Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar ga ik wonen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Icarua
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Waar ga ik wonen?

Bericht door Icarua »

Hi Georgie,

Dit is wel een van de leukste en interessantste threads die ik in tijden heb gelezen hier. Misschien ook omdat ik er zelf zo in meeleef met je, nu ik ook eindelijk de loterij heb gewonnen.
Mijn familie en ik zitten een beetje in dezelfde positie als jij. Wij willen ook aan de Oostkust, maar dan wel dichtbij een luchthaven met verbinding met Amsterdam. We zitten te denken aan Annapolis, waar we al een aantal keren geweest zijn en zelfs al een aantal huizen hebben bezichtigd. Ontzettend leuk en mooi stadje. Volgens Stephen Fry de enige stad in de VS waar hij zou kunnen wonen....
Andere optie is Long Island, NY. Daar zitten ook een paar hele leuke plekjes, maar die moet je wel weten te vinden. Daar zal dus nog wat tijd in gaan zitten. Maar ik las dat jij New York te noordelijk vindt. Zelf vind ik de zomers te heet en drukkend als je veel zuidelijker dan Washington gaat zitten.

Succes met je Blog!
Ex-winnaar DV2012
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Leuk om te lezen, Icarua!

Annapolis lijkt me ook echt een prachtig stadje. Wat grappig van Stephen Fry, dat wist ik niet (maar vind hem geweldig). Helaas is het voor mij voor nu te duur, maar wie weet ooit. Long Island is ook heel erg mooi, maar moet je inderdaad wel precies weten waar. Niet de Hamptons want niet te betalen en dan zit je de hele zomer tussen de chique toeristen. Maar de noordkant schijnt wel erg mooi te zijn. Is Connecticut geen optie voor jullie?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Icarua
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door Icarua »

Ik vind Stephen Fry ook helemaal geweldig.
Verplichte literatuur: Stephen Fry in America. Hij heeft er ook een televisieserie over gemaakt voor de BBC. Kun je op youtube wel vinden.

Wij denken nu inderdaad aan de noordkust van Long Island. Rond Oyster Bay, Northshore. Wel prijzig, maar dat is Annapolis inderdaad ook.
Helaas zullen we veel moeten vliegen tussen de VS en Schiphol, dus willen we wel een beetje in de buurt van een vliegveld zitten. Ook de nabijheid van een grote stad als DC en NYC spreekt ons aan.

De keuze zal wellicht door het klimaat bepaald gaan worden. De winters op Long Island kunnen wel erg koud zijn.
Ex-winnaar DV2012
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Boek staat hier in de boekenkast, dvd staat tussen de dvds. Heb de serie zelfs gebruikt in m'n lessen. :D
In 'mijn' nieuwe staat bezoekt ie de Arlington Cemetary en de Mason-Dixon line.

Long Island klinkt ook wel gaaf hoor! En slim inderdaad dichtbij een vliegveld. Dat wilde ik ook wel graag, maar vanwege de lagere kosten dan toch iets verder weg. Maar 2 uur vind ik nog goed te doen, en Richmond heeft ook een eigen airport.

Ik vind een klimaat met 4 seizoenen heel fijn, en waar het wel lekker warm is. Nou, lijkt me perfect dus :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik vind Stephen Fry ook helemaal geweldig.
Verplichte literatuur: Stephen Fry in America. Hij heeft er ook een televisieserie over gemaakt voor de BBC. Kun je op youtube wel vinden.
Die heb ik hier ook in de kast staan, maar moet het nog steeds lezen en helemaal kijken :(

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Moet je doen, Derk, het is echt heel erg leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer