Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Green Card Lottery (Visa Diversity Program) - FAQ

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

kastelke schreef: Petra, we mogen dus besluiten dat jullie het naar je zin hebben in NC?
Ik hoop dat we volgend jaar rond de zomervakantie met z'n allen hier zitten te juichen omdat we uitgeloot zijn (mét een laag casenumber natuurlijk!)! :dance:
Ingeloot toch zeker..anders valt er weinig te juichen :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kastelke schreef:May a husband and a wife each submit a separate entry?
Yes, a husband and a wife may each submit one entry if each meets the eligibility requirements. If either were selected, the other would be entitled to derivative status.

Dit is het antwoord op vraag 10 van de FAQ, die als volgt kan vinden:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html
En klik daar bovenaan op 2008 Diversity Visa Lottery. Er opent zich dan een pdf-file, en op pag. 8 ga je dit antwoord kunnen vinden.

Petra, we mogen dus besluiten dat jullie het naar je zin hebben in NC?
Ik hoop dat we volgend jaar rond de zomervakantie met z'n allen hier zitten te juichen omdat we uitgeloot zijn (mét een laag casenumber natuurlijk!)! :dance:
Dank je voor het wegnemen van de twijfels :wink:

Ja we hebben het hier heel erg naar ons zin. Mijn bezoekje, na anderhalf jaar NC, aan NL bevestigde dat ook wel weer. Al heb ik momenten dat ik NL en vooral familie mis, hier (in NC) voelt het goed.

En ik duim voor een mooie zomer, ook voor jullie!!!
Groetjes Petra
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Pide schreef:
kastelke schreef: omdat we uitgeloot zijn (mét een laag casenumber natuurlijk!)! :dance:
Ingeloot toch zeker..anders valt er weinig te juichen :lol:
Blijkbaar een misverstand dat te wijten is aan Vlaams vs Nederlands?

Maar van Dale maakt ons wijzer:

inloten: in·lo·ten
door loting selecteren

uit·lo·ten
1
(iemand) door loten uitsluiten

2
(een waardepapier) door loting selecteren
betekenisverwante termen: selecteren

Uitloten kan dus hetzelfde zijn als inloten!
En om alle discussie of verwarring te vermijden, zal ik het gewoon anders formuleren:
ik hoop dat we allen bij de gelukkigen zijn die een Green Card winnen!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

nog even een vraag over de lotterij, ik hoorde dat naast je gezondheid en opleding ook je financienen in orde moeten zijn.wat bedoelt me hiermee??en als je zlef niet veel centen hebt kan er voor dit onderdeel ook een sponsor zijn die dan aangeeft dat hij zij jou zal ondersteunen??
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Immie, heel de procedure op zich (fees, medisch onderzoek, certificaten), kost je toch zo'n
1) $ 1,000.
En dan komt daar natuurlijk nog bij:
2) de verhuis van spullen van Nl naar USA
3) je vliegtuigticket

Dat zijn dus al een paar duizenden euro's.

Daarnaast moet je ginder toch ook wonen en eten en je kunnen verplaatsen... Dus: huur, auto, rijbewijs, eten, waarborgen betalen voor gas, water, electriciteit, telefoon, ....
Persoonlijk zou ik er nooit aan durven beginnen met minder dan 10.000 à 15.000 euro op zak. Maar tja, wie ben ik?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Wat kastelke zegt is zeker waar, maar wanneer jij eenmaal door bent (ingeloot of uitgeloot :P) moet je kunnen aantonen dat je jezelf staande kunt houden in de US. Dat gebeurt bij het uiteindelijke interview op het consulaat in Amsterdam.

Je moet door middel van een verklaring van je bank of een speciaal formulier ingevuld door een sponsor die in de US woont (inc. alle bewijzen van zijn/haar vermogen), laten zien dat je niet terug hoeft te vallen op de 'social security' als je eenmaal in de US bent.
Jack is back for a new season!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

OT:
Sorry even off topic denk ik, maar heeft iemand problemen met die verklaring van de bank? DE Bank wist mij te vertellen dat ze de verklaring zoals de US die graag ziet (wanneer rekening is geopend, hoeveel geld er nu opstaat, hoeveel en hoe vaak er gestort en afgehaald is de afgelopen 12 maanden en wat het gemiddelde saldo is) niet kunnen afgeven want dat doen ze nooit op die manier. Ik heb zelf een brief moeten opstellen en de getallen moeten berekeken want die konden ze ook niet uit het systeem halen (ehm ok dat zal dan wel niet).
Hebben anderen ook deze ervaringen of waren de banken daar welwillend?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ze hebben mij nog nooit naar mijn saldo gevraagt of naar mijn Bank gegevens gevraagd .
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

dus als ik het goed begrijp als ik daar een sponsor heb en die schrijft dus een brief waarin staat dat hij zij mij sponsort zit het wel goed...kijk mijn meisje woont daar heb dus al een huis en auto en werk..dus tja ...wat als ik aantooon dat ik meteen aan de slag kan daar is dat dan ook goed??geld voor de hele procedure heb ik zeker wel...
Muke
Amerikafan

Bericht door Muke »

Ik weet niet of dit alleen geldt voor de Green Card Lottery of niet (lijkt me niet trouwens). Ik heb op internationale fora gelezen dat er mensen bij waren die geen statement van de bank of een sponsor hoefden te laten zien. Ik denk dan ook dat je het enkel hoeft te laten zien als de consul denkt dat je een risico vormt.
suebrons schreef: DE Bank wist mij te vertellen dat ze de verklaring zoals de US die graag ziet niet kunnen afgeven want dat doen ze nooit op die manier.
Het rare is ook de lijst aan documenten die je op je interview moet laten zien. In sommige landen (bijv. in Azie) bestaan een aantal van de gevraagde documenten niet eens. Ze vragen dus in sommige gevallen dingen die niet in alle landen kunnen/beschikbaar zijn.
immie schreef:wat als ik aantooon dat ik meteen aan de slag kan daar is dat dan ook goed??
Ja dat is een 3e mogelijkheid. Als jij al een werkgever hebt die jou in dienst wil nemen is dat eigenlijk net zo goed, maar het beste zou zijn om meerdere dingen te hebben bijv. een sponsor EN een werkgever die jou een baan wil aanbieden.

Trouwens de 'sponsor' moet niet zomaar een brief schrijven, hij moet een speciaal formulier invullen (I-134 for US citizens, als ik me niet vergis) waarin hij zijn hele financiele situatie uit de doeken moet doen (inc. bewijzen, verklaring bank etc) en ervoor garant moet staan dat hij voor een bepaalde tijd al jou kosten op zich neemt.
Jack is back for a new season!
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Yep het is I-134.

Er staan inderdaad documenten op de consulaat papieren die niet overal zijn. Een politiecertificaat bijvoorbeeld, is er in Nederland weer niet. Wel een verklaring van gedrag maar die is weer niet door de individueel zelf aan te vragen (niet meer althans). Misschien geldt dat ook voor Azie. In NL zorgt het consulaat in elk geval dat ze een politiecertificaat of iets wat er voor door gaat voor de aanvrager aanvragen.

Immie,
Veel succes met het hele proces.
immie
Amerika-ontdekker

Bericht door immie »

ja bedankt..ik ga er gewoon voor het is een van mijn weinige manieren en kansen om bij de liefde van mijn leven te kunnen zijn...kijk als ik hetero was geweest dan was het weer zoveel makkelijker geweest..maar tja verschil moet er wezen he!!
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

suebrons schreef:OT:
Sorry even off topic denk ik, maar heeft iemand problemen met die verklaring van de bank? DE Bank wist mij te vertellen dat ze de verklaring zoals de US die graag ziet (wanneer rekening is geopend, hoeveel geld er nu opstaat, hoeveel en hoe vaak er gestort en afgehaald is de afgelopen 12 maanden en wat het gemiddelde saldo is) niet kunnen afgeven want dat doen ze nooit op die manier. Ik heb zelf een brief moeten opstellen en de getallen moeten berekeken want die konden ze ook niet uit het systeem halen (ehm ok dat zal dan wel niet).
Hebben anderen ook deze ervaringen of waren de banken daar welwillend?
Ik had van de Postbank een verklaring ontvangen waarop het huidige saldo vermeld stond en volgens mij ook wanneer de rekening geopend is. Ik had zelf een overzicht van de transacties in de laatste 12 maanden gegenereerd uit online banking en bij grotere transacties een korte verklaring gezet.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Pide schreef:
Ik had van de Postbank een verklaring ontvangen waarop het huidige saldo vermeld stond en volgens mij ook wanneer de rekening geopend is. Ik had zelf een overzicht van de transacties in de laatste 12 maanden gegenereerd uit online banking en bij grotere transacties een korte verklaring gezet.
Dat is inderdaad een goede. Ik denk dat ik dat overzicht ook maar even uit mijn online banking ga toveren. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Ik heb nog even een vraag over de procedure mócht je de greencard winnen. Ik las hier al dat je binnen 6 maanden naar de VS moet/mag om je greencard daadwerkelijk te krijgen. Maar dan? Wordt je dan geacht om er vanaf dan ook daadwerkelijk fulltime te wonen of is dat iets wat je nog kunt 'uitstellen'? Ik weet dat in Canada bijvoorbeeld het zo is dat je van de 5 jaar er 2 jaar gewoond moet hebben, dus zou je na 2 jaar nog kunnen vertrekken zeg maar. Weet iemand hoe dat voor de VS zit, ik heb t nog niet kunnen vinden.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Als je een green card hebt mag je maximaal een jaar Amerika verlaten anders verloopt hij. En je moet binnen 6 maanden na afgifte naar Amerika.
Hoop dat dat het antwoord is op je vraag.
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Jeps dat is het antwoord, dankjewel!
Stratos
Amerika-ontdekker

Bericht door Stratos »

Staceybeesie schreef:Als je een green card hebt mag je maximaal een jaar Amerika verlaten anders verloopt hij. En je moet binnen 6 maanden na afgifte naar Amerika.
Hoop dat dat het antwoord is op je vraag.
Mijn tante heeft ook een greencard, zij woont in Jamaica en gaat een keer per jaar naar de V.S. alleen om te bewijzen dat ze daar was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer