Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7190
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dude »

Wij gaan binnenkort onze greencards activeren. Nu zijn onze ESTA aanvragen al een tijdje verlopen en zouden we dus nieuwe moeten aanvragen.
Maar aangezien je daar moet invullen of je ooit een visumaanvraag hebt gedaan vrees ik dat we dan op een NEE gaan stuiten en dus in een eindeloos straatje gaan belanden. Andere optie is natuurlijk gewoon nee invullen op de vragen.
Of heb ik geen ESTA aanvraag nodig en kunnen we zo inreizen?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 6813
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door ned in MO »

Volgens mij geen esta want je gaat niet als toerist maar als emigrant met de benodigde papieren
Toen ik emigreerde bestond esta nog niet eens haha
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7190
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dude »

Mark, ik ben vergeten te vermelden dat het in mei enkel gaat om de activatie, dus we komen nog terug naar België.
Het is dus in principe ook vakantie.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7443
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door USInsider »

Maakt niet uit dat het ook meteen vakantie is !
Je hebt toch die dikke enveloppes bij je ? Dat is je recht toegang tot de US te vragen. Je krijgt een 'groene kaart stempel' in je paspoort.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 mar 2014, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kiyu
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:15
Locatie: Scottsdale AZ

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door kiyu »

Je hebt toch een visa in je paspoort en je komt inderdaad met die envelop..geen ESTA nodig!

Nog even Dude ;)
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dbacks »

Uit betrouwbare bron :-) kan ik vertellen dat USInsider en Kiyu helemaal gelijk hebben, je hebt geen ESTA nodig..
Never give up!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 5187
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door hemmie »

Dude schreef: Maar aangezien je daar moet invullen of je ooit een visumaanvraag hebt gedaan vrees ik dat we dan op een NEE gaan stuiten en dus in een eindeloos straatje gaan belanden. Andere optie is natuurlijk gewoon nee invullen op de vragen.
Ze vragen toch alleen of je een visum is geweigerd, niet of je het hebt aangevraagd? Dus zou je gewoon een esta kunnen aanvragen als dat wel nodig zou zijn.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7443
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door USInsider »

Er wordt gevraagd voor zover ik kon zien of je ooit onrechtmatig geprobeerd hebt een visum aan te vragen.
Maar wordt ook gevraagd of je van plan bent te gaan werken in de US. Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja'.
Daarop zal een ESTA worden afgewezen. Gelukkig maar dat je geen ESTA hoeft te doen.
Je gaat toch om een groene kaart te activeren ?
Is ESTA niet alleen voor reizigers op VWP ?

C) Are you seeking to work in the U.S.; or have you ever been excluded and deported; or been previously removed from the United States; or procured or attempted to procure a visa or entry into the U.S. by fraud or misrepresentation?
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7190
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dude »

Dbacks schreef:Uit betrouwbare bron :-) kan ik vertellen dat USInsider en Kiyu helemaal gelijk hebben, je hebt geen ESTA nodig..
Dbacks, wel graag de bron vermelden hé !! :wink: :mrgreen:
Hemmie; ik had nog ingelogd met mijn oude nummer maar ik kreeg te zien dat het verlopen was, en ik kon dus niet meer naar de vragen kijken en kon me van 2 jaar geleden niet meer herinneren wat er precies gevraagd werd over dat visum.

Bedankt allen, tis duidelijk dat we geen esta moeten aanvragen :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dbacks
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 mei 2013, 14:06
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Arizona

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dbacks »

Ha ha, dat is diezelfde bron die inmiddels een baan en een huis heeft gevonden voordat hij zondag definitief naar Amerika vliegt :-)
Never give up!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7190
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dude »

:thumbup: :clap:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6074
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door sachasenne »

Het gaat hier hard seg. Huis verkocht voor het te koop stond. Een job gevonden voor je geemigreerd bent....
Er hangt een heel positieve vibe !

:thumbup:
Groetjes,
Carine
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7443
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door USInsider »

OK mag ik dan nog even vragen - ik zie nergens op het ESTA formulier de vraag of je in het verleden een visum hebt aangevraagd.
Ik zie alleen de vraag of je dat ooit gedaan hebt onder valse voorwendselen.
Wat mis ik en waar ???

Verder alles fat in een ESTA wordt gevraagd (dat overigens een voorwaarde is voor VWP en niet een visum is !) is gevraagd, gecontroleerd, gecheckt, nog een keer door de molen gehaald, tijdens de laatste fase van je immigratie procedure hetzij in zompig Holland hetzij in wonderschoon Belgie.

Dude, goede reis en een goede (werk)vakantie gewenst !

DBacksen - ik blijf niet aan het feliciteren !
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7190
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door Dude »

Ik wist niet meer precies wat de vraag was over het visum op de ESTA aanvraag, daarmee dat ik hier even gecheckt heb. Want toen ik wou inloggen om de vragen opnieuw te lezen kon ik niet verder omdat mijn ESTA verlopen was. Maar blijkbaar is er dus enkel de vraag of je in het verleden ooit geweigerd bent voor een visumaanvraag. Maar voor ons is het dus helemaal niet van toepassing want wij hebben dus geen ESTA nodig voor onze (werk/activeer) vakantie :thumbup: .

Je mist dus niets :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7443
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Green card activeren, met of zonder ESTA ?

Bericht door USInsider »

Jawel - Haspengouw ! Ik heb je foto's gezien in het andere onderwerp....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer