Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
Re: Emigreren naar Amerika
Annette en echtgenoot,
Ik snap heel goed dat jullie Amerika droom nu uitkomt door het winnen van de lotery, maar ik denk dat je heel goed moet nadenken over deze grote stap van emigreren. Dat lees ik ook hier in alle reacties, bezorgdheid! Waarom gaan jullie niet voor een extra lange vakantie naar de VS, in plaats van meteen emigreren. Koop een camper en ga lekker rondreizen. Kijk eerst eens hoe het hier werkelijk is om te wonen en wat de kosten zijn in verschillende staten. Verbrand niet meteen al je schepen in NL, zodat jullie terug kunnen als het toch tegen valt.
Alleen AOW als inkomen is een beperkt bedrag om van te leven, ook al heb je een spaarcentje door de overwaarde van de verkoop van jullie huis. Dat spaarcentje zul je hier hard nodig hebben voor noodgevallen, of als je onverhoopt ziek wordt. En wanneer je het investeerd in de aankoop van een huis zul je mogelijk je huis moeten opgeven om rekeningen te kunnen betalen. Als je hier niet hebt bijgedragen aan de oudedagsvoorziening, dan krijg je natuurlijk ook niks. En echt, officiele instanties zullen je niet helpen. Mogelijk als je je zou aansluiten bij een kerk dat die een inzamelingsactie op touw gaan zetten, maar er is geen vangnet.
Ik ken jullie natuurlijk helemaal niet en weet onvoldoende van de situatie om ook maar enigzins advies te kunnen geven. Maar ik denk echt dat jullie veel beter af zouden zijn om lekker te gaan reizen en elders in Europa een plekje zoeken om te gaan wonen. Dichterbij de kinderen en kleinkinderen en in ieder geval met iets van een netwerk aan sociale voorzieningen. Wij zijn geemigreerd als 50+ers en hebben het geweldig naar ons zin, maar of ik hier wil blijven na mijn pensioen? Ik weet het niet en denk zeker na over teruggaan naar Europa.
Ik snap heel goed dat jullie Amerika droom nu uitkomt door het winnen van de lotery, maar ik denk dat je heel goed moet nadenken over deze grote stap van emigreren. Dat lees ik ook hier in alle reacties, bezorgdheid! Waarom gaan jullie niet voor een extra lange vakantie naar de VS, in plaats van meteen emigreren. Koop een camper en ga lekker rondreizen. Kijk eerst eens hoe het hier werkelijk is om te wonen en wat de kosten zijn in verschillende staten. Verbrand niet meteen al je schepen in NL, zodat jullie terug kunnen als het toch tegen valt.
Alleen AOW als inkomen is een beperkt bedrag om van te leven, ook al heb je een spaarcentje door de overwaarde van de verkoop van jullie huis. Dat spaarcentje zul je hier hard nodig hebben voor noodgevallen, of als je onverhoopt ziek wordt. En wanneer je het investeerd in de aankoop van een huis zul je mogelijk je huis moeten opgeven om rekeningen te kunnen betalen. Als je hier niet hebt bijgedragen aan de oudedagsvoorziening, dan krijg je natuurlijk ook niks. En echt, officiele instanties zullen je niet helpen. Mogelijk als je je zou aansluiten bij een kerk dat die een inzamelingsactie op touw gaan zetten, maar er is geen vangnet.
Ik ken jullie natuurlijk helemaal niet en weet onvoldoende van de situatie om ook maar enigzins advies te kunnen geven. Maar ik denk echt dat jullie veel beter af zouden zijn om lekker te gaan reizen en elders in Europa een plekje zoeken om te gaan wonen. Dichterbij de kinderen en kleinkinderen en in ieder geval met iets van een netwerk aan sociale voorzieningen. Wij zijn geemigreerd als 50+ers en hebben het geweldig naar ons zin, maar of ik hier wil blijven na mijn pensioen? Ik weet het niet en denk zeker na over teruggaan naar Europa.
Laatst gewijzigd door ramanka op 17 mei 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moeten ze ook eens kijken wat het kost als je niet meer zelfstandig in je huis kan blijven wonen, en dus naar een bejaardentehuis/long term care moet...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry voor de late reactie, ik heb het nogal druk gehad. Ons water is gratis in zoverre dat we op eigen bron zitten. Als de pomp echter onderhoud of reparatie nodig heeft kan dat wel een lieve cent kosten, maar geen maandelijkse rekening voor water. Onroerend goed belasting had ik al genoemd, daar zitten dus gemeentelasten in. Straat vegen doen ze hier niet aan, riolering heb ik ook niet (septic + leechfield) en de vuilnis ophaaldienst kost bijna niets ($80/half jaar). De home owner's insurance was ik even vergeten, maar die is rond $1000/jaar.USInsider schreef:Loek, leuk dat overzicht !
Maar: is jullie water gratis ? Hebben jullie geen gem. lasten vuil-ophaal, straat-veeg, rio-lering ?
En hoeveel is je H/O insurance ?
Voor iemand als Annette die wat ouder is, is dit inderdaad waarschijnlijk veel te duur. De premies zijn echter een stuk minder naar mate je jonger bent, en ik kan het alleen dringend aanbevelen voor jongere mensen die hier naartoe verhuizen. Dit soort kosten die je op latere leeftijd voor je kiezen kunt krijgen is de oorzaak van vele faillisementen hier in de US, met name de long-term care die kan oplopen tot meerde honderden dollar per dag! Wij hebben wel gekozen om ons hiervoor te verzekeren toen we in onze late 30's waren. Wij waren op dat moment de hoge NL belastingen en premies nog gewend en waren geschokt om te zien hoe weinig je in de US voor alles gedekt was. Het was een rib uit ons lijf destijds, maar de premies gingen omlaag omdat een deel wordt betaald uit de winstuitkering waar je recht op hebt naarmate je meer het opgebouwd. Inmiddels zijn de premies voor ons heel laag en zullen binnenkort geheel worden betaald uit de winstuitkering. Het is moeilijk om wanneer je nog geen 40 bent na te denken over mogelijke kosten die je zult hebben als je in je 60's bent, maar ik nader die leeftijd nu snel en ben blij dat ik destijds een kleiner huis, kleinere auto koos ten gunste van een verzekering waar ik pas 30 jaar later de vruchten van zou plukken.USInsider schreef: Wij hebben geen begrafenisverz. oid. Ook geen verz. voor verpleeghuis. En geen levensverz. Te duur.
Ramanka, is jullie verhaal ergens te lezen ? In een andere topic of op een blog ?
Hoe zijn jullie naar de US gekomen ?
Toen wij emigreerden was ik 45 en dat was - achteraf gezien - in feite te oud. Althans voor een H-1B/H-4 emigratie.
Ik maak me best zorgen over wat inmiddels niet 'later' is - maar nu beter 'binnnenkort' genoemd kan worden.
Wat als er iets met mij gebeurt ? Wat als er iets met mijn man gebeurt ?
We hebben een aantal voorproefjes gehad inmiddels. Dus ik weet hoe hulpeloos je dan bent.
De US is een prachtig land om op vakantie te zijn. Hier wonen is een totaal ander verhaal - zeker als immigrant.
Loek - ook hier heeft de onzekerheid ons parten gespeeld. Meer dan acht jaar wisten we niet of we konden blijven - of niet. Ik was beducht lange termijn voorzieningen/verplichtingen aan te gaan in de US - zoals dit soort verz., 401-k, enz.
Achteraf gezien - nu dus - hadden we het wellicht anders moeten aanpakken.
Hoe zijn jullie naar de US gekomen ?
Toen wij emigreerden was ik 45 en dat was - achteraf gezien - in feite te oud. Althans voor een H-1B/H-4 emigratie.
Ik maak me best zorgen over wat inmiddels niet 'later' is - maar nu beter 'binnnenkort' genoemd kan worden.
Wat als er iets met mij gebeurt ? Wat als er iets met mijn man gebeurt ?
We hebben een aantal voorproefjes gehad inmiddels. Dus ik weet hoe hulpeloos je dan bent.
De US is een prachtig land om op vakantie te zijn. Hier wonen is een totaal ander verhaal - zeker als immigrant.
Loek - ook hier heeft de onzekerheid ons parten gespeeld. Meer dan acht jaar wisten we niet of we konden blijven - of niet. Ik was beducht lange termijn voorzieningen/verplichtingen aan te gaan in de US - zoals dit soort verz., 401-k, enz.
Achteraf gezien - nu dus - hadden we het wellicht anders moeten aanpakken.
We hebben hier voor med. verz. ACA meermalen het out-of-pocket max genoemd - dat is het totaal aan bijdrages die je zelf moet (bij)betalen voor doktersbezoek, testen, behandeling enz.
Dat bedrag blijkt echter lager te worden als je inkomen lager is. Tot aan 200% van het Fed. Poverty Level is het 2,250 voor een persoon en 4,500 voor een gezin.
Deze bedragen gelden dus alleen als je artsen kunt vinden die 'in-network' zijn.
http://obamacarefacts.com/health-insura ... t-maximum/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obamacarefacts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me overigens af hoe een bel. aangifte eruit moet zien van iemand die hier niet werkt, geen US inkomsten heeft, en toch een verantwoording moet geven van reeds genoten tax credits.
Dat bedrag blijkt echter lager te worden als je inkomen lager is. Tot aan 200% van het Fed. Poverty Level is het 2,250 voor een persoon en 4,500 voor een gezin.
Deze bedragen gelden dus alleen als je artsen kunt vinden die 'in-network' zijn.
http://obamacarefacts.com/health-insura ... t-maximum/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obamacarefacts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me overigens af hoe een bel. aangifte eruit moet zien van iemand die hier niet werkt, geen US inkomsten heeft, en toch een verantwoording moet geven van reeds genoten tax credits.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hallo mijn man bedoeld het niet zo van wij gaan heen en zien het wel .Als wij gaan willen wij graag op de hoogte zijn van de kosten wat wij op ons leeftijd moeten betalen .
Op internet staat dat veel Amerikanen onverzekerd zijn die toch worden geholpen als ze met spoed in het ziekenhuis worden opgenomen. Ze laten je niet liggen op straat
Maar nu door Obamacare zijn er meer mensen verzekerd die toen geen zorgverzekering konden betalen
USInsider
Ja daar zijn wij ook wel benieuwd naar
Op internet staat dat veel Amerikanen onverzekerd zijn die toch worden geholpen als ze met spoed in het ziekenhuis worden opgenomen. Ze laten je niet liggen op straat
Maar nu door Obamacare zijn er meer mensen verzekerd die toen geen zorgverzekering konden betalen
USInsider
Ja daar zijn wij ook wel benieuwd naar
Alsjeblieft, lees nu eens wat wij schrijven. Het gaat niet om eerste hulp krijgen. Het gaat om de kosten die ze je zullen doorberekenen. Dáár kan je aan failliet gaan.Annette.. schreef:Op internet staat dat veel Amerikanen onverzekerd zijn die toch worden geholpen als ze met spoed in het ziekenhuis worden opgenomen. Ze laten je niet liggen op straat
Zelfs ik heb al eerder geschreven dat je inderdaad eerste hulp zal krijgen, maar er daarna hoge kosten komen.
Ziekenhuizen hebben de verplichting emergency medical care te verstrekken.
Maar daar blijft het ook bij. Plus ze vragen eerst het nr. van je credit card.
Ik ben genoeg USers tegengekomen voor wie een operatie noodzakelijk was - en vervolgens daar jarenlang op afbetaalden.
Betaal je niet dan gaat de rekening naar een incasso bureau.
Die bellent tot je er gestoord van raakt, komen bij je aan de deur, enz.
Plus er worden stevige extra kosten berekend.
Ik had hier een vriendin die med. zorg nodig had, maar onverzekerd was. Wat ze aan zorg kreeg was zwaar onvoldoende. Ze heeft zelfmoord gepleegd.
In de krant stond onlangs een artikel over mensen die onregelmatig werk en derhalve onregelmatig inkomen hebben. Het ene moment kwalificeren ze voor ACA, het andere moment voor MediCal. Dat leidt ertoe dat ze onverzekerd zijn. Minstens een daarvan is overleden doordat hij geen hulp kreeg.
Er zijn ook mensen hier die door de achterstanden inn MediCal rechten toekennen, aangezien de computersystemen geen gegevens konden uitwisselen - niet verzekerd waren. Een aantal daarvan is ook overleden voor hun verzekering was geregeld.
Ik heb hier ook het verhaal gepost van de vrouw met - waarschijnlijk - kanker die al geprept was en klaar stond voor de deur van de operatie kamer, toen men ontdekte dat haar verzekering net een aantal uren daarvoor was verlopen. De operatie ging niet door.
Nogmaals, het lijkt erop dat jullie je voor een laag bedrag kunt verzekeren via ACA omdat er een gat zit in de wetgeving. Het eerste risico dat je loopt, is dat men dat gat repareert.
Het tweede risico: over vijf jaar kun je in dezelfde situatie komen als ik zit. Je hebt dan officieel recht op MediCare - maar moet het helemaal zelf ophoesten. Ik betaal nu $ bijna $ 600 per maand voor mijn verz. Jullie zouden voor beiden min. $1024 betalen op dit moment - zonder verz. voor Rx meds.
Maar daar blijft het ook bij. Plus ze vragen eerst het nr. van je credit card.
Ik ben genoeg USers tegengekomen voor wie een operatie noodzakelijk was - en vervolgens daar jarenlang op afbetaalden.
Betaal je niet dan gaat de rekening naar een incasso bureau.
Die bellent tot je er gestoord van raakt, komen bij je aan de deur, enz.
Plus er worden stevige extra kosten berekend.
Ik had hier een vriendin die med. zorg nodig had, maar onverzekerd was. Wat ze aan zorg kreeg was zwaar onvoldoende. Ze heeft zelfmoord gepleegd.
In de krant stond onlangs een artikel over mensen die onregelmatig werk en derhalve onregelmatig inkomen hebben. Het ene moment kwalificeren ze voor ACA, het andere moment voor MediCal. Dat leidt ertoe dat ze onverzekerd zijn. Minstens een daarvan is overleden doordat hij geen hulp kreeg.
Er zijn ook mensen hier die door de achterstanden inn MediCal rechten toekennen, aangezien de computersystemen geen gegevens konden uitwisselen - niet verzekerd waren. Een aantal daarvan is ook overleden voor hun verzekering was geregeld.
Ik heb hier ook het verhaal gepost van de vrouw met - waarschijnlijk - kanker die al geprept was en klaar stond voor de deur van de operatie kamer, toen men ontdekte dat haar verzekering net een aantal uren daarvoor was verlopen. De operatie ging niet door.
Nogmaals, het lijkt erop dat jullie je voor een laag bedrag kunt verzekeren via ACA omdat er een gat zit in de wetgeving. Het eerste risico dat je loopt, is dat men dat gat repareert.
Het tweede risico: over vijf jaar kun je in dezelfde situatie komen als ik zit. Je hebt dan officieel recht op MediCare - maar moet het helemaal zelf ophoesten. Ik betaal nu $ bijna $ 600 per maand voor mijn verz. Jullie zouden voor beiden min. $1024 betalen op dit moment - zonder verz. voor Rx meds.
-
- Amerika-expert
Ik had een paar jaar geleden plotseling een stent nodig. Was toen samen met mijn vrouw verzekerd met een premie van in totaal $1100 per maand. Voor die stent operatie en de nasleep heb ik een eigen risico moeten betalen van $15.000 alles bij elkaar. Was in mijn geval net op te brengen. Maar zonder verzekering zou me dat alles $150.000 gekost hebben en daar was ik echt failliet van gegaan.
Met Medicare (ja, ik heb lang genoeg belasting en social security betaald) gaat het iets makkelijker: $200 in de maand aan premies en een eigen risico van $2100 per jaar. Plus overal in de VS geldig. Zoals ik merkte in Florida waar ik een nachtje in een ziekenhuis ben geweest voor observatie. Kostte $4400 of zo, eigen betaling $1200. Maar ben nu bijna aan mijn eigen risico.
Inderdaad, ze laten je niet in de goot liggen. Maar dit zijn dus voorbeelden van bedragen voor iemand die behoorlijk verzekerd is in de VS. Bezint eer gij begint dus en vertrouw niet alle informatie op het internet. Of van een kennis die van een vriend van zijn achterneefs kleinkind heeft gehoord dat het allemaal wel meevalt.
Met Medicare (ja, ik heb lang genoeg belasting en social security betaald) gaat het iets makkelijker: $200 in de maand aan premies en een eigen risico van $2100 per jaar. Plus overal in de VS geldig. Zoals ik merkte in Florida waar ik een nachtje in een ziekenhuis ben geweest voor observatie. Kostte $4400 of zo, eigen betaling $1200. Maar ben nu bijna aan mijn eigen risico.
Inderdaad, ze laten je niet in de goot liggen. Maar dit zijn dus voorbeelden van bedragen voor iemand die behoorlijk verzekerd is in de VS. Bezint eer gij begint dus en vertrouw niet alle informatie op het internet. Of van een kennis die van een vriend van zijn achterneefs kleinkind heeft gehoord dat het allemaal wel meevalt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Mijn idee precies. Verhuur je huis eventueel in Nederland voor extra inkomen, koop een camper, en reis wat rond voor een jaar. Of ga langere op dezelfde camping staan om te zien hoe het leven op die plek eruit ziet, eventueel met een part-time of per diem baantje. Als het er dan nog goed uitziet kun je dan alsnog voorgoed de oversteek maken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Het is misschien een goed idee om dit artikel te lezen, zo dat je een idee krijgt over hoe prijzen voor zorg opgebouwd zijn en wat het kan kosten (zelfs met verzekering). Met $1500 per maand om van te leven kun je je niet een torenhoge ziekenhuisrekening veroorloven.
- Mark Spanje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zodra je buiten nederland gaat wonen, moet je af van het idee dat de overheid voor je betaald. Dat is namelijk eigenlijk nergens zo (buiten nog wat noordwestelijke europese landen). Hier in spanje krijg je ook 0,0 als je werkloos bent. Een nederlandse kennis zonder zorgverzekering moest ook worden opgenomen met een accuut maagprobleem. Natuurlijk laten ze je niet liggen, maar achteraf wel 16.000 euro betalen na een spoedoperatie. En dat blijft je achtervolgen, ze pakken gewoon je huis, auto en alles af als je niet betaald. Dat zal in de vs niet anders zijn.
In nederland zijn een hoop dingen toch best goedkoop te noemen, gezonde boodschappen bijv zijn vaak veel goedkoper dan elders.
1500 dollar per maand, een paar honderd voor healthcare, een paar honderd aan een auto, 100 voor internet en telefoon. En dan nog sparen voor 1x per jaar naar nederland? 2 tickets is toch vaak 2000 dollar, of dus 165 per maand sparen. Ik zou even een lijstje maken van wat je kwijt zal zijn per maand, en of je dan genoeg hebt voor eventuele noodgevallen.
Geen zorgverzekering moet je niet aan denken, zodra je een keer wordt opgenomen, zal je huis moeten worden verkocht.
In nederland zijn een hoop dingen toch best goedkoop te noemen, gezonde boodschappen bijv zijn vaak veel goedkoper dan elders.
1500 dollar per maand, een paar honderd voor healthcare, een paar honderd aan een auto, 100 voor internet en telefoon. En dan nog sparen voor 1x per jaar naar nederland? 2 tickets is toch vaak 2000 dollar, of dus 165 per maand sparen. Ik zou even een lijstje maken van wat je kwijt zal zijn per maand, en of je dan genoeg hebt voor eventuele noodgevallen.
Geen zorgverzekering moet je niet aan denken, zodra je een keer wordt opgenomen, zal je huis moeten worden verkocht.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij kwamen in Hellowstone mensen uit België tegen die een green card hadden, ze zijn sinds December in Amerika en hebben een appartement in Las Vegas. Ze hadden on hun blogspot site gegeven ik ben deze echter kwijt, iets van onze Amerika droom, wie kan me helpen aan deze blog?
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Er is hier een onderwerp - bij de 'vastgelegde topics' waar alle blogs vermeld staan van AA forummers wonend in de US.
Dus misschien dat je de BE immigranten daar kunt vinden ?
Het was zeker erg warm in Yellowstone ? (grapje).
Dus misschien dat je de BE immigranten daar kunt vinden ?
Het was zeker erg warm in Yellowstone ? (grapje).
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 aug 2015, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ze zijn ongeveer gelijk met Bart en Evi vertrokken, ik zal dat topic eens zoeken.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ina, dat waren wij, we hebben je ondertussen een pb gestuurd.
Ivm topicstarter moet ik dit keer USInsider gelijk geven, ga lekker lang reizen, wij hebben de DV lottery van 2014 gewonnen, wij hebben een goedkoop appartementje in Vegas gehuurd en reizen al sinds december omdat we ook eerst wilden zien welke streek ons tof leek en we eerst alles van onze bucketlist wilden zien/doen. Ik kan jullie enkel zeggen; DOEN (geniet van je pensioen!)
Ivm topicstarter moet ik dit keer USInsider gelijk geven, ga lekker lang reizen, wij hebben de DV lottery van 2014 gewonnen, wij hebben een goedkoop appartementje in Vegas gehuurd en reizen al sinds december omdat we ook eerst wilden zien welke streek ons tof leek en we eerst alles van onze bucketlist wilden zien/doen. Ik kan jullie enkel zeggen; DOEN (geniet van je pensioen!)
Leuk, gevonden ! Waar dit forum al niet goed voor is.
Heiki en Kelly, ik herinner me jullie nu uit een andere diskussie inderdaad.
Leuk te lezen dat jullie het naar je zin hebt hier ! (En ook leuk dat jullie in feite mijn idee aan het uitvoeren zijn.)
Als ik hier en daar minder 'gezellig' reageer - ik probeer te voorkomen dat mensen in dezelfde situatie raken als ik ben beland.
Wij immigreerden pre-internet, informatie was lastig te bekomen en vaak incorrect, het heeft ons/mij gekost.
Ik ben benieuwd welke beslissing Annette en haar man hebben genomen.
Ik denk dat het voor al wat oudere lottery winners interessant zou zijn te horen hoe Heiki en Kelly het probleem van de ziektenkostenverz. hebben opgelost. Zouden jullie daar over willen vertellen ?
Overigens, ik vind blogs leuk ! Kan/mag ik jullie blog ook lezen ?
Heiki en Kelly, ik herinner me jullie nu uit een andere diskussie inderdaad.
Leuk te lezen dat jullie het naar je zin hebt hier ! (En ook leuk dat jullie in feite mijn idee aan het uitvoeren zijn.)
Als ik hier en daar minder 'gezellig' reageer - ik probeer te voorkomen dat mensen in dezelfde situatie raken als ik ben beland.
Wij immigreerden pre-internet, informatie was lastig te bekomen en vaak incorrect, het heeft ons/mij gekost.
Ik ben benieuwd welke beslissing Annette en haar man hebben genomen.
Ik denk dat het voor al wat oudere lottery winners interessant zou zijn te horen hoe Heiki en Kelly het probleem van de ziektenkostenverz. hebben opgelost. Zouden jullie daar over willen vertellen ?
Overigens, ik vind blogs leuk ! Kan/mag ik jullie blog ook lezen ?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ivm de ziektekostenverzekering, we moesten hier zelf voor zorgen aangezien wij niet werken. Aangezien wij voortdurend on the route zijn, was het type verzekering ook van belang. Wij kozen voor een PPO silver plan op de prive markt. Wij belden verschillende firma's op en vonden uiteindelijk een man die begreep dat die soorten verzekeringen voor een nieuwkomer erg verwarrend zijn en we mochten op zijn kantoor komen waar hij mee zocht naar de geschikte oplossing voor ons.Hij vertelde ons ook dat je ondanks dat je een verzekering hebt, je ook nog voor onaangename situaties kan komen te staan, bv vaak is een MRI niet gedekt door de verzekering en dat kan een aardige duit kosten. Gezien onze leeftijd, 35 en 43 raadde hij een silver plan aan. Wij betalen voor ons samen 510 $ per maand en hebben een deductible van 2500 $, doktervisites kosten ons 25 $, ook voor medicijnen komt deze verzekering tussen. Tandarts is apart te betalen maar was enkel beschikbaar in een HMO en dat raadde hij ons gezien onze 'reissituatie' dus ook af.
Wij zijn altijd zelfstandig geweest in BE en hebben de tijd nog gekend dat we enkel verzekerd waren voor grote risico's, tandarts, dokter was volledig uit eigen zak betalen. En we betaalden veel aan sociale lasten, heel veel, elk bijna een maandloon per kwartaal, dus we zijn het gewoon om zelf veel te betalen.
Wij zijn altijd zelfstandig geweest in BE en hebben de tijd nog gekend dat we enkel verzekerd waren voor grote risico's, tandarts, dokter was volledig uit eigen zak betalen. En we betaalden veel aan sociale lasten, heel veel, elk bijna een maandloon per kwartaal, dus we zijn het gewoon om zelf veel te betalen.
$ 510 per maand voor beiden is niet veel voor US begrippen. Ook de andere bedragen vallen reuze mee. Goed gedaan !
Maar is dit inderdaad op de prive markt ?! Als je PPO Silver zegt, en voor de prijs die je noemt, dan klinkt het toch als een gesubsidieerde Marketplace/Exchange polis. (Silver Plans zijn de gesubsidieerde plannen). Je kunt het op je lidmaatschap-kaartje zien - dan staat er een ACA logo op.
Hoewel, ik ken alleen de situatie in CA echt goed - dus pin me nergens op vast aub.
Overigens, als je een scan of MRI oid. nodig hebt, eerst bellen of ze JULLIE verz. nemen - of ze 'in network' zijn. Zelfs al moet je zelf betalen, dan betaal je het bedrag dat de verz. hen contractueel vergoed zou hebben. Dat is meestal een stuk minder zijn dan wat ze de anders en de niet-verzekerden laten betalen.
In bijna alle verz. een 'well woman' clausule. Dat betekent dat een mammogram gratis is. Dus check daarop.
Gezien julie leeftijd denk ik toch dat je moet poberen aan het werk te komen hier.
Je kunt dan rechten opbouwen voor Soc. Sec. en premie-vrij MediCareA. Iemand die nu 43 is heeft nog 20 jaren daarvoor en kan de 40 punten nog halen (je krijgt er 4 per jaar maar alleen als je werkt). Aangezien je getrouwd bent, krijg je dan voor twee - tenminste als de oudste gaat werken. Gaat de jongste werken dan krijgt-ie ook voor beiden, maar moet wel eerst zelf de gerechtigde leeftijd halen daarvoor.
Maar is dit inderdaad op de prive markt ?! Als je PPO Silver zegt, en voor de prijs die je noemt, dan klinkt het toch als een gesubsidieerde Marketplace/Exchange polis. (Silver Plans zijn de gesubsidieerde plannen). Je kunt het op je lidmaatschap-kaartje zien - dan staat er een ACA logo op.
Hoewel, ik ken alleen de situatie in CA echt goed - dus pin me nergens op vast aub.
Overigens, als je een scan of MRI oid. nodig hebt, eerst bellen of ze JULLIE verz. nemen - of ze 'in network' zijn. Zelfs al moet je zelf betalen, dan betaal je het bedrag dat de verz. hen contractueel vergoed zou hebben. Dat is meestal een stuk minder zijn dan wat ze de anders en de niet-verzekerden laten betalen.
In bijna alle verz. een 'well woman' clausule. Dat betekent dat een mammogram gratis is. Dus check daarop.
Gezien julie leeftijd denk ik toch dat je moet poberen aan het werk te komen hier.
Je kunt dan rechten opbouwen voor Soc. Sec. en premie-vrij MediCareA. Iemand die nu 43 is heeft nog 20 jaren daarvoor en kan de 40 punten nog halen (je krijgt er 4 per jaar maar alleen als je werkt). Aangezien je getrouwd bent, krijg je dan voor twee - tenminste als de oudste gaat werken. Gaat de jongste werken dan krijgt-ie ook voor beiden, maar moet wel eerst zelf de gerechtigde leeftijd halen daarvoor.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je een verzekering hebt via je werkgever, en je stopt later met werken, moet je dan plots veel meer zelf gaan betalen om een gelijkaardige dekking te behouden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2211 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 10 Reacties