Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Wij gaan binnenkort onze greencards activeren. Nu zijn onze ESTA aanvragen al een tijdje verlopen en zouden we dus nieuwe moeten aanvragen.
Maar aangezien je daar moet invullen of je ooit een visumaanvraag hebt gedaan vrees ik dat we dan op een NEE gaan stuiten en dus in een eindeloos straatje gaan belanden. Andere optie is natuurlijk gewoon nee invullen op de vragen.
Of heb ik geen ESTA aanvraag nodig en kunnen we zo inreizen?
Bart
Maar aangezien je daar moet invullen of je ooit een visumaanvraag hebt gedaan vrees ik dat we dan op een NEE gaan stuiten en dus in een eindeloos straatje gaan belanden. Andere optie is natuurlijk gewoon nee invullen op de vragen.
Of heb ik geen ESTA aanvraag nodig en kunnen we zo inreizen?
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- ned in MO
- Amerika-expert
- Berichten: 6813
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
- Locatie: Bradenton, FL
- Contacteer:
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Volgens mij geen esta want je gaat niet als toerist maar als emigrant met de benodigde papieren
Toen ik emigreerde bestond esta nog niet eens haha
Toen ik emigreerde bestond esta nog niet eens haha
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Mark, ik ben vergeten te vermelden dat het in mei enkel gaat om de activatie, dus we komen nog terug naar België.
Het is dus in principe ook vakantie.
Het is dus in principe ook vakantie.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Maakt niet uit dat het ook meteen vakantie is !
Je hebt toch die dikke enveloppes bij je ? Dat is je recht toegang tot de US te vragen. Je krijgt een 'groene kaart stempel' in je paspoort.
Je hebt toch die dikke enveloppes bij je ? Dat is je recht toegang tot de US te vragen. Je krijgt een 'groene kaart stempel' in je paspoort.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 mar 2014, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Je hebt toch een visa in je paspoort en je komt inderdaad met die envelop..geen ESTA nodig!
Nog even Dude
Nog even Dude
- Dbacks
- Amerikafan
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Arizona
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Uit betrouwbare bron
kan ik vertellen dat USInsider en Kiyu helemaal gelijk hebben, je hebt geen ESTA nodig..
Never give up!
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Ze vragen toch alleen of je een visum is geweigerd, niet of je het hebt aangevraagd? Dus zou je gewoon een esta kunnen aanvragen als dat wel nodig zou zijn.Dude schreef: Maar aangezien je daar moet invullen of je ooit een visumaanvraag hebt gedaan vrees ik dat we dan op een NEE gaan stuiten en dus in een eindeloos straatje gaan belanden. Andere optie is natuurlijk gewoon nee invullen op de vragen.
Terug in Texas!
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Er wordt gevraagd voor zover ik kon zien of je ooit onrechtmatig geprobeerd hebt een visum aan te vragen.
Maar wordt ook gevraagd of je van plan bent te gaan werken in de US. Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja'.
Daarop zal een ESTA worden afgewezen. Gelukkig maar dat je geen ESTA hoeft te doen.
Je gaat toch om een groene kaart te activeren ?
Is ESTA niet alleen voor reizigers op VWP ?
C) Are you seeking to work in the U.S.; or have you ever been excluded and deported; or been previously removed from the United States; or procured or attempted to procure a visa or entry into the U.S. by fraud or misrepresentation?
Maar wordt ook gevraagd of je van plan bent te gaan werken in de US. Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja'.
Daarop zal een ESTA worden afgewezen. Gelukkig maar dat je geen ESTA hoeft te doen.
Je gaat toch om een groene kaart te activeren ?
Is ESTA niet alleen voor reizigers op VWP ?
C) Are you seeking to work in the U.S.; or have you ever been excluded and deported; or been previously removed from the United States; or procured or attempted to procure a visa or entry into the U.S. by fraud or misrepresentation?
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Dbacks, wel graag de bron vermelden hé !!Dbacks schreef:Uit betrouwbare bronkan ik vertellen dat USInsider en Kiyu helemaal gelijk hebben, je hebt geen ESTA nodig..
Hemmie; ik had nog ingelogd met mijn oude nummer maar ik kreeg te zien dat het verlopen was, en ik kon dus niet meer naar de vragen kijken en kon me van 2 jaar geleden niet meer herinneren wat er precies gevraagd werd over dat visum.
Bedankt allen, tis duidelijk dat we geen esta moeten aanvragen
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Dbacks
- Amerikafan
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Arizona
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Ha ha, dat is diezelfde bron die inmiddels een baan en een huis heeft gevonden voordat hij zondag definitief naar Amerika vliegt 
Never give up!
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- sachasenne
- Amerika-expert
- Berichten: 6074
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Locatie: Saoudi Arabie
- Contacteer:
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Het gaat hier hard seg. Huis verkocht voor het te koop stond. Een job gevonden voor je geemigreerd bent....
Er hangt een heel positieve vibe !

Er hangt een heel positieve vibe !
Groetjes,
Carine
Carine
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
OK mag ik dan nog even vragen - ik zie nergens op het ESTA formulier de vraag of je in het verleden een visum hebt aangevraagd.
Ik zie alleen de vraag of je dat ooit gedaan hebt onder valse voorwendselen.
Wat mis ik en waar ???
Verder alles fat in een ESTA wordt gevraagd (dat overigens een voorwaarde is voor VWP en niet een visum is !) is gevraagd, gecontroleerd, gecheckt, nog een keer door de molen gehaald, tijdens de laatste fase van je immigratie procedure hetzij in zompig Holland hetzij in wonderschoon Belgie.
Dude, goede reis en een goede (werk)vakantie gewenst !
DBacksen - ik blijf niet aan het feliciteren !
Ik zie alleen de vraag of je dat ooit gedaan hebt onder valse voorwendselen.
Wat mis ik en waar ???
Verder alles fat in een ESTA wordt gevraagd (dat overigens een voorwaarde is voor VWP en niet een visum is !) is gevraagd, gecontroleerd, gecheckt, nog een keer door de molen gehaald, tijdens de laatste fase van je immigratie procedure hetzij in zompig Holland hetzij in wonderschoon Belgie.
Dude, goede reis en een goede (werk)vakantie gewenst !
DBacksen - ik blijf niet aan het feliciteren !
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Ik wist niet meer precies wat de vraag was over het visum op de ESTA aanvraag, daarmee dat ik hier even gecheckt heb. Want toen ik wou inloggen om de vragen opnieuw te lezen kon ik niet verder omdat mijn ESTA verlopen was. Maar blijkbaar is er dus enkel de vraag of je in het verleden ooit geweigerd bent voor een visumaanvraag. Maar voor ons is het dus helemaal niet van toepassing want wij hebben dus geen ESTA nodig voor onze (werk/activeer) vakantie
.
Je mist dus niets
Je mist dus niets
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?
Jawel - Haspengouw ! Ik heb je foto's gezien in het andere onderwerp....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 32156 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties
- 16400 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 3 Reacties
- 14391 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99