Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen, wat neem je mee???

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

ANY schreef:Bij ons ging bijna alles mee, alleen electronica waar geen dubbel voltage op zat niet. Maar ja, bij ons betaalde het "bedrijf" ook, al was er wel een limiet aan het gewicht, maar daar kwamen we niet aan.
Annemiek
Dus apparatuur dat 110/220 heeft ,kan je ginds nog gebruiken dan ? Hoe pas je dat dan aan ? Gewoon de stekker vervangen ? :oops:
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Knabbeltje schreef:Dus apparatuur dat 110/220 heeft ,kan je ginds nog gebruiken dan ? Hoe pas je dat dan aan ? Gewoon de stekker vervangen ? :oops:
Yep, gewoon een andere stekker of een verloopstekker erop. Bij sommige apparaten moet je ook nog een schakelaar omzetten om aan te geven welk voltage je gebruikt, maar veel apparaten schakelen automatisch om.
Life is good in the Tarheel State.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Marcel schreef:
Knabbeltje schreef:Dus apparatuur dat 110/220 heeft ,kan je ginds nog gebruiken dan ? Hoe pas je dat dan aan ? Gewoon de stekker vervangen ? :oops:
Yep, gewoon een andere stekker of een verloopstekker erop. Bij sommige apparaten moet je ook nog een schakelaar omzetten om aan te geven welk voltage je gebruikt, maar veel apparaten schakelen automatisch om.
:D Thanks weeral ietskes slimmer geworden :wink:
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Een computer kast en een computer beeldscherm, kopen in Amerika. Werkt dat spul dan ook nog in Nederland?

Heb je daar een "omschakelaar" voor nodig, of werken ze hetzelfde als een adapter??
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Op dit moment zijn we letterlijk het restant aan het inpakken. Morgen komt een kennis de spullen halen en afgeven bij De Gruyter, onze verhuizer. Wij nemen tussen de 8 en 10 kub aan klein spul mee. Kantoorspul, veel decoratiemateriaal en inventaris nieuwe winkel die we op de camping gaan opstarten. Morgen hebben we pas een idee hoeveel er verscheept gaat worden, veel spullen staan al 8 maanden opgeslagen, geen flauw idee wat we allemaal hebben. Helaas moeten we het zelf betalen, dus elke kub minder scheelt weer. 9 december vliegen we zelf! :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Knabbeltje schreef:
Marcel schreef: Yep, gewoon een andere stekker of een verloopstekker erop. Bij sommige apparaten moet je ook nog een schakelaar omzetten om aan te geven welk voltage je gebruikt, maar veel apparaten schakelen automatisch om.
:D Thanks weeral ietskes slimmer geworden :wink:
uhhh, vrees dat dit niet zo makkelijk is, zijn genoeg apparaten waar het niet mee kan.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

als ik jouw was ... dan zou ik een doos echte kroketten meenemen.

En die mag je dan meteen door sturen naar mij ...... :roll:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:als ik jouw was ... dan zou ik een doos echte kroketten meenemen.

En die mag je dan meteen door sturen naar mij ...... :roll:
:D :D :D :D :D :shock:

Maar je bent mij niet
:D
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik ben ook aan het inpakken geslagen. Valt best nog vies tegen. Ik dacht ook ik neem alleen het hoognodige mee (wat CDs, DVDs, boeken en kleding en foto's). Valt eigenlijk toch best nog wel tegen om dingen ook daadwerkelijk niet mee te nemen....Goh die DVD wil ik best nog wel een paar keer kijken en ach die CD is ook nog leuk. Zucht...ik denk dat ik toch maar even heel rigoreus moet worden. Zeker met DVDs. Bijna allemaal regio 2, en ze moeten maar net af te spelen zijn op een DVD speler daar (let wel die moet niet teveel kosten dus geen idee of die regiovrij te maken is dan). Maar de PC kan ze in elk geval wel afspelen. Dus daar gaan we weer :-)

Ik heb mezelf maar een deadline van eind deze week gezet. Dan moet alles wat ik mee wil nemen, zijn ingepakt. Alles wat dan niet is ingepakt cq twijfel geval is dan kennelijk niet belangrijk genoeg. Ik zal blij zijn als ik in het vliegtuig zit.....
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Duck schreef:Een computer kast en een computer beeldscherm, kopen in Amerika. Werkt dat spul dan ook nog in Nederland?

Heb je daar een "omschakelaar" voor nodig, of werken ze hetzelfde als een adapter??
Ja hoor werkt allemaal. De voeding van PC's zijn of zelfschakelend, of je moet ze via een knop achterop de voeding omzetten van 110v naar 220v. Lees gewoon even de specificaties.

In het ergste geval vervang je de voeding.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

suebrons schreef:Ik ben ook aan het inpakken geslagen. Valt best nog vies tegen. Ik dacht ook ik neem alleen het hoognodige mee (wat CDs, DVDs, boeken en kleding en foto's). Valt eigenlijk toch best nog wel tegen om dingen ook daadwerkelijk niet mee te nemen....Goh die DVD wil ik best nog wel een paar keer kijken en ach die CD is ook nog leuk. Zucht...ik denk dat ik toch maar even heel rigoreus moet worden. Zeker met DVDs. Bijna allemaal regio 2, en ze moeten maar net af te spelen zijn op een DVD speler daar (let wel die moet niet teveel kosten dus geen idee of die regiovrij te maken is dan). Maar de PC kan ze in elk geval wel afspelen. Dus daar gaan we weer :-)

Ik heb mezelf maar een deadline van eind deze week gezet. Dan moet alles wat ik mee wil nemen, zijn ingepakt. Alles wat dan niet is ingepakt cq twijfel geval is dan kennelijk niet belangrijk genoeg. Ik zal blij zijn als ik in het vliegtuig zit.....
Gewoon je regiovrije DVD speler uit Nederland meenemen en een stroomomvormer kopen bij een elektrozaak, ook altijd makkelijk voor andere apparaten.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef:
Gewoon je regiovrije DVD speler uit Nederland meenemen en een stroomomvormer kopen bij een elektrozaak, ook altijd makkelijk voor andere apparaten.

voor 25 dollar heb je al een DVD Speler. ... voor dat geld ga je er toch niet mee slepen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:
a4plus schreef:

voor 25 dollar heb je al een DVD Speler. ... voor dat geld ga je er toch niet mee slepen.
Slepen?? Gewoon bij de rest in de container en heb begrepen dat Regio-vrije spelers niet standaard zijn in the States!!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

25 dollar valt wel mee ja voor een DVD speler. Da's ook de moeite niet, die koop ik dan daar wel.

Ik heb helaas geen container. Was wel makkelijk geweest eigenlijk. Heb Ikea inboedel dus die ga ik niet meenemen. Zonde van het geld voor de container. Ik koop bij de Ikea in Burbank of waar die ook weer zat wel wat.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

suebrons schreef:25 dollar valt wel mee ja voor een DVD speler. Da's ook de moeite niet, die koop ik dan daar wel.

Ik heb helaas geen container. Was wel makkelijk geweest eigenlijk. Heb Ikea inboedel dus die ga ik niet meenemen. Zonde van het geld voor de container. Ik koop bij de Ikea in Burbank of waar die ook weer zat wel wat.
Als wij niet een complete camping, diverse caravans een winkel en huis moesten gaan inrichten gingen we ook lekker zonder container, echter de verhuiskosten zijn goedkoper dan alles kopen in Texas, waar ze eigenlijk niet veel leuk spul hebben, dus ga de markt eens aftasten en strakkies leuke Hollandse meubeltjes enzo verkopen :)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef: heb begrepen dat Regio-vrije spelers niet standaard zijn in the States!!
in nederland wel dan ?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:
a4plus schreef: heb begrepen dat Regio-vrije spelers niet standaard zijn in the States!!
in nederland wel dan ?

Niet standaard, maar wel makkelijk aan te komen, bijna alle goedkope spelers zijn regiovrij, maar mocht iemand een merk en type regiovrije DVD-speler weten in Amerika en te koop bij bij voorkeur Walmart hoor ik het graag want wil straks in elke cabin en caravan een DVD speler plaatsen en onze gasten kunnen gratis DVD's lenen en veel van onze DVD's zijn er Regio 2.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef:veel van onze DVD's zijn er Regio 2.
denk je dat de amerikanen de nederlandse ondertiteling gaan lezen :lol:

mischien heb je hier wat aan... http://www.videohelp.com/dvdhacks
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Color01 schreef:denk je dat de amerikanen de nederlandse ondertiteling gaan lezen :lol:
Ik denk dat Amerikanen heel goed de film begrijpen zonder de NL ondertiteling. Die hoef je toch niet in te schakelen :roll:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Nien
Amerika-ontdekker

Bericht door Nien »

Wij zijn net een paar weken geleden verhuisd en zitten nog op de spullen te wachten, die zijn nu bij de douane.. We hebben voornamelijk boeken, foto's, elpees, keukenspullen, speelgoed en kleren meegenomen. En ons matras. Verder geen elektrische apparaten en meubels ..dat allemaal om geld te besparen (we hebben dus geen volledige container, vonden we te duur.. de werkgever betaalt nl maar een gedeelte). We waren niet echt gehecht aan onze meubels, dus we gaan hier weer op zoek naar iets nieuws. Ook wel weer leuk. En het is vrij gemakkelijk om hier leuke en niet al te duren dingen te vinden, ook veel tweedehands. Maar ja, nu nog de tijd om daar achter aan te gaan.. als eerste moesten we natuurlijk een auto hebben, dat was gelukkig vrij snel geregeld. En de rest, dat komt zo langzamerhand wel..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer