Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yip yip de paspoorten gekregen. Met de visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Xcode
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yip yip de paspoorten gekregen. Met de visa

Bericht door Xcode »

Na wat problemen en tegenslag heb ik eindelijk de paspoorten terug.
Mijn verhaal vanaf 1 mei binnenkort.
why...
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Yip yip de paspoorten gekregen. Met de visa

Bericht door Aricon »

Van harte gefeliciteerd! :clap:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:thumbup: :clap:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De aanhouder wint !! :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Xcode
Amerikafan

Bericht door Xcode »

Echt waar de problemen hielden niet op.
Na 't interview dacht ik.
Ok alles is inorde, niets is minder waar :-)
De volgende dag telefoon gekregen dat er een probleem was.
Ik ben alles aan t opschrijven en zal het hier meedelen.
Ongelooflijk wat ik er voor heb moeten doen.
why...
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Heel vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat, maar het belangrijkste is dat je nu de paspoorten met visa hebt! Gefeliciteerd! :thumbup: :clap: :thumbup: :P
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd! Het is allemaal toch nog goed gekomen, dus nou mag je gaan genieten! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar je verhaal!
je ne sais quoi...
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Dikke proficiat! En ook ik ben nu wel nieuwsgierig naar je verhaal :)
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Heel erg gefeliciteerd!! Nu gaan genieten van de rest van het avontuur! :thumbup: :clap:
Never give up!
Xcode
Amerikafan

Bericht door Xcode »

Ok hier gaan we dan.

1 mei 00.02 stond ik klaar om de nummers in te voeren.

Mijn vrouw was eerst, ok het was het bekende scherm die ik kreeg.Njet dus. Nu was het mijn beurt.

Ik durfde echt niet kijken, drukte op enter met mijn ogen gesloten, ineens kreeg ik een andere scherm dan die van mijn vrouw. Wat, was is dit. Nee echt niet, kan niet. CONGRATULATIONS zag ik staan. Ik voelde het bloed tot in mijn benen.

Ik dacht ok, ik moet de documenten zo snel mogelijk terug sturen. Na 2 dagen ging ik al de documenten opvragen. Dit duurde 1 uur voor alle documenten. Tja nogal een dienstverlening he.

Dan de documenten invullen. Ik weet echt niet hoeveel versies ik had, maar meer dan 5 zeker J

Op de vraag have you ever been… dacht ik ok, ik ben clean, maar in mijn kortebroek tijd moest ik effe voor een verklaring. Dus ik dacht ik moet JA antwoorden.

Documenten ingepakt en opgestuurd na 2 weken. En een addendum bijgestoken waarom ik “JA” geantwoord had.

Ik dacht, ok ik zou met dochtertje een weekje naar de US kunnen gaan. Esta ingevuld en weer die vraag, have you ever been… JA geklikt, en yep esta afgekeurd. Dus geen reis naar de US.

Dan begin je met het opzoek werk he. Verhalen van mensen enzo.

Hola wat nu DIPLOMA SECUNDAIR. Die had ik niet, alleen werkervaring. Maar de werkervaring kwam niet in aanmerking volgens de site. Ow wat nu. Hoe meer ik opzocht hoe meer ik ontmoedigd werd.

Hoe kan het nu. Eindelijk was ik geselecteerd, maar had niet de nodige documenten.

Ik had wel een kokscertificaat, dacht dat dit voldoende zou zijn, maar neen. Diploma moest het zijn.

Dan kwam ik toevallig op de site van het examencommissie. Ok dit was het. Dit moet ik doen.

Me snel ingeschreven, infosessie gedaan enzo. Toen zag ik de eerste examens beginnen pas in september. 17 vakken in totaal. Hoe haal ik in godsnaam die diploma in zo een korte tijd. En indien ik me inschrijf, zal ik op tijd het diploma halen.

Ik heb me in alle vakken ingeschreven. Van september tot december zou ik examen afleggen.

Oeps vergeten te zeggen, ik heb een restaurant en heb lange werkuren, en dan die examens, 17 in totaal en had in 20 jaar bijna geen boek vastgepakt. Ik zou en moest die diploma halen in december.

Na het werk, meestal na 12 uur studeren, en ’s morgens om 6 uur eruit om nog een beetje te studeren voor ik begon aan de voorbereidingen van het restaurant.

En in januari mijn diploma secundair onderwijs ontvangen. Tot mijn verbazing met onderscheiding dan nog. Het was echt een zelfmoordpoging om op zo’n korte tijd examens af te leggen.

Internet is leuk en zo, maar vaak zit je op de verkeerde site te lezen als je informatie zoekt. Ik zag ergens “GED” staan. Wat GED ? Snel kastelke gestalked met de vraag “is mijn diploma secundair” dan gelijk aan een “GED” examen. Dan zit je een paar dagen opzoek werk te doen wat die GED is enzo. Gelukkig niet. GED kwam ook niet in aanmerking.

En nu, omdat ik een secundair diploma had, kon ik mijn kokscertificaat omzetten naar ook een secundair diploma. Dus had ineens 2 secundaire diploma’s ipv 0.

Om het kort te houden een tijdje later was de mail dan daar, “you have an update” melding.

Datum voor afspraak was gekend. Ik zat nog steeds in mijn achterhoofd met die “JA” antwoord.

Hoe zou het aflopen, wat zal de consul zeggen, zal ik afgekeurd worden enz enz.

Dag van afspraak netjes op tijd naar de ambassade vertrokken. Dan moesten we 1 voor 1 naar binnen. Alles uit je zakken en de rontgenfoto’s mochten ook niet mee naar binnen. Die waren op cd-rom gebrand.

Nr 204 had ik. Na 20 minuten komt onze nummer op het scherm. Ow ow nu komt het moment. Ok alle documenten afgegeven, met trots de 2 diploma’s enz. Dan leg ik de situatie van het “JA” antwoord uit aan de klerk, tja je hebt een clean record, dan had je nee moeten antwoorden he en die addendum hoeft ook nietmeer.Daar effe aangepast. Was ik blij zeg, dat het inorde zou komen.

Dan bij de consul, ok wanneer plan je te vetrekken en wat doe je voor werk. Ok jullie mogen je handen omhoog steken en de eed afleggen. Wat ? wat is er gebeurd. Ben ik goedgekeurd ?

Donderdag mag je om de paspoorten zei hij ineens. Wat ? al die maanden stress dan. Was voor niets nodig.

Eens thuis aangekomen zag ik dat we de rontgenfoto’s niet terug kregen. Geen probleem dacht ik. Ik vraag er donderdag achter. Wachten duurt lang he. Die 2 dagen wachten was even stressvol als de dagen dat ik examen moest afleggen. Ok donderdag aangekomen om de paspoorten af te halen. Krijg ik te horen dat ze nog niet klaar waren en zeker volgende dinsdag zouden klaar zijn. Ik vroeg nog, er is toch geen probleem he, dinsdag zullen ze klaar zijn. Zeker geen probleem dinsdag liggen die klaar kreeg ik als antwoord. Na het buitengaan vroeg ik nog aan de beveiliging naar de rontgenfoto’s, maar die vonden ze niet. Ik had ze nietmeer, zij ook niet. Deju wat nu ?

Snel gebeld naar het medisch centrum of er cliche’s van de rontgenfoto’s waren. Gelukkig hadden ze die nog.

De volgende dag, telefoon, Mr er is een probleem, een groot probleem. Ik dacht het al. Het ging allemaal veel te gemakkelijk. Er moest iets tussen komen zeg. Ok weer beginnen met stressen.

Ik moest uitleggen waarom ik in de ESTA ja en documenten ineens veranderd was naar nee op de vraag “have you ever been”.

Ik lees geregeld dat mensen worden afgewezen voor het minste twijfel enzo. Dacht ik ok, ’t is gedaan, it s over. De uitleg mocht ik via mail doen. Heb dan alles eens uitgelegd hoe het zat.

Ik zou telefoon krijgen of ik alsnog goedgekeurd was. 6 dagen later een bericht, de visums zijn goedgekeurd en mocht er begin van de week omgaan. Ik wist echt niet of ik blij moest zijn of hoe ik moest reageren. Mentaal was ik een beetje uigeblust. Zoveel tegenslag, dan goedgekeurd worden en weer tegenslag.

Begin van de week mocht ik om de paspoorten; ik dacht ik stuur iemand anders om de paspoorten, nog een tegenslag kan ik niet aan. Dan alle moed bijeen gespaard en toch geweest.

Nr 205 was het nummer deze keer. Biip op het scherm nr 205. Ok het is mijn beurt. Gaf het papiertje af aan de loket bediende. A ja u ben die mr. Ik dacht ow dit komt niet goed, er is weer een probleem.

1 minuutje zei de dame en kwam met enveloppen en onze paspoorten terug. Dit waren ze, ja de verzegelde enveloppen. Nu was ik zeker dat we die plakker kregen in onze paspoort.

Na wat uitleg over fee enzo zei ze ineens, k ga nog iets na kijken; Nee please niet kijken, geef gewoon de enveloppen en paspoorten dat ik weg kan. Ze deed de verzegelde enveloppe open en keek naar iets. Ik dacht ok, weer een probleem. Nee gelukkig niet, de datum van het medisch onderzoek was belangrijk om binnen termijn te reizen naar de US. Oef als het dat maar is.

De bediende schoof de enveloppe en de paspoorten door het loket en ik mocht gaan. Ik ging sneller buiten dan ik binnenkwam J voor het geval ik terug geroepen zou worden. Tja je weet nooit.

Ik heb het een beetje kort gehouden maar geloof me, het klinkt allemaal simpel, maar het was het zeker niet. Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik wil kastelke, mvd en usinsider bedanken voor de antwoorden op mijn vervelende vragen.

Er is altijd wel een oplossing voor tegenslagen, gewoon niet opgeven en ervoor gaan.
why...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ocharme al die emoties die je moest doorstaan!

Maar ik moet zeggen dat ik jou echt heel erg hard bewonder! Zo hard voor al die examens studeren op zo een korte tijd, ondertussen nog een zaak runnen, en dan nog met onderscheiding slagen!!! :clap: :clap: :clap:

Veel succes (en plezier!) met de rest van de voorbereiding!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik snap het verhaal van de rontgenfoto's (X-rays) niet zo. Die worden toch gemaakt en dan doorgezonden aan de dokter die het med onderzoek doet. De dokter kijkt of alles OK is en vult dan de formulieren in. Die formulieren gaan electronisch naar de Ambassade (in Ned. het Consulaat). Waarom had jij dan de foto's nodig ? Soms krijg je de foto of de DVD maar dat is meer een kwestie van courtesy - je hoeft er verder niets mee voor je immigratie.

Verder zeg je dat je een 'eed' hebt afgelegd ? Ik denk dat dat een grapje was ?

Je vragen waren niet vervelend hoor. Ik dacht alleen dat er geen redenen waren je zo zorgen te maken. (En ik had nog gelijk ook !)

Edit: even een vraag: de dame aan het loket heeft de enveloppen open gemaakt, zijn ze daarna weer echt goed verzegeld door haar ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 mei 2014, 06:22, 1 keer totaal gewijzigd.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

USInsider schreef:Verder zeg je dat je een 'eed' hebt afgelegd ? Ik denk dat dat een grapje was ?
Je moet bij het interview zweren dat je de waarheid vertelt. Ze zorgen er wel voor dat je daar het gewicht van inziet... :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik snap echt weinig van je verhaal, het lijkt een beetje enorm hyper getikt :D
maar van harte gefeliciteerd en ik wens je veel succes met het begin van een nieuwe periode in je leven :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Rustig inademen...............rustig uitademen. :wink:

Van Harte Gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe toekomst. :clap:
Groet,

Old Faithful
Xcode
Amerikafan

Bericht door Xcode »

Wel heel vriendelijke consul en loketbedienden.

Usinsider, is geen grap hoor, hand opsteken en zweren dat je de waarheid verteld.
why...
Xcode
Amerikafan

Bericht door Xcode »

Usinsider.
De rontgenfoto's werden op het moment van de controle gedaan.
1 week later mag je om je medische dossier gaan waar ook de foto's bijzitten.
Die waren op een cd rom gebrand en zaten in onze med. Dossier.

Je moet die zelf meenemen naar het consulaat.
Cd roms mochten niet binnen en moest ik achterlaten bij de beveiliging. Daar zijn die dus zoekgeraakt.
why...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar je had/hebt de CD roms niet meer nodig voor je immigratie.
jgeenens
Amerika-ontdekker

Bericht door jgeenens »

Proficiat en ook van mij bewondering voor het feit dat je nog je diploma hebt behaald naast je werk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer