Op 15 november gaat de website healthcare.gov weer open voor open enrollment.
Momenteel ben ik verzekerd voor 178 dollar in de maand, met een eigen risico van 6300 dollar, geen tandarts.
Ik vraag mijzelf af of het zin heeft om te shoppen ? Ik heb mijzelf al aangemeld op de site maar kreeg te zien dat ik niet in aanmerking kwam voor inschijrijving buiten de gestelde periode (15 november - 15 februari), dit terwijl ik volgens mij wel een 'life changing event' heb meegemaakt (verhuizen naar de VS, nieuwe baan, nieuwe immigratiestatus).
Oh en ik zie ook verzekeringen die mij aanspreken maar dan niet voldoen aan de 'afordable care act', ik meende dat er een soort boete was voor het niet juist verzekerd zijn (1% van het inkomen ?), weet iemand daar het fijne van.
Ik dacht dat het in Nederland ingewikkeld was maar hier doen ze er nog een schepje bovenop, al was het maar omdat ik laatst naar de podiatrist moest en ze vrolijk melden 'we do not take that insurance', sta je dan met je verzekeringspasje.
Edit:
Ik lees op het forum veel over 'tax credit', volgens een brief van de Health Insurance Marketplace heb ik recht op een tax credit (ben pas sinds kort LPR).