Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken bij US Embassy in NL - nadeel?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Werken bij US Embassy in NL - nadeel?

Bericht door Willemijn »

Stel, ik ga werken bij de US Embassy y want ik zag daar een geweldige vacature, moet ik dan terloops aangeven dat ik met de loterij mee doe? Of stel ik win de loterij, heeft het dan een nadeel als ik bij de ambassade werk?
Heeft nog iemand tips? Alvast bedankt.
je ne sais quoi...
Bennogr
Amerika-expert

Re: Werken bij US Embassy in NL - nadeel?

Bericht door Bennogr »

Ik zou het gewoon niet zeggen. Ten eerste is het lang niet zeker dat je gaat winnen. En ten tweede: ik neem aan dat de ambassade volgens het Amerikaanse systeem werkt. Wat betekent dat je van de ene op de andere dag ontslagen kan worden als er bezuinigd of gereorganiseerd moet worden. Van jouw kant zou dat dan ook moeten gelden: als je een betere kans krijgt, dan vertrek je gewoon.

En: werken op een Amerikaanse ambassade in het buitenland, zal waarschijnlijk niet in je nadeel werken als je ooit naar de VS zou verhuizen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een collega van mijn man in de VS had volgens mij op de US-ambassade in Cairo gewerkt. Zij (of haar man) heeft uiteindelijk de DV-lotery gewonnen, en ze wonen al meer dan 10 jaar in de VS. Ik heb nooit gehoord dat dat een probleem was.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zat even ook te denken aan 'personeel van het reclamebureau en hun familie zijn uitgesloten van deelname aan de sweepstake'.
Maar nee, zo werkt het dus niet bij de DV lottery.
Lekker meedoen dus met de groene kaart raffle - wie weet waar het to leidt.
Succes met je sollicitatie !
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Overigens, toen mijn zus bij de Japanse ambassade in Den Haag ging werken (lang geleden), moest ze officieel (toen) nog toestemming hebben van Beatrix.

Geen idee of dat nog steeds geld (immers: je bent Nederlander af als je "in vreemde staats- of krijgsdienst" treedt). Ik zou dat toch voor alle zekerheid even bij Willem IV navragen.
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Bedankt voor jullie info!
je ne sais quoi...
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Bennogr schreef:..je bent Nederlander af als je "in vreemde staats- of krijgsdienst" treedt..
Dat is helaas niet meer waar
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als dat "vreemde staats- of krijgsdienst" is afgeschaft, dan is het helemaal raar dat wij niet gewoon dubbelenationaliteiters kunnen worden, maar dat we door allerlei hoepels moeten springen (zoals dat in het Amerikaans heet) om Nederlander te mogen blijven na het verkrijgen van een andere nationaliteit (je mag alleen Nederlander blijven als je de nationaliteit van je partner aanneemt).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer