Ik weet niet of dit alleen geldt voor de Green Card Lottery of niet (lijkt me niet trouwens). Ik heb op internationale fora gelezen dat er mensen bij waren die geen statement van de bank of een sponsor hoefden te laten zien. Ik denk dan ook dat je het enkel hoeft te laten zien als de consul denkt dat je een risico vormt.
suebrons schreef:
DE Bank wist mij te vertellen dat ze de verklaring zoals de US die graag ziet niet kunnen afgeven want dat doen ze nooit op die manier.
Het rare is ook de lijst aan documenten die je op je interview moet laten zien. In sommige landen (bijv. in Azie) bestaan een aantal van de gevraagde documenten niet eens. Ze vragen dus in sommige gevallen dingen die niet in alle landen kunnen/beschikbaar zijn.
immie schreef:wat als ik aantooon dat ik meteen aan de slag kan daar is dat dan ook goed??
Ja dat is een 3e mogelijkheid. Als jij al een werkgever hebt die jou in dienst wil nemen is dat eigenlijk net zo goed, maar het beste zou zijn om meerdere dingen te hebben bijv. een sponsor EN een werkgever die jou een baan wil aanbieden.
Trouwens de 'sponsor' moet niet zomaar een brief schrijven, hij moet een speciaal formulier invullen (I-134 for US citizens, als ik me niet vergis) waarin hij zijn hele financiele situatie uit de doeken moet doen (inc. bewijzen, verklaring bank etc) en ervoor garant moet staan dat hij voor een bepaalde tijd al jou kosten op zich neemt.