Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn financiele plaatje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Mijn financiele plaatje

Bericht door phillybilly »

Georgie schreef:Tja, ik geloof dat ik dat wel ben :P
realistisch ben je zeker wel, vandaar ook de vraag in dit topic. Ik heb geen toevoeging meer op alle tips die gegeven zijn, maar wens je heeeeel veel succes met alle voorbereidingen!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Zjak schreef:
Je sprak erover om naar een streek in de VS te trekken die minder duur is, vergeet niet dat het volgens mij dan ook vaak betekent dat de streek meer afgelegen is en dat hier dus vermoedelijk een auto vereist zal zijn (wat hetgeen je bespaart qua huur misschien meer dan compenseert). Was je nu eigenlijk van plan om bij uw hostmom in te trekken of is dat niet (langer) het plan? Als je goedkope housing zoekt kun je vaak op craigslist wel iets vinden, velen hebben het nu niet al te breed en zoeken roommates waaraan een kamer verhuurd kan worden. Misschien is dit wel de meest voordelige en flexibele regeling die je qua housing kan vinden.
.
Ik weet het eerlijk gezegd allemaal nog niet precies. Ik zou graag bij m'n hostmom beginnen, maar zij woont in een van de duurste gebieden van Amerika, dus het is niet realistisch om vanuit daar verder te zoeken naar een eigen woning + baan daar. En dan heeft het op zich eigenlijk ook weinig nut om daar eerst heen te gaan. Ik ben inderdaad van plan om via craigslist een kamer in een gedeeld huis te zoeken, dit lijkt me het meest voordelige en fijn om direct wat mensen te leren kennen. Maar dit alles hoef ik gelukkig niet binnen een week te beslissen. Ik ben intussen een heel overzicht aan het maken van geschikte woonplaatsen, met alle criteria waar 't aan moet voldoen (lage huur, hoge werkgelegenheid, locatie etc).

Bestplaces kende ik nog niet, dat is een goede tip :)

Ben trouwens ook een lijst aan het maken van dingen waar ik op kan besparen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik zou het overigens jammer vinden als dit topic wordt verwijderd op jouw aanvraag Sofie.. Ook al begrijp ik die keuze wel.
Er staat m.i. veel waardevolle informatie en tips in, wat voor anderen ook interessant kan zijn... voor de zekerheid ben ik al berichten die ik relevant vind (zoals van Elke) aan het kopiëren.

Ik vind de 'kritiek' overigens nog heel mild hoor .. kan me voorstellen dat dat in een andere situatie (nieuw lid) toch wel wat directer zou zijn geweest. Het blijft natuurlijk een feit dat het niet een al te rooskleurig uitgangspunt is. Maar zoals je schrijft, ben je je daar van bewust en probeer je er het beste van te maken. Meer kun je ook niet doen...
Georgie schreef:Ik ben er intussen van overtuigd dat het allemaal echt wel haalbaar is. Ik heb gisteren uitgerekend dat ik met mijn komende extraatjes 3270 euro op de spaarrekening kan hebben, dat is volgens de koers nu 4848 dollar. Dat is dus al bijna 5000 dollar.
Weet je wat het is: Het is gewoon nu eenmaal zo. Ik heb het financieel nu niet breed, en ik heb wel de DV lottery gewonnen. Ik ga komende tijd dus uit alle macht m'n best doen om die financien op te krikken. Om binnen een jaar van nul naar nou zeg tussen de 5000 en 10.000 te gaan. Hoe ik dat het beste kan realiseren.

Maar reacties als 'het ziet er niet rooskleurig uit' en 'je gaat met weinig spaarcenten vertrekken', tja, daar heb ik eerlijk gezegd niet heel erg veel aan. Het is gewoon de realiteit dat het zo is, en ik kan het niet een jaartje verplaatsen. Ik weet zelf ook wel dat het weinig is, en dat het aanpoten gaat worden. Zo is het leven nou eenmaal, en ook al wordt het zwaar, het is wel een gouden kans! Ik ga m'n best doen, keihard werken voor m'n geld, zowel hier als daar, en dat is de realiteit.
Tip: Voeg bovenstaande toe in je openingspost, eventueel in rood voor de duidelijkheid. Niet iedereen leest het hele topic door (en begrijpelijk ook) voordat ze een antwoord geven. Ze reageren dan op je openingspost... waarin ook veel twijfels te lezen zijn. Met bovenstaande geef je duidelijk aan, dat je je keuze hebt gemaakt en bewust bent van je financiële situatie en er alles aan wil doen .. En je deze mijns inziens 'Once in a Lifetime Opportunity' niet voorbij laat gaan.
Laatst gewijzigd door Sandy op 03 mei 2011, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

[** Bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**]
Crisis ? What Crisis ?
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Het spijt me maar ik moet mijn muzikale keuze van voorheen toch even herzien....ik kies nu voor deze ... re=related
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

NEVER GIVE UP!!!!
Only the strong survive.....
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dat is wel een goede tip Sandy, ik zal het er even onderaan zetten, ik kan het bericht nu nog editen. :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Inderdaad, alle opties zijn nu wel gegeven denk ik. Nu komt het aan op de aktie! Succes!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sophie, heb je er al eens aan gedacht om een phd te gaan doen in de US? Dan krijg je al een loontje... en misschien kan je in residence gaan, en nadien verantwoordelijke van zo'n verdieping worden of zo (hoe noemen ze dat ook al weer)... Je hebt dan niet veel geld, maar zit wel terug in de academische wereld en volgens mij is dat een vijvertje waar jij graag in zwemt. ;-)
En je bouwt contacten op, doet "Amerikaanse ervaring" op.. Kan je nadien weer allemaal verder helpen...
En met jouw achtergrond lijkt het me niet onmogelijk om zo ergens binnen te geraken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Misschien een idee om juist in dit topic alleen de naam nickname Georgie te gebruiken en ook haar eigen naam (waar al gebruikt) even te wijzigen? Geeft net wat meer privacy.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mensen die echt doelgericht naar dingen zitten te zoeken, die gaan dan toch even op een ander topic kijken en komen dan toch haar naam tegen. Als mensen echt zo desperaat willen weten wie iemand is, dan zullen ze die moeite wel doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nickname Georgie>dat vind ik ook een goed idee:)

Overigens zat ik ook te denken dat je misschien als instructor aan de slag zou kunnen op een universiteit. Op dit moment is het heel moeilijk om een tenure track position te bemachtigen vanwege alle budget cuts, maar dat betekent dat universiteiten juist meer adjuncts aannemen. En om adjunct te zijn heb je alleen maar een Master's nodig (maar ja, dan moet je dus wel even die schuld aflossen om te bewijzen dat je ook daadwerkelijk een master's hebt). Meestal posten universiteiten hun job openings voor het nieuwe academische jaar in de herfst al, dus je zou zo rond je interview datum al kunnen kijken.

[** Deel bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**]
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

DixieChick, werken op een universiteit is zeker iets wat ik wil overwegen. Ik ken jou natuurlijk nu een beetje voor tips ;) en ik heb vorig jaar een Amerikaanse jongen in Cambridge ontmoet die ook in de universiteitswereld werkt in Amerika, dus ik kan hem ook vragen om tips en wie weet een netwerk-connectie.
Daarom moet ik zeggen dat universiteitssteden mij ook wel aantrekken. En dan niet de grootste universiteitssteden zoals Boston, maar de wat kleinere. Die heb je gelukkig heel erg veel, en iets als de Research Triangle spreekt me ook erg aan. Ik kreeg al de tip van Staceybeesie via Facebook om ook goed uit te zoeken welke universiteiten sterk zijn in mijn academische gebied en te kijken of ik daar niet in de buurt kan wonen. Dat is ook een goede optie. Ik hou het zeker in m'n achterhoofd bij het maken van een beslissing waar te wonen, want naast dat ik universiteitssteden vaak een leuke dynamiek vind hebben, zou het ook nog eens een goede werkgever kunnen zijn.

Kastelke, PhD lijkt me geen goede start, omdat dat met name heel veel geld kost in Amerika. Ik heb het wel overwogen, maar ben daar op dit moment niet aan toe.

En verder inderdaad, echt zo veel valt er niet in dit topic te vinden toch? Het is persoonlijk, maar ik denk niet dat mensen echt heel veel met deze informatie kunnen.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@ Georgie, Linkedin nog een optie? Aanmelden bij groepen die job postings voor Universiteiten doen bijvoorbeeld, of bij Universiteitsgroepen daar en gewoon je verhaal doen. Qua netwerken een goede optie ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja ik heb inderdaad een LinkedIn profiel en zal 'm eens updaten. Heb gisteren via wat surfen trouwens een bedrijf gevonden wat me heel interessant lijkt in een gebied waar ik graag zou willen wonen, dus die hou ik ook in de gaten. Al is het nu nog te vroeg voor een baan, orienteren is wel verstandig!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

oortjes schreef:Ned. in Mo - ik heb respect voor hoe je het allemaal opgebouwd hebt, dat heb ik al vaker gezegd. Maar je kunt de jaren dat jij vertrok, midden 90er jaren vorige eeuw - niet vergelijken met de situatie zoals die hier nu is. Bij lange na niet. In de jaren 90 werd mij zo ongeveer overal waar ik kwam werk aangeboden, bij bedrijven, in winkels, bij banken, enz., voltijd, deeltijd, seizoens. Overal zat men te springen om werkers. Dat is nu echt niet mee zo. Waar ik woon gaat nu en dan een nieuw restaurant of winkel open - eens in de zoveel maanden - en voor het aantal jobs, meest part time nu, staat dan een rij vanaf de vroege uurtjes te wachten, 1500 gegadigden is geen uitzondering.
Een van de suggesties was geen ziektekostenverz. - maar niemand moet naar de US komen zonder verz. via een werkgever dan wel een expat verz. voor ziektekosten. Een ongeluk zit in een klein hoekje en (ernstig) ziek worden kan iedereen gebeuren. [** Deel bericht weggehaald omwille van privacy Georgie**]
Op termijn moet G. een baan 'op haar niveau' kunnen vinden, maar ik denk dat ze als pas aangekomen het beste part time bij Starbucks aan de slag kan gaan, of bij WholeFoods, dan wel een andere werkgever die ziektekostenverz. aanbiedt. Er werken bij dergelijke werkgevers momenteel massa's goed opgeleiden die 'between jobs' zijn. Plus de managers kunnen referenties geven die zeker gevraagd zullen worden wanner G. naar een betere baan gaat solliciteren.
Iemand had het over 'overheidsachtige instellingen' om te gaan werken, maar G. is geen USC en kan derhalve niet werken voor een instantie die Fed. overheid is en ook veel staten sluiten niet-USCers uit als het om werkgelegenheid gaat.

1996 was ook een tijd van depressie. Kon in Nederland geen baan vinden die bij me pastte, maar ik dacht niet eens aan depressie. Ik dacht aan Amerika en hoe ik daar mijn leven moest opbouwen. Ik ben dus ook begonnen in een gebied waar ik werk kon vinden. In deze zelfde plaats kan je nu ook werk vinden op dit moment.
Groot verschil met het klootjesvolk en met mij is dat ik niet van plan was om bij het klootjesvolk te blijven zitten. Echter om te beginnen was het ideaal.
Mensen zoals zjak die volgens eigen zeggen pessimist zijn kunnen beter geen kommentaar geven als je niet weet hoe het is. Ik ben er doorheengegaan, heb de klappen van de zweep gevoeld. Bij je vriendin in een appartementje zitten is 10 keer makkelijker.
De motivatie om het in amerika te maken is totaal anders dan als je in een gespreid bedje komt omdat je hier een geliefde hebt.
Als je zelf heel graag wilt en je door niets of niemand laat dwarsbomen dan doe je het gewoon.

De gemiddelde nederlander gaat vooral voor zekerheid :roll: Volledig oververzekerd op vakantie, je zorgen maken over het kleinste onzekerheidje in het leven. Niet voor niet zijn de nederlanders het meest verzekerde volk ter wereld.
Als je zoals Sophie gaat heb je veel onzekerheden. SO what?????? Sluit een gezondheids verzekering af in nederland. Dat is heel verstandig. Heb ik ook gedaan. Daarna had ik de mogelijkheid om via werk hier een verzekering te krijgen en heb het opgezegd.

Lage kosten van levensonderhoud zijn key. Nee je moet niet ergens in de rimboe gaan wonen maar hier is een voorbeeld.
Springfield MO is een metropool van 200000 inwoners en de stad zelf ligt op een plateau en is vrij vlak.
Je kan hier uitstekend uit de voeten met een scooter als je wilt en als je goedkoop vervoer wilt (ik zou echter een auto nemen maar het hoeft niet in het begin).
Een redelijk appartement voor jezelf kan je vinden voor $450 per maand. Ik verhuur zelf een duplex bijvoorbeeld voor $525 in de maand incl alle appliances met een washer en een dryer (2 bed , 1 1/2 bath en garage) op loopafstand van de supermarkt 8). Geeft een goed idee van wat het hier kost.
Utilities incl internet zijn denk ik ong $150 per maand. En het is allemaal voor jezelf.
je kunt dus best met weinig geld toe. Het kan nog voor minder als je een studentenkamer neemt.
Ik steun Sophie voor de 100%, vooral om haar situatie zoveel op de mijne lijkt.
Ik had dezelfde leeftijd (was 26 toen ik emigreerde, ook platzak maar wel superverliefd op de USA).
Als de boel wat dichterbij komt en ik kan helpen dan laat je het maar weten.
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

Het zou toch zoveel beter zijn als iedereen gewoon dromerig bleef doen en de realiteit praktisch volledig negeert, een forum vol jaknikkers is toch ook nutteloos. Ik begrijp dat ik het zelf uitgelokt heb door mezelf pessimist te noemen, realist was waarschijnlijk beter geweest anders was ik nu zelf niet op weg naar de VS tijdens een gigantische jobcrisis en dan nog naar Las Vegas waar de werkloosheid het grootst van al lijkt te zijn. Een pessimist blijft dan eerder thuis in die veilige situatie zoals je die omschrijft, want een dergelijke situatie zit ik momenteel inderdaad in.

Het gaat erom nuance te leggen in alles, iemand die vertrekt met veel risico is niet per se een domme naïeveling en iemand die goed voorbereid wil zijn en eerder voorzichtig tewerk gaat is niet noodzakelijk een saaierd zonder ambitie.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ben het wel met Mark eens. Dit topic gaat uiteraard over financieën, maar dat is niet het enige in de wereld. Zonder af en toe een risico te nemen wordt het leven wel erg saai. Iemand hier had in zijn onderschrift staan dat je meer spijt krijgt van de zaken die je niet hebt gedaan, dan wat je wel hebt gedaan. Mensen die emigreren zoeken het avontuur anders bleven ze wel thuis, en daar zit een stukje risico aan vast. Als je dat niet wilt moet je in Nederland of een ander land blijven waar je van de wieg tot het graf wordt verzorgd. Amerika is zeker niet zo'n land, je bent veel meer op jezelf aangewezen. Het is hier een land van tegestellingen in alle aspecten: zowel cultureel als financieel, en af en toe een emotionele roallercoaster. Dat is voor sommige van ons juist wat we er zo mooi aan vinden; maar tegelijk voor anderen onbegrijpelijk. Vandaar dat het voor ons hier soms zo moeilijk is uit te leggen waarom zaken hier zo zijn geregeld zoals ze zijn. Vanuit een NL standpunt onbegrijpelijk: de tegenstand tegen universal health care, het vrij verkrijgen van wapens, ontslag zonder opzeg termijn, weinig vakantiedagen. Maar al die zaken snap je beter als je hier een tijdje woont. Niet dat je het overal altijd mee eens bent, dat hoeft ook niet, ook al ben je nog geen US citizen mag je net zo hard je mening verkondigen als ieder ander.

Georgie, als je hier eenmaal tijdje bent zul je ook wel je balans vinden. Ik zeg niet dat alles van een leien dakje zal gaan, want je zult zoals iedereen weleens tegenslagen hebben. Maar zoals ze hier zeggen: "Everything that doesn't kill you, just makes you stronger" ;-)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Zjak schreef:Het zou toch zoveel beter zijn als iedereen gewoon dromerig bleef doen en de realiteit praktisch volledig negeert, een forum vol jaknikkers is toch ook nutteloos. Ik begrijp dat ik het zelf uitgelokt heb door mezelf pessimist te noemen, realist was waarschijnlijk beter geweest anders was ik nu zelf niet op weg naar de VS tijdens een gigantische jobcrisis en dan nog naar Las Vegas waar de werkloosheid het grootst van al lijkt te zijn. Een pessimist blijft dan eerder thuis in die veilige situatie zoals je die omschrijft, want een dergelijke situatie zit ik momenteel inderdaad in.

Het gaat erom nuance te leggen in alles, iemand die vertrekt met veel risico is niet per se een domme naïeveling en iemand die goed voorbereid wil zijn en eerder voorzichtig tewerk gaat is niet noodzakelijk een saaierd zonder ambitie.

Ik begrijp werkelijk niet wat je met je posts wilt bereiken> Ik geloof dat ik toch redelijk realistisch ben en helemaal geen dromerige, naieve positie schets. Als je met concrete tips kunt komen ben ik heel blij, maar verder heb ik niet zo veel aan je, eerlijk gezegd. Het gaat er hier om het feit dat ik ga emigreren en ik dit zo goed mogelijk financieel voorbereid wil doen. Nou maak ik geen directe kans op een grote geldprijs van de loterij (alhoewel ik misschien daar m'n geluk ook eens moet beproeven :lol: ), dus ik moet roeien met de riemen die ik heb. Die zijn vrij gering, maar ze zijn er wel. Het gaat erom hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik denk dat je niet goed begrijpt dat ik deze kans hoe dan ook aan wil grijpen, en er dus het beste van wil maken met alle handvatten die ik vast kan pakken. Het is geen kwestie van thuisblijven, tenzij de consul negatief antwoord geeft.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Loek, wat goed gezegd! Ik zou ook absoluut niet iemand willen veroordelen die juist niet wilt emigreren, die wens keuze ik ook heel goed. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

Georgie schreef:
Ik begrijp werkelijk niet wat je met je posts wilt bereiken> Ik geloof dat ik toch redelijk realistisch ben en helemaal geen dromerige, naieve positie schets. Als je met concrete tips kunt komen ben ik heel blij, maar verder heb ik niet zo veel aan je, eerlijk gezegd. Het gaat er hier om het feit dat ik ga emigreren en ik dit zo goed mogelijk financieel voorbereid wil doen. Nou maak ik geen directe kans op een grote geldprijs van de loterij (alhoewel ik misschien daar m'n geluk ook eens moet beproeven :lol: ), dus ik moet roeien met de riemen die ik heb. Die zijn vrij gering, maar ze zijn er wel. Het gaat erom hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik denk dat je niet goed begrijpt dat ik deze kans hoe dan ook aan wil grijpen, en er dus het beste van wil maken met alle handvatten die ik vast kan pakken. Het is geen kwestie van thuisblijven, tenzij de consul negatief antwoord geeft.
Mijn post was een reactie op die van ned in MO.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer