Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vastgoed prijzen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dude
Moderator

Re: Vastgoed prijzen

Bericht door Dude »

Een heel mooie website om eens rond te neuzen naar prijzen is http://www.realtor.com
Verder ook al het genoemde http://www.zillow.com en http://www.trulia.com

De eerste vind ik de leukste.

Ik begrijp je zoektocht maar al te goed, ik heb uren doorgebracht op die sites om een idee te krijgen van de prijzen in verschillende steden. Om de 1 of andere reden trok Arizona ons het meeste. We hebben toen een verkenningsreis gemaakt om Phoenix en Tucson te bekijken en we zijn uiteindelijk (raar maar waar) in Tucson beland. Zeker niet de rijkste stad, maar we zijn hier graag en hebben geen spijt van onze keuze tot dusver. De lonen liggen hier een stuk lager dan in de grotere steden. In Phoenix kan ik gemakkelijk 5 tot 10$ per uur meer verdienen (ik ben arbeider dus uurloon) maar het is er ook iets duurder om een huis te kopen. Het is dus kwestie van keuzes maken.
Ik dacht dat weinig mensen hier huisdieren zouden hebben, maar in ons complex zitten massa mensen met honden, al zullen die de hitte wel gewoon zijn als ze hier opgroeien denk ik dan.

Veel succes en hopelijk kom je er nog door met je casenummer. in het emigratie forum vind je veel informatie en je kan altijd je eigen topic openen voor al je vragen centraal te houden zodat het allemaal makkelijk terug te vinden is.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
EmmaD
Amerika-newbie

Bericht door EmmaD »

De eerste 2-3 jaar wordt 100% zeker huren om alles goed te leren kennen, ev. te kunnen verhuizen elk jaar voor een beter plekje en voor mijn credit history. Over het emigratieproces zelf heb ik me hier al gigantisch goed kunnen inlezen, dus dat is wel top!
Jullie zijn ook super behulpzaam allemaal, bedankt! :clap:
Bennogr schreef:Maar zoals al eerder gezegd: Amerika is zo groot en met zoveel verschillen (zelfs op kleine afstanden) dat je beter een pijltje op een aan de muur geplakte landkaart kunt gooien.
Dat is een idee! :thumbup: Zo voelt het ook bijna eigenlijk! Het is zo groot, zo verschillend en als je er niet echt woont, moeilijk in te schatten.
Bennogr schreef:Gewoon gaan (als het nog lukt) en dan niet bang zijn om flexibel te blijven.
Yep! :thumbup: Ik ben wel een beetje bang... maar zal het mij niet laten tegenhouden.

Ok!Het noorden boven Washington DC valt dan al af. Echt zo winters met dikke sneeuw en ver onder nul, nee daar wordt ik echt niet gelukkig van. Belgisch/Nederlands weer is ok voor mij, zonniger mag, maar hoeft niet persé.
Rob31: Florida zou voor mij geen probleem zijn, maar ik wil het mijn kat en hond echt niet aandoen. Voor een paar dagen in de zomer hier kan het, maar permanent lijkt me dat niet leuk voor hen ookal hebben ze airco en een zwembad.

@Dbacks: Oei, ik dacht spaargeld te voorzien voor een maand of 4-6 en dan ter plaatse werk te vinden. Misschien moet ik eerst een vakantiewoning proberen te regelen van hier uit voor de eerste periode, werk zoeken en dan een echt huurhuis zoeken?
Ja, dat is waar, ik vind de huizen op foto idd heel erg op elkaar lijken. Heel andere stijl dan wij gewend zijn hé, maar alles went en dat leer je dan ook appreciëren en zelfs mooi vinden.
Yard sale is idd wel handig. In het begin mag het echt heel sober zijn allemaal en hoe ik enkel de essentiële spullen te hebben, niet meteen al mijn spaargeld erdoor jagen.

@Kastelke: DV2015, aan DV2016 heb ik niet (meer) meegedaan, daar is de uitslag ook nog niet van bekend hé. 3de jaar dat we meededen. Mijn ex kwam er mee af, ik won (we moesten eerst nog trouwen zelfs) en nu zou ik diegene zijn die alleen gaat. Hoe raar kan het lopen hé? Maar het is nog lang niet zeker dat ik nog mag. Ik heb casenumber 32xxx, dus dat is nog net niet aan de buurt. Bij de lading van juni denk ik, dus misschien is er dan nog wel een kans dat ik de komende dagen nieuws krijg.

@Dude: Hartelijk dank voor de websites! Ik zal nog eens door je topic gaan neuzen hoe het je daar bevalt. Arizona overweeg ik zeker ook.
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Om nog even in te haken over de Washington DC line.
De westkust heeft een sterk gematigd klimaat. Tuurlijk, in het zuiden is het erg warm in de zomer, maar kijk je noordelijker wordt het steeds minder warm. Oregon is al een keer genoemd (een stukje goedkoper dan LA area). Als je ten westen blijft van de Cascades zit je qua gematigd klimaat wel goed. Aan de andere zijde wordt het droger en in de winter ook kouder.
Ga je nog noordelijker, Washington state is ook fantastisch mooi en heeft ongeveer hetzelfde klimaat. Deze 2 staten liggen boven de Washington DC line maar hebben een soortgelijk klimaat aan Belgie en NL.
Steden waar je dan aan moet denken zijn Portland, Eugene, Salem voor Oregon. Voor Washington, denk aan Seattle area, Tacoma, Vancouver.

Wat de rest al zegt, lastige vraag om te beantwoorden, maar ik begrijp ook goed hoe je erin staat. Elk beetje informatie is welkom, maakt niet uit van welke kant in de US. Maar deze 'vaagheid' resulteert dus in zeer vage antwoorden of geen antwoorden. De websites die zijn genoemd zijn perfect om een beeld te krijgen van prijzen. En inmiddels heb je volgens mij aanzienlijk wat plaatsnamen gekregen die mogelijk voldoen aan het geen waarnaar jij op zoek bent.

Succes! en hopelijk kom je nog aan de beurt voor het interview! :thumbup:
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Onze kleinste hond, een Labradormix, is helemaal gelukkig hier in Florida. Ze ligt dagelijks in de zon te bakken en komt daarna binnen om op de tegels af te koelen.
Onze grote hond, een American Bulldog/Mastiff/wieweetwatmix, heeft veel meer moeite met het warme weer. Die ligt het liefst in de modder naast het huis en ik moet haar afkoelen met water als we naar het park gaan.

Florida afschrijven voor de huisdieren is een beetje kort door de bocht. Niet dat ik Florida snel zou aanraden, zeker SoFlo rond Miami niet. We wonen hier nu ruim 2 jaar en ik voel me niet thuis. Heb wel een fijne groep vrienden en kenissen gevonden, scholen zijn super, en ik ben dol op de hagedissen en bloemen overal....maar het is hier zo vreselijk nep en wannabe-important. Blegh!
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

Mijn hoe noem je dat schoon-oma woont in panama city die heeft 3 katten en die beestjes zijn al best op leeftijd maar die lopen vrij rond als het ze te heet onder de voetjes worden komen ze via het kattenluikje binnen in de airco liggen hahaha let wel... florida heeft een hoge luchtvochtigheid in de zomers waardoor je veel zweet ook al zweet je nooit daar wel hahaha
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Ik ben nu 3 dagen in Miami. De meeste mensen hebben een Latijn-Amerikaanse achtergrond dus de cultuur is anders. De komende maanden / jaren zal dit een grote aanpassing en interessante levenservaring zijn voor me. Gelukkig hebben we geen huisdieren.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Emma, er zijn wel mogelijkheden om te huren hoor.... maar het komt vaak voor dat ze een arbeidscontract willen zien. Ik zeg het gewoon zodat je er rekening mee kunt houden. Aan de andere kant hebben wij wel de ervaring dat ze redelijk genegen zijn om met je mee te denken hier... dus ik kan me zomaar voorstellen dat ze bereid zouden zijn om een contract voor een paar maanden willen doen als het vooruit betaald is. Er wordt hier toch om de haverklap verhuisd!

En ja, die smaak stijl... je went eraan... sommige dingen blijven niet je keus... maar de meest onverwachte dringen zich aan je op en die ga je waarderen... (ik ben stapel op mijn oerlelijke recliner :shock: )

32XXX ... dan ga je vast nog wel aan de beurt komen!

Wij wonen in Phoenix (dus vast niet jouw keuze van weer... maar mocht je in de beurt zijn... CA is niet erg ver weg :mrgreen: )
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je gewonnen hebt in de DV 2015 - visums daarvoor worden uitgegeven tot 30 september 2015.
Maar visum nummers kunnen zijn uitgegeven al voor je aan de beurt bent. Dat is dan pech.
Nu eerst inderdaad de visum-aanvrage inleveren. Dan wachten of je Case Number 'current' wordt in het visa bulletin.
Wij duimen voor je!

Omgeving LA en betaalbaar, dan moet je meer landinwaarts - Inland Empire; of landinwaarts en schuin omhoog, San Bernardino Valley, Santa Clarita Valley.

Ik heb ooit enkele jaren in Simi Valley gewoond, dat is boven LA. Daar ligt ook 1000 Oaks - dat is iets duurder dacht ik. Iets verderop ligt Moorpark, daar zou je wellicht betaalbare behuizing kunnen vinden als starter omdat het een college-town is.
Verkijk je niet op de afstanden op de kaart. Fillmore bv. lijkt iets verderop te liggen, maar je moet wel een berg over.

Reistijd vanuit Simi enz. naar Central LA zou ongeveer een uur zijn als je kon doorrijden. Maar dat kun je zelden, dus een uur of twee en langer is normaal.
Alternatieven: Woodland Hills, Chatsworth - liggen aan de uiterste rand van LA, dus wil je iets betaalbaars vinden dan zul je met een wat kleiner, al wat ouder, appartement genoegen moeten nemen.

Hoe meer je landinwaarts gaat hoe warmer het wordt. Verschil tussen Simi en Woodland Hills was vaak al 10 Gr. F.
Andere nadelen: de Santa Ana's n de herfst. Plus de aardbevingen. Reden waarom ik blij ben dat ik er niet meer woon.

Een huis kopen, laten bouwen is meestal geen goede keuze voor een net-aangekomen immigrant. Je zult zeker de eerste tijd zo lean en mean mogelijk moeten blijven zodat je kunt gaan waar het werk is.

Wij wonen nu in het achterland van CA - de San Joaquin Valley. Daar kun je voor minder geld inderdaad meer huis kopen.
Maar we zijn van zo ongeveer alles verstoken hier - plus we hebben extreem slecht lucht.
En zomers (te)veel dagen dat het 100gr. F. en meer is.

Dit zou niet mijn keuze zijn als ik naar de US kwam.
Als ik mocht kiezen ging ik in Milwaukee, WI, wonen (weer). Inderdaad koude winters, soms heel koud, maar daar kun je je op kleden. In de zomer zo ongeveer alle weekeinden feest.
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 apr 2015, 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Dbacks2 schreef:Aan de andere kant hebben wij wel de ervaring dat ze redelijk genegen zijn om met je mee te denken hier... dus ik kan me zomaar voorstellen dat ze bereid zouden zijn om een contract voor een paar maanden willen doen als het vooruit betaald is. Er wordt hier toch om de haverklap verhuisd!
Dat ligt er maar net aan waar je wilt wonen. In Utah hadden we moeite met een goed huis vinden omdat we niet LDS zijn. Eerste huis wat me aansprak kregen we niet omdat geen aanbeveling van de bishop hadden (sterker nog, ik had geen idee waar de vrouw het over had! Had nog nooit van LDS gehoord, en pas toen ze heel geirriteerd over het Book of Mormon begon viel het muntje bij me :? ).
Het tweede huis ging niet door omdat het ineens voor een belachelijk lage huur aan een sister van de verhuurder werd gegeven. Da's dus een vrouw die naar dezelfde kerk gaat, geen familie.
Derde huis kregen we dan wel, maar veel gedonder mee gehad. Hoogtepunt was toen ik toevallig ons huis op realtor.com zag en er zo achter kwam dat de verhuurder de hypotheek niet betaalde en het huis dus door de bank verkocht zou worden. Was toen 8 maanden zwanger en moest razendsnel weer op huizenjacht. We hebben toen een huis gekocht, en dat proberen we nu te verkopen. Dus als iemand een huis in Utah zoekt?

Hier in Florida ging het eerste huis niet door omdat we de bidding war verloren, tweede huis ging niet door omdat de verhuurder in het contract wilde hebben dat we slechts een paar uur zouden hebben om al onze spullen uit het huis te halen als hij om wat voor reden dan ook zou beslissen dat we uit het huis moesten, en het derde huis kregen we wel....en het is me helemaal duidelijk waarom we die bidding war wel hebben gewonnen. We betalen echt veel te veel voor een huis in zulke slechte conditie. Maar wel in een aardige buurt en goed school district.

Een kennis van me heeft een huis in de beste buurt kunnen huren omdat ze 12 maanden huur in 1 keer kon betalen met 4 maanden huur nonrefundable deposit. Haar huur is ruim boven de $3000 per maand! En als ze voor de 12 maanden om zijn verhuisd, tja, dan is ze de rest van haar geld gewoon kwijt.

Mijn ervaring tot nu toe is dat huren ontzettend moeilijk is en dat verhuurders een zooitje gelipte gladiolen zijn. Maar ik weet van verhalen van familie, vrienden, kenissen, en man dat het ook anders kan.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

In NL is de vrije verhuur ook "het wilde westen".
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

EmmaD schreef:
@Kastelke: DV2015, aan DV2016 heb ik niet (meer) meegedaan, daar is de uitslag ook nog niet van bekend hé. 3de jaar dat we meededen. Mijn ex kwam er mee af, ik won (we moesten eerst nog trouwen zelfs) en nu zou ik diegene zijn die alleen gaat. Hoe raar kan het lopen hé? Maar het is nog lang niet zeker dat ik nog mag. Ik heb casenumber 32xxx, dus dat is nog net niet aan de buurt. Bij de lading van juni denk ik, dus misschien is er dan nog wel een kans dat ik de komende dagen nieuws krijg.
Gelukkig dat je op jouw naam gewonnen had dan, anders was het zowiewo verhaal over :mrgreen:
Maar met die nummer mag het idd geen probleem zijn om nog aan de beurt te komen. In elk geval veel succes gewenst.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

USInsider schreef:Reistijd vanuit Simi enz. naar Central LA zou ongeveer een uur zijn als je kon doorrijden. Maar dat kun je zelden, dus een uur of twee en langer is normaal.
Alternatieven: Woodland Hills, Chatsworth - liggen aan de uiterste rand van LA, dus wil je iets betaalbaars vinden dan zul je met een wat kleiner, al wat ouder, appartement genoegen moeten nemen.
Toevallig ken ik beide genoemde plaatsen goed. Chatsworth is onbetaalbaar. Gemiddeld inkomen is $90.000; dus vergeet dat maar. Woodland Hills is sterk afhankelijk van waar. Er zitten zeer dure stukken tussen. En Woodland Hills is zowel het heetste als koudste stuk van de San Fernando Valley. In de zomer het heetst, in de winter het koudst. Heel soms vriest het er. De betaalbare buurten in Woodland Hills zijn over het algemeen niet de allerbeste buurten.
EmmaD
Amerika-newbie

Bericht door EmmaD »

Weet je wat het ook is, ik neem mijn kat en hond mee en vind het al erg hen dit te moeten aandoen, maar een rechtstreekse vlucht vind ik dan wel belangrijk. Ik zou speciaal vanuit Amsterdam vertrekken. Maar er zijn niet zoveel opties op dat vlak. Natuurlijk ga ik ginder ook een wagen huren (kan je meteen boeken bij het vliegticket), maar meer dan 2 uur wil ik dan ook niet rijden voor hen an zo'n lange vlucht. Tja, ik heb voor dieren gekozen en dat brengt ook wel wat beperkingen met zich mee waar ik het gewoon mee moet doen. Eens ik daar ben, kunnen we uiteraard met de auto wel een hele lange rit maken (mag zelfs een paar dagen zijn, met de auto kun je veel stoppen, met de vlieger niet en vooral de tijd tussen een overstap vind ik teveel) naar een ander gebied. Dat is geen probleem meer dan. Maar eerst rechtstreekse vlucht, tijdje acclimatiseren, dan verder trekken. In het begin (eerste 6-12 mnd, tot mijn GC is aangekomen) zal ik dus veel te duur moeten gaan wonen vrees ik. Gelukkig ben ik een heel goede spaarder en al een tijd bezig omdat we de plannen al 3-4 jaar hadden.
Huren zal sowieso veel moeite kosten met huisdieren én als buitenlander, vandaar dat ik me zo snel en zo goed mogelijk probeer voor te bereiden.
Een belangrijk punt is ook, ik wou graag iets hebben voor een jaar al (vooruit betalen kan eventueel wel, het zou wel bijna al mijn spaargeld kosten en dan moet ik sneller werk vinden, maar ik kan ook freelancen of gewoon eender ander werk doen om te beginnen), want je moet toch bij je interview al een adres kunnen opgeven naar waar ze je greencard opsturen.

Seattle ziet er ook wel prachtig uit qua natuur trouwens!
Ik ben werkelijk àlles aan het bekijken nu.

@LittlePhoenix: :o :shock: Wat een gedoe!

Haha, wij lijken wel een bende gekken om het onszelf zo moeilijk te maken om naar Amerika te willen emigreren. Maar alle begin is moeilijk hé, eens het allemaal goed valt, valt het ook écht goed.
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

Wat ik je kan aanraden, als je hier nog vrienden of familie hebt, is dat je eerst zelf gaat en dat je dan de dieren na 2 of 3 weken laat opsturen via schiphol.
Dit geeft je even wat rust om te vliegen, huis te zoeken en een auto. Want stel je vind geen huis of de huur wordt afgeketst op het laatste moment dan kan je in bijna geen hotel terecht met huisdieren.

En @usinsider wat bedoel je ermee dat de lucht slecht is San Joaquin Valley? Kwa smog of woestijnstof? Of hoe bedoel je dit?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Ik zou ook liever rechtstreeks vliegen als onze honden mee moesten, en met een kat lang in de auto lijkt me ook niet prettig. Tenzij het een kat is die graag reist. Een vriendin van me heeft een kat die opgegroeid is met haar Husky en dat beest is echt maf. Kan makkelijk los in de auto want hij zit net zo netjes als de hond.

Heb je al naar Texas gekeken? Houston is een rechtstreekse vlucht van Schiphol. Ben met een Texaan getrouwd, en Texas is echt thuis voor ons.

Wat Rob over een hotel schreef is wel een goed punt. Met dieren reizen is extra werk en extra kosten. Wij zijn afgelopen kerst met 1 hond (we hadden de andere nog niet) van Florida naar Texas gereden en het was nog lastig om een goed hotel te vinden. Bovendien rekenen de meeste hotels tussen de $50 en $150 extra per nacht per dier. Katten zijn ook lang niet overal toegestaan omdat ze meer overlast geven (grotere kans dat ze ergens plassen en die geur is veel moeilijker weg te krijgen).
Achterlaten bij een vertrouwd persoon tot je een woning hebt is dus iets wat ik zeker zou overwegen.
EmmaD
Amerika-newbie

Bericht door EmmaD »

Ja, Texas staat ook nog op de lijst! Daar kan ik ook wel goed aarden, denk ik. 8)
Hoe is het weer daar? De mensen? Zijn ze daar eigenlijk diervriendelijk? Dat lijkt mij om één of andere reden namelijk wel. In België en Nederland is iedereen zo vaak nors en onverdraagzaam. :cry:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hahaha, ik was in NL ook een stuk onverdraagzamer, in NL had ik immers altijd kattenpoep in mijn tuin, en struikel je op stoep over de hondenpoep. In de VS (in elk geval waar wij woonden) nauwelijks veel minder loslopende katten, en hondenpoep wordt gewoon opgeruimd, dus dan heb ik ook niets meer te klagen.
Wij hebben 2 jaar in Houston gewoond, vonden we fijn wonen, dus als je daar werk denkt te vinden zeker te overwegen denk ik. Ik denk dat er wel gebieden in de VS zijn waar ik liever zou wonen (vanwege het klimaat, al vindt mijn man het Texaanse klimaat geweldig, en vanwege het feit dat Texas toch echt wat te conservatief is voor mij, al valt Houston dan weer mee), maar ik kon het er prima uithouden.
Terug in Texas!
EmmaD
Amerika-newbie

Bericht door EmmaD »

Haha, dat kan ik me wel inbeelden. Je moet zeker niet de last hebben van andermans dieren. Gelukkig is mijn kat een echte binnenkat (ben als de dood dat ze anders overreden wordt) en hondenpoep wordt ook altijd opgeruimd, daar kan ik me ook wel aan ergeren als mensen dat niet doen. Die zakjes kosten echt niks (en dan nog, je kiest voor een dier met alle kosten in) en je wilt toch zelf ook niet in een drol trappen?

Wat bedoel je met te conservatief? Belgen en Nederlanders zijn natuurlijk wel redelijk vooruitstrevende denkers, maar ik ben absoluut geen rebel en draai makkelijk mee. Ik geloof wel niet in God, ligt dat gevoelig, ookal laat je een ander in zijn waarde?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Vrijwel iedereen in Texas gelooft en gaat naar de kerk, je bent dus een uitzondering als je dat niet doet, al vond ik dat geen groot probleem. Kijk verder eens naar alle uiterst conservatieve politici die Texas voortbrengt, dan heb je wel een idee. Maar zoals ik zei, Houston valt wel mee, net als Austin bijvoorbeeld.
Terug in Texas!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Laat ik ook nog een duit in het zakje doen, om de keuze nog moeilijker te maken :wink:
Heb je naar de centraal gelegen staten gekeken? Als een beetje sneeuw je niet afschrikt zijn staten als Montana, Wyoming, South Dakota en het westen van Colorado fantastische plekken om te wonen waar je zomer en winter goed kunt recreëren in het kleine beetje vrije tijd die je over hebt na het drukke amerikaanse werkleven. Iets verder naar het zuiden zijn de winters iets minder extreem: Oost Colorado, New Mexico, het uiterste noorden van Texas en Oklahoma. Op het platteland van deze gebieden is niet veel te beleven, maar de steden bieden wel iets aan vertier. Het is hier ook een stuk goedkoper om te wonen op het platteland; de steden zijn nog steeds vrij duur. Wil je toch liever lekker warm blijven dan moet je het midden en zuiden van texas opzoeken.

De midwest staten heb ik niet genoemd, maar bijvoorbeeld Nebraska, Kansas, Missouri hebben ook hun charmes. Misschien dat Mark die in Missouri woont daar nog op inhaakt.

Ik woon zelf in de omgeving van Denver, net buiten het drukste deel van de stad. Lekker ruim, de winters vallen hier wel mee en de zomers zijn lekker warm. In de winter valt er hier ook sneeuw, maar die is meestal met een dag of twee weer gesmolten. In de winter heb je zelfs dagen waar de temperatuur tot 20C stijgt. Je bent ruim een uurtje van de ski-oorden verwijderd en kunt daar dus makkelijk heengaan als je daarvan houdt. Zomers schommelt de temperatuur rond 30C met uitschieters naar boven, maar omdat het hier erg droog is merk je die hitte minder dan in een vochtig gebied zoals Florida.

Kortom, kijk niet alleen naar oost- of westkust.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer