Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat betekenen de volgende termen...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Wat betekenen de volgende termen...

Bericht door manja »

Op 1 Oktober verhuizen wij voor een aantal jaren naar Virginia, via het internet zijn wij op zoek naar huurhuizen aldaar. Nu zien we regelmatig bij de status van huizen de termen: Wdrn, Appr of Rntd staan. Bij Transaction Type staat dan Other/Undisclosed of Standard Sale Wie kan ons vertellen wat daarmee bedoeld wordt.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Re: Wat betekenen de volgende termen...

Bericht door Kingair »

Welkom op AA

Dus je vertrekt binnen 2 dikke maanden :thumbup:

Succes alvast

Groeten,

Kingair
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hoi Manja! Zo leuk dat je weer naar de VS gaat!
Deze site zou wel eens heel erg kunnen helpen bij je vragen: http://www.graffrealty.com/graff_public ... ations.htm

Correctie : ik zie jou gevraagde definities er niet bij staan...ik kan ze ook nergens vinden. RNTD lijkt me iets van rented misschien? De rest kan ik zo echt niet opkomen...sorry!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rick en ik denken dat "APPR" voor "Approved" staat en "RNTD" voor "Rented". WDRN vind ik nergens terug.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gompie. Ik heb even gekeken bij "Common Housing and Urban Development Acronyms" maar wat jij hier citeert, niet te vinden.

Appr zou approximate kunnen betekenen denk ik, en dat slaat dan op oppervlakte van het huis dan wel het lot waarop het huis staat. Of opp. appartement.
Maar inderdaad, approved is ook een mogelijkheid !

WDNR zou betekenen Washington Department of Natural Resources, maar jij geeft WDRN ?

Standard Sale betekent dacht ik dat het een 'normale' verkoop is, en niet de verkoop van een Foreclosure or Bank-Owned Property.

Other/undisclosed zou kunnen slaan op het feit dat in VA het niet verplicht is bestaande gebreken dan wel problemen in de buurt te ontsluiten (althans zo heb ik het begrepen). In CA bv. zijn 'disclosures' wel verplicht - voor wat ze waard zijn. Buyer beware ! dus.

Inderdaad zou Rntd "rented" kunnen betekenen, een huis dat je kunt kopen als belegging maar waar je niet meteen zelf in kunt wonen.

Maar al deze termen slaan meer op koophuizen dan op rentals lijkt mij zo.
Laatst gewijzigd door USInsider op 27 jul 2013, 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik dacht in termen omtrent huur. APPR zou ook nog "approval pending" kunnen betekenen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Misschien kun je een linkje plaatsen, soms kan iemand er meer uithalen door het in de context te zien.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als het WDRM was zou het Wasser/Dryer Room kunnen betekenen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zie ergens Agency Approved voor Appr.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb even gekeken op een aantal websites met koophuizen zowel als huurhuizen in VA, maar ik kan nergens de afkortingen vinden hierboven genoemd.
Dus, zoals al eerder gevraagd, kan vraagsteller een link geven en/of vertellen waar hij/zij de afkortingen tegenkwam ?
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Dank je wel voor jullie reactie”s :D Wij hebben een makelaar in de hand genomen die voor ons op zoek is naar huurwoningen. Zij kwam met een lijstje met huizen b.v onderstaand huis: http://www.trulia.com/rental/3093650918 ... x-VA-22030
In de mail staat daar dan bij: Stat: Wdrn en Transaction type: Other/Undisclosed
Bij een ander huis staat b.v : Stat: Appr en Transactiontype: Standard Sale
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Als het maar in orde komt :thumbup:

Veel succes en laat iets horen als je er bent !

Prettig weekend,

Kingair
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Dat zullen we doen Kingair, we kijken er erg naar uit! We hebben van 2007 t/m 2011 met veel plezier in Utah gewoond en zijn benieuwd hoe we het leven in Virginia geen ervaren. Fijn weekend!
Groetjes, Anja
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik woon op 30 minuten rijden van Va Beach...maar ik kom er zelden....Als ik jullie was dan zou ik op zoek gaan naar iets dat buiten Va Beach ligt...het verkeer is verschrikkelijk in dat gebied.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Manja, dan zul de vraag toch het beste gesteld kunnen worden aan de makelaar. En laat ons weten want wij nu echt benieuwd !

Ik zag op Trulia niet echt veel onbekende afkortingen. Behalve dat de types huizen in VA andere namen hebben dan in UT of CA.
Ook kan het schooldistrict afgekort worden misschien ?

Maar hemel, die huren !!!
Weet je zeker dat de VA MLS (Multiple Listing Service - voor makelaars) zowel huur als koophuizen list ? Indien alleen koophuizen, pas dan op met makelaars, die willen je toch een huis verkopen, anders verdienen ze niet echt aan je.
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Oortjes, we zullen onze vragen bij de makelaar neerleggen en ik zal het hier laten wetwn.
Groetjes, Anja
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

manja schreef:Dank je wel voor jullie reactie”s :D Wij hebben een makelaar in de hand genomen die voor ons op zoek is naar huurwoningen. Zij kwam met een lijstje met huizen b.v onderstaand huis: http://www.trulia.com/rental/3093650918 ... x-VA-22030
In de mail staat daar dan bij: Stat: Wdrn en Transaction type: Other/Undisclosed
Bij een ander huis staat b.v : Stat: Appr en Transactiontype: Standard Sale

Geen idee wat er met de afkortingen bedoeld wordt, maar heb je dit huis al op Google Maps bekeken? Het staat echt absurd dicht tegen het huurhuis aan. Je ziet op al die slaapkamerfoto's de ramen van de buren door de luxaflex, dus ik was wel nieuwsgierig geworden hoe dat zat. Je kunt het huis van de buren bijna aanraken :shock:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hou er ook rekening mee dat huizen op Trulia soms al maanden geleden verhuurd zijn. Toen ik vanuit Utah op zoek was in Florida was eigenlijk bijna alles wat ik vond al verhuurd. Zillow en Trulia hebben blijkbaar geen limiet op het aantal dagen dat een advertentie actief blijft. In 1 geval was het huis zelfs al een jaar geleden verkocht.
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Dimona, dit huis heeft ook niet onze voorkeur, het werd ons "aangeboden” door de makelaar.
LittlePhoenix, daarom hebben we een makelaar in de armen genomen.
Groetjes, Anja
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:Maar hemel, die huren !!!
.
Fairfax County waar wij wonen en waar Manja zoekt is de op een na rijkste county in de VS(Loudoun county, onze buur, is de rijkste). Er zijn hier enorm veel diplomaten, militairen, Wereldbank, IMF etc. internationalen die huizen huren hier en met gemak die huren betalen. Supply and demand, het is niet anders, maar die huren zijn hier dus heel normaal. Dat is ook niet voor niets zo, want dit is gewoon een heel prettig gebied om te wonen en daarom erg gevraagd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer