Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp vanuit amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Scythex
Amerika-newbie

Hulp vanuit amerika

Bericht door Scythex »

Beste mensen,

Ik heb ff een vraagje hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Er is een amerikaans gezin die voor mij willen zorgen en helpen in amerika te komen en wonen. Ze hebben geregeld dat ik al bij een professionele tattoeerder als leerling kan komen en na tijdje betaald krijg om t werk te doen. Alleen hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ben al bijna 17 en na zomervakantie wil ik gaan. Alleen zou graag een beetje tips willen over hoe en wat het beste is om te doen.

Alvast bedankt :sadcry:
Laatst gewijzigd door Scythex op 12 jan 2014, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Re: Hulp vanuit amerika

Bericht door Hockey »

Hallo Scythex, wees welkom hier.

Begin eens met dit plaatje te bekijken. Lees daarna mijn standaardlijstje. En weer daarna deze twee topics.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dit kun je het beste aanpakken door het helemaal te vergeten in deze vorm.

Er bestaan domweg geen visums voor families die niet aan hen verwante jongeren wel aan een plekje in de US willen helpen.
Een tatoeëerder met een eigen bedrijf/winkel kan niet iemand sponsoren voor een visum (J of M) als stagiaire bij mijn weten.
Overigens voor niet familie-gebonden immigratie moet je minstens 18 zijn.
Ik begrijp niet dat je ouders het hier hier mee eens zouden zijn zoals je schrijft. Hoe goed kennen zij de USers in kwestie ?!

Je kunt in de komende zomervakantie op het Visa Waiver Programma voor ten hoogste 90 dagen naar de US gaan. Je mag op VWP niet werken.

Daarbij moet je dan op het volgende letten:
Ik weet niet over welke staat we het hebben maar als jij 17 bent en de dochter is dezelfde leeftijd of jonger, dan kan sex strafbaar zijn. In sommige staten is sex met 16 toegestaan maar in andere staten moeten de partners 18 jaar oud zijn. Heb je toch sex als jij 18 ben en zij is jonger, dan is het statutory rape.
Realiseer je ook dat je in de meeste staten onder de 21 geen alcohol mag drinken.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Ik denk dat het voor na de zomervakantie in Amerika wonen erg kort dag wordt..

De enige manieren volgens mij voor jou zijn de Diversity Lottery (de greencard loterij) maar ik weet niet hoe oud je moet zijn om je in te schrijven en trouwen met je vriendin maar ook daar zitten denk ik met jouw leeftijd wel wat haken en ogen aan.

Er zijn hier op het forum een aantal mensen die wellicht meer weten wat jij zou kunnen, vooral binnen de 'trouwen' optie.
Never give up!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

En houd er rekening mee dat het gemiddelde Amerikaanse gezin absoluut geen idee heeft van de huidige immigratiewetten. Dus het aanbod was misschien lief en goed bedoeld, maar ze beseffen zich niet hoe moeilijk het is om 't voor elkaar te krijgen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Om mee te doen met de DV lottery moet je 18 jaar zijn. Maar wat moet iemand met ternauwernood opleiding/ervaring in de US ?
Echt, de banen liggen hier niet voor het opscheppen en zeker niet voor mensen zonder unieke of enorme kennis/expertise.
Er is hier grote werkloosheid en in sommige gebieden heerst grote armoede. Ik weet dat velen dat niet graag horen, maar zo is het toch.
Er leven 5000 daklozen op straat waar ik woon - totaal hebben 15.000 mensen hier geen eigen woonruimte of geen eigen woonruimte meer - en het merendeel van de daklozen zou toch liever een dak boven het hoofd hebben en werk. Grote aantallen jongeren met college-degrees pakeren autos of staan achter de kassa bij de supermart of vullen vakken.

Veel immigranten zullen het in de US armer hebben dan ze het gehad zouden hebben als ze thuis waren gebleven.

Als TS met zijn vriendin wil trouwen zal zij toch 18 jaar oud moeten zijn om voor hem de petitie te kunnen invullen. Plus ze moet kunnen sponsoren dan wel co-sponsors vinden die zich financieel verantwoordelijk willen stellen voor de immigrant.

Nogmaals, de US is geen immigratie-land meer ! Immigranten zijn hier in feite niet welkom. De regels mbt. immigratie zijn uitermate streng en tenzij je met een US citizen trouwt of de volslagen idiote loterij per ongeluk 'wint', kun je het vergeten naar de US te verkassen. Dat is de realiteit.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Weet niet zeker of je 18 moet zijn voor de DV....wel moet je in ieder geval 12 jaar onderwijs gehad hebben dus 6 jaar basisschool (groep 1/2) telt niet mee...en vmbo + 2 jaar vervolg opleiding (met bewijs hiervan!!) of vwo (en alle mogelijkheden ertussen). Dat maakt dat je, tenzij je groep 2 overslaat , 17 bent in het laatste schooljaar dat je volgens de eisen moet voltooien.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk ! I stand corrected.
Maar ik sta achter de rest van mijn post.
Als je niet opleiding/ervaring hebt waar men in de US op zit te wachten, doe jezelf en de US een plezier, en vergeet immigreren. Canada heeft deze voorwaarde tot de toetssteen van het immigratie-beleid gemaakt. De US is bij mijn weten het enige land ter wereld dat een hoeveelheid permanent residency permits verloot. Exemplarisch voor het gebrek aan enig immigratie-beleid hier.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

USInsider schreef:bla bla bla bla
:offtopic: het begint nu toch een beetje oud te worden, met al die negatieve reacties van jouw hier op deze forum. :|
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

@Color01: wat echt oud wordt, is mensen die verwachten 'eventjes' naar de VS te kunnen vertrekken. USinsider komt misschien af en toe wat negatief over, maar de werkelijkheid is nu eenmaal vaak niet zo positief als mensen zouden willen/hopen/verwachten.

Beter wat 'negatieve' reacties, die op de werkelijkheid wijzen, dan in het diepe springen en dan bijzonder hard op je gezicht vallen, wat een bijzonder nare (en dure) ervaring kan zijn.

Als mensen niet naar die raad willen luisteren, dan is dat natuurlijk hun eigen probleem. Maar ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat niemand ze gewaarschuwd heeft.

'Negatieve' raad kan heel positief zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Benno

Het is altijd bij haar:....Amerika is een vreselijk land, iedereen is arm hier, alles is verschrikkelijk hier, er is geen werk hier, bla bla bla bla......dan denk ik bij me zelf, wat doe je hier nu nog....als ik elke dag zo moest leven als haar, dan was ik al lang vertrokken naar het perfekte nederland.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daarbij moet je dan op het volgende letten:
Ik weet niet over welke staat we het hebben maar als jij 17 bent en de dochter is dezelfde leeftijd of jonger, dan kan sex strafbaar zijn. In sommige staten is sex met 16 toegestaan maar in andere staten moeten de partners 18 jaar oud zijn. Heb je toch sex als jij 18 ben en zij is jonger, dan is het statutory rape.
Realiseer je ook dat je in de meeste staten onder de 21 geen alcohol mag drinken.

Wow :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Color01 schreef:Benno

Het is altijd bij haar:....Amerika is een vreselijk land, iedereen is arm hier, alles is verschrikkelijk hier, er is geen werk hier, bla bla bla bla......dan denk ik bij me zelf, wat doe je hier nu nog....als ik elke dag zo moest leven als haar, dan was ik al lang vertrokken naar het perfekte nederland.
Daarbij heeft hockey als duidelijk aangegeven in de post erboven wat de mogelijkheden zijn
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ook ik blijf me verbazen over de naïviteit waarmee sommige mensen denken zomaar naar de V.S. te kunnen verhuizen.
Ik vind USInsiders reactie helemaal niet storend hier. De onderwerpstarter wordt gewoon met z'n neus op de feiten gedrukt. En dat is hier duidelijk nodig.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Het valt mij wel op dat het wel heel vaak een 17-jarige is met een MBO opleiding is die wil emigreren.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik neem TS heel serieus. Zijn vraag heeft twee componenten: 1. werk/opleiding 2. persoonlijk kontakt met een US familie en hun dochter. Op beide heb ik gereageerd. In zoverre er van naiviteit sprake is, is het bij de US familie die - zoals de meeste USers - weinig idee heeft van immigratie procedures.

In de US wordt sex met iemand die te jong is, heel serieus genomen en kan 'offender' behoorlijk in de problemen brengen. Daarop wijzen is geen preken maar is waarschuwen.
Idem mbt. alcohol. In de US zijn de regels streng en strikt, ze overtreden kan vergaande consequenties hebben.

Zeker als TS immigratie aspiraties heeft - via Lottery of een huwelijk - is het van belang dat hij niet door onwetendheid een strafblad opbouwt in de US. Dat kan zijn potentiële kansen op immigratie volledig teniet doen.

Als iemand van 17 zonder duidelijke opleiding ervan droomt naar de US te komen dan zet ik hem op beide benen neer. (Als hij 27 jaar oud was, zou ik een heel ander antwoord hebben gegeven.) Maar voor TS: leer een vak, volg een studie. Dan maak je kans. En om binnen te komen, en om er een succes van te maken. Het is voor nieuwkomers zonder baan-aanbod heel moeilijk om aan de slag te komen.

Ik las pas over ervaringen van DV-lottery winners. Het merendeel daarvan komt met enorme verwachtingen (toegegeven, vooral uit Azie, Afrika, Zuid-Amerika). Maar een groot aantal 'winnaars' komt in bittere armoede terecht, woont krap in slechte onderkomens, de hele familie werkt onderbetaalde deeltijdbaantjes, heeft problemen met gezondheid gekregen. Als ze al wat geld hadden is dat volledig op, er is geen weg terug. Sommigen raken aan de drank. Er zijn echtscheidingen.
Wat ze allemaal zeggen is: Waarom heeft niemand ons gewaarschuwd ?!

Het beeld dat ik schets is realistisch voor grote delen van de US. Het beeld dat ik schets is realistisch voor de (on)mogelijkheden van immigratie in de US. Dat jullie het niet leuk vinden om te horen, daar kan ik verder ook niets aan doen.

Zoals ik al vaker schreef: ik ben net tv, vol herhalingen, maar je hoeft niet te kijken !
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Daarbovenop: ten eerste, zelfs als je USInsider's beeld van de US als pure ruis telt, dan is de signaal/ruis verhouding van haar gemiddelde posting nog altijd erg hoog. Ten tweede, als je je laat tegenhouden door een enkele negatieve posting op de interwebs, dan ben je niet het type dat het redt. (En als je het negeert evenmin; als het je tot nadenken zet en je verder gaat uitzoeken waar je aan begint, dan wel.)

Gr., Flipje
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

:offtopic: Dat kan wel zo zijn maar ik denk dat het enige effect wat je bereikt is dat de mensen die een vraag stellen helemaal niet meer terugkomen op dit forum. Mensen die het niet redden, die zie je sowieso niet meer terug omdat het onderwerp hun interesse verliest en mensen die het wel redden die komen ook niet meer terug omdat ze het gevoel hebben "beleerd" te worden op het forum terwijl ze gewoon een simpele vraag stellen.

En maakt het iets uit of iemand 17 of 71 is? Gaan we nou serieus mensen die jonger zijn sowieso al anders behandelen omdat ze jonger zijn? Ik heb de afgelopen jaren anders ook heel veel "volwassen" jongeren voorbij zien komen op dit forum. Mensen die al heel serieus met hun toekomst bezig zijn. Is het dan echt nodig om direct al alle negatieve aspecten te benoemen van dingen waar niet eens naar gevraagd wordt?

En met alle respect maar als er wordt gezegd "je hoeft niet te kijken" kun je ook net zo goed zeggen "je hoeft niet te reageren". Oftewel, als je je stoort aan "de zoveelste jongere die langskomt met een vraag over emigreren" kun je ook het antwoord overlaten aan iemand anders.

Ik denk serieus dat we misschien best wel wat aardiger kunnen zijn naar nieuwe mensen die hier een vraag komen stellen. Verplaats jezelf eens in zo'n persoon. Zou jij nog terugkomen? Maar ja, dit is mijn gedachte hierover...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Vwb. wegblijven: dat gebeurt regelmatig met eerste-vraagstellers, onafhankelijk van reacties. En ja, emigratie is anders voor jongeren dan voor ouderen. A priori door op leeftijd gebaseerde verschillen in de wetgeving, maar ook wat de verwachtingen zijn nadien. B.v., een (bijna) 17-jarige zal aan scholing/carriere moeten denken, een 71-jarige aan gezondheidszorg.

We hebben hier al eens iemand gehad die een tattoo-business wilde beginnen in Florida op E-2. Dat zat veel beter in elkaar en is ook niet voorbij het Consulaat gekomen. Ik zie er geen brood in.

Voor de rest, TS heeft (naar het forum verluidt) het oorspronkelijke bericht ge-edit. Ik krijg de indruk van de erop volgende discussie dat er nu een deel van de gegevens mist. En in het bijzonder het deel dat de specifieke reactie van USInsider opwekte.

Gr., Flipje
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

TS had het in het oorspronkelijke bericht over een relatie met de dochter. Maar of dit de dochter van de tatoeëerder is of het gezin dat voor hem wil zorgen was niet duidelijk. Als TS een zeer ervaren wereldbekende tatoeërder zou zijn (zoals bijvoorbeeld Henk Schifmacher) dan zou een artiestenvisum wellicht een optie zijn. Maar voor iemand die nog moet gaan leren is dit gene optie. L1 en H1B zijn ook geen optie. Er blijven eigenlijk maar 3 mogelijkheden over:

1) DV Lottery winnen, mits hij aan de opleidingseis voldoet en mits hij oud genoeg is;
2) Trouwen met een US Citizen;
3) Genoeg geld investeren om een bedrijf over te nemen, dus afhankelijk van de regio $500.000 of $1.000.000.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer