Ik schrok even door die publicatie, omdat het leek alsof je toch je pensioen op die FATCa moest aangeven, ongeacht de waarde. Maar er zijn hele series buitenlandse pensioenen exempt van de FATCa, ongeacht de waarde, mits ze aan een aantal voorwaarden voldoen (zie hier: http://www.mwe.com/What-You-Need-to-Kno ... 3-21-2013/)Centrino schreef:Nog een kleine aanvulling over dat "aangeven in de belastingaangifte": zoals hier eerder al gemeld door iemand anders, hoef je je pensioenspaarrekening niet op te nemen in je FBAR-aangifte (lijst van alle buitenlandse rekeningen). Je moet het echter wel aangeven in je FATCA-aangifte (Bron: http://www.groom.com/media/publication/ ... update.pdf ). Je moet een FATCA-aangifte indienen als je voor meer dan $50.000 op buitenlandse rekeningen hebt staan.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: Inge67
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: DV2012: Inge67
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Even een update voor de geïnteresseerden:
Op 7/7 vliegen we naar LAX voor het echte begin van ons grote avontuur. Alles hier is zo goed als geregeld. Huis verkocht, spullen die niet meekunnen verkocht. Volgende week komt de verhuisfirma. We hebben voor de eerste twee maanden een vakantiehuis gehuurd. Dus zodra we daar zijn gaan we op zoek naar een huis om te kopen of huren.
We moeten even uitzoeken of we een (kleine) lening kunnen krijgen ter plaatse. Als er iemand hier info over heeft is het zeer welkom.
Verder moeten we 2 auto's kopen en ons Californisch rijbewijs halen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat bij immigrations (na een afwezigheid van bijna 10 maanden). Hopelijk gaat het allemaal goed.
We hebben ook een blog voor de geïnteresserde volgers: http://www.usherewecome.wordpress.com
Op 7/7 vliegen we naar LAX voor het echte begin van ons grote avontuur. