Dit soort dingen gebeuren niet alleen in Amerika maar ook in NL.oortjes schreef:Petra, ik heb inderdaad weken lang gepiekerd en me afgevraagd wat ik anders had moeten doen en waarom ik het niet heb zien aankomen. Toen las ik ("gelukkig") de info dat voor sommige mensen bepaalde meds (mn. Effexor) gevaarlijk kan zijn, vooral in combinaties met andere meds en wanneer de dosering gewijzigd wordt.
Ik schiet nu dus weer vol, het was echt een prima mens, pienter, vol ideeen, aardig, altijd bereid iemand te helpen, ze kon goed luisteren. Het is allemaal ook zo raar gegaan. Haar vriend (een collega van mijn man) heeft niemand verder gekontakt, ik weet ook niet wat er met haar lichaam is gebeurd, waarschijnlijk naar de oostkust getransporteerd waar ze twee zussen had. Geen crematie, geen begrafenis, geen herinneringsbijeenkomst, niets. En dat zijn juist de rituelen die helpen met de rouw.
Gelukkig heeft mijn man begrip voor me, ik heb diverse malen gehuild en geschreeuwd en dit land vervloekt om hoe het gegaan is - want het was niet nodig geweest - en hij heeft me getroost en niet tegengesproken.
Het spijt me heel erg voor je dat het op deze manier is gegaan en dat je niet op menselijke manier afscheid hebt kunnen nemen. Hopelijk krijgt het toch nog ergens een plaatsje in je leven.
Heb je er ooit aan gedacht om op je eigen manier afscheid te nemen door bijv. een brief (aan haar gericht) te schrijven?