Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F-1 AOS vraag over geboorteakte

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Dennis88
Amerika-ontdekker

F-1 AOS vraag over geboorteakte

Bericht door Dennis88 »

Mijn vrouw en ik zijn een aantal weken geleden getrouwd (zij US Citizen, ik op F-1 visa bezig met OPT) en we zijn nu bezig om alle papieren in te vullen. Medical Exam en vaccinaties heb ik gehad, het meeste is duidelijk, maar heb toch nog een vraag over de geboorteakte van mij.

Ik heb in de gemeente in Nederland waar ik ben geboren een "uittreksel uit het geboorteregister" aangevraagd en ook ontvangen, in het Engels (en een hoop andere talen). Zo ver ik het begrijp is dit voor zowel de I-130 als I-485 nodig. Maak ik hier een kopie van en plaats deze in beide mapjes als ik alles naar USCIS opstuur of zijn voor beide formulieren originele exemplaren nodig?

Alvast bedankt,

Dennis
USInsider
Amerika-expert

Re: F-1 AOS vraag over geboorteakte

Bericht door USInsider »

Ik zou voor zowel petitie als applicatie een originele kopie bijsturen want ik lees dat dat vereist is. Je wilt voor zo iets kleins niet een vertragende RFE oplopen. Er wordt voor beide gevraagd om een certified copy of your birth record. En dat is wat je opgestuurd hebt gekregen uit Ned.
Je stuurt beide wel samen op maar je files worden over diverse afd. verspreid bij het USCIS Service Center.

Het is altijd slimmer een paar geboortebewijzen aan te vragen tegelijk, of mee te nemen bij vertrek.
Itt. hoe het in Ned is geregeld, veroudert een geboortebewijs in de US niet.
goldenhills
Amerika-expert

Re: F-1 AOS vraag over geboorteakte

Bericht door goldenhills »

Wij hebben scans van alle papieren naar de advocaat 'ge-upload', en die hebben de hele I-485 en I-130 papierwinkel naar USCIS opgestuurd. Tijdens het interview hebben we diverse originelen laten zien en weer netjes teruggekregen. De interviewer zette krabbeltjes op alle kopieen die ze in haar map had, ik neem aan om aan te geven dat ze het origineel gezien had. Wij hebben dus geen enkel orgineel document opgestuurd. Op de uitnodiging voor het interview stond aangegeven dat je de originelen van alle ingediende papieren moet meenemen, inclusief kopieen. Die extra kopieen bleek alleen nodig als je nieuw bewijs meeneemt voor je interview; anders ben je het origineel kwijt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer