Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Greencard...Almost there
- coukie
- Amerikafan
- Partner van: Erwin
Re: Greencard...Almost there
Ja de combo kaart ben ik van op de hoogte en ook dat dit maar tijdelijk is tot de GK er is , alleen staat naar mijn weten nergens te lezen dat de advance parole, in H-4 dan , je niet kan reizen als je werkt.
Komt dus neer op nog een beetje langer wachten , dus ja laat ons hopen dat het nu niet lang meer duurt voor de GC in de bus ligt en er niks mis gaat in het belgenland ......
Komt dus neer op nog een beetje langer wachten , dus ja laat ons hopen dat het nu niet lang meer duurt voor de GC in de bus ligt en er niks mis gaat in het belgenland ......
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
# finally home!
- goldenhills
- Amerika-expert
Als je reist op je AP, of gebruik maakt van de EAD, dan verander je van status, van H-4 naar AP. Als je niet gaat werken en op je H-4 reist dan behoudt je je H-4 status. Voor zover ik weet is het enige nadeel van AP status dat een afwijzing van de GC betekent dat je onmiddelijk uit status bent, en niet kan terugvallen naar de H-1/4 status. Als je GC al goedgekeurd is en production is gestart, dan is het risico miniem natuurlijk.
Hier wat meer info:
http://www.immihelp.com/greencard/adjus ... ap-hl.html
Hier wat meer info:
http://www.immihelp.com/greencard/adjus ... ap-hl.html
- coukie
- Amerikafan
Eindelijk is het dan zover
Greencard lag op 31 januari 2014 in de bus
Na jaren stressen kunnen we nu eindelijk genieten.....
Voor de moment voelt het nog een beetje onwennig omdat ik het gevoel heb dat er nog stappen volgen maar.....neen we zijn er
Nu kunnen we beginnen studeren om binnen 5 jaar de citizens test te gaan doen

Greencard lag op 31 januari 2014 in de bus

Na jaren stressen kunnen we nu eindelijk genieten.....
Voor de moment voelt het nog een beetje onwennig omdat ik het gevoel heb dat er nog stappen volgen maar.....neen we zijn er

Nu kunnen we beginnen studeren om binnen 5 jaar de citizens test te gaan doen

# finally home!
# finally home!
-
- Amerika-expert
Gefeliciteerd.
Maak je niet ongerust, de Citizenship test is echt niet moeilijk. De 100 vragen en antwoorden staan op http://www.uscis.gov. Zoek daar op "Naturalization test". En vergeet niet: die ambtenaren zitten elke dag aan niet-altijd-even-goed-Engels-sprekende kandidaten te trekken. Iemand die vlot in het Engels kan babbelen en eventueel ook wat eigen ervaringen/weetjes kan opnoemen (de Pilgrim Fathers vertrokken uit Nederland, bijvoorbeeld, de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring lijkt erg op de Nederlandse afzwering van de Spaanse koning, de nieuwe toren in New York naast de plek waar het World Trade Center stond is precies 1776 voet hoog -- met opzet, immers in 1776 hebben de Amerikanen zich onafhankelijk verklaard), dan zal dat allemaal niet zo'n probleem zijn.
Maak je niet ongerust, de Citizenship test is echt niet moeilijk. De 100 vragen en antwoorden staan op http://www.uscis.gov. Zoek daar op "Naturalization test". En vergeet niet: die ambtenaren zitten elke dag aan niet-altijd-even-goed-Engels-sprekende kandidaten te trekken. Iemand die vlot in het Engels kan babbelen en eventueel ook wat eigen ervaringen/weetjes kan opnoemen (de Pilgrim Fathers vertrokken uit Nederland, bijvoorbeeld, de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring lijkt erg op de Nederlandse afzwering van de Spaanse koning, de nieuwe toren in New York naast de plek waar het World Trade Center stond is precies 1776 voet hoog -- met opzet, immers in 1776 hebben de Amerikanen zich onafhankelijk verklaard), dan zal dat allemaal niet zo'n probleem zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- coukie
- Amerikafan
Thanks Bennogr!
lol de English test ben ik niet echt bang voor haha da loopt heel goed
de civic is een paar andere mouwen denk ik, want als er 1 ding is dat ik echt niet goed in ben dan zijn het cijfers en datums , maar zoals gezegd ik heb 5 jaar om mij daarop vor te bereiden
haha
lol de English test ben ik niet echt bang voor haha da loopt heel goed

# finally home!
# finally home!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Hoe heb je het gevierd? (hoe ga je het vieren)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- goldenhills
- Amerika-expert
Gefeliciteerd Coukie! Nu lekker ontspannen... geen zorgen meer over je immigratiestatus. 

En moet je nu de topictitel niet veranderen? in '.... finally there' ofzo?
proficiat !

proficiat !
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Van harte gefeliciteerd. Eindelijk is het gelukt en heb je de zo gewilde GC!
- coukie
- Amerikafan
Thanks!
@ kastelke, we zijn gisteren met ons tweetjes gaan uit eten maar we gaan dit ergens deze week nog eens overdoen met vrienden en met de man die dit alles in gang geeft gestoken en die we natuurlijk heel dankbaar zijn
Nu op naar mn eerste official job, kitchenprep in local restaurant, ik weet het is niet de droom job maar.......je moet ergens beginnen en het is niet aan minimum wage lol
En misschien kan een van de moderators de topic title aanpassen?

@ kastelke, we zijn gisteren met ons tweetjes gaan uit eten maar we gaan dit ergens deze week nog eens overdoen met vrienden en met de man die dit alles in gang geeft gestoken en die we natuurlijk heel dankbaar zijn

Nu op naar mn eerste official job, kitchenprep in local restaurant, ik weet het is niet de droom job maar.......je moet ergens beginnen en het is niet aan minimum wage lol
En misschien kan een van de moderators de topic title aanpassen?

# finally home!
# finally home!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht