Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stelling: Trouwen voor een Green Card
-
- Amerika-ontdekker
oneerlijk..
ik en mijn vriendin zijn nu een jaar samen zij komt uit NYC we hebben beide helemaal geen verstand van emigratie processen en manieren waarop...mogelijkheden en zitten nu met onze handen in het haar,,
Trouwen kunnen we niet..want ja een lesbisch huwelijk word niet geaccepteerd..belachelijk en oneerlijk...
dan is er de lotterij daar doe ik aan mee maar die kans is zo klein...
dus tja wie kan mij nou gewoon eens zonder moeilijke woorden vertellen welke opties wij hebben om mij zo snel mogelijk daar te krijgen...
gr imka
Trouwen kunnen we niet..want ja een lesbisch huwelijk word niet geaccepteerd..belachelijk en oneerlijk...
dus tja wie kan mij nou gewoon eens zonder moeilijke woorden vertellen welke opties wij hebben om mij zo snel mogelijk daar te krijgen...
gr imka
Re: oneerlijk..
immie schreef:ik en mijn vriendin zijn nu een jaar samen zij komt uit NYC we hebben beide helemaal geen verstand van emigratie processen en manieren waarop...mogelijkheden en zitten nu met onze handen in het haar,,
gr imka
Je zit gewoon met ongeveer hetzelfde probleem wat veel mensen hebben die naar Amerika willen verhuizen zonder huwelijk of Nederlandse werkgever.
Je moet werk vinden waar men geen Amerikanen voor heeft of een bedrijf beginnen, maar dan heb je een hoop geld nodig, of gaan studeren in Amerika.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is jouw opleidingsniveau?
Welke job doe je hier / ga je ginder doen?
Met het antwoord op die vragen zal men je hier al veel verder kunnen helpen.
Welke job doe je hier / ga je ginder doen?
Met het antwoord op die vragen zal men je hier al veel verder kunnen helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je even wat tijd hebt, moet je hier eens wat draadjes lezen in het emigratie-gedeelte,immie schreef:wat heeft mijn opleidings niveau daar mee te maken dan??
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1555
of je kijkt eens op de website van de Amerikaanse ambassade, bij visa (want dat is wat je te pakken moet krijgen).
http://netherlands.usembassy.gov/how_to_apply2.html
Dan zal je zien dat je opleidingsniveau wel degelijk een rol kan spelen, net zoals je job die je uit gaat oefenen.
Elke
ik wil ook niet als grafisch ontwerper aan de slag, maar als interieur ontwerper..
mijn vraag als ik nu een bedrijf heb dat mij als interieur ontwerper wil hebben, hoe gaat dat dan te werk>>??wat zijn de stappen, hoe maoeten hun dat waar maken en als ik daar uiteiendelijk werk hoeveel jaar dan nog voordat ik een greencard krijg..wat zijn de procedures voor zoiets??
mijn vraag als ik nu een bedrijf heb dat mij als interieur ontwerper wil hebben, hoe gaat dat dan te werk>>??wat zijn de stappen, hoe maoeten hun dat waar maken en als ik daar uiteiendelijk werk hoeveel jaar dan nog voordat ik een greencard krijg..wat zijn de procedures voor zoiets??
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vrees dat, als jij op dit moment geen interieurontwerpen met Grote Naam bent, dat je ginder geen schijn van kans maakt op een visum.immie schreef:ik wil ook niet als grafisch ontwerper aan de slag, maar als interieur ontwerper..
Je zal misschien wel een bedrijf vinden dat zo lief is om de kosten te maken (of aan jou door te rekenen) om je aan te nemen, maar uiteindelijk beslist de visumdienst of jij al dan niet in aanmerking komt, en ik kan me niet inbeelden dat men in gans Amerika geen interieurontwerper kan vinden.
Maar misschien dat iemand hier kan aantonen dat ik me vergis? Want dat zou voor jou dan wel goed nieuws zijn.
Heb je zelf al gekeken tussen de liljst van beroepen die 'gezocht' zijn?
Elke
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Volgens mij is de beste manier nog altijd om een baan te vinden aan een helpdesk van een internationaal bedrijf wat zaken doet met Nederland. Op die manier kunnen ze je aannemen op je talen, want Nederlanders spreken meestal meer dan 1 vreemde taal. Misschien is dat een manier? Voor de rest zou je kunnen kijken naar opleidingen. Dan krijg je een studentenvisum. Nadeel is wel dat dit ook een tijdelijk visum is (zolang je studeert) en dat je iemand moet vinden die je studie betaalt, omdat je niet veel mag werken als je dat visum hebt. Alleen 18-20 uur per week (varieert per school) en alleen on campus.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Immie, sorry dat het even duurde, maar ik had het én druk, én ik moest deze info zelf even terug op gaan zoeken omdat het niet op ons van toepassing is.immie schreef:nee waar kan ik die lijst vinden van beroepen die gezocht zijn??de eigenaar van die interieur zaak in amerika is een vriend van me dus ja kosten zouden in dit geval gewoon door gerekend worden
Dit is het draadje waar je wat uitleg kan vinden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... t=job+zone
(kijk specifiek naar het bericht van Suebrons)
Elke
De beroepenlijst waar men hier naar verwijst, is alleen van belang in het kader van de DV-lottery. Het is een lijst van alternatieve mogelijkheiden voor degenen die willen meeloten maar geen (equivalent van) een middelbare school opleiding - high school - hebben.
Aangezien Immie een opleiding tot grafisch ontwerper afgerond heeft, neem ik aan dat ze ook een middelbare school afgerond heeft. Dat is voldoende voor deelname aan de DV lottery.
Wat betreft interieurontwerpen - de US werkgever moet aangeven dat een werker-in-spe unieke kwaliteiten heeft en daarom voor zijn/haar bedrijf noodzakelijk is. Heeft men op een gebied geen werkervaring dan is dat moeilijk aan te tonen. Ook is er een eis dat men of een opleiding afgerond moet hebben voor, of minstens twee jaar werkervaring heeft in de afgelopen vijf jaar in, het werkterrein waar men voor solliciteert. M.a.w. je kunt niet opeens Ned.talig secretaresse worden als je daarvoor niet in Ned. ook een vergelijkbare funktie hebt uitgeoefend.
Het voordeel van een studie afronden in de US is, dat je na het behalen van je degree een jaar mag blijven om werkervaring op te doen. Dat geeft dan mogelijkheid een werkgever te vinden die je kan/wil sponsoren voor een H-1B.
Vergeet een werkgebonden groene kaart - de procedure daarvoor duurt jaren.
Als je dichter in de buurt van je vriendin wilt wonen is het misschien een idee te kijken of je in Canada (Ontario) binnen kunt. Daar werkt men wel met een lijst van beroepen enz. en er is een puntensysteem.
Aangezien Immie een opleiding tot grafisch ontwerper afgerond heeft, neem ik aan dat ze ook een middelbare school afgerond heeft. Dat is voldoende voor deelname aan de DV lottery.
Wat betreft interieurontwerpen - de US werkgever moet aangeven dat een werker-in-spe unieke kwaliteiten heeft en daarom voor zijn/haar bedrijf noodzakelijk is. Heeft men op een gebied geen werkervaring dan is dat moeilijk aan te tonen. Ook is er een eis dat men of een opleiding afgerond moet hebben voor, of minstens twee jaar werkervaring heeft in de afgelopen vijf jaar in, het werkterrein waar men voor solliciteert. M.a.w. je kunt niet opeens Ned.talig secretaresse worden als je daarvoor niet in Ned. ook een vergelijkbare funktie hebt uitgeoefend.
Het voordeel van een studie afronden in de US is, dat je na het behalen van je degree een jaar mag blijven om werkervaring op te doen. Dat geeft dan mogelijkheid een werkgever te vinden die je kan/wil sponsoren voor een H-1B.
Vergeet een werkgebonden groene kaart - de procedure daarvoor duurt jaren.
Als je dichter in de buurt van je vriendin wilt wonen is het misschien een idee te kijken of je in Canada (Ontario) binnen kunt. Daar werkt men wel met een lijst van beroepen enz. en er is een puntensysteem.
In principe ben ik er op tegen dat het puur en alleen voor de Green Card gedaan wordt. Het is natuurlijk gewoon tegen de wet.
Maar..... nu komt de maar.
Via een kennis weet ik dat er homopaar is waarbij de ene een Amerikaan is en de ander een Nederlander. Zij wilden natuurlijk ook bij elkaar zijn, en het liefst in Amerika vanwege het werk van 1 van de 2. Zij hadden via internet een lesbisch stel ontmoet met eenzelfde probleem. Een Amerikaanse en een Nederlandse die ook in de VS hun toekomst willen opbouwen. Toevallig kwamen de twee Amerikanen uit aangrenzende staten, slechts enkele uren van elkaar af.
Zoals bekend kunnen stellen van hetzelfde geslacht geen huwelijk aangaan in de VS. Nu kan dat wel in Massachusetts , maar dat geld niet voor immigratiedoeleinden. Deze twee stellen hebben besloten met elkaar te trouwen (dus man-vrouw en man-vrouw) en op die manier hebben ze hun geliefden bij elkaar gehaald. Ik weet niet waar ze zijn gaan wonen maar naar verluid zijn ze in dezelfde stad gaan wonen om het allemaal wat makkelijker te maken.
En dan heb ik er opeens veel minder problemen mee..... maar het blijft natuurlijk gewoon illegaal.
Maar..... nu komt de maar.
Via een kennis weet ik dat er homopaar is waarbij de ene een Amerikaan is en de ander een Nederlander. Zij wilden natuurlijk ook bij elkaar zijn, en het liefst in Amerika vanwege het werk van 1 van de 2. Zij hadden via internet een lesbisch stel ontmoet met eenzelfde probleem. Een Amerikaanse en een Nederlandse die ook in de VS hun toekomst willen opbouwen. Toevallig kwamen de twee Amerikanen uit aangrenzende staten, slechts enkele uren van elkaar af.
Zoals bekend kunnen stellen van hetzelfde geslacht geen huwelijk aangaan in de VS. Nu kan dat wel in Massachusetts , maar dat geld niet voor immigratiedoeleinden. Deze twee stellen hebben besloten met elkaar te trouwen (dus man-vrouw en man-vrouw) en op die manier hebben ze hun geliefden bij elkaar gehaald. Ik weet niet waar ze zijn gaan wonen maar naar verluid zijn ze in dezelfde stad gaan wonen om het allemaal wat makkelijker te maken.
En dan heb ik er opeens veel minder problemen mee..... maar het blijft natuurlijk gewoon illegaal.
"I reject your reality, and substitute my own!"
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Tja, ik ben het wel met je eens. In feite word je gediscrimineerd omdat je homofiel bent en heb je niet dezelfde rechten als een hetero persoon. Dàt vind ik krom.maartena schreef: En dan heb ik er opeens veel minder problemen mee..... maar het blijft natuurlijk gewoon illegaal.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
In New Yersey zijn ze nu bezig om de wet te veranderen en het huwelijk ook toegankelijk te maken voor homo's.immie schreef:kijk als ik gewoon legaal met mijn vriendin kon trouwen dan deed ik dat maar door de bekropenheid van sommige mensen word ons dat verboden en vind ik het dus helemaal geen verschrikking om te trouwen voor een green card
Weet alleen niet hoe lang het kan duren.....
En af en toe moet je de regels wat "gebruiken" om samen te kunnen zijn met je geliefde....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat noemt dan: handelen naar de geest van de wet, in plaats van handelen naar de letter van de wet.wiepster schreef:En af en toe moet je de regels wat "gebruiken" om samen te kunnen zijn met je geliefde....

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 11398 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-