Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heel graag naar amerika
-
Nickstolzz
- Amerika-ontdekker
Heel graag naar amerika
Hoi allemaal,
Ik ben een jongen van 14 en wil heel erg graag naar amerika verhuizen ik heb daar een paar redenen voor die ik zo gaat vertellen maar ik heb ook vragen over hoe je daar precies kan komen.
Ik wil dus echt heel heel erg graag naar amerika verhuizen omdat het een leuk land vind mijn zus is er geweest ik nog niet (ik wil er eerst heen om te kijken hoe het er nou precies is) maar om de een of andere manier voel ik me gewoon goed bij de gedachte amerika en ik zou daar later ook heel graag bij de navy willen als seal.
Maar ik heb dus een vraag
- hoe ik nou een green card kan krijgen ik heb al heel veel gelezen er over op het internet maar ik kwam er niet uit
- kan je er ook studeren en via dat een permanet visum krijgen
Ik hoop dat jullie snel reageren !!!
Gr nick
Ik ben een jongen van 14 en wil heel erg graag naar amerika verhuizen ik heb daar een paar redenen voor die ik zo gaat vertellen maar ik heb ook vragen over hoe je daar precies kan komen.
Ik wil dus echt heel heel erg graag naar amerika verhuizen omdat het een leuk land vind mijn zus is er geweest ik nog niet (ik wil er eerst heen om te kijken hoe het er nou precies is) maar om de een of andere manier voel ik me gewoon goed bij de gedachte amerika en ik zou daar later ook heel graag bij de navy willen als seal.
Maar ik heb dus een vraag
- hoe ik nou een green card kan krijgen ik heb al heel veel gelezen er over op het internet maar ik kwam er niet uit
- kan je er ook studeren en via dat een permanet visum krijgen
Ik hoop dat jullie snel reageren !!!
Gr nick
Re: Heel graag naar amerika
Hallo Nick, wees welkom hier. Ik zal mijn standaardlijstje voor de meest gebruikelijke opties voor emigratie naar de VS hier plaatsen:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Jouw vragen:
1) Zie boven.
2) Je kan in de VS studeren, maar dat levert nooit een permanent visum op. Het kan leiden tot een baan in de VS, nadruk op het woord kan, etc. Maar een studievisum kan je niet omzetten naar een greencard.
Nog wel een tip, ga werken aan je Nederlands. Voor iemand van 14 die nu op school zit maak je echt teveel fouten. En dat kan je straks op gaan breken.
Wat in je voordeel werkt is jouw leeftijd. Ga een jaar high school in de VS doen, ga daar studeren of een stuk studie doen, ga daar een stage doen. En zorg dat je Nederlands perfect is. Idem voor je Engels. ga een studie doen die je leuk vind én die een grotere kans biedt op een baan in de VS, techniek of IT dus. Doe hier geen gekke dingen zoals een strafblad oplopen, en doe je best op school. Hoge cijfers zullen je niet direct helpen, maar je ook zeker niet schaden.
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Jouw vragen:
1) Zie boven.
2) Je kan in de VS studeren, maar dat levert nooit een permanent visum op. Het kan leiden tot een baan in de VS, nadruk op het woord kan, etc. Maar een studievisum kan je niet omzetten naar een greencard.
Nog wel een tip, ga werken aan je Nederlands. Voor iemand van 14 die nu op school zit maak je echt teveel fouten. En dat kan je straks op gaan breken.
Wat in je voordeel werkt is jouw leeftijd. Ga een jaar high school in de VS doen, ga daar studeren of een stuk studie doen, ga daar een stage doen. En zorg dat je Nederlands perfect is. Idem voor je Engels. ga een studie doen die je leuk vind én die een grotere kans biedt op een baan in de VS, techniek of IT dus. Doe hier geen gekke dingen zoals een strafblad oplopen, en doe je best op school. Hoge cijfers zullen je niet direct helpen, maar je ook zeker niet schaden.
Hoge cijfers helpen bij toelating tot HBO/WO in de VS.
Ik zou eens beginnen met kijken of je een jaar high school kunt realiseren om te kijken of jouw beeld van Amerika (mogelijk geinspireerd door tv-series en boeken!) overeen komt met de werkelijkheid. Je leert een land pas goed kennen als je er een tijdje langer bent, en naast alle voordelen heeft Amerika zo z'n nadelen.
Ik zou ook eens goed uitzoeken wat de voorwaarden zijn om bij de Navy te gaan (leeftijdsgrenzen, fysieke conditie, moet je citizen zijn of niet?), want zoals bij alle prestigieuze posities in de US zul je daar niet zomaar komen! Welke middelbare school doe je?
Ik zou ook eens goed uitzoeken wat de voorwaarden zijn om bij de Navy te gaan (leeftijdsgrenzen, fysieke conditie, moet je citizen zijn of niet?), want zoals bij alle prestigieuze posities in de US zul je daar niet zomaar komen! Welke middelbare school doe je?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zorg dat je voorbereiding goed is. Hoewel het moeilijk is om binnen te komen, het is niet onmogelijk en er verandert iedere keer wel iets, dus wie weet hoe het over een jaar of tien gaat.
Zorg dat je tweetalig VWO doet en wil je je echt goed voorbereiden doe dan Spaans erbij . Lees voornamelijk Engelstalige boeken en blijf uit de buurt van studies die plaats/land gebonden zijn (NL recht doet het hier niet zo goed, en ook als architect van betonnen huizen heb je hier een erg klein afzetgebied (al kan dat laatste wellicht ook een gat in de markt zijn))
Zorg voor extra activiteiten naast je school; medezeggenschapsraad, instrument spelen, vrijwilligerswerk...dat zijn ook zaken waar hier naar gekeken wordt.
En vooral ...doe op z'n Amerikaans... blijf dromen en proberen... als je nu al opgeeft lukt het zeker niet.
Zorg dat je tweetalig VWO doet en wil je je echt goed voorbereiden doe dan Spaans erbij . Lees voornamelijk Engelstalige boeken en blijf uit de buurt van studies die plaats/land gebonden zijn (NL recht doet het hier niet zo goed, en ook als architect van betonnen huizen heb je hier een erg klein afzetgebied (al kan dat laatste wellicht ook een gat in de markt zijn))
Zorg voor extra activiteiten naast je school; medezeggenschapsraad, instrument spelen, vrijwilligerswerk...dat zijn ook zaken waar hier naar gekeken wordt.
En vooral ...doe op z'n Amerikaans... blijf dromen en proberen... als je nu al opgeeft lukt het zeker niet.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Hou er ook rekening mee dat zo goed als iedereen die bij de Navy gaat ervan droomt om ooit SEAL te worden, en dat er maar een heel klein groepje goed genoeg is om ook echt zo ver te komen.
Hou er ook rekening mee dat je als je een paar jaar als SEAL werkt, je waarschijnlijk nooit meer een echt normaal leven zal hebben.
Hou er ook rekening mee dat je als je een paar jaar als SEAL werkt, je waarschijnlijk nooit meer een echt normaal leven zal hebben.
Buiten het feit om dat je SEAL wilt zijn (oude buur jongen van mij is er nu mee bezig) is het niet zo zodra je voor een ander land in dienst treed dat je gelijk je paspoort van je thuis land verliest? In dit geval dus Nederland?
-
Nickstolzz
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Ten eerste heel erg bedankt voor de reacties ik kan met deze antwoorden ook echt iets dus heel erg bedankt.
Ten tweede de rede dat ik zo veel spel fouten maak is dat ik op mijn mobiel type en dat doe ik heel snel en controleer niet zo goed (bovendien in nederlands bem ik best wel goed op school)
Gr. Nick
Ten eerste heel erg bedankt voor de reacties ik kan met deze antwoorden ook echt iets dus heel erg bedankt.
Ten tweede de rede dat ik zo veel spel fouten maak is dat ik op mijn mobiel type en dat doe ik heel snel en controleer niet zo goed (bovendien in nederlands bem ik best wel goed op school)
Gr. Nick
-
Nickstolzz
- Amerika-ontdekker
Dankje voor je reactie maar ik heb nog een vraagDbacks2 schreef:Zorg dat je voorbereiding goed is. Hoewel het moeilijk is om binnen te komen, het is niet onmogelijk en er verandert iedere keer wel iets, dus wie weet hoe het over een jaar of tien gaat.
Waarom moet ik uit de buurt blijven van studie's die land gebonden zijn, En wat voorn soorten studie's zijn dat??
Gr. Nick
Nickstolzz schreef:(bovendien in nederlands bem ik best wel goed op school)
Studies is zonder apostrof. Als je best wel goed bent in Nederlands dan zou je dat moeten weten. Dus, je best doen, en niet iets anders de schuld geven. Bij de Navy Seals zullen ze dat ook niet waarderen. Je bent pas 14, dus ik zal je niet te hard aanpakken.Nickstolzz schreef:Waarom moet ik uit de buurt blijven van studie's die land gebonden zijn, En wat voorn soorten studie's zijn dat??
Een studie die land gebonden is, heb je qua kennis in een ander land niets. Nederlands recht is anders dan het rechtsstelsel in de VS. Een strafrecht advocaat hier kan zijn vak in de VS niet uitoefenen. Rechten is een belangrijke.
Maar mijd ook studies waar ze in de VS niets aan hebben. Zoals Engels of Amerikanistiek. In de VS hebben ze genoeg mensen die van nature al Engels spreken, en die al meer van de VS weten dan de studie Amerikanistiek je zal leren.
Alleen als je je "vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is" aldus de Rijkswet op het Nederlanderschap.Big_Mo schreef:Buiten het feit om dat je SEAL wilt zijn (oude buur jongen van mij is er nu mee bezig) is het niet zo zodra je voor een ander land in dienst treed dat je gelijk je paspoort van je thuis land verliest? In dit geval dus Nederland?
-
Nickstolzz
- Amerika-ontdekker
Ik zit pas in de 2e.....Hockey schreef:Nickstolzz schreef:(bovendien in nederlands bem ik best wel goed op school)Studies is zonder apostrof. Als je best wel goed bent in Nederlands dan zou je dat moeten weten. Dus, je best doen, en niet iets anders de schuld geven. Bij de Navy Seals zullen ze dat ook niet waarderen. Je bent pas 14, dus ik zal je niet te hard aanpakken.Nickstolzz schreef:Waarom moet ik uit de buurt blijven van studie's die land gebonden zijn, En wat voorn soorten studie's zijn dat??
Een studie die land gebonden is, heb je qua kennis in een ander land niets. Nederlands recht is anders dan het rechtsstelsel in de VS. Een strafrecht advocaat hier kan zijn vak in de VS niet uitoefenen. Rechten is een belangrijke.
Maar mijd ook studies waar ze in de VS niets aan hebben. Zoals Engels of Amerikanistiek. In de VS hebben ze genoeg mensen die van nature al Engels spreken, en die al meer van de VS weten dan de studie Amerikanistiek je zal leren.
Dankje dat je met niet te hard wil aanpakken
Maar bedankt voor je reactie
Begin vooral met heel veel lezen over Amerika, onderschat het niet! Ik vind je uit je berichten nog onvoorbereid overkomen. De American Dream is mooi, maar wanneer je alleen maar voordelen ziet en geen nadelen is je bril nog te roze.
Misschien zijn er projecten op school waarvoor je onderwerpen kunt aandragen die met Amerika te maken hebben, dan kun je het nuttige en het aangename combineren. Er zit een leeftijdsgrens op een jaar high school, dus als je dat wilt moet je snel aan de slag. Als dat niet haalbaar is, kijk dan naar een vakantie/summercamp; krikt je Engels op en geeft je meer inzicht in het land, hoewel een vakantie dusdanig vrijheid/blijheid is dat het bepaald niet hetzelfde is als er wonen. Zit je nu op Havo/VWO? Dat maakt het iets makkelijker. Wanneer je in de 2e zit is studiekeuze natuurlijk nog ver weg.
Misschien zijn er projecten op school waarvoor je onderwerpen kunt aandragen die met Amerika te maken hebben, dan kun je het nuttige en het aangename combineren. Er zit een leeftijdsgrens op een jaar high school, dus als je dat wilt moet je snel aan de slag. Als dat niet haalbaar is, kijk dan naar een vakantie/summercamp; krikt je Engels op en geeft je meer inzicht in het land, hoewel een vakantie dusdanig vrijheid/blijheid is dat het bepaald niet hetzelfde is als er wonen. Zit je nu op Havo/VWO? Dat maakt het iets makkelijker. Wanneer je in de 2e zit is studiekeuze natuurlijk nog ver weg.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Inderdaad... google ook de nadelen van het zijn in Amerika.Rachel. schreef:Begin vooral met heel veel lezen over Amerika, onderschat het niet!
Ook reddit is een interresante site. Vooral de personal finance... dan krijg je inzicht waar een amerikaan allemaal over moet nadenken.
Toch is het goed dat je nu al zo actief bezig bent met het idee, en je dat ook hier laat weten. Succes!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Snel tikken op je telefoon de schuld geven??? Je stelt mij een vraag over landgebonden studies, terwijl ik er een uitleg bij heb gezet? Ook dat is Nederlands (met een hoofdletter)...tekstverklaren!
Echt iedereen maakt fouten, de meest idiote worden vaak gemaakt door mensen die iemand op zijn/haar fouten wijzen
Maar laat dat nooit een redeN zijn om niet het beste uit jezelf te geven.
Amerika is niet het land van 'Oeps, foutje de volgende keer doe ik het wel beter', als je dat doet heeft iemand anders je plekje al veroverd..
Echt iedereen maakt fouten, de meest idiote worden vaak gemaakt door mensen die iemand op zijn/haar fouten wijzen
Maar laat dat nooit een redeN zijn om niet het beste uit jezelf te geven.
Amerika is niet het land van 'Oeps, foutje de volgende keer doe ik het wel beter', als je dat doet heeft iemand anders je plekje al veroverd..
Misschien kan je, als je oud genoeg bent, zomerkampmedewerker of animator worden voor Amerikaanse Summercamps. Maar dat is ook maar maximaal voor de duur van een hele zomervakantie. Hier kun je kinderen begeleiden en activiteiten organiseren. Organisaties zoals Travel Active, YMCA en Joho bieden dat aan, maar er zijn er vast wel meer te googlen. Let wel, dan ben je dus wel de hele zomer aan het werk en is er weinig tijd om rond te reizen.
Voor Joho zie ik al staan dat je minimaal 18 moet zijn met een afgeronde middelbare school diploma en daarnaast erg actief of sportief moet zijn. Je moet een skill hebben die je aan andere jongeren kunt leren of les in kunt geven. Verder wordt er van je verwacht dat je aantoonbaar vloeiend engels spreekt en je moet het leuk vinden om met kinderen te werken. Er wordt veel van je verwacht op zn summercamp, hard werken, weinig vrije tijd en privacy, dus het is niet maar een beetje vakantie vieren.
Voor Joho zie ik al staan dat je minimaal 18 moet zijn met een afgeronde middelbare school diploma en daarnaast erg actief of sportief moet zijn. Je moet een skill hebben die je aan andere jongeren kunt leren of les in kunt geven. Verder wordt er van je verwacht dat je aantoonbaar vloeiend engels spreekt en je moet het leuk vinden om met kinderen te werken. Er wordt veel van je verwacht op zn summercamp, hard werken, weinig vrije tijd en privacy, dus het is niet maar een beetje vakantie vieren.
- TwentseGijs
- Amerikafan
De meeste van deze dingen zullen ook gelden voor de Navy Seals vermoed ik.Yoshi schreef:...
Voor Joho zie ik al staan dat je minimaal 18 moet zijn met een afgeronde middelbare school diploma en daarnaast erg actief of sportief moet zijn. Je moet een skill hebben die je aan andere jongeren kunt leren of les in kunt geven. Verder wordt er van je verwacht dat je aantoonbaar vloeiend engels spreekt en je moet het leuk vinden om met kinderen te werken. Er wordt veel van je verwacht.....
(
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Om bij de krijgsmacht van de VS te komen moet je een groene kaart of staatsburgerschap hebben. En zonder staatsburgerschap kun je geen officier en geen vertrouwensfunctie krijgen: oftewel: alleen hele lage / niet vertrouwelijke functies.
- TwentseGijs
- Amerikafan
Jep...: http://www.navy.com/joining/ways-to-joi ... commitmentDulles schreef:Om bij de krijgsmacht van de VS te komen moet je een groene kaart of staatsburgerschap hebben.
"To serve as an Enlisted Sailor, you must be a U.S. citizen or, if you’re a non-citizen, you may join the Navy if you entered the United States on a permanent residence visa or have an Alien Registration Green Card and have 1)established a bona fide residence, and 2) established a home of record in the United States. To serve as an Officer, you must be a U.S. citizen."
Vreemdelingen legioen dan maar?
Aanvulling op zomerkampen: bij mijn weten krijg je een extra maand om door de US te reizen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3017 Weergaves
-
Laatste bericht door pierresoixantehuite
-
- 13 Reacties