Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

90 dagen usa en uitgeschreven in nl

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
robrom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

90 dagen usa en uitgeschreven in nl

Bericht door robrom »

Hoi iedereen,
Ik ga over 25 dagen emigreren naar de states.
Nu mijn partner daar al woont vanaf feb. (ben geregistreerd partner met een amerikaan.)
onze planning was om daar naartoe te gaan voor 90 dagen i130 formulier invullen en wachten.
mijn partner verdient voldoende om mij te sponsoren, dus dat is geen probleem.

Maar nu is mijn huis in nl verkocht en heb ik alle lopende zaken beeindigd en ga ik over 25 dagen weg.
Ik laat me dan hier in nl uitschrijven met bestemming onbekend (zeg dat ik wereldreis ga maken)
Maar na 90 dagen moet ik de vs verlaten als al het papierwerk nog niet rond is.

Hoelang moet ik de vs verlaten voordat ik weer terug mag komen?

En hoe gaat het dan als je voor vakantie in nl komt voor ... bepaalde tijd...
Moet ik me weer inschrijven? Of hoelang mag je in nederland verblijven ook 90 dagen?

Dit zijn wat vragen die ik me afvraag en me redelijk druk om maak.
Terwijl mijn partner zegt dat ik me niet druk hoef te maken en dat alles redelijk simpel is te regelen in de vs
Omdat ik al 5,5 jaar partner ben wat in vs gezien wordt als married.

Wie kan me helpen aan de oplossing van mijn vragen?

Groet
Rob
Dutchess
Amerika-expert

Re: 90 dagen usa en uitgeschreven in nl

Bericht door Dutchess »

Rob, welkom op het forum. Misschien krijgen we hier niet het hele verhaal, maar op het eerste gezicht lijken er toch wat gaten in te zitten.
robrom schreef: (ben geregistreerd partner met een amerikaan.)

...

Terwijl mijn partner zegt dat ik me niet druk hoef te maken en dat alles redelijk simpel is te regelen in de vs
Omdat ik al 5,5 jaar partner ben wat in vs gezien wordt als married.
Ik dacht dat je toch wel echt getrouwd moet zijn (en niet alleen maar een geregistreerd partner) om op basis van familiehereniging in aanmerking te komen voor een green card.

Hoe ben je van plan de VS binnen te reizen? Via VWP/ESTA? Maar dat mag alleen maar als je niet van plan bent te emigreren, en dat ben jij duidelijk wel.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb de indruk dat je vriend zoals alle USers, de immigratie issue zwaar onderschat.

Jullie zullen in de 90 dagen moeten trouwen. Alleen een HUWELIJK geldt voor immigration purposes.
De regel mbt. een partner - en dan alleen via registered partnership - bestaat in sommige staten voor verzekeringen enz.
Deze regel kent men NIET op Fed. niveau - en dat is waar immigratie is geregeld.

Ik hoop dat je vriend US citizen is ?
Want voor een partner die Permanent Resident is, wordt de procedure iets ingewikkelder.

Aangezien jullie elkaar al langer kennen kun je denkelijk niet zeggen dat de liefde spontaan heeft toegeslagen.
Wel kun je na bv. 6 of 7 weken trouwen en dan zeggen dat jullie niet langer konden, wilden wachten !
Trouw dus NIET onmiddelijk na binnenkomst.

Inderdaad moet dan een I-130 petitie worden ingediend en denkelijkkan dat met I-485 AOS samen.
Met een beetje geluk kun je in de US blijven terwijl je Status Adjustment procedure loopt.

Maar er is een RISICO !!!
Want USCIS houdt er niet van zo voor een voldongen feit te worden gesteld.
Je beloopt nl. niet de aangewezen weg.
Dat is of via een K-1 verloofde-visum naar de US - wachttijd nog. 6-9 maanden.
Of als echtgenoot naar de US via een IR1/CR aanvrage met Consular Processing. Wachttijd ong. even lang (6-9 maanden).

Het feit dat je in Ned. je huis hebt verkocht enz. geeft de 'voorbedachte rade' aan: immigration intent.
En je mag de US alleen in als toerist op VWP/ESTA als je GEEN immiratie plannen hebt.

Als ik jullie was ging ik in de US naar een GOEDE immigratie advocaat en vroeg hem/haar om advies.
Als je vriend redelijk verdiend kunnen jullie bovendien wellicht beter de advokaat de hele procedure laten doen.
Want een kleine gout kan jullie al in de problemen brengen.

Waarom je in Ned. niet gewoon zegt dat je naar de US gaat maar over een wereldreis gaat praten begrijp ik echt niet.
Maakt de Ned. overheid echt geen hout uit.

Zolang je je Ned. paspoort hebt kun je net zo vaak en zo lang in Ned. blijven als je wilt.
Maar als je door huwelijk PR wordt, moet je je aan de regels voor Groene Kaart bezitters houden.
Dat betekent niet te lang/te vaak de US uit. En al helemaal niet als je AOS procedure loopt.

Door je uit te schrijven ben je niet meer verzekerd voor volksverz., stopt je AOW telling, zit je niet meer in een ziekenfonds.
Wat als je in de US een ongeluk krijgt ? Med. kosten, arbeidsongeschikt.
Een deel zul je moeten oplossen via prive verz. voor expats voor de eerste periode.
Hoe het in de US gergeld wordt hangt van af van wat voor werk je a.s. echtgenoot doet en hoe hij verzekerd is.
Mogelijk kun je bij hem op de polis voor ziektenkosten.

Het klinkt allemaal of jullie het niet goed doorgedacht hebben tot nu toe. Dus begin daarmee ASAP !
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 nov 2014, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

We zijn geregistreed partnerschap maar dat kennen ze niet in de vs dus wordt dit gezien als getrouwd, toch...
het wordt niet erkend op lokaal niveau maar wel of federal ofzo iets daar hoorde ik me partner iets over zeggen...

Ja opzich verdiend mijn partner genoeg 4000 euro netto pm

Ik kan per 1 januari op zijn verzekering en ik kan de procedure afwachten in georgia.

Mijn partner is us citizen

Ja ik ga voor 90 dagen op een esta
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

robrom schreef:We zijn geregistreed partnerschap maar dat kennen ze niet in de vs dus wordt dit gezien als getrouwd, toch...
het wordt niet erkend op lokaal niveau maar wel of federal ofzo iets daar hoorde ik me partner iets over zeggen...
Nee dus.

Ik sluit me bij USInsider aan en raad jullie aan om zo spoedig mogelijk een goede immigratie advocaat te raadplegen. Er zijn hier wat klokken en klepels gaande... Zoals je het aan ons vertelt heb je kans dat je bij aankomst na een akelig verhoor subiet retour wordt gestuurd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Ik kan bij aankomst toch gewoon zeggen dat ik op vakantie ben bij mijn partner... heb ik vorige keer ook gedaan geen probleem.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

'Ik hoorde er iets over zeggen'.
Je staat op punt een belangrijke stap te maken en je hebt je niet eerst georienteerd ?
De gemiddelde US weet NIETS van immigratie. Hij/zij is niet zelf geimmigreerd !

De US is GEEN immigratieland. Er zijn hele strenge regels over wie toegelaten wordt - of NIET.
Family reunion voor US citizens is de belangrijkste categorie van immigranten.
Voor same sex partners was immigratie jarenlang niet mogelijk. Omdat same sex huwelijk niet erkend was in de US.
Maar dat is een aantal jaar geleden veranderd. Maar de eis voor immigratie blijft: WETTIG GETROUWD ZIJN.

Ik weet niet of in de staat waar je vriend woont waar same sex marriage mogelijk is, dan wel wordt erkend.
Een huwelijk - in een staat die wel same sex huw lijk erkend - is een oplossing om het mogelijk te maken te emigreren.
Hoe je vriend eea. op niveau van zijn staat en bij het berdijf war hij werkt moet regelen is een andere zaak.

Nee nu geen probleem bij immigrations.
Maar als je voor I-130 en AOS gaat moet je de relatie bewijzen.
Dan kan je antwoord bij binnenkomst vorige keer/nu als een leugen aangemerkt worden.
Zeker als je iedere keer voor de volledige 90 dagen bent gegaan/gaat.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Dat is het hem nou juist je kunt niet ff bij de us ambassy binnen wandelen als je vragen hebt een afspraak maken vergeet het maar ook dat gaat niet
Hoe moet ik dan aan mijn informatie komen? Ik vertrouw mijn partner, maar ik heb ook het gevoel dat hij het onderschat en dat heb ik meerdere malen kenbaar gemaakt.
Maar hij blijft zeggen dat het allemaal wel mee valt en dat het een kwestie is van wat formulier werk en betalen.......

tja ik als non amerikaan wat moet ik dan doen hem niet geloven/vertrouwen?

Daarom went ik me bij jullie omdat ik opzoek was naar vragen die ik nergens kan vinden.
Ik wist niet eens van het bestaan van dit forum af (Sorry)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als het allemaal zo makkelijk gaat als jouw partner denkt moet hij maar even bij een immigration attorney binnenlopen om alles wat hij denkt bevestigd te krijgen. Vermoedelijk schrikt hij zich direct het leplazarus en schijt hij drie kleuren bagger als hij weggaat. En dat is wat even nodig is.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je zegt dat je naar je partner gaat, dan heb je inderdaad een redelijke kans dat je het land wel in komt, maar dat is niet zeker, een ESTA is een gunst, geen recht. Maar voor hetzelfde geld tref je een immigratieambtenaar die het allemaal niet vertrouwt en je meteen terugstuurt. En dan kun je volgende bezoeken op je buik schrijven.

Verder:

EEN PARTNERSCHAP WORDT IN DE VS NIET ERKEND VOOR IMMIGRATIE. JE ZAL ECHT MET JE VRIEND MOETEN TROUWEN IN EEN STAAT (OF LAND) WAAR DAT TOEGESTAAN IS.

(Ik zet het hier maar in hoofdletters, want dit is hier al een paar keer gezegd, maar je hoort het blijkbaar nog steeds niet.)

Alleen echt trouwen wordt erkend door de federale overheid voor immigratiedoeleinden, zodat je redelijk eenvoudig een groene kaart kan krijgen. Alleen een hele papierwinkel invullen. (m-v, m-m, v-v, maakt tegenwoordig niet meer uit).

Trap dus niet in de redenering: in Nederland wordt een officieel partnerschap erkend, DUS dat geldt natuurlijk dan ook in de VS. Dat is echt niet zo, Nederland en de VS zijn heel verschillende landen, met heel verschillende regels.

Ik heb nog nooit gemerkt dat ik met een Nederlands paspoort niet Nederland (of andere landen in de EU) binnen kan komen. Ik heb twee paspoorten (Nederlands en Amerikaans), maar ik woon in de VS en ik ben al jaren niet meer ingeschreven in Nederland.

Nogmaals: vertrouw niet op wat 'men' zegt. Zoals USInsider al zei: Amerikanen denken dat immigreren makkelijk is. Net zoals vele Nederlanders denken dat immigratie in Nederland makkelijk is.

Het beste is inderdaad een Amerikaanse immigratieadvocaat raadplegen. Of op zijn minst officiele bronnen (waarvan het webadres met *.gov eindigt -- uscis.gov bijvoorbeeld) eens door gaan lezen.

Echt moeilijk is het allemaal niet, maar als je de puntjes niet op de i zet, dan kun je van een koude kermis thuis komen.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Dus wat raden jullie aan, mijn huis is immers verkocht.
Inschrijven op mijn moeders adres?
Gewoon ingeschreven blijven bij zorg verz.
En nu gewoon gaan als fijne vakantie?
En als ze vragen gaan stellen waarom ik 90 dagen blijf... zeggen dat ik plannen ga maken om in de toekomst te gaan emigreren
En niet nu op een esta.

Of wat raden jullie mij aan op hoe ik deze situatie moet belopen?
Welke stappen en waar en hoelang en wanneer en en hoe....?

Sorry dat ik misschien veel vraag maar ik ben vrij onwetend zeg maar ik wil gewoon geen gezeik en problemen

@bennogr mijn partner had gebeld met immigratie office en die zeiden dat geregistreerd ps niet wordt erkend maar wordt wel gezien als getrouwd....
Heb ik het dan fout of heeft hij het verkeerx begrepen? Heb jij iets van een bron die dat kan bekrachtigen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En die (USCIS) zeiden dat geregistreerd partnership NIET wordt erkend....

En ja je partnership kan als bewijs dienen dat je HUWELIJK een bona fide huwelijk is, dwz. niet gesloten voor het verkrijgen van immigration benefits.

In de US heeft men snel de neiging te zeggen wat men denkt dat je wilt horen. Plus misverstanden zijn vooral aan de tel., snel gewekt.
Alleen een verklaring op papier heeft waarde.
Je vriend kan naar de plaatselijk bieb gaan en een van de zg. Nolo-boeken opvragen over US Immigration - en wel het boek over "Fiance Visa and Marriage".

Je kunt niet in Ned. verblijven zonder bij een gemeente officieel ingeschreven te staan
Je kunt je inderdaad het beste inschrijven bij bv. je moeder.
Maar dan wel opletten wat dat betekent voor bep. uitkeringen die ze ev. krijgt bv. huursubsidie.
En veel instanties kennen een speciaal tarief voor alleenstaanden, maar zodra er een tweee bijkomt op een adres gaat het tarief naar 'gezin'.

Plannen om in de toekomst te immigreren zijn IMMIGRATION INTENT. En reden je toegang te weigeren.
Met immigration intent kun je niet op VWP/ESTA naar de US. Ook niet op een toeristenvisum B-1/2.

Nogmaals, de US wil liever geen, of minder, immigranten.
Maar er zijn zoveel inwoners inmiddels dat familie-hereniging plus een plukje vluchtelingen toch 1 miljoen immigranten per jaar oplevert.
De meeste USers denken dat die 1 miljoen allemaal vanwege een baan in de US belanden en dat zie zomaar kunnen komen.
Dubbel nee.

Ik hoop dat je vriend zich gerealiseert dat hij jou moet sponsoren om je de US binnen te krijgen.
Dat betekent de volledige fin. verantwoordelijkheid voor jou nemen.
Als je na 3 jaar citizen wordt houdt die verantwoordelijkheid op.

Als je geen gezeik of problemen wilt, dan doe je het op de officiele manier.
Maar dat betekent 6-9 maanden wachten voor je inderdaad (definitief) naar de US kunt afreizen.
Geen thuisadres is ook geen goede zaak als het om immigratie gaat.

Je vraagt om een 'bron'. Is US Immigrations goed genoeg ?

Validity of Marriage ​for Immigration Purposes​

The applicant must establish validity of his or her marriage. ​In general,​ the legal validity of a marriage is determined by the law of the place where the marriage was celebrated​ (“place-of-celebration rule”)​. ​Under this rule, a​ marriage is valid for immigration purposes in cases where​ t​he marriage is valid under the law of the jurisdiction in which it is performed​.​
In all cases, the burden is on the applicant to establish that he or she has a valid marriage with his or her U.S. citizen spouse for the required period of time.​ In most cases, a marriage certificate is prima facie evidence that the marriage was properly and legally performed.​

USCIS does NOT recognize the following relationships as marriages​, even if valid in the place of celebration​:​
​Polygamous marriages​;​
​Certain marriages that violate the strong public policy of the state of residence of the couple;​ ​
​Civil unions, domestic partnerships, or other such relationships not recognized as marriages in the place of celebration;​
​Relationships where one party is not present during the marriage ceremony (proxy marriages) unless the marriage has been consummated;​ or​ ​
​Relationships entered into for purposes of evading immigration laws of the United States​.​

Ned. kent inderdaad geregisteerd domestic partnership. Maar het is niet een vervanging voor een officieel huwelijk.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

uscis.gov, de officiele website van de Amerikaanse immigratiedienst, heeft het alleen over 'spouse', dat wil zeggen: getrouwde echtgeno(o)t(e).

Dus op naar een officiele immigratie-advocaat die dat allemaal precies weet (ambtenaren van USCIS weten ook niet altijd alles).

Plus: als jullie al vijf jaar samen zijn, zijn jullie dan de hele tijd bij elkaar geweest? Of zijn jullie alleen maar regelmatig bij elkaar op bezoek geweest? Zelfs als het in zo'n geval zou gaan om een traditioneel stel (m-v, echt gehuwd), voorzie ik problemen bij het aantonen dat dit niet een schijnhuwelijk is en dat (schijnhuwelijk) is waar de Amerikaanse immigratie niet erg blij mee is..
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
John K.
Amerika-ontdekker

Bericht door John K. »

Je moet zeggen dat je op vakantie gaat. Dat is de enige manier om nu maximaal 90 dagen in de VS te zijn op een visa waiver (ESTA). Dit geldt voor elke keer dat je naar de VS gaat en de immigratie dienst kan je altijd weigeren als ze het gevoel hebben dat je wellicht langer in de VS wilt blijven met name als je zegt dat je in de toekomst wilt immigreren.

De enige manier voor jou om voor familie redenen langer in de VS te blijven is volgens mij echt trouwen met je Amerikaanse partner. Wellicht dat er een kans bestaat dat jouw geregistreerd partnership erkent wordt maar dat zul je door een immigratie advocaat moeten laten bepalen op basis van verder onderzoek. Daar zal op het eerste gezicht flink wat juridisch werk voor nodig zijn. Hier zijn de officiele regels voor wat als marriage wordt aangemerkt:

http://www.uscis.gov/policymanual/HTML/ ... pter2.html
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

We zijn nu ruim 6 jaar samen waarvan 5,5 jaar geregistreerd partners we hebben samen een koophuis gehad en hebben foto's bank afschriften op beide namen enz enz alles om aantetonen dat we de afgelopen jaren samen hebben geleefd. Mochten ze het niet accepteren dan kan je toch aanspraak maken op Common law marriage?
waarin je alles kan aantonen dat het geen schijn relatie is.! Tevens is het ook mogelijk om een aanvraag i130 En vervolgens een i129f in te dienen. Wwardoor ik nu op vakantie ga voor 90 dagen om vervolgens bij terugkomst in nl na 2 weken vakantie weer richting de states te gaan op i129f waarin je het proces in de vs mag afwachten,
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

John K. schreef:Je moet zeggen dat je op vakantie gaat. Dat is de enige manier om nu maximaal 90 dagen in de VS te zijn op een visa waiver (ESTA). Dit geldt voor elke keer dat je naar de VS gaat en de immigratie dienst kan je altijd weigeren als ze het gevoel hebben dat je wellicht langer in de VS wilt blijven met name als je zegt dat je in de toekomst wilt immigreren.

De enige manier voor jou om voor familie redenen langer in de VS te blijven is volgens mij echt trouwen met je Amerikaanse partner. Wellicht dat er een kans bestaat dat jouw geregistreerd partnership erkent wordt maar dat zul je door een immigratie advocaat moeten laten bepalen op basis van verder onderzoek. Daar zal op het eerste gezicht flink wat juridisch werk voor nodig zijn. Hier zijn de officiele regels voor wat als marriage wordt aangemerkt:

http://www.uscis.gov/policymanual/HTML/ ... pter2.html

Thanks Jhon hier kan ik wat mee :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In sommige staten is een 'common law' marriage toegestaan.
Maar er is weinig tot geen jurisprudentie nog over het gelijkstellen van deze constructie aan een huwelijk voor immigration purposes.

Plus het steeds minder staten erkennen deze constructie.
Overigens komt juridisch een common law marriage dan volkomen overeen met een 'echt' huwelijk.
Waarom dan niet gewoon trouwen en zonder problemen de pijplijn in ?

Nogmaals, degenen die een aantal keer voor 90 dagen komen, gaan in de kijker lopen ! en kunnen problemen verwachten.
Bv. op het volgende vliegtuig terug gezet. En mogen dan niet meer op VWP/ESTA de US in.
En het is niet zo dat je na twee weken in NL terug kunt voor weer 90 dagen.

TS nu heb je het opeens een verloofde visum (K-1 visa) via een I-129F petitie.
Zoals ik meteen al aangaf, K-1 is een mogeljkheid om naar de US te gaan om daar dan te trouwen.
En je kunt dan de periode van je Status Adjustment in de US blijven.
Maar de wachttijd voor een K-1 visum is de al genoemde 6-9 maanden.

Trouwen in de US en terug naar Ned.land voor Consular Processing van een Groene Kaart (IR-1/CR) kost eveneens 6-9 maanden.
De tijdwinst is op dit moment gering.

TS wat je schrijft in de laatste posting wijst erop dat je weinig/niets nog weet van US immigratie wetgeving.
En inderdaad, zo beginnen we allemaal.
Lees daarom alles door tot je het begrijpt !

Een I-129F petitie na een I-130 petitie betekent een K-3 visum aanvragen. Dat wordt in de praktijk niet meer afgegeven.
En je kunt de periode van visum aanvrage officieel NIET in de US doorbrengen.
Een K-3 aanvrage wordt nu automatisch omgezet in de al genoemde IR-1/CR aanvrage voor een Groene Kaart met Consular Porcessing.

A "marriage" is not a civil union or domestic partnership or a long time relationship. The couple needs to be married in a jurisdiction where same-sex marriages are valid. The general rule is that if the marriage is lawful where celebrated , it is lawful for U.S. immigration purposes—with the fall of DOMA that rule has been expanded to include same-sex marriages. USCIS has made it clear that the couple need not live in a state of the United States where same sex marriages are celebrated.
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 nov 2014, 05:11, 5 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

robrom schreef:Mochten ze het niet accepteren dan kan je toch aanspraak maken op Common law marriage?
............
Tevens is het ook mogelijk om een aanvraag i130 En vervolgens een i129f in te dienen. Wwardoor ik nu op vakantie ga voor 90 dagen om vervolgens bij terugkomst in nl na 2 weken vakantie weer richting de states te gaan op i129f waarin je het proces in de vs mag afwachten,
Waarop baseer je deze uitspraken?
robrom
Amerika-ontdekker

Bericht door robrom »

Hockey schreef:
robrom schreef:Mochten ze het niet accepteren dan kan je toch aanspraak maken op Common law marriage?
............
Tevens is het ook mogelijk om een aanvraag i130 En vervolgens een i129f in te dienen. Wwardoor ik nu op vakantie ga voor 90 dagen om vervolgens bij terugkomst in nl na 2 weken vakantie weer richting de states te gaan op i129f waarin je het proces in de vs mag afwachten,
Waarop baseer je deze uitspraken?
Can My Spouse Come to the United States to Live While the Visa Petition Is Pending?

If you are a U.S. citizen, once you file Form I-130, your spouse is eligible to apply for a nonimmigrant K-3 visa. This will entitle him or her to come to the United States to live and work while the visa petition is pending. To petition for this benefit, file Form I-129F. Note that you are not required to file Form I-129F. Your spouse may wait abroad for immigrant visa processing. However, seeking a K-3 visa can be an additional method for him or her to come to the United States. For more information, see the “K-3/K-4 Nonimmigrant Visas” page.

If you are a permanent resident and you have filed Form I-130 for your spouse and/or minor children on or before December 21, 2000, your spouse and/or children may be eligible for the V visa classification if more than three years have passed since the I-130 was filed. For more information on V visas, see the “V Nonimmigrant Visas” page.

For more information on “Adjustment of Status” within the United States and “Consular Processing” overseas, see the corresponding link to the right.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De K-3/K-4 info is verouderd voor Ned. (In sommige landen worden K-3 visas nog wel toegekend.)

K-3 is ooit in het leven geroepen omdat de IR-1/CR methode van immigreren nogal lang duurde vanwege vertragingen in verwerking.
Denk in termen van jaren ipv. maanden. Daarom creeerde men een visum gebaseerd op het K-1 verloofde visum.
Het achterstand in verwerking-probleem is inmiddels opgelost voor de meeste landen.
Vandaar dat een K-3 aanvrage nu bijna altijd wordt omgezet in een IR-1/CR procedure.

Overigens was de wachttijd voor een K-3 visum ong. gelijk aan de wachttijd voor een K-1 visum: 6-9 maanden.

Probleem is dat je lukraak bent gaat lezen zonder fundamentele kennis over immigratie aangelegenheden.

Je eerste posting zei: ik ga over 25 dagen emigreren.
Jij kunt wel als emigrant naar de US willen, eerst zal de US toch uitspraak moeten doen of ze jou als immigrant willen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 nov 2014, 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer