naar een ander land te verhuizen. Je moet naar het hele plaatje kijken, je kunt in de VS bepaalde dingen zoals auto's of benzine wel goedkoper krijgen dan in Nederland of België omdat er minder belasting over wordt geheven. Maar als je vervolgens een ziekenhuisrekening krijgt van 50.000$, 2000$ per maand aan medicijnen kwijt bent, of studerende kinderen hebt die 40.000$ collegegeld per jaar moeten betalen terwijl dat allemaal in Nederland of België vrijwel niets kost omdat het uit de algemene middelen wordt betaald, ben je er weinig mee opgeschoten.kaap koraal schreef:Nieuwe update van vandaag in de krant : Garageboxbelasting !
Benzine was ik nog idd vergeten !
Ik ben wel van plan om ons goed te verzekeren om die $50K ziekenhuisrekening dus niet te krijgen.
Studeren is geen must voor ons en publicschools heb ik hier ook best vertrouwen in in dit gebied.
De prijzen van studeren lopen hier in NL ook vrij aardig hoog op heb ik vernomen.
Maar wat voor mij overeind blijft staan is de onbenullige, vergezochtte, onterechtte belastingen/regelgeving en rechtsgevoel die ik hier dagelijks aan den lijve ondervind die bij mij echt wel heel veel onbegrip/burgertje uitknijpen en bewijs van onkunde doet oproepen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Onze zoon studeert in Antwerpen en ik weet wat ik moet afdragen
- kamerhuur (niet de slechtste maar ook niet de beste) : 290 euro /maand elec, water, internet en verzekering in, bemeubeld. Verwarming exclusief. = 3.500 per jaar
- Inschrijvingsgeld : 650 euro
- boeken/cursussen : plus minus 300 euro
- vervoer : 12 euro per maand = 120 euro
Eten moet hij thuis ook doen, dus dat vind ik niet echt een kostenpost.
Totaal =
4.600 euro per jaar.
- kamerhuur (niet de slechtste maar ook niet de beste) : 290 euro /maand elec, water, internet en verzekering in, bemeubeld. Verwarming exclusief. = 3.500 per jaar
- Inschrijvingsgeld : 650 euro
- boeken/cursussen : plus minus 300 euro
- vervoer : 12 euro per maand = 120 euro
Eten moet hij thuis ook doen, dus dat vind ik niet echt een kostenpost.
Totaal =
4.600 euro per jaar.
Groetjes,
Carine
Carine
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
De studiekosten zouden dus een reden zijn om in Belgie te wonen, en niet in de US (of Canada).
De keuze aan diverse studiemogelijkheden/specializaties/majors en minors zijn dan misschien weer wel een reden om te vertrekken.
(onze zoon zou in Belgie nooit kunnen doen wat hij nu doet)
Uiteindelijk gaat het er gewoon om hoe jij het zelf ervaart. Het gaat vaak toch echt wel om emotionele argumenten. Die kan je niet in de weegschaal leggen. Ik voel mij hier gewoon veel gelukkiger en veel vrijer. Komt dat omdat er hier minder regeltjes zijn? Dat denk ik niet. Ik heb het nog nooit bekeken en vergeleken (zo onbelangrijk is dat dus voor me. Al weet ik wel dat ik hier best niet probeer om een snelheidsboete op te lopen omdat me dat niet alleen het geld van de boete kost, maar ook mijn verzekering omhoog doet gaan, een vezekering die veelvouden kost van de Belgische autoverzekering).
Het zal ook afhangen van hoe je omgaat met de dingen. Ik zie mensen echt vallen over dingen die ik als akkefietjes beschouw. Maar vele kleintjes maken 1 groot he! Als jij je aan al die kleintjes zodanig ergert, dan wordt het een probleem. Ofwel kan dat dus een reden zijn om je geboorteland te verlaten, ofwel kan dat de reden zijn waarom je emigratie mislukt omdat de dingen anders zijn en je er niet mee om kan gaan.
De keuze aan diverse studiemogelijkheden/specializaties/majors en minors zijn dan misschien weer wel een reden om te vertrekken.
(onze zoon zou in Belgie nooit kunnen doen wat hij nu doet)
Uiteindelijk gaat het er gewoon om hoe jij het zelf ervaart. Het gaat vaak toch echt wel om emotionele argumenten. Die kan je niet in de weegschaal leggen. Ik voel mij hier gewoon veel gelukkiger en veel vrijer. Komt dat omdat er hier minder regeltjes zijn? Dat denk ik niet. Ik heb het nog nooit bekeken en vergeleken (zo onbelangrijk is dat dus voor me. Al weet ik wel dat ik hier best niet probeer om een snelheidsboete op te lopen omdat me dat niet alleen het geld van de boete kost, maar ook mijn verzekering omhoog doet gaan, een vezekering die veelvouden kost van de Belgische autoverzekering).
Het zal ook afhangen van hoe je omgaat met de dingen. Ik zie mensen echt vallen over dingen die ik als akkefietjes beschouw. Maar vele kleintjes maken 1 groot he! Als jij je aan al die kleintjes zodanig ergert, dan wordt het een probleem. Ofwel kan dat dus een reden zijn om je geboorteland te verlaten, ofwel kan dat de reden zijn waarom je emigratie mislukt omdat de dingen anders zijn en je er niet mee om kan gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Ik zie het al, jij bent ook rijp voor een verhuizing naar Cape CoralLittlePhoenix schreef:Kaap Koraal, ik moet toch even op jouw post reageren. Hier in ons deel van Florida sta ik regelmatig verbijsterd te kijken hoe vies de mensen bij de deli zijn. Zoals een uurtje geleden, ik stond bij de Publix te twijfelen of ik wat kant en klare kip zou kopen voor m'n zoontje van 3 en terwijl ik sta te kijken hoest een werknemer op haar gehandschoende hand, veegt haar hand af aan haar broek en pakt met diezelfde hand wat eten uit een bak voor een andere klant. Yep, ze had netjes een handschoen aan maar om nou te zeggen dat het hygienisch was?! Zoals ze hier in deze buurt met eten omgaan...maar je hoort ook heel vaak dat bedrijven waarschuwingen van de inspector krijgen.
Ja vergeleken met Miami en Tampa is dit een klein dorpje en daar hebben de mensen toch een betere attitude als in die massale steden en stukken goedkoper dus een win win situatie.
Hier zitten wel 5/6 publixi op 150.000 mensen en niks dan lof ,zooo vriendelijk/behulpzaam/schoon en rustig.
Neem je dan die lemon kip of the BBQ ?
En ik hoor dus ook dat de aannemers hier logischer bouwen (nieuwbouw dan).
Die sprinklers is dus de tuinman zijn schuld ..sleep hem voor de rechter !
kaap koraal schreef:Benzine was ik nog idd vergeten !![]()
Ik ben wel van plan om ons goed te verzekeren om die $50K ziekenhuisrekening dus niet te krijgen.
Studeren is geen must voor ons en publicschools heb ik hier ook best vertrouwen in in dit gebied.
De prijzen van studeren lopen hier in NL ook vrij aardig hoog op heb ik vernomen.
Maar wat voor mij overeind blijft staan is de onbenullige, vergezochtte, onterechtte belastingen/regelgeving en rechtsgevoel die ik hier dagelijks aan den lijve ondervind die bij mij echt wel heel veel onbegrip/burgertje uitknijpen en bewijs van onkunde doet oproepen.
Benzine is goedkoop, maar de afstanden zijn vaak veel groter en verbruik Amerikaan is groter, vaak maakt het niet veel uit wat je maandelijks uitgeeft. Benzine vergoeding is in Amerika ook niet zoals in Nederland, vaak gewoon niets. Vriend van mij met een bedrijf in California kreeg een extra Belastingaanslag over 2012, hebben ze blijkbaar over gestemd, Staat heeft wat geld nodig en daar werd hij niet vrolijk van, het burger uitknijpen gebeurt ook in Amerika, maar sommige Staten zoals Florida nu nog nog wat minder, maar wacht tot ze geld nodig hebben, kijk naar New York met extra alle belastingen. Maar ik kan wel volledig begrijpen dat je liever in Amerika woont dan Nederland, een te klein land met een slecht klimaat.
-
Kingair
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
De Publix vindt ik toch wel een 'propere' winkel.
Enfin degene die wij bezochten in Florida alvast toch.
En dat een werknemer zijn handen aan zijn broek afwrijft, zal hier ook wel gebeuren vrees ik.
Succes Kaap Koraal !
Ik ben echt jaloers op je
Enfin degene die wij bezochten in Florida alvast toch.
En dat een werknemer zijn handen aan zijn broek afwrijft, zal hier ook wel gebeuren vrees ik.
Succes Kaap Koraal !
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Laat ik nou net een autoliefhebber zijn en hier juist vaak eerst een stukje ga rijden voordat ik naar mijn bestemming gaHondo schreef:kaap koraal schreef:Benzine was ik nog idd vergeten !![]()
Benzine is goedkoop, maar de afstanden zijn vaak veel groter en verbruik Amerikaan is groter, vaak maakt het niet veel uit wat je maandelijks uitgeeft. Benzine vergoeding is in Amerika ook niet zoals in Nederland, vaak gewoon niets. Vriend van mij met een bedrijf in California kreeg een extra Belastingaanslag over 2012, hebben ze blijkbaar over gestemd, Staat heeft wat geld nodig en daar werd hij niet vrolijk van, het burger uitknijpen gebeurt ook in Amerika, maar sommige Staten zoals Florida nu nog nog wat minder, maar wacht tot ze geld nodig hebben, kijk naar New York met extra alle belastingen. Maar ik kan wel volledig begrijpen dat je liever in Amerika woont dan Nederland, een te klein land met een slecht klimaat.
Vind de afstanden hier zo kort de motor is dan nog niet eens lauw en aangezien ik heel zuinig ben en je vast weet dat dat slecht is voor een motor rij ik dus altijd om.
Het was zelfs zo erg dat ik te dichtbij mijn werk woonde hier in R'dam dat ik eerst heen en weer naar Gouda reed alvorens naar mijn werk te gaan ..hahaha.
Maar ivm mijn carbonfootprint fiets ik de laatste 12 jaar (2 minuten) naar mijn werk.
Maar je hebt daar dus gewoon alles meer in eigen hand. Je bepaald zelf hoever je gaat rijden en in welke V8 monster of in een Corolla.
Oja hier word ook gewoon al het plezier weggenomen van iedereen die net als ik auto/motor/boot liefhebber is en daar ook heel veel ontspanning uithaalt.
Door die hoge benzineprijzen, slurptax,trajectcontroles,flitskasten,vaarbewijzen enz enz.
Wist je dat (ja daar heb je mijn vb weer) de 2013 Ford Mustang GT 500 met een ongelofelijke grote motor van 5.8 liter V8 met welgeteld 662 pktjes niet eens in de guzzlertax valt in de VS .
P.S. Sorry @ alle vrouwelijke forumbezoekers die hier volgens mij de meerderheid vormen , dit zijn mannendingen alhoewel er ook best een aantal vrouwelijke petrolheads zijn.
Maar nog even ter verduidelijking , dit is NIET één van emigratie redenen die in de top 25 zou vallen aangezien ik hier ook al een petrolhead ben en ook hier een V8 en Harley rij.
Het is meer het principe dat een hoop dingen hier die het leven voor mij aangenamer maken verpest word door de houding van de overheid en hun visie op belasting innen.
Er zijn daardoor ook niet voor niks zoveel autodealers kapot gemaakt.
Een dikke auto die gewoon altijd veel meer kost raken ze niet meer kwijt, ze verkopen alleen nog maar Aygo's,C1's,Polo's enz enz
En op een auto van een ton zit nou eenmaal meer marge als op één van 8000 euri. Oftewel ze hebben geen bestaansrecht meer.
Als laatste de dieselpromotie/gekte van deze overheid , alle diesel auto's voortrekken op belasting en brandstof gebied en dat terwijl ze DE grootste vervuilers zijn van ons milieu !!
Fijnstof wat ze uitstoten komt direct mooi diep in onze longentjes !! Bedankt ook weer voor dit !! En als ik er achter rij in mijn cabriootje stik ik van alle rookpluimen die eruit komen ..bllleehhhh wat haat ik dit !!
Zooo dat ben ik ook weer kwijt hahahah
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Wel een belangrijke reden die ik eigenlijk steeds vergeet omdat ik het tijdens dit schrijven er nog geen last van heb,
hooikoorts van het bloeien van oa. loofbomen dat zal ik hoop ik ook niet meer hebben in FL aangezien het daar volgens mij 95% uit naald/palmbomen bestaat.
hooikoorts van het bloeien van oa. loofbomen dat zal ik hoop ik ook niet meer hebben in FL aangezien het daar volgens mij 95% uit naald/palmbomen bestaat.
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Wees dat aub pas als we er echt zijn en wij onze draai hebben gevonden en we de 5 jaar of meer volmaken met veel schik .Kingair schreef: Succes Kaap Koraal !
Maar bedankt voor je positieve instelling en woorden.
Jouw/Julliie tijd komt ook vast , go for it !
In Amerika zijn duizenden dealers kapot gemaakt door Washington omdat ze niet voldeden aan hun norm, leuk heb je een eigen bedrijf en dan bepaald de regering of je mag blijven. Op dit moment draait de verkoop goed, reden er word weer veel geleend maar daardoor is de kans groot dat het weer mis gaat. Ik zou nu maar genieten van de gas guzler want kan over een paar jaar wel gebeurt zijn want je kan ervan uit gaan dat de benzine prijzen omhoog schieten en men wil eigenlijk dat je in een Volt gaat rond rijden, wel lekker stilkaap koraal schreef:Er zijn daardoor ook niet voor niks zoveel autodealers kapot gemaakt.
Een dikke auto die gewoon altijd veel meer kost raken ze niet meer kwijt, ze verkopen alleen nog maar Aygo's,C1's,Polo's enz enz
En op een auto van een ton zit nou eenmaal meer marge als op één van 8000 euri. Oftewel ze hebben geen bestaansrecht meer.
Als laatste de dieselpromotie/gekte van deze overheid , alle diesel auto's voortrekken op belasting en brandstof gebied en dat terwijl ze DE grootste vervuilers zijn van ons milieu !!
Fijnstof wat ze uitstoten komt direct mooi diep in onze longentjes !! Bedankt ook weer voor dit !! En als ik er achter rij in mijn cabriootje stik ik van alle rookpluimen die eruit komen ..bllleehhhh wat haat ik dit !!
Zooo dat ben ik ook weer kwijt hahahah
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Dat wist ik niet, ik dacht dat die dealers door de crisis er niet meer waren. Of door de soms belachelijke eisen van de div automerken over bv een meer representatieve showroom/werkplaats (lees onbetaalbare)
Vertel ..
Brengt me trouwens op nog een puntje : Hoe heerlijk moet het zijn om een auto te kopen in de VS , de meeste auto's zijn gewoon binnen een uur mee te nemen !!
Dat is klantgerichtte denken ( en een autokopen tot een impulsartikel maakt)
Hier in NL kan je maanden wachten op je nieuwe Rabbit/Golf.
Vertel ..
Brengt me trouwens op nog een puntje : Hoe heerlijk moet het zijn om een auto te kopen in de VS , de meeste auto's zijn gewoon binnen een uur mee te nemen !!
Dat is klantgerichtte denken ( en een autokopen tot een impulsartikel maakt)
Hier in NL kan je maanden wachten op je nieuwe Rabbit/Golf.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 02 apr 2013, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal schreef:Dat wist ik niet, ik dacht dat die dealers door de crisis er niet meer waren. Of door de soms belachelijke eisen van de div automerken over bv een meer representatieve showroom/werkplaats (lees onbetaalbare)
Vertel ..
Toen Washington besloot dat ze Chrysler en GM moesten helpen wat een van de voorwaarden dat er honderden dealerships gesloten moesten worden wat een behoorlijke impact had op de lokale economie, ook de aandeelhouders waren de pineut. Nu 6 jaar later is Chrysler van Fiat en GM verkoopt meer auto's in China dan Amerika
-
kaap koraal
- Amerikakenner
Oja dat is waar maar ik ben een FORD man en laten die nou net geen beroep gedaan hebben op staatssteun . 
Ford heeft inderdaad laten zien dat het ook zonder steun kan, wat natuurlijk veel beter is 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht