Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door RiverCola »

Volgens mij moet je het gewoon niet willen, naar Amerika emigreren met een klein inkomen en zonder de mogelijkheden zelf nog invloed op je inkomen uit te oefenen. Tel daarbij de ouderdom, die er onvermijdelijk aan komt met bijbehorende gebreken, en het is bijna een kansloze zaak. Verhuis gewoon naar een mooi en betaalbaar plekje in Europa en hou het bij af en toe een lange vakantie door de VS. Toch prachtig, als je zo van je oude dag mag genieten?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

USInsider schreef:
Ons huishouden - twee personen - kost tegen de $ 5000 per maand. De grote posten zijn aflossen hypotheek - $ 1500 - en ziektenkostenverz. plus meds - ook $ 1500. (En dat dekt eigenlijk alleen calamiteiten, want de eigen bijdrages voor artsenbezoeken, onderzoeken, meds, zijn dermate hoog dat we allebei in meer dan een jaar geen dokter meer hebben bezocht. We knutselen nu maar zelf met home-remedies. )
Omdat we een eigen huis hebben betalen we bijna $ 500/maand aan OG bel. Aangezien de huizenprijzen stijgen gaat dat bedrag ook ieder jaar iets omhoog.
Ze waren van plan naar Houston te gaan....Die bedragen wat jij op noemt in California kan niemand veroorloven.
Annette..
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Annette.. »

Ja klopt Houston zou onze voorkeur zijn .De grootste last is het huis maar wij gaan een huis kopen zonder lening dus die zijn we al kwijt .Propertytax is wel Aanwezig maar niet zo groot dan elke maand $700/1200 aan het huur te betalen.Hoe kan dan dat de lonen vrij laag zijn en mensen toch rond kunnen komen in gebieden zoals tx Florida enz
    ramanka
    Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Allereerst, gefeliciteerd met het winnen van de Div Lottery na 9 jaar meedoen! Het wonen en leven in Houston, TX is heel goed te doen voor gepensioneerden. Genoeg ruimte, betaalbare huizen (buiten de grote stad), geen income tax en geen tax op SS en pensioenen. Jullie grootste probleem zal een ziektekostenverzekering zijn en de eigen bijdrage wanneer er ziektekosten zijn. Kijk eens op healthcare.gov website voor meer info: https://www.healthcare.gov/retirees/" onclick="window.open(this.href);return false; Succes met alles uitzoeken!
    hemmie
    Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je kunt in Houston best een woning vinden met een lage huur of koopprijs, maar dan moet je wel wat water bij de wijn doen. Bijvoorbeeld ver buiten de stad gaan zitten (kijk bijvoorbeeld eens naar de plaats Richmond, net een stukje buiten de agglomeratie van Houston zelf, maar best nog te doen, en alweer stukken goedkoper dan bijvoorbeeld Sugar Land, wat nog wel direct aan Houston vast zit), in een slechte wijk, of in elk geval in een wijk met slechtere scholen.
    Maar jullie hebben geen schoolgaande kinderen, en hoeven wat werk betreft ook niet dicht bij de stad te zitten, dus ik zou dan inderdaad gaan kijken in de stadjes rondom Houston, en dan evt. in de wijken waar de scholen wat minder zijn. Property tax is in die wijken volgens mij ook vaak wat lager.
    Ik heb natuurlijk geen idee wat jullie budget is om een huis te kopen, maar het verschil met Houston zelf is echt enorm.

Verder is het leven in Houston ook niet heel duur hoor, boodschappen en benzine bijvoorbeeld zijn vele malen goedkoper dan in een staat als California.

Je zorgverzekering is en blijft denk ik het grote struikelblok, juist gezien jullie leeftijd heb je een goede verzekering nodig, en dat gaat echt een groot deel van je inkomen opeten. En als je iets met een lagere premie vindt, heb je waarschijnlijk een enorm eigen risico, waardoor je wellicht nog wel duurder uit bent.
    Terug in Texas!
    USInsider
    Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat TX als STAAT geen belastingen heft op inkomen, betekent juist dat OG bel en andere kosten hoger zijn. Het geld moet toch ergens vandaan komen.
    Overigens hoeven Annette en haar man in de US GEEN belastingen te betalen op hun AOW uitkering. Dat geld zowel voor Fed. bel. als voor bel. die een staat heft op inkomsten. Ze betalen er wel belastingen op in Ned.
    Dit is een gevolg van een overeenkomst gesloten tussen Ned. en de US betreffende sociale zekerheid.
    (Benno heeft toch gelijk, er zit iets moois in het verdrag !)

Zorgverzekering is klaarblijkelijk geen struikelblok - want dankzij ACA kunnen Annette en haar man zich verzekeren voor $ 1 per maand per persoon, als het even meezit. Ik heb nergens een regel kunnen vinden die duidelijk stelt dat net-aangekomenen niet voor tax credits in aanmerking komen !
    Het plan dat ze kiezen zal een optimaal Silver Plan zijn - de M/E leidt daar vanzelf naartoe als beste keuze.
    Dus zolang het inkomen van hen beiden maar boven de 100% van het US poverty level ligt (rond de $ 16,000) hoeft dit element geen beletsel te zijn. Is hun inkomen lager dan hebben ze een probleem - dat heb ik al uitgebreid besproken heb.
    En ja vreemd, omdat mijn man en ik - al meer 20 jaar lang scheppen belastingen betalend - tegen de $ 1000 kwijt zijn voor in feite minder gunstige polissen. Maar het schijnt toch echt zo te zijn.

Op de vraag van Annette: er wonen veel arme mensen in de US, stukken armer dan ze in Ned. zouden zijn in soortgelijke omstandigheden. Vooral ouderen moeten vaak kiezen tussen meds en eten. Waar ik woon zitten een paar duizend daklozen onder de overpass.
    Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 22:44, 3 keer totaal gewijzigd.
    Annette..
    Amerika-ontdekker

Bericht door Annette.. »

Bedankt ramanka; :thumbup: Maar dan is er nog wel een struikelblok. Vermogen / spaargeld mag niet meer dan $3000 zijn? Volgens USInsider . geld dat ook voor TX .En vermogen / spaargeld wordt dat ook als inkomsten gezien dacht eerder aan vermogen
    want dan zouden we geen recht hebben op ACA kan het ook mis hebben .Wij willen zo graag heen maar we hopen dat de zorg geen belemmering is.

zolang het inkomen van hen beiden maar boven de 100% van het US poverty level ligt (rond de $ 16,000)

Inkomen $15a1600 per maand zou dan geen probleem zijn voor ACA Als wij daarvoor in Aanmerking komen

Kijk dat we geen recht hebben op aftrek door vermogen /spaargeld is normaal .Wij betalen nu ook 1.2 procent belasting door eigen vermogen /spaargeld
    Laatst gewijzigd door Annette.. op 04 mei 2015, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.
    USInsider
    Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat geldt alleen als je niet het inkomen hebt, benodigd voor het kopen van een policy onder ACA. Als jullie $ 16,000 per jaar hebt dan kun je een ACA policy kopen - waarschijnlijk voor $ 1 per persoon per maand. Dit dankzij de tax credits.
    Je kunt verzoeken de tax credits meteen te geven en dat zal voor jullie inderdaad de beste optie zijn.

Je noemt jullie vermogen. Voor een ACA policy wordt alleen gekeken naar je inkomen en niet naar vermogen, spaargeld, bezit. Het enige dat kan tellen is rente of dividend dat wordt uitgekeerd dankzij je spaargeld/vermogen. Daar moet je belastingen op betalen. Maar die bedragen zullen in julle geval denkelijk onder de grens vallen waarboven je Fed. belastinpglichtig wordt in de US.

