Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een update over onze status

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Een update over onze status

Bericht door Staceybeesie »

Het is al een poosje geleden dat ik hier een berichtje plaatste, maar voel toch wel een Alles Amerika verplichting om te vertellen hoe het nu inmiddels met ons gegaan is.

De forummers die me nog kennen weten misschien dat wij sinds 2005 op een E2 visa (employment) in Amerika wonen en in 2007 begonnen zijn aan een aanvraag voor een green card. Uiteindelijk werd juni 2008 onze priority date nadat alle stappen er voor gedaan waren. Helaas was er toen ook ineens een retrogressie gaande in de EB3 categorie waar wij in vielen. Wat inhield heel erg lang, ik herhaal.... heeeeeel erg lang wachten. Zes jaar lang keek ik elke maand naar de visa bulletins om te kijken of we al iets opschoten met onze priority date. Het ging allemaal tergend langzaam helaas. 2009 en 2010 waren ook nog eens behoorlijk spannend met een griezelige economy om ons heen, maar we hebben ook die jaren overleefd. En zowaar eind juni 2013 was het dan zover onze priority date werd current. We konden de papieren invullen voor het laatste stapje. De adjustment of status!
In Augustus konden we de vingerafdrukken afgeven en daarna werd het weer stil....... heel stil.... we hoorden steeds maar niks. Na zes maanden mocht je bellen/emailen en werd bevestigd dat onze case inderdaad buiten de normale behandel tijd viel. Maar ze konden ook niet zeggen hoe lang we nog moesten wachten. In maart 2014 dan weer aan de bel. Het was inmiddels 8 maanden later.... ja nog steeds te laat, maar nog steeds geen schatting hoe lang het nog ging duren. Inmiddels vreesden we alweer een retrogressie omdat er in ene zoveel data current waren geworden.... Maar afgelopen zaterdagavond tijdens een etentje met vrienden in een restaurant kreeg ik op mijn mobieltje het sms berichtje dat onze status aangepast zou zijn. Ik had me daar toen voor aangemeld en zowaar dit werkt gewoon! Zelfs op zaterdag avond! Snel inloggen en lezen wat er stond. De greencard was goedgekeurd!!! Ik kon het gewoon niet geloven. Was het echt waar? Na ruim 6 jaar wachten.... Zou het echt zo zijn? Wat een ontlading in ene.....
Er volgden in de week er na nog heel wat soort gelijke smsjes. En ook degene dat UPS de greencards had afgeleverd bij onze advocaat, afgelopen vrijdag avond. Arghhh, nog een heel weekend wachten.
Maar maandag ochtend dus gelijk aan de bel en afgesproken dat ik ze om 11:00 kon komen oppikken. Wat een heerlijkheid.
Toen de paralegal me de enveloppen gaf, ging ik natuurlijk gelijk kijken hoe ze er uit zien. En ik schoot prompt vol van emoties. Wat hadden we hier lang op gewacht en wat was ik blij!
Ik heb al die jaren contact met deze vrouw gehad en ze was vaak de berichtgever van niet al te leuk nieuws. Maar nu stonden we daar op kantoor allebei te snotteren dat we onze kaarten in handen hadden. Wat een mooi moment!
Ik kon het bijna niet geloven dat ze voor ons waren. Eindelijk! We hebben ze twee vers geprinte green cards!

Heb trouwens voor het eerst in jaren dit afgelopen jaar niet mee gedaan aan de greencard loterij omdat ik gezien onze laatste stap geen kans voor een ander weg zou willen nemen. Was best een vreemd gevoel, want jaar na jaar hadden we er aan mee gedaan. Zonder resultaat overigens ;-) Maar wat blijkt zo aan de vooravond van die uitslag krijgen we onze greencards. Het voelt nog steeds een beetje onwerkelijk, maar ben zo blij dat we ze hebben!

Succes gewenst aan degene die nog wachtende zijn. Ik weet dat er nog andere forummers waren die priority dates na ons hadden en hoop dat hun lange wachten ook beloond zal worden. Verder ook de andere forummers bedankt voor alle info die ik hier heb kunnen vinden. Het maakte een best moeilijke tijd iets beter door te weten waarom het allemaal vertraagd werd. :thumbup:
Dude
Moderator

Re: Een update over onze status

Bericht door Dude »

Wat leuk :thumbup:
In elk geval een dikke proficiat ! :clap:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Staceybeesie
Amerika-expert

Dank je Dude!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Trouwens, ik voel me altijd vreemd na zo een verhaal, wij krijgen die van ons zomaar in onze schoot geworpen :oops: :oops:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Yeah :blob4:

Nogmaals, voor de zoveelste keer :mrgreen: van Harte! Nu moeten we ze natuurlijk ook nog een keer in het echt komen bewonderen :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wat fantastisch voor jullie. Van harte gefeliciteerd.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Staceybeesie
Amerika-expert

@ Dude: nergens voor nodig! Ik deed ook elke keer mee aan de loterij. En had die kans ook kunnen hebben. Heb natuurlijk wel zo mijn reserveringen over het systeem, maar geef de deelnemers aan de loterij groot gelijk dat ze er aan mee doen.
@ Mar & Ko: Thanks ook voor de zoveelste keer. Ja goed excuus. Ze zijn ook wel heel erg mooi! ;-)
@ Markro: Thanks!
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Gefeliciteerd!!
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Helemaal te gek...
Van harte gefeliciteerd.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd!
Terug in Texas!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Proficiat !

Zij er ook twee doggie green cards bij? ;-)
Groetjes,
Carine
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Van Harte. :occasion5:
Groet,

Old Faithful
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Van harte gefeliciteerd! :thumbup:

Ik weet nog dat jullie status een maand na die van mij current werd en dacht dat jullie de groene kaarten inmiddels allang binnen hadden. :shock: Zo sneu dat het zo lang moest duren, maar gelukkig is er ook voor jullie eindelijk een eind aan de onzekerheid. Geniet er maar van!
Afbeelding
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Fantastisch, eindelijk dan toch die felbegeerde GC. Proficiat voor jullie allebei!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hartelijk gefeliciteerd! Heel blij voor jullie!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

Van harte gefeliciteerd! :clap: :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:wav: :wav: :wav:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Super! Ik kan me de spanning goed voorstellen. Onzekerheid over een visum kan diep gaan... Geniet van je permanente residentenschap! :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd !
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Van harte gefeliciteerd! :cheers:
Plaats reactie