Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Relatie... emigratie naar Florida?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
tensten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Relatie... emigratie naar Florida?

Bericht door tensten »

Beste leden,

Ik (21 jaar) ben al ongeveer een jaar enorm verliefd op een meisje in Florida (18 jaar), en zij uiteraard ook op mij.
Ik ben eind juli t/m mid augustus op vakantie geweest om haar te bezoeken in het echt en dat is een groot succes geweest.

Ik wil nu echter permanent bij haar zijn en dat is natuurlijk een iets lastigere verhaal, ik heb namelijk geen idee wat de volgende stappen zijn qua visum en andere zaken.
Ik heb een MBO niveau 4 diploma op zak (applicatie ontwikkelaar) en werk op het moment thuis als een freelance website developer, ik heb al een flinke saldo op mijn spaarrekening.

Ik heb al veel lopen browsen maar dat is zoveel informatie dat ik niet meer weet waar ik moet zoeken en wat voor mij de beste opties zijn. Ik ben absoluut bereid om alles te doen.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Relatie... emigratie naar Florida?

Bericht door Dutchess »

Zijn jullie van plan te trouwen? Dat is nl. de makkelijkste manier voor jou om een verblijfsvergunning (in dit geval een green card) te krijgen. Maar ik weet niet of jullie klaar zijn om zo'n grote stap al te nemen aangezien jullie nog zo jong zijn.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
tensten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door tensten »

Uiteindelijk wel, we kennen elkaar nu ongeveer 3-4 jaar en zijn echt serieus over het emigreren/relatie.
Maar als dat de enigste optie is...

Uit nieuwsgierigheid, is het ook sneller om aan zo'n green card te komen?
Laatst gewijzigd door Aricon op 21 aug 2014, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig direct bovenliggende berichten te quoten --> quote verwijderd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Tensten, ik zal mijn standaardlijstje van de meest gebruikelijke manieren om naar de VS te emigreren hier plaatsen:

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.

Gezien jouw leeftijd en opleiding is trouwen de snelste optie, maar dan zit je wel met de inkomenseis. Je kan aan de DV Lottery meedoen, maar de kans om deze te winnen is klein. Gezien jouw opleiding en leeftijd acht ik de kans op een H1B visum klein.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

tensten schreef:
Dutchess schreef:Zijn jullie van plan te trouwen? Dat is nl. de makkelijkste manier voor jou om een verblijfsvergunning (in dit geval een green card) te krijgen. Maar ik weet niet of jullie klaar zijn om zo'n grote stap al te nemen aangezien jullie nog zo jong zijn.
Uiteindelijk wel, we kennen elkaar nu ongeveer 3-4 jaar en zijn echt serieus over het emigreren/relatie.
Maar als dat de enigste optie is...

Uit nieuwsgierigheid, is het ook sneller om aan zo'n green card te komen?
Waarschijnlijk wel.. Ik ben samen met mij (Amerikaanse man) voor een k1 visum gegaan. Is bij ons binnen 5-6 maanden goedgekeurd. Eis is dat je moet trouwen..binnen 90 dagen na binnenkomst in US. En dan moet je een AOS aanvragen en dan is het wachten voor een Green Card. Maar het kost veel geld. Maar ik denk dat alle visums veel geld kosten. Succces!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer