Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verwerkingstijd K1 visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
steve_young
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

verwerkingstijd K1 visum

Bericht door steve_young »

Hallo,

op 23 juni hebben ik en mijn vriendin de NOA1 ontvangen, en op dit moment zitten we te wachten op onze NOA2.

op het moment dat wij de aanvraag deden was de verwerkingstijd die aangegeven werd bij de texas service center 5 maanden.
Dus dachten wij ruim op tijd voor onze trouwerij op 25 april.
Echter vlak na onze aanvraag hebben ze de tijd verlengd naar 6 maanden.
Op zich geen probleem alleen nu lees ik dingen dat zelfs na die goedkeuring het nog eens 3 maanden kan duren voor ik daadwerkelijk het visum heb.

Moeten wij ons inmiddels zorgen gaan maken of kan je zodra de NOA2 komt er zelf een beetje druk achter zetten dat het wat sneller gaat?
Ik hoop dat er hier mensen goede tips hebben om het allemaal iets sneller te laten verlopen, want ik maar vooral mijn vriendin begint in de stress te schieten.
Bennogr
Amerika-expert

Re: verwerkingstijd K1 visum

Bericht door Bennogr »

Laat je vriendin 1 (of beide) senatoren van haar staat bellen en/of het lid van het Huis van Afgevaardigden van haar district. Die mensen zitten in Washington om hun kiezers te helpen en doen dat ook vaak in dit soort gevallen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

K1 zit nu in regel rond de 9-12 maand in totaal. Je hebt van die rare gevallen waar het in 3 maand rond is, maar dat is enorm uitzonderlijk.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Ik zou het meer op 5-12 maanden houden.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
steve_young
Amerika-ontdekker

Goed nieuws!

Op 8 januari is onze I129F goedgekeurd, en gister heeft Anastasia bericht gekregen dat het door is gestuurd naar de ambassade.
Dus onze trouwerij kan gewoon doorgaan. Nu is het hopen dat ik het visum heb voor 2 maart, en anders vlieg ik later.

Ik heb gister alvast mijn geboortecertificaat opgehaald bij de gemeente, en Anastasia heeft de benodigde formulieren al ingevuld en naar mij opgestuurd. Samen met een kopie van de I129F.
heeft iemand nog tips van wat ik verder nog moet verzamelen? zodat ik als ik de brief van de ambassade ontvang de zelfde dag alles toe kan sturen.
Jennie J.
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jennie J. »

Hoi,

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar ga in april naar de USA op een K1 visum om daar te trouwen en wonen met mijn verloofde!
Bij ons was de aanvraag supersnel goedgekeurd, al na 6 weken in de USA en daarna werd alles naar NL gestuurd. Ik heb begin januari het interview gehad, kwam er daar achter dat het I134 (affidavit of support) niet was ondertekend door mijn verloofde, dus dat moest alsnog worden opgestuurd, maar volgende week krijg ik als het goed is mijn visum met de koerier thuis bezorgd.
Mijn tips:
- vraag alvast een verklaring goed gedrag aan bij de gemeente (let op dat het ook internationaal bruikbaar is). EN maak kopien van zowel dit formulier als je geboorteakte (ook internationaal), want je moet de originelen bij het interview inleveren. (internationaal houdt bij die formulieren in dat het er in 10 talen of zo opstaat)
- maak veel pasfoto's volgens gevraagd format. Ik was er in totaal 6 nodig en je krijgt er standaard maar 4 bij het maken.
- Je krijgt een best duidelijke instructie van de ambassade vond ik. Gewoon heel goed lezen en ALLES doen wat er staat.
- zorg dat je al je vaccinatie info hebt, heeft je oude dokter het niet meer, vraag dan info op bij het RIVM, daar heb ik een overzicht gekregen van de prikken die ik als kind heb gehad. Helaas moest ik wel weer 2 vaccinaties laten zetten bij de medische keuring, dat was ff slikken, werd er ook ziek van :-(

