Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen, wat neem je mee???

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Nien schreef:Wij zijn net een paar weken geleden verhuisd en zitten nog op de spullen te wachten, die zijn nu bij de douane.. We hebben voornamelijk boeken, foto's, elpees, keukenspullen, speelgoed en kleren meegenomen. En ons matras. Verder geen elektrische apparaten en meubels ..dat allemaal om geld te besparen (we hebben dus geen volledige container, vonden we te duur.. de werkgever betaalt nl maar een gedeelte). We waren niet echt gehecht aan onze meubels, dus we gaan hier weer op zoek naar iets nieuws. Ook wel weer leuk. En het is vrij gemakkelijk om hier leuke en niet al te duren dingen te vinden, ook veel tweedehands. Maar ja, nu nog de tijd om daar achter aan te gaan.. als eerste moesten we natuurlijk een auto hebben, dat was gelukkig vrij snel geregeld. En de rest, dat komt zo langzamerhand wel..
Denk dat wij ook minimaal 4 weken op de spullen moeten wachten als we zelf al over 9 dagen in Texas wonen. We hebben ons huis al in April gekocht en een gedeelte meubilair overgenomen, daarnaast de TV, wasmachine, droger, koelkast, magnetron, oven, eigenlijk hebben we alles al, ontbreekt nog veel klein meubilair, maar daar is makkelijker aan te komen. Inmiddels een Chevrolet Silverado via internet gekocht die deze week wordt gehaald door een vriend, dus staat ook klaar als we aankomen, want zonder auto kom je echt niet ver in Texas.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Appie schreef:
Duck schreef:Een computer kast en een computer beeldscherm, kopen in Amerika. Werkt dat spul dan ook nog in Nederland?

Heb je daar een "omschakelaar" voor nodig, of werken ze hetzelfde als een adapter??
Ja hoor werkt allemaal. De voeding van PC's zijn of zelfschakelend, of je moet ze via een knop achterop de voeding omzetten van 110v naar 220v. Lees gewoon even de specificaties.

In het ergste geval vervang je de voeding.
Bedankt!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Even off topic maar ik kon het niet zo snel vinden. Ook even een auto vraag nu we het toch over autos kopen hebben. Volgens mij kan je relatief snel een auto kopen in de VS toch? Ik bedoel als overbruggingsperiode moet een huurauto voor twee weken dan genoeg zijn?
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Nien
Amerika-ontdekker

Bericht door Nien »

Dat moet wel lukken.. hoeveel je moet doen hangt een beetje af van de staat volgens mij. Voor je verzekering moet je meestal wel een drivers license van de staat hebben en dat is in de ene staat meer werk dan het andere.
Wij hadden het deze keer allemaal binnen 1 dag geregeld -maar ik had al een Maine drivers license en dat was vrij snel (een uurtje wachten ofzo voor foto ed) om te zetten in eentje van Pennsylvania. Dat is soms wel anders met een NL rijbewijs (in MD waar ik eerder heb gewoond, moest ik een cursus over alcohol en drugs in het verkeer volgen voordat ik het had).
Als je je auto moet financieren, heb je een goede credit history nodig.. vanuit NL heb je dat vaak niet (je moet dan eerst een tijdje een creditcard hebben ofzo).
Succes! Wij hebben een mooie rode Subaru outback uit 2003 gekocht, prima auto!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

suebrons schreef:Even off topic maar ik kon het niet zo snel vinden. Ook even een auto vraag nu we het toch over autos kopen hebben. Volgens mij kan je relatief snel een auto kopen in de VS toch? Ik bedoel als overbruggingsperiode moet een huurauto voor twee weken dan genoeg zijn?
kan in een dag!! Dus vooraf op Internet aan het werk, 2 dagen een auto huren, klaar. Voor een verzekering heb je een rijbewijs van de Staat nodig, na aanschaf auto krijgen wij 30 dagen de tijd om het rijbewijs te halen en dit is krap omdat we eerst ons SSN moeten hebben, wat ook 4 weken kan duren, maar je schijnt uitstel hierdoor te kunnen krijgen.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Oh dat scheelt weer op de autohuur kosten. Een SSN heb ik al dus daar hoef ik gelukkig niet op te wachten. CA rijbewijs zal ik pas halen als ik mijn eigen auto heb. Teveel heisa om dat met een huurauto te doen. Officieel heb ik er 10 dagen voor na aankomst. Kijken of dat lukt.

Om weer even (een beetje) on topic te komen...

Heeft iemand ervaring met pallet verzendingen (een x aantal dozen) om dingen over te schepen en mee te nemen? Bij de TNT Post kom ik niet veel verder dan...u kunt de dozen gewoon bij ons naar het postkantoor brengen hoor. Maakt niet uit als het er veel zijn. Een pallet is helemaal niet nodig. Dat helpt dus niet echt veel ;-)

Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik laat pallets met goederen over vliegen van nederland naar amerika...en de prijs daar van ligt aan het gewicht en hoeveel pallets.......de laatste keer had ik 2 grote pellets met goederen en dat koste mij rond de 900 dollar , maar ik had het wel binnen 5 dagen thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:ik laat pallets met goederen over vliegen van nederland naar amerika...en de prijs daar van ligt aan het gewicht en hoeveel pallets.......de laatste keer had ik 2 grote pellets met goederen en dat koste mij rond de 900 dollar , maar ik had het wel binnen 5 dagen thuis.

Dus als ik 2 pallets met antieke schilderijen laten over vliegen kost me dat 900 dollars??? Denk dat het wel uitmaakt wat er op de pallets aanwezig is, hoe groot zij deze pallets, hoe hoog kan je stapelen en hoe worden ze verstuurd?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik had 35 dozen met de maten 75cm x 40cm x 60cm en het totale gewicht was zonder pallets rond de 350 kilo....en het werd over gevlogen van amsterdam naar DC ... de dozen werden voor dat bedrag ook opgehaald.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:ik had 35 dozen met de maten 75cm x 40cm x 60cm en het totale gewicht was zonder pallets rond de 350 kilo....en het werd over gevlogen van amsterdam naar DC ... de dozen werden voor dat bedrag ook opgehaald.
Op zich niet duur lijkt mij, maar hoe moet je zoiets dan inklaren, denk dat de douane graag weet wat in de dozen zit?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik hoefde helemaal niks in te klaren ... het bedrijf die alles over stuurde deed alle papierwerk bij de douane....voor dat ze alles ophaalden vroegen ze wat in de dozen zaten...bij mij was het poppen onderdelen.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Bedankt voor de informatie. Met welk bedrijf doe je dat eigenlijk?

Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Color01 schreef:ik hoefde helemaal niks in te klaren ... het bedrijf die alles over stuurde deed alle papierwerk bij de douane....voor dat ze alles ophaalden vroegen ze wat in de dozen zaten...bij mij was het poppen onderdelen.
Ik was al even bang dat je een partij kroketten had geimporteerd. :lol:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb in het verleden Bax Global gehad en U.T.I .. ze hebben kantoren hier in de verenigde staten en nederland.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Dan schreef: Ik was al even bang dat je een partij kroketten had geimporteerd. :lol:

2 pallets met kroketten :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:
Dan schreef: Ik was al even bang dat je een partij kroketten had geimporteerd. :lol:

2 pallets met kroketten :lol:

Denk dat de douane dit wel verdacht had gevonden :shock:
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Felipe9255 »

reivax schreef:nooit aan denken wat anderen vreemd vinden :wink: ... volg gewoon wat je zelf het beste vind...
Er zijn hoogstwaarschijnlijk veel meer mensen die het vreemd vinden dat je naar the USA wil verhuizen dan wat je al dan niet meeneemt.
Het is niet verhuizen naar Frankrijk he, waar je een remorque neemt en enkelen keren heen en terug rijdt.
I ga ook verhuizen, heeeeeel binnenkort en heb al mn gerief aan mn broer gegeven die nu gaat samenwonen.
mn cd's en zo blijven ook achter, enkel kleine electro zoals camera, gsm, portable databox.
En mn cursussen van de unief die ik daar nodig zal hebben.
en kleren, that's it.
I am where I need to be
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

Nien schreef: als eerste moesten we natuurlijk een auto hebben, dat was gelukkig vrij snel geregeld. .
HOe heb je die snel gevonden, en was het een dure?
Ik zoek ook een auto in Atlanta, makkelijkst zal wss op ebay zijn, maar dan moet ik wel eerst weten wanneer ik daar zal zijn.
I am where I need to be
Felipe9255
Amerikafan
Contacteer:

a4plus schreef:
suebrons schreef:Even off topic maar ik kon het niet zo snel vinden. Ook even een auto vraag nu we het toch over autos kopen hebben. Volgens mij kan je relatief snel een auto kopen in de VS toch? Ik bedoel als overbruggingsperiode moet een huurauto voor twee weken dan genoeg zijn?
kan in een dag!! Dus vooraf op Internet aan het werk, 2 dagen een auto huren, klaar. Voor een verzekering heb je een rijbewijs van de Staat nodig, .
nee hoor, je hebt helemaal geen rijbewijs nodig van de staat.
I had een verzekering bij 1-800 SAFE AUTO zonder rijbewijs en zonder visum. kon dan wel geen nummerplaten krijgen zonder dat visum, ma jah, zal nu wel lukken.
I am where I need to be
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Felipe9255 schreef:
a4plus schreef: kan in een dag!! Dus vooraf op Internet aan het werk, 2 dagen een auto huren, klaar. Voor een verzekering heb je een rijbewijs van de Staat nodig, .
nee hoor, je hebt helemaal geen rijbewijs nodig van de staat.
I had een verzekering bij 1-800 SAFE AUTO zonder rijbewijs en zonder visum. kon dan wel geen nummerplaten krijgen zonder dat visum, ma jah, zal nu wel lukken.
Alle verzekeringsmaatschappijen vragen om een rijbewijs van de Staat waar je in woont, misschien als je geen adres hebt en rond gaat trekken je dan genoeg hebt aan een Internationaal rijbewijs. Zelfs Amerikanen hebben deze verplichting als ze van Staat verhuizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer