Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag mbt "Derivative Spouse"
-
Fuggedaboudit
- Amerika-newbie
Vraag mbt "Derivative Spouse"
Beste Amerika kenners,
Ik ga mezelf ook voor DV-2015 opgeven, en deze maand ga ik trouwen met mijn Belgische vriendin. Het punt is echter dat zij Chinese native is (waarvan er schijnbaar al te veel in de VS zijn gekomen de afgelopen 5 jaar). Nu is mijn vraag, gebaseerd op onderstaand schrijven: Kunnen we ons twee maal inschrijven? Een keer op haar naam met de vermelding dat ze met mij getrouwd is, en een keer op mijn naam met de vermelding dat ik met haar getrouwd ben. Of, geldt dit enkel voor een aanvraag op mijn naam aangezien ik de derivative spouse ben?
Can I still apply if I was not born in a qualifying country?
There are two circumstances in which you still
might be eligible to apply. First, if your derivative spouse was
born in an eligible country, you may claim chargeability to that country. As your eligibility is based on your
spouse, you will only be issued a DV-1 immigrant visa if your spouse is also eligible for and issued a DV.
Alvast bedankt!
Ik ga mezelf ook voor DV-2015 opgeven, en deze maand ga ik trouwen met mijn Belgische vriendin. Het punt is echter dat zij Chinese native is (waarvan er schijnbaar al te veel in de VS zijn gekomen de afgelopen 5 jaar). Nu is mijn vraag, gebaseerd op onderstaand schrijven: Kunnen we ons twee maal inschrijven? Een keer op haar naam met de vermelding dat ze met mij getrouwd is, en een keer op mijn naam met de vermelding dat ik met haar getrouwd ben. Of, geldt dit enkel voor een aanvraag op mijn naam aangezien ik de derivative spouse ben?
Can I still apply if I was not born in a qualifying country?
There are two circumstances in which you still
might be eligible to apply. First, if your derivative spouse was
born in an eligible country, you may claim chargeability to that country. As your eligibility is based on your
spouse, you will only be issued a DV-1 immigrant visa if your spouse is also eligible for and issued a DV.
Alvast bedankt!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vraag mbt "Derivative Spouse"
Als je de aanvraag opstuurt NADAT jullie getrouwd zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Fuggedaboudit
- Amerika-newbie
Dat is uiteraard wel de bedoeling, maar helaas heb ik hiermee nog geen antwoord op de vraag of we dus twee aanvragen kunnen doen.kastelke schreef:Als je de aanvraag opstuurt NADAT jullie getrouwd zijn.
Zoals ik het lees en begrijp, kunnen jullie beiden meedoen met ieder een eigen aanvrage. En je hebt ieder op zich kans om te winnen en als er een wint, dan krijgen jullie allebei een groene kaart.
Er is een verschil met de situatie wanneer jullie allebei Belg waren. In dat geval zou de winnaar kunnen besluiten alsnog te scheiden voor vertrek en in zijn/haar uppie naar de US te verhuizen. Maar in jullie geval, als je as. vrouw wint, komt ze alleen binnen als jullie beiden gaan. En je kunt ook niet besluiten dat jij eerst gaat om vast een baan te zoeken ed. en haar dan later te laten komen. Jullie moet tegelijk de eerste toegang doen.
Succes, de kans is klein - maar je weet maar nooit.
Er is een verschil met de situatie wanneer jullie allebei Belg waren. In dat geval zou de winnaar kunnen besluiten alsnog te scheiden voor vertrek en in zijn/haar uppie naar de US te verhuizen. Maar in jullie geval, als je as. vrouw wint, komt ze alleen binnen als jullie beiden gaan. En je kunt ook niet besluiten dat jij eerst gaat om vast een baan te zoeken ed. en haar dan later te laten komen. Jullie moet tegelijk de eerste toegang doen.
Succes, de kans is klein - maar je weet maar nooit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 4654 Weergaves
-
Laatste bericht door 1N9R1D
-
- 3 Reacties