Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oprichten LLC

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Oprichten LLC

Bericht door HiddenDriver »

Hallo,

Ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die ervaring heeft met het oprichten van een LLC of het runnen van een bedrijf in de VS( staat Delaware).
Het plan is om op zeer korte tijd (lees binnen een paar weken) een LLC op te starten.
Zelf heb ik heel wat research gedaan mbt het oprichten van een bedrijfje in de states en dit is blijkbaar heel goed doenbaar en helemaal niet duur.
Maar nu zit ik nog met enkele boekhoudkundige (volgens mij vrij eenvoudige) vragen maar kan blijkbaar de antwoorden niet vinden op het internet, dus ik hoop hier iemand te vinden waar ik met mijn vragen terecht kan :)
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Oprichten LLC

Bericht door Simon_Says »

Veel hangt af van wat je juist wil gaan doen, dus je neemt best contact op met een accountant ter plaatse. Er zijn ook vaak regels die verschillen van staat tot staat.
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Ik wil eigenlijk verkopen gaan doen via een webshop.
Een van de vragen die ik bijvoorbeeld heb is of ik sales taxen moet aanrekenen (Delaware heeft geen sales taxen) als ik via mijn webshop een verkoop doe aan iemand uit CA.
Een andere vraag (heeft wat minder te maken met boekhouding) die ik heb is moet ik mij in elke staat laten registreren als een "Foreign" LLC"?

Ik ben ondertussen wel al opzoek naar een accountant...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@HiddenDriver, accountants zijn zeer makkelijk te vinden. Neem een van de Big Four, of de grote internationale samenwerkingsverbanden. Of een groot nationaal kantoor of zelfs een regionaal kantoor.
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Allen bedankt om te reageren!
Een accountant is blijkbaar nodig als je ginder zaken wil doen wat betreft btw etc...
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Accountant OF advocaat. Zoek via 'bar association [staat]'.

:offtopic: probeerde even te kijken via een zoekmachine hoe je een advocaat kunt vinden en of er software is waarin je alle formulieren voor een LLC kunt formulieren en in de lijst die verscheen stond een vermelding van 'lawyer jokes' Grappig (en erg lang), behalve waarschijnlijk als je advocaat bent.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

HiddenDriver schreef:Een accountant is blijkbaar nodig als je ginder zaken wil doen wat betreft btw etc...
Hoe kom je hierbij? Ik heb dat advies gegeven, net als anderen omdat wij die kennis niet hebben en jij die kennis ook niet hebt. Als je de kennis wel zou hebben is een advocaat en/of accountant niet nodig.
Laatst gewijzigd door Hockey op 14 aug 2014, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waar woon je hidden driver? In het buitenland of in amerika (delaware)
Het opzetten van een llc is een koud kunstje. Je moet denk ik een retail license hebben en sales tax indien vantoepassing.
ronaldb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door ronaldb »

HiddenDriver schreef:Een van de vragen die ik bijvoorbeeld heb is of ik sales taxen moet aanrekenen (Delaware heeft geen sales taxen) als ik via mijn webshop een verkoop doe aan iemand uit CA.
Nee. Alleen in-state sales zijn getaxed. Maargoed DE heeft idd geen sales tax dus...
Deze gunstige regeling ligt volgens mij wel onder vuur.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ik ben partner in LLC in Georgia dus kan je best wel wat op weg helpen met basics, stuur anders maar even mail.

Maar zoals hier gemeld zijn er inderdaad wel verschillen per staat en hiervoor zal je toch echt een accountant nodig hebben, al is het maar om je tax return in te vullen (ga ervan uit dat je in USA belastingsplichting bent). Wij hebben een vrij eenvoudige LLC en mijn tax return is 77 pagina's, inclusief ES (estimate taxes).

Hou er ook rekening mee dat je verschillende soorten companies hebt van LLC partnership over manager managed LLC tot S corp. Opnieuw zou ik je aanraden om een accountant te zoeken die je all verschillen kan uitleggen.

En inderdaad oppassen indien je webbusiness begint want de zero sales tax ligt onder vuur, Amazon wordt te populair!

Veel success.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Als je weet hoe het moet is het 2 x niets maar dat geld voor veel dingen :lol:
Dacht dat een Nevada LLC iets van een 99.00 a 150.00 USD kost
Je kan het zelf doen gewoon even de SS4 invullen

Er zijn zelfs bedrijven die het Expedited doen voor een 400.00 USD extra en dan heb je de dag erna jouw EIN
Ga je via een Attorney komt er vlug 500 to 1000.00 USD bij . . . dikwijls voor gewoon hetzelfde als wat jij kan.

Probleem gaat zich waarschijnlijk zitten in het openen van een Business Account
Probeer dat eerst op te lossen want dit gaat enorm veel tijd kosten . . . ik kan het je bevestigen.
Zie of je een Secured CC kan vastkrijgen . . . iets waar ik voor vrees
Ze gaan je enkel Debit Cards leveren die je in Europa natuurlijk niet kan gebruiken
Kijk ook even naar de kosten voor transacties want die zijn rond de 30 USD per transactie . . . slechts 30 USD . . . . :cry:

Als buitenlander kan je enkel een LLC gebruiken.
Vergeet de Inc want dat mag niet according the Law (Je mag wel aandeelhouder zijn in een S-Corp)
Heb je ook nog een Registered Agent nodig
Hopelijk heb je dit adres nooit nodig . . . want hier komt niet de mooiste post toe . . .
Maar je kan zelf RA spelen als je wilt

Check ook of je een Business License moet hebben

En dan nog een goeie CPA want die kan je een hele hoop geld besparen maar vergeet niet dat hij ook een hoop geld kost :lol:

Nog even een ITIN nummer want alle winst/verlies van de LLC komt op jouw naam en daar moet je dan Tax op betalen
Hiervoor moet je een W7 en 1040NR indienen bij de IRS

Denk dat je er dan ongeveer bent . . .

Moet ik nu het eerste factuur aan jouw bedrijf maken voor al de tips . . . . :lol:

Succes makker

Moest het niet lukken kan je altijd een PM sturen

Been there . . . done that !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer