Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Homo huwelijk
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Homo huwelijk
Hallo,
Ik ben een 23 jarige jonge en ik heb al 2 jaar een relatie
met een andere fantastische Amerikaanse jonge man.
We praten elke dag en nacht maar ik wil met hem samen wonen en een
leven met hem starten. We willen dit allebei heel erg hard.
Momenteel houd er mij niks in belgië, Hij woont in georgia en studeerd er nog.
We willen graag trouwen, maar het is niet zo simpel want georgia kunt je niet trouwen als gay couple.
We weten wel dat dit lukt in New York maar hoe kan ik dit het beste doen. Ik heb al verschillende sites geraadpleegd maar
tot nu toe weet ik niks concreet.
Is het mogelijk dat ik nu mijn esta aanvraag voor 90 dagen tesamen naar new york gaan, vervolgens al online alle papieren invullen en dan vervolgens trouwen.
Mijn vraag is kan ik dan officieel in amerika wonen in georgia? als we zouden trouwen in new york krijg ik dan een ander passport of een greencard
alvast bedankt
Ik ben een 23 jarige jonge en ik heb al 2 jaar een relatie
met een andere fantastische Amerikaanse jonge man.
We praten elke dag en nacht maar ik wil met hem samen wonen en een
leven met hem starten. We willen dit allebei heel erg hard.
Momenteel houd er mij niks in belgië, Hij woont in georgia en studeerd er nog.
We willen graag trouwen, maar het is niet zo simpel want georgia kunt je niet trouwen als gay couple.
We weten wel dat dit lukt in New York maar hoe kan ik dit het beste doen. Ik heb al verschillende sites geraadpleegd maar
tot nu toe weet ik niks concreet.
Is het mogelijk dat ik nu mijn esta aanvraag voor 90 dagen tesamen naar new york gaan, vervolgens al online alle papieren invullen en dan vervolgens trouwen.
Mijn vraag is kan ik dan officieel in amerika wonen in georgia? als we zouden trouwen in new york krijg ik dan een ander passport of een greencard
alvast bedankt
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Homo huwelijk
http://www.nolo.com/legal-encyclopedia/ ... 28055.html
Je kan gewoon een green card krijgen dus, maar ik zou niet op een esta gaan trouwen, en dan ter plaatse een green card aanvragen, grote kans dat je dan afgewezen wordt, ondat esta/vwp daarvoor niet bedoeld is.
Ik zou zeker in dit geval een goeie immigratie lawyer opzoeken, en alles heel zorgvuldig uitzoeken en plannen.
Je kan gewoon een green card krijgen dus, maar ik zou niet op een esta gaan trouwen, en dan ter plaatse een green card aanvragen, grote kans dat je dan afgewezen wordt, ondat esta/vwp daarvoor niet bedoeld is.
Ik zou zeker in dit geval een goeie immigratie lawyer opzoeken, en alles heel zorgvuldig uitzoeken en plannen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Worden homo-huwelijken die voltrokken zijn in Belgie ook erkend door de Amerikaanse federale overheid nu? Als dit het geval is, dan vermoed ik dat administratief het "simpelste" is om hier in Belgie te trouwen, je huwelijk te laten erkennen in de USA, en op basis daarvan je green card aan te vragen.
-
- Amerika-expert
Van de officiele site van de immigratiedienst:
Q3: My spouse and I were married in a U.S. state or a foreign country that recognizes same-sex marriage, but we live in a state that does not. Can I file an immigrant visa petition for my spouse? NEW
A3: Yes. As a general matter, the law of the place where the marriage was celebrated determines whether the marriage is legally valid for immigration purposes. Just as USCIS applies all relevant laws to determine the validity of an opposite-sex marriage, we will apply all relevant laws to determine the validity of a same-sex marriage. The domicile state’s laws and policies on same-sex marriages will not bear on whether USCIS will recognize a marriage as valid.
Het hele bericht staat op:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
compleet met een doorschuifmogelijkheid naar informatie van het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken (Dept. of State) over visa voor getrouwde holebis.
Omdat immigratie een zaak is van de federale overheid en die overheid een 'zelfdegeslachtshuwelijk' erkent, kun je dus in Belgie trouwen en dan als echtpaar aan een immigratieprocedure beginnen. Staten die geen zelfdegeslachtshuwelijk erkennen, kunnen bepaalde plaatselijke dingen weigeren (bijvoorbeeld weigeren de partners van hun ambtenaren mee te verzekeren voor ziektekosten, wat hetero's wel automatisch krijgen). Maar bij alles wat met de federale overheid te maken heeft (niet alleen immigratie, maar bijvoorbeeld ook federale belastingen) geldt: een huwelijk is een huwelijk.
Q3: My spouse and I were married in a U.S. state or a foreign country that recognizes same-sex marriage, but we live in a state that does not. Can I file an immigrant visa petition for my spouse? NEW
A3: Yes. As a general matter, the law of the place where the marriage was celebrated determines whether the marriage is legally valid for immigration purposes. Just as USCIS applies all relevant laws to determine the validity of an opposite-sex marriage, we will apply all relevant laws to determine the validity of a same-sex marriage. The domicile state’s laws and policies on same-sex marriages will not bear on whether USCIS will recognize a marriage as valid.
Het hele bericht staat op:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
compleet met een doorschuifmogelijkheid naar informatie van het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken (Dept. of State) over visa voor getrouwde holebis.
Omdat immigratie een zaak is van de federale overheid en die overheid een 'zelfdegeslachtshuwelijk' erkent, kun je dus in Belgie trouwen en dan als echtpaar aan een immigratieprocedure beginnen. Staten die geen zelfdegeslachtshuwelijk erkennen, kunnen bepaalde plaatselijke dingen weigeren (bijvoorbeeld weigeren de partners van hun ambtenaren mee te verzekeren voor ziektekosten, wat hetero's wel automatisch krijgen). Maar bij alles wat met de federale overheid te maken heeft (niet alleen immigratie, maar bijvoorbeeld ook federale belastingen) geldt: een huwelijk is een huwelijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- goldenhills
- Amerika-expert
Dat is inderdaad een optie, zoals Benno al aangeeft. Mijn vrouw en ik zitten midden in een green card aanvraag voor mijn vrouw, op basis van ons NL huwelijk. We hebben een advocaat in de arm genomen, ook al is het wel zelf te doen als je er de tijd voor neemt. Maar we laten liever zo weinig mogelijk aan het toeval over.CyberThijs schreef:Worden homo-huwelijken die voltrokken zijn in Belgie ook erkend door de Amerikaanse federale overheid nu? Als dit het geval is, dan vermoed ik dat administratief het "simpelste" is om hier in Belgie te trouwen, je huwelijk te laten erkennen in de USA, en op basis daarvan je green card aan te vragen.
De regel van 'state of celebration' betekent ook dat je in NY kunt trouwen, en ondanks dat de partner in Georgia woont kun je een visum of green card aanvragen op basis van je (aanstaande) huwelijk. Doe het wel volgens de regels, waarom zou je het moeilijker maken dan nodig...
Zie ook:
http://immigrationequality.org/
http://www.domaproject.org/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1418 Weergaves
-