Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaar DV2012: Georgie!!
Re: Winnaar DV2012: Georgie!!
Gefeliciteerd

- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank je wel voor het delen van de informatie van GJK, Elke. Stiekem baal ik er ergens van dat ik zo'n erg laag case number heb (13xx) want financieel gezien zou het gunstiger zijn als ik wat langer kon wachten. Maar NA het interview heb ik natuurlijk ook nog ruimschoots de tijd om die spaarrekening op te krikken. Ik hoop dat ze daar ook rekening mee houden. Stel dat ik in oktober het interview heb, dan heb ik misschien net 2000 euro gespaard, maar als ik dan in augustus zou verhuizen, heb ik nog een half jaar om veel en veel meer te sparen. Ik weet niet of de consul daar ook rekening mee houdt. Dat soort dingen maak ik me nu toch wel heel erg druk om.
Wat betreft de internationale verhuizingen, die waren allemaal (op Amerika 8 jaar geleden na) binnen de EU. Niks geen visum of stempel dus, gewoon met m'n ID kaart (niet eens paspoort) kwam ik het land binnen en mocht ik gaan en staan waar ik wilde. Ik heb op mijn academische papieren na geen bewijs daar ooit gewoond te hebben. Maar ik zal het wel benoemen, immers staat het ook raar als ik twee Britse diploma's heb en daar ogenschijnlijk niet heb gewoond. In Nederland hou ik dan gewoon de woonplaatsen aan waar ik ingeschreven stond, momenteel Den Haag, daarvoor het dorp van mijn moeder. Dan zit ik al op 4 woonplaatsen (Den Haag, Cambridge, dorp moeder, Wolverhampton) en dat lijkt me al verwarrend genoeg
Reizen hoef je niet te vermelden, alleen vorige bezoeken aan de USA, met eventuele visa. Die kan ik ook makkelijk invullen, aantal reizen op visa waiver plus 1 visum (J1 dacht ik maar moet ik even checken).
Ik vind wat ik nu gezien heb die twee formulieren verder echt heel erg meevallen. Het is met name logisch invulwerk van naam, geslacht, woonplaats, burgerlijke staat, adres in VS, etcetera, etcetera. Maar het zijn al met al maar 6 pagina's. Valt me alles mee dus! Ik ga het woensdag uitprinten (want dan ben ik bij familie met printer), en dan rustig invullen.
Wat betreft de internationale verhuizingen, die waren allemaal (op Amerika 8 jaar geleden na) binnen de EU. Niks geen visum of stempel dus, gewoon met m'n ID kaart (niet eens paspoort) kwam ik het land binnen en mocht ik gaan en staan waar ik wilde. Ik heb op mijn academische papieren na geen bewijs daar ooit gewoond te hebben. Maar ik zal het wel benoemen, immers staat het ook raar als ik twee Britse diploma's heb en daar ogenschijnlijk niet heb gewoond. In Nederland hou ik dan gewoon de woonplaatsen aan waar ik ingeschreven stond, momenteel Den Haag, daarvoor het dorp van mijn moeder. Dan zit ik al op 4 woonplaatsen (Den Haag, Cambridge, dorp moeder, Wolverhampton) en dat lijkt me al verwarrend genoeg
Reizen hoef je niet te vermelden, alleen vorige bezoeken aan de USA, met eventuele visa. Die kan ik ook makkelijk invullen, aantal reizen op visa waiver plus 1 visum (J1 dacht ik maar moet ik even checken).
Ik vind wat ik nu gezien heb die twee formulieren verder echt heel erg meevallen. Het is met name logisch invulwerk van naam, geslacht, woonplaats, burgerlijke staat, adres in VS, etcetera, etcetera. Maar het zijn al met al maar 6 pagina's. Valt me alles mee dus! Ik ga het woensdag uitprinten (want dan ben ik bij familie met printer), en dan rustig invullen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet jij niet een keer naar bed Sophie?
Volgens mij blijft het goede nieuws maar malen in dat hoofd van jou
- Georgie
- Amerika-expert
Yes, I'm suffering from post-DV winning-insomnianed in MO schreef:Moet jij niet een keer naar bed Sophie?![]()
Ik kan gewoon geen slaap vatten en ook al ben ik nu wel rustiger, slapen is nog geen optie. Ik ben nog heel veel informatie aan het lezen en vind het allemaal reuze interessant. Komt ook bij dat ik echt een nachtmens ben hoor. Dit soort tijden komen vaker voor bij mij.
Of zou ik al op Amerikaanse tijd zitten?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Haha, ik besef me nu dat ik al in zit te suffen van een druk (maar gezellig) weekend en dat het bij jullie natuurlijk al half 2 ofzo is! Heb je trouwens meivakantie deze week???
- Georgie
- Amerika-expert
Haha het is hier zelfs al 4 uur 's nachts! en nee, ik heb geen meivakantie, maar zit thuis in de ziektewet. Ik kan dus gerust morgen overdag slapen, als ik zou willen. Ik ben ook echt nog niet moe eigenlijk. Zit nu een heel topic te typen wat ik zo zal plaatsen 
Van harte gefeliciteerd Sophie
!! Veel succes met keuzes maken!!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar neen, ze is al bezig met zich te richten op het leven in Amerika! Met minstens 6 uur tijdsverschil. Kwestie van geen jetlag te hebben als ze gaat verhuizen.ned in MO schreef:Moet jij niet een keer naar bed Sophie?![]()
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Georgie
- Amerika-expert
kastelke schreef:Maar neen, ze is al bezig met zich te richten op het leven in Amerika! Met minstens 6 uur tijdsverschil. Kwestie van geen jetlag te hebben als ze gaat verhuizen.ned in MO schreef:Moet jij niet een keer naar bed Sophie?![]()
Ik heb al zo vaak de hele nacht dit forum doorgespit en alle informatie gelezen. Nu mag het weer, en dan écht. Ik ben intussen ook echt over m'n slaap heen, en aangezien ik toch 'geen leven' heb, slaap ik overdag wel haha.
Wow, wat onwijs gaaf! Enorm gefeliciteerd!! Ik ga zo even rustig het hele topic doorlezen, maar ik wilde je eerst even feliciteren 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- DixieChick
- Amerika-expert
Wat betreft al je woonplaatsen en inschrijven in de gemeente e.d., daar liep ik dus ook tegen aan, maar ik heb toen gewoon ingevuld waar ik fysiek woonde. Dus ook mijn adres op kamers als ik gewoon bij mijn ouders ingeschreven stond. In de VS kennen ze het hele idee van gemeentelijke inschrijvingen niet, dus zo denken die formuliermakers ook niet. De USCIS wil gewoon weten waar je gewoon hebt (letterlijk, dus waar stond je bed), zodat ze de juiste politie certificaten voor je kunnen opvragen, en ook kunnen uitvissen of je toevallig niet met allerlei ongewenste figuren in een huis gewoond hebt.
Ik heb die foto van jouw 34 verhuizingen gezien (nice!
), en alhoewel dat een goed lijstje is, zou ik de kerstvakanties e.d. niet meenemen. De rest wel. Ook al ging je van bijv. de Prinses Beatrix laan 34 naar de Prinses Beatrixlaan 36, gewoon invullen. Je tijd in Cambridge telt dus zeker mee, en je verblijf in de VS ook (helemaal omdat je daar een visum had).
Ik heb die foto van jouw 34 verhuizingen gezien (nice!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Animar
- Amerikakenner
Wat goed Sophie! Hartstikke gefeliciteerd! Veel succes met de voorbereidingen voor alles en geniet er lekker van!
Anita
- Georgie
- Amerika-expert
Oh haha nou hebben we 't in twee topics er over
Dank je voor je duidelijke uitleg, dan zal ik dat zo inderdaad aanhouden, alleen voor de police records is dat lastig, want ik heb nooit 'bestaan' in Engeland op de universiteitsregistratie na.
Dank je voor je duidelijke uitleg, dan zal ik dat zo inderdaad aanhouden, alleen voor de police records is dat lastig, want ik heb nooit 'bestaan' in Engeland op de universiteitsregistratie na.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik zag het ja! Hihi...dat krijg je als ik geen zin heb papers na te kijken, dan ga ik andere dingen vinden om te doen 
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Kijk, da's een ware droom die in vervulling gaat! Gefeliciteerd! En als ik zou gaan, zou het ook zeker de Oostkust zijn, in de buurt van Chapel Hill, Durham...Geniet ervan, die financiele zorgen zijn niet onoverkomelijk denk ik.
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Oostkust Oostkust ...Florida heeft oook een Oostkust ! Daar wil ik heeel graaag heen (wordt dan toch de E2 way ).
De voordelen van dit gebied rond Cape Coral (my favourite):
Beste weer van USA.
Schoonste lucht (haast geen industrie).
Goedkoopste huizen van de USA.
Minste criminaliteit van de USA.
Altijd werk in de toeristische sector.
Mooi natuurschoon ze noemen het ook wel het Venetie van de USA.
Ligt niet op een breuklijn. (echte hurricanes zie je op de TV aankomen
)
Dichter bij NL 9 uur tegen 14 van CA.
Moet ik nog doorgaan ??
De voordelen van dit gebied rond Cape Coral (my favourite):
Beste weer van USA.
Schoonste lucht (haast geen industrie).
Goedkoopste huizen van de USA.
Minste criminaliteit van de USA.
Altijd werk in de toeristische sector.
Mooi natuurschoon ze noemen het ook wel het Venetie van de USA.
Ligt niet op een breuklijn. (echte hurricanes zie je op de TV aankomen
Dichter bij NL 9 uur tegen 14 van CA.
Moet ik nog doorgaan ??
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waaaw Sophie, proficiat! En veel succes natuurlijk 
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wow gefeliciteerd Sophie! Dat is leuk zeg, weer eens een doorgewinterde AA-ganger die de loterij wint (vind het voor anderen ook altijd leuk maar vaak komen die hier pas binnenwaaien als ze hebben gewonnen en ken je ze dus helemaal niet)
HEt lijkt me vooral heel gek om nu te moeten bedenken waar je wilt wonen ja.
Persoonlijk roep ik meteen: NEw York City!!! Als ik daar toch eens een tijdje kon zitten, niet mijn hele leven maar voor een paar jaar lijkt het me geweldig.
Ik weet niet wat voor werk je doet maar in of dichtbij een grote stad lijkt me gezien de kansen op een baan wel het handigst.
Zit nu zelf in de bay area, en het is hier idd duur maar ook zo mooi! Ik zou dat niet per definitie meteen uitsluiten hoor.
nou ja iig veel plezier met alle voorpret nu!
HEt lijkt me vooral heel gek om nu te moeten bedenken waar je wilt wonen ja.
Persoonlijk roep ik meteen: NEw York City!!! Als ik daar toch eens een tijdje kon zitten, niet mijn hele leven maar voor een paar jaar lijkt het me geweldig.
Ik weet niet wat voor werk je doet maar in of dichtbij een grote stad lijkt me gezien de kansen op een baan wel het handigst.
Zit nu zelf in de bay area, en het is hier idd duur maar ook zo mooi! Ik zou dat niet per definitie meteen uitsluiten hoor.
nou ja iig veel plezier met alle voorpret nu!
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Georgie
- Amerika-expert
Ja gek he Iris! Ineens komt er zo'n andere wereld op me af, m'n leven staat echt totaal op z'n kop.
Was er natuurlijk wel in m'n hoofd mee bezig, maar nu is het ineens echt en dan voelt het toch heel anders. Ook wel eens niet leuk soms, maar voornamelijk voelt het eigenlijk ook wel goed.
Ben inderdaad druk aan het brainstormen over waar ik zou willen wonen. Tot nu toe kom ik eigenlijk steeds uit op de oostkust, en dan van New York staat naar beneden tot en met Georgia. Grootste voorkeur voor Virginia en North Carolina en dan met name de middelgrote steden. Bay Area zou ik wel willen, maar alleen als ik echt rijk was. Ik zal er binnenkort eens een topic over openen waar men mee kan brainstormen.
Wat doe jij in de Bay Area trouwens? En waar zit je?
Was er natuurlijk wel in m'n hoofd mee bezig, maar nu is het ineens echt en dan voelt het toch heel anders. Ook wel eens niet leuk soms, maar voornamelijk voelt het eigenlijk ook wel goed.
Ben inderdaad druk aan het brainstormen over waar ik zou willen wonen. Tot nu toe kom ik eigenlijk steeds uit op de oostkust, en dan van New York staat naar beneden tot en met Georgia. Grootste voorkeur voor Virginia en North Carolina en dan met name de middelgrote steden. Bay Area zou ik wel willen, maar alleen als ik echt rijk was. Ik zal er binnenkort eens een topic over openen waar men mee kan brainstormen.
Wat doe jij in de Bay Area trouwens? En waar zit je?
- Georgie
- Amerika-expert
Mijn police record aanvraag naar Engeland is gedaan. Naar Amerika hoeft niet want ik heb daar minder dan 12 maanden gewoond.