Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV gewonnen? Naar waar verhuizen jullie?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV gewonnen? Naar waar verhuizen jullie?

Bericht door ned in MO »

Mijn favoriete staten zijn Colorado, Florida en S+N Carolina. Ik woon echter sinds mijn emigratie in Missouri, een staat waar het goed beginnen is voor de nieuwe emigrant. Kosten van levensonderhoud zijn prettig. Mijn huis zou bij kastelke in de buurt 1.5 miljoen kosten.
Hier kost het minder dan een rijtjeshuis in Utrecht. Goede scholen en medische voorzieningen. Dichtbij de stad (op twee na grootste van Missouri) met vele universiteiten in de buurt. Veel te doen en een redelijk prettig klimaat. We zijn hier ongemerkt blijven hangen denk ik maar als de kinderen het nest uit zijn gaan we wel aan verhuizen denken.

De meeste mensen die emigreren na het winnen van een greencard doen het goed. Echter als je denkt dat amerika hier met open armen op jou staat te wachten dan heb je het mis. Hard werken en inventiviteit wordt hier gewaardeerd. De enkeling die het niet redt? Dat is degene die dacht dat amerika een makkie was. Nee dus. Ze stonden bij mijn niet te wachten op een afgestudeerde hbo-er met kennis van de toeristen industrie in een toeristen stad. Heb klote werk gedaan, ver beneden mijn opleiding voor een poosje. In amerika geeft dat niet voor je carriere. Die carriere heb je grotendeels zelf in de hand. Je moet wel flexibel zijn en veel dingen willen aanpakken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Amen !

Hoe primitief - en koud, en warm - het er ook mag zijn, als Mr. Oor in ND een goede baan werd aangeboden vertrokken we naar daar hoor !

Pete.Z: het was een reaktie op jouw opm. betreffende werkgelegenheid in San Diego. Ik vroeg me af of dat op werkgelegenheid in het alg. sloeg, of op werk in tech, informatica etc. Dus nee, niet retorisch bedoeld - maar wel wat verwarrend geschreven inderdaad.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ontzettend lastige vraag om te beantwoorden, maar er zijn al wel een aantal enorm goede antwoorden gegeven! De vraag is alleen, hoe vogel je uit waar het precies goed gaat/ waar er werk is?

Ik lees hier op het forum regelmatig dat mensen heel graag naar San Fransisco willen omdat het een lekker klimaat heeft en er een prettige atmosfeer heerst. Punten die best belangrijk (kunnen) zijn, maar als ik dan lees hoe duur levensonderhoud is en je daar wil vestigen zonder baan, dan verbaasd mij dat persoonlijk altijd. De kans dat je direct een baan op niveau vind is aanwezig, maar ik denk dat dat niet iedereen zal overkomen, eerder het tegenovergestelde.

Ik ben 10 maanden geleden naar Pittsburgh verhuisd (West Pennsylvania) en heb al een aantal maal aangegeven dat dit niet de eerste plek zou zijn voor iemand om naartoe te verhuizen wanneer je die keuze hebt. Ik zou er zelf in ieder geval niet aan gedacht hebben, maar mijn vrouw komt uit deze regio. Toch is Pittsburgh uiteindelijk een enorm goede plek voor ons gebleken. Naast de familie wat voor ons een grote plus is, heeft Pittsburgh nog een belangrijk voordeel, namelijk een stabiele en gestaag groeiende economie. Banen zijn er hier volop te vinden. Mijn droombaan heb ik nog niet gevonden, maar ik heb een baan. Ondertussen ben ik terug in de schoolbanken, waardoor ik vanwege de uren moest wisselen en had zo weer een andere baan. Levensonderhoud is ook niet overdreven duur en de omgeving heeft een hoop te bieden, zowel qua natuur, als cultuur.

Wellicht een overweging waard voor toekomstige emigranten?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad. En het sluit aan op iets dat Petra/VS al schreef: de meeste would-be expats denken meteen aan CA, CO of FL. Maar de staten aan de oostkust hebben eveneens veel te bieden. Zou ik zelf ook best naartoe willen. (Plus naar huis vliegen is dan beduidend korter !)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

oortjes schreef:
Pete.Z: het was een reaktie op jouw opm. betreffende werkgelegenheid in San Diego. Ik vroeg me af of dat op werkgelegenheid in het alg. sloeg, of op werk in tech, informatica etc. Dus nee, niet retorisch bedoeld - maar wel wat verwarrend geschreven inderdaad.

Ik sprak uitsluitend voor mezelf eigenlijk, geen idee hoe makkelijk het is om week te vinden in SD zonder kruiwagen!
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Voor ons gold na het winnen van de GC, net als oortje eerder schrijft, waar een baan is daar gaan we heen. Ik heb een dagtaak gehad aan het online solliciteren naar een passende baan nadat we gearriveerd waren. Na 2 maanden was de keuze: Chicago, Milwaukee, Boston en Atlanta. Het is Atlanta uiteindelijk geworden. Niet omdat die plek mij nou zo trok, of het klimaat. Niet door connecties, die had ik in Chicago en Boston, maar alleen omdat deze baan de beste kansen bood. Voor mijn man maakte het niet uit, online werken kun je overal. Het heeft goed uitgepakt, ik werk er nog steeds met veel plezier en het wonen in GA bevalt prima.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Voor ons zou de locatie in zo'n geval echt doorslaggevend zijn. We zaten ooit in de situatie dat man kon kiezen uit twee banen: eentje in de Randstad en eentje in Zuid-Limburg. We hebben avonden met vóór en tegen lijstjes op tafel gezeten, totdat we ons realiseerden dat vooral mijn man doodongelukkig zou worden in de Randstad. Dus ondanks een hoger startsalaris, mooier carriereperspektief en betere secundaire voorwaarden, hebben we toch nee gezegd tegen de Randstad. En dat zijn we eigenlijk ook vol blijven houden. Vanaf dat moment twee keer in Zuid-Limburg gewoond, twee keer in Zwitserland en nu hier. Aanbod om in Shanghai te gaan werken, afgewezen om dezelfde reden: geen natuur en heuvels/bergen in de buurt, dan kwijnt mijn man gewoon weg (en ik word er zelf ook niet gelukkiger van).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar de natuur bij Atlanta had jullie ook aangetrokken, want relatief dicht bij de Smoky Mountains en de natuur daar in noord Georgia is ook mooi. De keuzes van Ramanka waren eigenlijk niet zo heel moeilijk (sorry om dat te zeggen). Alle drie grote steden, alle drie in ook best mooie natuurgebieden (hoewel ik daar bij Chicago vraagtekens bij zet, afgaand op plaatstelijk commentaar). Het was niet zo dat ze moesten kiezen tussen een plaatsje in Maine of de woestijn in Nevada, maar allemaal grote steden (niet om de keuze te bagatelliseren, maar het is geen extreme keuze geweest in een land dat alle klimaten te bieden heeft). Ik hoop dat ik hiermee Ramanka niet erg beledig, trouwens, want dat is niet mijn bedoeling. Misschien was het voor hen wel een heel grote overgang.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Californië is volgens de Amerikanen zelf de meest overgewaardeerde staat, maar er wonen wel de aantrekkelijkste mensen.

Ook interessant, als je dit als Nederlandse tiener leest en je wil weten welke opleiding je moet kiezen om een glanzende carrière als topambtenaar in de VS tegemoet te gaan. Hint: het heeft niks te maken met bestuurskunde en ook niet met voetbal trouwens. Only in America :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarom is er nou niemand die zegt naar Detroit te willen verhuizen, want je kan daar huizen kopen voor $1? :mrgreen: Je cost of living gaat in ieder geval laag zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Je hebt helemaal gelijk hoor Petra, kiezen uit vier grote steden met veel mogelijkheden en mooie natuur is eigenlijk een luxe probleem :) Maar ik ben toch echt voor de baan gegaan met het meeste perspectief. Ik had nooit in de US gewoond en ik was nog nooit in Georgia geweest (alleen op de luchthaven), dus je kiest toch op feiten van het internet en je gevoel. En natuurlijk kijk je ook naar het klimaat, kosten van leven, en de omgeving. Zoals ik al eerder schreef, het heeft goed uitgepakt voor ons. En of we hier voor altijd blijven ... geen idee.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De reakties zijn ook erg vermakelijk: mensen die willen weten of het onderzoek statistisch gezien wel significant was, of die compleet in de verdediging schieten omdat "hun" staat het niet zo leuk doet, hilarisch. Geen reakties uit California geloof ik, daar vinden ze het allemaal wel best :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nou nee, wij nemen de opm. 'all nuts roll to CA' uitermate serieus. Wij doen er ook alles aan om het zo te houden !

CA is zo groot, heeft verstedelijkte gebieden en rural areas, heeft high-tech industry maar ook veel AG (land/tuin-bouw&veeteelt). Plus we hebben in La-La-land en omg. een hele industry die gebaseerd is op niet-werkelijkheid.

De verschillen hier zijn zo groot, bijna onvoorstelbaar. Van miljonairs/miljardairs - vooral aan de kust - tot families die zich kapot werken voor inkomens waar je eigenlijk niet van kunt leven - meer land-inwaarts. Van communities met gay pride parades tot zwaar gelovige plaatsen met op iedere straathoek een kerk zo ongeveer.

Er zijn ook counties die eigenlijk niet meer bij CA willen horen en (samen met enkele staten in zuidelijk Oregon) een eigen staat willen vormen, Jefferson.
Laatst gewijzigd door USInsider op 25 sep 2013, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Yup, Californië: the land of fruits and nuts :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer