Ja vind ik ook hoor ... Mijn kinderen willen dan graag, maar als ze dat niet wilden (en die perioden hebben ze ook gehad), dan zou dat geen beslissende factor zijn..kastelke schreef:Over kinderen die wel of niet mee willen:
Als jij gaat verhuizen naar een andere stad binnen je eigen land omdat je denkt dat je daar een betere levenskwaliteit kan hebben voor je gezin, omdat je denkt dat je je kinderen daar in een gezondere omgeving op kan laten groeien, en je 8-jarige die beslist dat ze niet mee wil / niet naar een andere school wil gaan, dan luister je daar toch ook niet naar?!Veel kinderen hebben angst om aan iets nieuws te beginnen, om uit hun vertrouwde wereldje te moeten stappen. Maar uiteindelijk heb jij als ouder toch de verantwoordelijkheid om te beslissen wat beter is voor je kinderen of niet! Je moet natuurlijk luisteren naar hun bezwaren, en kijken wat je kan doen om dat op te lossen. Maar een 8-jarige kan toch zulke belangrijke beslissingen nemen!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: Inge67
Re: DV2012: Inge67
Sandy
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, kinderen kunnen de hele situatie niet overzien. En volgens mij vinden kinderen een verhuizing sowieso niet zo leuk, of het nou binnen NL is of naar een ander land. Ik verhuisde van Noord-Holland naar Friesland vanwege mijn vaders werk en had daar totaal geen zin in. Maar ik was 10 en mijn mening was compleet irrelevant.Sandy schreef:Mijn kinderen willen dan graag, maar als ze dat niet wilden (en die perioden hebben ze ook gehad), dan zou dat geen beslissende factor zijn..

Maar in het algemeen moet ik wel zeggen dat ik het ook vooral een enorme stap vind. En zeker met kinderen, je zet tenslotte nogal wat op het spel. En ja, ik ben ook GC loterij winnaar, maar ik had wel al een relatie met iemand in de VS. En ik zou het niet gedaan hebben als dat niet zo was geweest. Let wel, dat is voor iedereen persoonlijk en ik had sowieso nooit de droom om naar de VS te emigreren, dus dat is ook al anders. Maar er is een hoop te verliezen en als een partner daar twijfels bij heeft, vind ik dat heel logisch. Sterker nog: het zou raar zijn als je er helemaal geen twijfels bij had. In Inge's geval is er nog tijd zat om het goed door te praten, het is allemaal nog zo pril.
"Keep Georgia On Your Mind"
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mijn dochter vond het gisteren weer een heel leuk idee om naar de VS te verhuizen. 'Krijg ik dan een stapelbed?' was een heel belangrijke factor voor haar. Dus neen zij gaat niet bepalen of we de stap zetten.
Maar een grote stap is het zeker. We zijn beiden in de 40 en hebben hier zekerheid en een huis. Maar ik heb het gevoel dat we het daar ook wel zullen maken. Eelco is al veel positiever en wil het hele proces in gang zetten. Ik zou ook in de kerstvakantie richting California willen gaan om eens te bekijken of zijn gevoel daar hetzelfde is als het mijne.
Alleen zijn er zoveel vragen. En met zo'n laag casenummer heb ik het gevoel dat ik zo weinig tijd heb om op al die vragen een antwoord te vinden.
Kan iemand me hierbij helpen:
- Hoeveel tijd heb je om de eerste papieren terug te sturen
- Hoe lang na je interview, hetgeen in ons geval al in Oktober zal zijn vermoed ik, moet je 'landen'
- Hoe lang na het 'landen' moet je effectief verhuizen
- Bestaat er een mogelijk voor de kinderen om hun studies af te ronden in België met behoud van hun green card
Heeft er iemand weet van een goede site met praktische tips (buiten dit fantastische forum natuurlijk) of een stappenplan, vooral dan voor België want ik heb het gevoel dat er meer beschikbaar is voor Nederland
Een goed boek kan ook handig zijn
Maar een grote stap is het zeker. We zijn beiden in de 40 en hebben hier zekerheid en een huis. Maar ik heb het gevoel dat we het daar ook wel zullen maken. Eelco is al veel positiever en wil het hele proces in gang zetten. Ik zou ook in de kerstvakantie richting California willen gaan om eens te bekijken of zijn gevoel daar hetzelfde is als het mijne.
Alleen zijn er zoveel vragen. En met zo'n laag casenummer heb ik het gevoel dat ik zo weinig tijd heb om op al die vragen een antwoord te vinden.
Kan iemand me hierbij helpen:
- Hoeveel tijd heb je om de eerste papieren terug te sturen
- Hoe lang na je interview, hetgeen in ons geval al in Oktober zal zijn vermoed ik, moet je 'landen'
- Hoe lang na het 'landen' moet je effectief verhuizen
- Bestaat er een mogelijk voor de kinderen om hun studies af te ronden in België met behoud van hun green card
Heeft er iemand weet van een goede site met praktische tips (buiten dit fantastische forum natuurlijk) of een stappenplan, vooral dan voor België want ik heb het gevoel dat er meer beschikbaar is voor Nederland
Een goed boek kan ook handig zijn
Goed bericht Inge en zeker verstandig om eerst eens samen te kijken waar jullie dan eventueel naartoe zouden gaan 
1. Hoe lang je hebt weet ik niet omdat de trekking nu zo anders is. Ik had dacht ik 2 maanden de tijd na het bekend worden van de uitslag.
2. Na het interview moet je binnen 6 maanden voor de eerste keer de USA binnen gaan om je Greencard als het ware te verzilveren. Echter daarna mag je weer terug naar Nederland en heb je maximaal 1 jaar de tijd om terug te gaan.
3. Je moet dus nadat je Amerika binnen bent gekomen om je Greencard te verzilveren binnen 1 jaar verhuizen anders bestaat de kans dat ze je Greencard weer innemen.
4. Ik weet niet hoe het zit met de kinderen maar ik denk dat zij, net als jij, 1 jaar de tijd hebben.
Na je interview heb je dus in feite maximaal 1.5 jaar om je definitief te vestigen. Dat lijkt lang maar je moet een hoop regelen natuurlijk.

1. Hoe lang je hebt weet ik niet omdat de trekking nu zo anders is. Ik had dacht ik 2 maanden de tijd na het bekend worden van de uitslag.
2. Na het interview moet je binnen 6 maanden voor de eerste keer de USA binnen gaan om je Greencard als het ware te verzilveren. Echter daarna mag je weer terug naar Nederland en heb je maximaal 1 jaar de tijd om terug te gaan.
3. Je moet dus nadat je Amerika binnen bent gekomen om je Greencard te verzilveren binnen 1 jaar verhuizen anders bestaat de kans dat ze je Greencard weer innemen.
4. Ik weet niet hoe het zit met de kinderen maar ik denk dat zij, net als jij, 1 jaar de tijd hebben.
Na je interview heb je dus in feite maximaal 1.5 jaar om je definitief te vestigen. Dat lijkt lang maar je moet een hoop regelen natuurlijk.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Sandy schreef:
Op zich wel een interessante benadering.. de kans dat je wint is zo uitzonderlijk klein, bijna onrealistisch, dat je je er niet op kunt instellen.
Ik ben het niet eens met onrealistisch omdat de kans tussen de 1 á 2 % is en dat x 2 (laten we het positief afronden) dat is toch 4 % kans !
En dat vind ik echt niet te verwaarlozen .Dat betekent dat er 1 op de 25 mensen kan winnen. Er doen miljoenen mensen mee aan div andere (geld)loterijen met een kans van 0,000000001 % dat is pas onrealistisch , dat betekent 1 op de 10 miljoen ofzo.
Onze forum winnaars geven zelfs nog een mooier beeld. 5 gewonnen op de 78 dat is dus 1 op 15 !!!!! En dat is tot nu toe, er kunnen nog meer winnaars zich melden !!
De kans is dus niet klein alleen kun er niet jaren op gaan wachten dat vindt ik wel. Zeker ook omdat ik het einde van de GCL naderbij zie komen.
Ik had trouwens wel even alles on hold gezet en hoopte echt op een goede uitslag ...maar helaas en dan maar gaan voor de E-2.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 17 jul 2011, 07:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb er sinds de bekendmaking vrijdag al 2 slapeloze nachten op zitten. Zal maar beter worden wanneer we alles een beetje op een rijtje hebben. Oh en we moeten nog trouwen ook. Moet dat voor het intervieuw? Of voor je de papieren terugstuurt?
Aan iedereen, voor ik het vergeet en ook voor in de toekomst: bedankt voor de reacties. Ik lees alles met zeer veel interesse. Ook de puntjes van kritiek.
Heel erg bedankt ook aan iedereen die zo snel reageert met tips en adviezen.
Aan iedereen, voor ik het vergeet en ook voor in de toekomst: bedankt voor de reacties. Ik lees alles met zeer veel interesse. Ook de puntjes van kritiek.
Heel erg bedankt ook aan iedereen die zo snel reageert met tips en adviezen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Gefeliciteerd Inge 

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog even een vraagje ivm studies van mijn zonen. Zoals gezegd willen ze graag eerst hn studies afronden (althans bachelor). Nicholas zou hier in theorie mee klaar zijn Juni 2013 en Ben Juni 2014.
Volgens informatie hier: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
zou je een reentry permit kunnen aanvragen waarbij je dan tot max. 2 jaar zou kunnen in het buitenland blijven.Als dat het geval is, en ik inschat dat we midden 2013 naar daar zouden trekken, dan kunnen ze allebei hun bachelor (en Nicholas zelfs Master) afronden in België.
Kan iemand hier commentaar op geven?
Volgens informatie hier: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
zou je een reentry permit kunnen aanvragen waarbij je dan tot max. 2 jaar zou kunnen in het buitenland blijven.Als dat het geval is, en ik inschat dat we midden 2013 naar daar zouden trekken, dan kunnen ze allebei hun bachelor (en Nicholas zelfs Master) afronden in België.
Kan iemand hier commentaar op geven?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** Oortjes stelde hier wat vragen die algemeen aan de winnaars gericht waren. Dit is afgesplitst en kan je hier verder lezen:
viewtopic.php?f=12&t=35808#p603762 **
viewtopic.php?f=12&t=35808#p603762 **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inge, ik ken nog niemand die dat gedaan heeft, dus ik kan je in ieder geval niet verder helpen of doorverwijzen naar iemand.
Ik begrijp dat ze hun studie hier willen afmaken, het is pakken goedkoper. Vraag is wel of ze het zich daarmee niet moeilijker maken om nadien op de Amerikaanse markt te komen. Ze hebben dan niet eens een Amerikaans diploma. Welke studie doen ze? Misschien dat het bij het ene al wat minder een rol speelt dan bij het andere?
Ik begrijp dat ze hun studie hier willen afmaken, het is pakken goedkoper. Vraag is wel of ze het zich daarmee niet moeilijker maken om nadien op de Amerikaanse markt te komen. Ze hebben dan niet eens een Amerikaans diploma. Welke studie doen ze? Misschien dat het bij het ene al wat minder een rol speelt dan bij het andere?
Elke
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Elke, Nicholas studeert TEW en heeft net z'n eerste jaar achter de rug (althans mits een paar vakken die hij in augustus opnieuw moet doen).
Ben begint aan een opleiding Handelsingenieur. Bedoeling zou zijn om minstens een bachelor hier te halen en dan een master ginder. Liever nog een master hier en dan een master na master in de States.
Ze willen dus allebei nog minstens 1 jaar in de States studeren (eventueel in combinatie met werk) om meer kans te maken op een goede job. En de reden is inderdaad de kosten die eraan verbonden zijn. Verder hebben ze allebei hun zinnen gezet op dat diploma hier in België. Eventueel om kans te maken op een beurs achteraf.
Ben heeft net een jaar Community College (Math 150, Chemistry, Physics, Business Administration en Computer Programming) achter de rug. Voor alle vakken een A, dus misschien is dat in de toekomst nog handig.
Ben begint aan een opleiding Handelsingenieur. Bedoeling zou zijn om minstens een bachelor hier te halen en dan een master ginder. Liever nog een master hier en dan een master na master in de States.
Ze willen dus allebei nog minstens 1 jaar in de States studeren (eventueel in combinatie met werk) om meer kans te maken op een goede job. En de reden is inderdaad de kosten die eraan verbonden zijn. Verder hebben ze allebei hun zinnen gezet op dat diploma hier in België. Eventueel om kans te maken op een beurs achteraf.
Ben heeft net een jaar Community College (Math 150, Chemistry, Physics, Business Administration en Computer Programming) achter de rug. Voor alle vakken een A, dus misschien is dat in de toekomst nog handig.
Ik denk dat de hele studie nog uitzitten in België vrij lastig gaat worden om je permanent resident status niet te abandonnen in hoeverre je een SB-1 kunt krijgen als net je binnenkomt weet ik niet..
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
State Colleges kosten veel minder en een aantal heeft toch wel kwaliteit.kastelke schreef:Inge, wat zijn zijn argumenten om niet te gaan?
Welke job kan hij of jij in de US doen? (want ik kan begrijpen dat iemand zich zorgen maakt over de financiele gevolgen van een verhuis met 2 studenten waar je makkelijk 30 tot 50,000/schooljaar aan kwijt bent tot ze afgestudeerd zijn, en dan komt er nog een 3de kindje aan).
In het ergste geval kan je nog steeds doorzetten en landen, zodat je 2 zonen een geldige status hebben en ginder kunnen blijven. Jullie kunnen dan nog altijd beslissen wat je doet.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als je eerst naar een College gaat, en de bedoeling is om toch voor een Master te gaan, moet je dan meestal geen schakeljaar extra volgen?
Elke
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat hangt van een groot aantal factoren af.kastelke schreef:Maar als je eerst naar een College gaat, en de bedoeling is om toch voor een Master te gaan, moet je dan meestal geen schakeljaar extra volgen?
- DixieChick
- Amerika-expert
Wow, Inge, wat een spannende ontwikkelingen allemaal! Ik kan me goed voorstellen dat je al een paar nachten niet goed slaapt, want dit zijn nog al wat beslissingen. Jullie klinken allebei wel realistisch, dus ik denk dat jullie er samen wel uitkomen.Ook al kan ik me voorstellen dat je graag een wat hoger case nummer gehad had 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik als ondernemer (hier vooral volgens mij tussen de niet ondernemers) vind een opleiding (Master/bachelor/heftige studie) maar gedeeltelijk belangrijk en wel hierom.
Ik zou nooit onder een baas kunnen en willen werken en dat zeker niet in de VS met zijn, 80 urige of meer werkweek, makkelijk eruit gegooid kunnen worden, 10 vakantiedagen per jaar, weekends moet ook maar kunnen zonder overwerk betaling,geen tegenspraak geven tegen de baas,op moeten draven -ik dacht iedere maand- voor een reservisten leger-kamptraining. bron: o.a. reportage op TV "Ik vertrek". En de leukste jaren van je leven geen cold hard cash maar een studieschuld.
Dus oftewel mijn zonen (3 en 6 weken) komen lekker bij papa in de zaak met een nette gemiddelde opleiding en hoeven zich minder druk te maken als al die anderen IMO.
By the way @ Inge wel knap dat jou jongens dat wel bijna hebben gehaald maar in jou tijdsschema mogen ze dus ook geen steekje meer laten vallen.
Ik zou nooit onder een baas kunnen en willen werken en dat zeker niet in de VS met zijn, 80 urige of meer werkweek, makkelijk eruit gegooid kunnen worden, 10 vakantiedagen per jaar, weekends moet ook maar kunnen zonder overwerk betaling,geen tegenspraak geven tegen de baas,op moeten draven -ik dacht iedere maand- voor een reservisten leger-kamptraining. bron: o.a. reportage op TV "Ik vertrek". En de leukste jaren van je leven geen cold hard cash maar een studieschuld.
Dus oftewel mijn zonen (3 en 6 weken) komen lekker bij papa in de zaak met een nette gemiddelde opleiding en hoeven zich minder druk te maken als al die anderen IMO.
By the way @ Inge wel knap dat jou jongens dat wel bijna hebben gehaald maar in jou tijdsschema mogen ze dus ook geen steekje meer laten vallen.
-
- Amerika-expert
oy girl, hier in amerika moet je jong je eigen pensioen in je achterhoofd houden. Zo gauw je een baantje hebt: opbouwen. Want voor onze generatie is later weinig of niets. De leeftijd is nu al verhoogt naar 67 en, in mijn mening, gaat ook dat beetje op je 67e vervallen. Want het leven is kort, en voordat je het weet zit je wel op die leeftijd en je leeft nog, de wereld is niet vergaan, en je geld is nog iets waard - en dan?Sten schreef:...Mijn broer was op zijn 25e (of eerder) al bezig met zijn pensioen. In gedachten heb ik hem voor gek verklaard, ík vind dat niet normaal...
inge, gefeliciteerd! Dat is grote keuzes maken de komende paar weken.
Ook ik moest even lachen toen ik zag hoeveel milder de reakties op de onzekerheid van een winnaar deze keer zijn vergeleken met andere jaren - fijn om te zien.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@dixiechick: ja een hoger casenummer was wel handig geweest. MIjn hoofd zit helemaal vol
De praktische zaken daar maak ik me niet teveel zorgen over. Documenten verzamelen en intervieuw boezemen me niet echt angst in en ook de afwikkeling achteraf zie ik wel zitten. Alles verkopen, werk opzeggen enz...
Ik wil alleen op voorhand weten welke consequenties een emigratie naar de VS betekent voor ons en dat vind ik een hele zware dobber
@kaapkoraal: ja leuk als je een zaak hebt. Dat had mijn vader ook en in die zaak werk ik nog steeds. Voorlopig zijn we nog niet zover nog niet en is een goede opleiding m.i. altijd meegenomen.
Community college is een optie, maar enkel indien het niet mogelijk is om in België verder te studeren. Dat blijft toch de ideale optie. Ook woont hun vader nog in België dus bij hem kunnen ze altijd terecht voor ze dan nar de VS zouden komen
De praktische zaken daar maak ik me niet teveel zorgen over. Documenten verzamelen en intervieuw boezemen me niet echt angst in en ook de afwikkeling achteraf zie ik wel zitten. Alles verkopen, werk opzeggen enz...
Ik wil alleen op voorhand weten welke consequenties een emigratie naar de VS betekent voor ons en dat vind ik een hele zware dobber
@kaapkoraal: ja leuk als je een zaak hebt. Dat had mijn vader ook en in die zaak werk ik nog steeds. Voorlopig zijn we nog niet zover nog niet en is een goede opleiding m.i. altijd meegenomen.
Community college is een optie, maar enkel indien het niet mogelijk is om in België verder te studeren. Dat blijft toch de ideale optie. Ook woont hun vader nog in België dus bij hem kunnen ze altijd terecht voor ze dan nar de VS zouden komen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus willen of niet, die kinderen moeten in jouw zaak?kaap koraal schreef: Dus oftewel mijn zonen (3 en 6 weken) komen lekker bij papa in de zaak met een nette gemiddelde opleiding en hoeven zich minder druk te maken als al die anderen IMO.

Elke