En zorg dat je bij je interview op tijd bent, ik had een afspraak om 13.30 op de ambassade..... was er om 13.00 en er kwamen nog eens 20 mensen aanzetten die ook om 13.30 een afspraak hadden :-) dus op tijd zijn! En laat je mobiele telefoon in de auto, want je komt NIET binnen met de telefoon, je kan hem ook niet achterlaten in een bakje of zo, je komt gewoon niet binnen. Zorg dat je op tijd bent en ga lekker vooraan staan. En neem een kopie van je afspraak mee..
Kopieer sowieso alles en maak er een duidelijke map van!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: de Amerikaanse AMBASSADE staat in Den Haag en doet allerlei dingen op hoog niveau (met de ministers praten en zo). In Amsterdam doet het Amerikaanse CONSULAAT aan het Museumplein alleen "gewone" dingen, zoals het afgeven van visa.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Jennie J.
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jennie J. »

dank voor je correctie! Ik had inderdaad te maken met het CONSULAAT !
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Ik wil nu de eerste stukken voor mijn K1 visum zijn ingezonden alvast n.a.v. de tips hierboven me goed voorbereiden.

- Mail voor vaccinatie-overzicht naar mijn 'regio-gebeid' is inmiddels verzonden. Dat wacht ik even geduldig af.
- Alleen voor mijn verklaring omtrent gedrag heeft de gemeente een aanvrager nodig, mag ik hier zelf invullen dat het consulaat voor mijn visumaanvraag is?

Thanks!
Anneke030
Amerika-ontdekker

Bericht door Anneke030 »

Tik net bovenstaande reactie, maar ik kan gelijk al weer wat kwijt over vaccinatie-overzicht.

Gisteravond laat via de website RIVM het mailadres van mijn geboorteregio gevonden en hen een mailtje gestuurd met het verzoek een vaccinatieoverzicht te sturen. Krijg ik vandaag al een reactie met de mededeling dat het overzicht vandaag op de post is gegaan!

Super snel dus, wellicht handig voor andere mensen die ook te vaak zijn verhuisd en dus niet meer bij hun 'oude' huisarts e.a. kunnen opvragen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mbt. hulp vragen aan een Senator of Afgevaardigde.
Dat is een idee om in het achterhoofd te houden, maar niet om nu al naar te handelen.
Senatoren/Afgevaardigden gaan niet bemiddelen louter om een procedure wat sneller te laten lopen.
Dat kan overigens niet eens. Het immigratie proces kost nu eenmaal tijd. Dat weten zij ook.
Je kunt vragen om die assistentie als je aanvrage op een bepaald punt meer dan gemiddeld lang duurt.
Dus bewaar die troef voor als je echt hulp nodig hebt.

Je kunt de voortgang van je aanvrage volgen via de USCIS website.
Daar wordt info gegeven voor de gemiddelde wachttijden van de verschillende verwerkingscentra.
Ook kun je je NOA-1 Case Number ingeven om jullie eigen voortgang te volgen.

Belangrijker is dat je geen fouten of foutjes maakt waardoor je een Evidence Request (RFE) krijgt, want dat vertraagt uiteraard.

Wie trouwt met een US citizen komt echt op de relatief (!) meest eenvoudige en snelste manier de US binnen.
Dus nog even volhouden !
steve_young
Amerika-ontdekker

Even een update van mij,

ik heb uiteindelijk op 19 februari de packet 3 ontvangen, en 1 dag later de brief terug gestuurd.
Een week later mijn interview datum gekregen, dat was op 19 maart.
9 maart de medical exam gehad.
En op 27 maart eindelijk het visum ontvangen.

Ik ben afgelopen maandag het land binnen gekomen via houston, helaas was het ontzettend druk bij de immigratie dus daardoor mijn aansluitende vlucht gemist.
en er ging niet nog een vlucht naar fayetteville die dag, dus pas dinsdag door kunnen vliegen.
Maar iniedergeval ben ik op tijd voor onze trouwerij die plaats gaat vinden op 25 april.
Wel een heel raar gevoel dat ik nu niet over een aantal weken weer terug naar nederland ga, zoals alle afgelopen keren.
Maar ik heb zeker geen spijt dat we deze stap genomen hebben.

Ik wil iedereen hier op het forum bedanken voor alle informatie die hier te vinden is.
Ik heb dan wel niet veel gepost maar dat is voornamelijk omdat alle vragen die ik had hier al eens voorbij zijn gekomen, en de antwoorden dus te vinden zijn echt top! :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd ! Ook beste wensen voor je a.s. uiteraard.
Fijn dat je even een update gaf - altijd leuk om te weten hoe het verder ging.
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Gefeliciteerd met je visum en jullie aanstaande bruiloft! :clap:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer