Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat betekenen de volgende termen...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dimona
Amerika-expert

Re: Wat betekenen de volgende termen...

Bericht door dimona »

Ik knipper ook niet bij dat soort bedragen (onze huur is hoger) maar ik vind het voor dat specifieke huis wel erg veel geld.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar is de property tax niet vrij hoog waar jullie wonen ? (Gevolg: hogere huurprijzen.)

En wat betekent SFH ? South Facing House ?

Petra/VS, ik heb het al eens eerder geschreven dacht ik, maar het klinkt meer als een enclave dan als een UScounty......
Ik denk ook dat al je buren Engels spreken ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hoor, het is een vrij diverse en internationale county. Heel veel Koreanen, Vietnamezen, maar ook heel wat hispanics, ook hier in onze buurt/plaats (heb het even opgezocht, meer dan een derde van de bevolking van deze county is ethnisch). Maar ik denk dat je over ongeveer het hele gebied rond Washington DC hetzelfde zou kunnen schrijven, vijf van de rijkste counties in het land liggen in dit gebied. En ja, de huizenbelasting is hier vrij hoog.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat snap ik dan niet. Mensen die niet goed of geen Engels spreken en toch een baan of bedrijf hebben waarmee ze huren van tussen de $ 3000 en $ 5000 kunnen betalen ?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Maar hoeveel mensen betalen dat zelf is de vraag.
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies en er zijn natuurlijk ook heus huizen en appartementen met lagere huren, maar als je een vrijstaand niet te oud huis wilt huren kijk je wel naar die prijzen, ja. Het is natuurlijk ook vraag en aanbod, want in die klasse staat weinig te huur, de meeste mensen kopen zo'n huis om zelf in te wonen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat lijkt me van belang voor Manja om te weten - wat je zojuist postte.

In sommige delen van het land - waar de housing melt-down het hevigst was - staan nogal wat huizen te huur die 'onderwater' zijn maar waarvan de eigenaar hoopt dat ze in waarde omhoog zullen gaan op redelijke termijn. Als ik hier door de straten rij, zie ik aardig wat verwijzigen op de hoeken naar huurhuizen in die buurt.
Dat is bij jullie wellicht minder het geval ?

Ik bedoelde ook niet dat er geen non-WASPS zouden wonen. Het ging me meer om opleidingsniveau. Het vorige huis waar we woonden, leuke buurt, aardige mensen, hardwerkend, behulpzaam, maar de meesten spraken ternauwernood Engels naast hun moedertaal. Dat hadden ze voor hun werk niet nodig klaarblijkelijk.

Wat ik overigens wat vreemd vind aan de Trulia-rental is, dat er bij de posting van het huis dat staat dat het bijna verkocht is contingent op het rondkomen van de hypotheek etc.

Sorry, beetje warrige post geworden....
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik woon hier in een nieuwbouwwijk met dure en grote huizen (wel iets goedkoper dan in Virginia denk ik, de minimale huur hier in de wijk is zo'n $2500, maar de meeste huizen zijn boven de $3000). De meerderheid van de bewoners is Aziatisch, en daar zijn er ook best veel bij die nauwelijks Engels spreken. Maar dat zijn dan opa en oma, die overdag voor de kinderen en huis en tuin zorgen. De jongere generatie werkt dan, beide fulltime over het algemeen. Zo kunnen ze dan dat huis betalen, waar ze dus met 3 generaties wonen.
Toch spreekt die werkende groep ook niet altijd prefect Engels, sommige chinezen spreken het lang niet vloeiend. Maar dat is niet altijd een probleem blijkbaar bij het krijgen van een goede baan.
Terug in Texas!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat hebben we hier ook veel. Grote huizen waar hele Aziatische families met ooms, tantes etc wonen. Oortjes, het is hier echt heel anders dan waar jullie wonen. We wonen in een metropool rond de hoofdstad en er zijn Korea towns, Vietnam towns etc. Bovendien zitten alle ambassades in Washington, natuurlijk. Omdat er in de stad niet hoog gebouwd mag worden (gaat nu waarschijnlijk veranderen, maar de afgelopen 110 jaar in ieder geval niet) wonen heel veel van die diplomaten in de voorsteden van Maryland en Virginia in de mooiere huurwoningen (hebben we ook het slechtste verkeer in het land aan te danken). Dat niet alleen, maar ook de Wereldbank, IMF, IFC en anderen hebben hier hun hoofdkantoren. Veel van die mensen wonen hier ook tijdelijk en verdienen een leuk zakcentje. Ik zie hier vrijwel nooit "te huur" bordjes in de buurt. Ik weet alleen niet waarom dat voor Manja van belang zou zijn? Zij zoeken in een bepaalde categorie en gaan daar heus wel wat in vinden. Dit gebied is trouwens absoluut niet met Californie te vergelijken, de huizenmarkt heeft hier in vergelijking met andere delen van het land nauwelijks geleden en er waren ook relatief heel weinig "foreclosures" tijdens de crisisjaren.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Helaas hebben we er niet aan gedacht om de makelaar naar die termen te vragen. We zijn inmiddels een week naar Amerika geweest en hebben een fijn huis gevonden.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Manja, gefeliciteerd ! Voor zometeen: sterkte met de verhuizing, en welcome to the US !

Begrijp ik goed dat in VA makelaars helpen rentals te zoeken/vinden ? (Is nl. niet in alle staten het geval).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer