Hi Oortjes,
Bedankt voor je uitvoerige antwoord (reactie van hier is laat... was mijn wachtwoord vergeten

)
Ja, ook mycoplasma hier...vrijwel allemaal. Gelukkig slechts 1 rat met een tumor in de melkklieren... we hebben haar laten opereren, maar na een week begon, ondanks de medicijnen de andere kant ook...
Giardia hebben we gelukkig nooit gehad. Wel een ratje dat bijna vanaf dag 1 epileptische aanvallen had en een schatje waarvan 1 achtervoet 'ontbrak'.
Ik verdenk de dierenwinkels hier ervan dat ze de dieren op antibiotica houden... zodra die uitgewerkt is zit je met een ziek beest. Ik weet dat je er dan eigenlijk mee terug moet gaan, maar het beestje is dan echt al onderdeel van het gezin, dus dat doen we nooit.
Een Dumbo hebben we nog niet gehad, maar hij staat wel hoog op het verlanglijstje! Hier inderdaad ook meestal vrouwtjes, om dezelfde reden
De kooi komt niet mee; we nemen echt zo min mogelijk mee en ik denk niet dat die bak het goed zal overleven.
Wat me verbaasd is dat je zegt dat ze veel verzorging vragen... ik vind ze juist zo makkelijk! Een schoon hok, een schouder om op te zitten, een hangmat om in te slapen en ze zijn tevreden..
Maar dan nog gaan we er nog niet aan beginnen als we net over zijn hoor; pas als we gesetteld zijn en niet meer in een huurhuis wonen gaan we over dieren nadenken.
En dus moet de belofte die ik mijn eerste rat deed... dat ik steeds een nieuw beestje zou redden en een fijn leven zou geven... eventjes op pauze.
Voor nu knuffelen we maar extra met het diertje dat er nog is. Bijna niet te geloven, maar deze is nu al ruim 2... zal je net zien dat dit de eerste is die wel oud gaat worden