TX kent GEEN extended MedicAid programma. Dus als je daar gaat wonen en onder de inkomstengrens zit voor een ACA policy, hoef je niet een ziektenkostenverz. te hebben. Je kunt in TX niet in de problemen belanden die ik voor CA aangaf.
    Je hoeft dan geen boetes te betalen vanwege onverzekerd zijn.
    Je zou in dat geval een expat verz. kunnen nemen van bv. JoHo. Ik zou niet het risico nemen onverzekerd in de US te wonen - daar gaan regelmatig mensen failliet aan.

Sorry als ik verwarring heb geschapen ! In je eerste bijdrages noemde je FL, NV, CA, TN als staten die jullie bezocht hadden en waar je mogelijk wilde gaan wonen. Aangezien CA bij zo veel immigranten zo geliefd is, baseerde ik mijn antwoorden op de situatie in die staat. Inmiddels heb ik begrepen dat TX jullie voorkeur heeft en en heb ik antwoorden aangepast.

Ik begrijp overigens niet waarom jullie zo graag naar de US willen. Wat denken jullie hier te vinden ?
    Ik sluit me helemaal aan bij wat RiverCola schreef.
    Onderschat niet het grote verschil tussen vakantie-bezoeken en hier wonen.
    Jullie wilt ook zo goedkoop mogelijk wonen - dus raadt men hier aan buiten een stad te gaan wonen.
    Dan heb je wel een auto nodig voor boodschappen, artsenbezoeken, enz. Wat als je zometeen geen nieuw rijbewijs kunt krijgen omdat je ogen te slecht zijn geworden ? Artsen komen hier niet op huisbezoek ! Meds moet je meestal zelf gaan ophalen.

Wat al een van jullie beiden ernstig ziek wordt of overlijdt ?
    Wat als een van jullie twee een verpleeghuis nodig heeft, als is het maar tijdelijk ? Dat moet je hier zelf verzekeren en de premies zijn dermate hoog dat maar weinigen hier die verz. hebben.
    Je begroting is ook gebaseerd op AOW voor twee personen. Wat als dat AOW voor een persoon wordt ?
    De US kent geen huursubsidie zoals Ned. die heeft, geen hulp als je je huishouden niet meer aankunt. Ja het is in Ned. enorm verminderd. Maar er is toch verschil tussen iets en niets.
    Vooral TX is een staat waar weinig voorzieningen zijn - dat is wat de staat 'goedkoop' maakt.
    Fed. voorzieningen daar hebben jullie de eerste 5 jaar geen recht op.

Ik denk dat jullie ook onderschatten hoe eenzaam je kunt worden door emigratie - zeker als je niet werkt.

Ik begrijp dat jullie enthousiast zijn na 9 jaar de lottry gewonnen te hebben. (Had je eerder gewonnen dan had je emigratie naar hier kunnen vergeten vanwege de ziektenkostenverz.)
    Maar hebben jullie goed overdacht niet alleen wat je door emigratie rijker wordt, maar vooral ook wat je er armer aan wordt ?
    Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mei 2015, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
    Dutchess
    Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik ben het ook met RiverCola en USInsider eens. Voor mensen die financieel krap zitten EN grotere kans hebben op medische problemen (en dat risico wordt nou eenmaal groter naarmate je ouder wordt), kan dit een zeer moeilijk land zijn om je staande te houden. Ondanks de ACA. Ik heb het mij eigen vader ook afgeraden.
    Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
    USInsider
    Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb zitten denken wat ik zou doen als ik met 65 de US visa lottery had gewonnen.
    Want het is wel zuur zo een kans helemaal te laten gaan.

Ik zou alles in Ned. opruimen, zo veel mogelijk verkopen/weggeven, en alleen het meest essentiele behouden om mee te nemen naar de US.
    Ik zou in de US een appartment of condo kopen in een goed gebouw/een goede buurt.
    Op die manier zou ik geen omkijken hebben wat betreft onderhoud tuin en onderhoud huis.
    (Wel zou ik opletten dat de service-fee betaalbaar was voor me.)

Ik zou dan een campertje kopen - klein maar fijn - en zoveel mogelijk op reis gaan in de US. En in Canada.
    Het appartement/de condo zou mijn punt van terugkeer zijn in die jaren van reizen-trekken.
    Na een aantal jaren, als ik voelde dat alles wat minder ging worden, zou ik mijn spullen inpakken, de camper en het optrekje verkopen, en mezelf en mijn spullen terug naar Ned. verschepen.

Ik zou mijn win dus niet zien als een kans in de US een 'second life' op te gaan bouwen.
    Ik zou het zien als een kans om een unieke extra lange zeer uitgebreide vakantie te houden in de US.
    Denk ik.
    bedeve
    Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider ; ik hoop dat jouw uniciteit hier nog heel lang doorklinkt !!
    the proof of the pudding is in the eating
    Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
    Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
    Stuur mij een PB !
    SemJes
    Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Gefeliciteerd met het winnen, wat geweldig zeg na al die jaren! Van $1500 kun je in het gebied waar wij wonen in ieder geval wel redelijk goed rondkomen, vooral zonder hypotheek/huur. De onroerend goed belasting ligt daarentegen hier wel weer erg hoog, echt iets om rekening mee te houden. Dat brengt me dan ook tot de vraag hoeveel jullie voor een huis/appartementje willen betalen? Ik ben verder ook redelijk bekend met de huizenmarkt in Zuid-West Florida, een erg mooie regio met plekken waar het leven nog goed betaalbaar kan zijn. Ook erg populair bij ouderen, sommigen voor slechts de wintermaanden, anderen die er na het pensioen heen zijn getrokken.
    Annette..
    Amerika-ontdekker

Bericht door Annette.. »

Bedankt Semjes :thumbup: .Maar Begrijp zeker wat UNSinsider Bedoeld vakantie is niet wonen .Wij hebben altijd gezegd willen we emigreren dan wordt het Amerika. Maar het is niet zo dat wij daar heen gaan om arm te worden.Want dan blijven we liever in Nederland .Welke staat zou voor ons dan beter zijn? We kunnen het altijd opzoeken.

Semjes;

Van $1500 kun je in het gebied waar wij wonen in ieder geval wel redelijk goed rondkomen

Welke gebieden zouden dat dan zijn? De prijs wat we willen besteden is 100.000 A150.000 Dollars
    SemJes
    Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hoi Annette,

Wij wonen in Buffalo, NY. Dat zou ik jullie echter niet aanraden, veel te koude en te lange winters! Echter ben ik van mening dat je in de meeste gebieden een prima leven kan leiden als je: 1: niet in een dure stad wil wonen 2: je verzekeringen goed geregeld hebt. Verder gaat het natuurlijk om je eigen preferentie; wil je meerdere keren per week uit eten, wil je het duurste TV/telefoon pakket, elke week uitstapjes maken... dat soort dingen kosten geld. Dat doet het in Nederland ook. In de VS moet je voor jezelf zorgen, veel meer dan in NL. Als je de juiste keuzes maakt dan kun je hier prima leven.

Is Texas de enige staat waar jullie momenteel interesse in hebben? Welke andere staten staan eventueel in het rijtje?
    TwentseGijs
    Amerikafan
    Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Hey Annette,

Allereerst gefeliciteerd met het winnen! Je hebt nu een fantastische keuze tot je beschikking.

Ik woon zelf in Houston en dat bevalt me okay. Ik weet niet waar je nu woont maar Houston is gigantisch groot, en best lawaaierig. In de zomer word het er ERG warm en ERG vochtig.
    Ik denk dat Austin een iets fijner klimaat bied met een iets europesere sfeer. Maar die mening is natuurlijk helemaal persoonlijk. Ik ben zelf best blij in Houston maar woon dan ook redelijk centraal, heb een okay inkomen en een auto.
    Of dichter naar corpus christi, waar het water fantastisch mooi helder is/schijnt te zijn.
    Het is maar net wat je zoekt.

1 ding waar ik van "schrok" is de verzekering voor mijn auto. Ik rijd nu een Toyota sequoia en, omdat ik nieuw ben in de us, betaal zo'n $350,- in de maand voor mijn verzekering. Ik heb er een stuk of 8 gebeld, en dit was de goedkoopste. Na 1 jaar word dat goedkoper.
    Voor woningen zou je kunnen kijken op Trulia, er zijn ook anderen maar dat kun je zelf zo zoeken.

Eigenlijk vind ik het wel mooi wat USinsider zegt. Kijk of je ergens spotgoedkoop kunt wonen en koop een mooie betrouwbare camper. Geniet van je pensioen!
    Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
    USInsider
    Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat Annette+man zich beter kunnen orienteren op een staat die wel inkomstenbel. heft.
    Als de staat zich conformeerd aan de Fed. overheid waar het gaat om het niet-belasten van AOW, hoeven zij die inkomstenbel. dus NIET te betalen !
    Een staat die inkomstenbel. heeft heeft vaak op lokaal niveau lagere belastingen/kosten. Bv. de sales tax (US btw zeg maar) is er lager, de OG bel. kan lager zijn. Plus vaak zijn de wegen er beter - minder kans op een kapotte band - en zijn er meer openbare toiletten.

Ik denk ook dat er teveel nadruk ligt op 'waar is het goedkoop ?'
    Als je ergens gaat wonen en je hebt de luxe (of de pech) je woonplaats te kunnen kiezen, dan kun je een lijst maken van wat belangrijk voor je is en daarmee werken. Natuurschoon ? Culturele voorzieningen ? Nu en dan contact met een Ned.lander/Ned. voedsel ?
    Realiseer je ook dat je pas weet wat je hebt, als je het kwijt bent !

De Oostkust heeft als voordeel dat afstanden er vaak korter zijn en er is vaker openbaar vervoer dan aan de westkust.
    De afstand naar Ned. is daar vandaan ook het kortst.
    Het MiddenWesten is vaak bevolkt door aardiger, behulpzamer mensen.
    Het Westen van de US heeft hier en daar unieke landschappen.

Annette. ik woon hier meer dan 20 jaar en ik ben op dit forum bij sommigen niet populair omat ik niet onder stoelen of banken steek dat ik liever in Ned. was.
    In de US heb je niet snel vrienden of kennissen als je niet (meer) werkt. Kontakten leggen met buren is naar mijn ervaring onbegonnen werk. Iedereen is te druk met werk, gezin, familie. Natuurlijk zijn er alijd uitzonderingen.
    Plus ieder hier plukt graag van je. Ik heb duizenden dollars weggegeven voor ik dat in de gaten had (of beter gezegd: wilde geloven). Velen zien een buitenlanders als profiteurs en waarom zou je niet profiteren van een profiteur.

Wij zijn een paar jaar geleden verhuisd omdat in de wijk waar we woonden zo ongeveer iedereen uit een buitenland kwam (of de ouders) en bijna al die buren spraken ternauwernood Engels. Met niemand kon ik echt praten.
    In bepaalde delen van de zuid-westelijke staten is de voertaal meer en meer Spaans aan het worden.

Mijn man werkt, gaat nog steeeds lunchen, laser taggen, enz. met ex-collega's. Ik heb dat niet.
    Was ik gelovig dan kon ik me aansluiten bij een kerk - die fungeren vaak ook als sociaal centrum - maar helaas, nee.

Ik woon nu in een wijk met voornamelijk oudere mensen. Een aantal daarvan woonde eerst landelijker, maar is juist meer 'stads' gaan wonen om dichter bij winkels te zijn, en vooral ook meer nabij dokters/het ziekenhuis.

Er wonen hier ook Ned.landers die decennia geleden hier zijn gekomen. Een aantal daarvan zou zo terug gaan naar Ned. als ze zich dat konden permitteren. Plus ze zien ertegenop om hun US kinderen in de staak te laten. 'De mensen in Ned. hebben het goed he ?' zeggen ze me. 'Daar voor ouderen wordt meer gedaan dan hier !'

EDIT: Nee, ik roep niet 'inderdaad' ! Ik antwoord agogisch verantwoord, dat statistieken moeilijk te vergelijken zijn, dat het enorm afhangt van de individuele situatie, enz. Ook dat men na de US-CA ons Ned.land toch denkelijk wel als klein en zal ervaren. Plus de honden-poep maakt het leven er bepaald niet leuker op. Wel smeriger en stinkeriger.
    Dbacks2
    Amerikakenner
    Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Income-property zou natuurlijk heel handig voor jullie zijn...

Hou, zeker in het begin, rekening met veeeeel geld voor boodschappen. Veel dingen zijn hier duurder en het heeft zijn tijd nodig om je weg weer te vinden binnen de dingen die niet de hoofdprijs kosten.

Verder...ik weet dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft...maar Houston als eerste keus? (okay... dat zeggen mensen ook van Phoenix :wink: )
    LittlePhoenix
    Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Dbacks2 schreef:Verder...ik weet dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft...maar Houston als eerste keus? (okay... dat zeggen mensen ook van Phoenix :wink: )
    Grappig, wij hebben gisteren besloten om naar een buitenwijk van Houston te kijken voor onze volgende verhuizing. We hebben de afgelopen maanden vooral rond Austin/San Antonio gekeken, maar ineens bedacht ik me dat het toch wel heel fijn zou zijn om in de buurt van familie te wonen. Maar inderdaad...Houston?! Moest lachen om mezelf toen ik het ter sprake bracht want ik heb jarenlang geroepen dat ik daar nooit zou willen wonen.
    Dbacks2
    Amerikakenner
    Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Mijn reactie op Houston is wellicht niet helemaal eerlijk... we zaten daar in een hotel (leuk hotel, vriendelijke mensen, fijne dagen gehad) aan de verkeerde kant van de stad, midden in het haven gebied... net aangekomen was het warm-klam-mistig van het vocht en daar kan ik in mijn beste staat al niet tegen...

Verder lag echt heeeeel Houston open, we hebben geen weg gezien waar niet aan gewerkt werd. Nee Houston en ik zijn geen vriendjes...maar de buitenwijken vond ik wel heeeeel mooi!
    Familie doet natuurlijk een hele hoop....daar kan geen redenatie tegenop.
    TwentseGijs
    Amerikafan
    Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Haha dit dwaalt een beetje van het topic af... sorry daarvoor.

Maar Houston heeft wel erg veel te bieden. Als je iets ouder bent is Sugar Land of Richmond ook erg geschikt.
    Voor de iets jongere/actievere medemensen word er erg veel georganiseerd in Houston (staat dan ook in de top 5 grootste steden van de US).

Wat betrefd het verkeer: Je staat in de drukke uren zeker enkele minuten stil, maar mijn mening is dat het toch wel doorloopt. De bestuurders daarentegen is andere koek (vandaar dat ik een grote SUV rijd = veiliger)

Ik moet nog even mn draai vinden in Houston, dat komt mssn ook omdat ik er nog niet echt moeite voor heb gedaan, maar weet zeker dat het een leuke stad is om in te wonen.
    Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
    Plaats reactie
    • Vergelijkbare Onderwerpen
      Reacties
      Weergaves
      Laatste bericht
    AllesAmerika.com Forum : Disclaimer