Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vrijstelling vergunning verhuisgoederen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
kw86
Amerikafan

vrijstelling vergunning verhuisgoederen

Bericht door kw86 »

Ik ben inmiddels weer terug naar Nederland verhuisd voor degene die mijn username nog herkennen :)

Ik heb mijn auto en inboedel laten verschepen naar Nederland toe en is inmiddels alweer een tijdje in Nederland alleen heeft de Douane mijn vrijstelling vergunning verhuisgoederen verlopig afgekeurd.

Ik krijg geen specifiek antwoord wat ze nog willen zien. Naar mijns inzien voldoe ik aan alle eisen en heb ik dit ook doormidel van documenten aangetoond. De inspecteur vind het niet duidelijk genoeg.

In ieder geval, mijn vraag, als ik een definitieve afwijzing krijg wat zijn dan precies de stappen om naar de rechter te stappen. Heeft iemand op dit forum daar ervaring mee? Alle info is welkom en ik ben u dankbaar :)
Dulles
Amerikafan

Re: vrijstelling vergunning verhuisgoederen

Bericht door Dulles »

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe lang had je de auto en de goederen al in bezit vooraleer je het op de boot naar Nederland plaatste?

Voor de auto: op jouw naam staan met verzekering en aantoonbaar dat je er ook mee gereden hebt (dus niet kilomterstand 200 km in total)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

kastelke schreef:Hoe lang had je de auto en de goederen al in bezit vooraleer je het op de boot naar Nederland plaatste?

Voor de auto: op jouw naam staan met verzekering en aantoonbaar dat je er ook mee gereden hebt (dus niet kilomterstand 200 km in total)
Ik heb mijn huiswerk gedaan :) Auto jaren op mijn naam en veel in gereden, ruim 12+ maanden buiten de EU gewoond etc.

Thanks Dulles, die link kende ik nog niet.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Hey KW,

Ik vroeg me af of je je auto nu al terug had??

Thx
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer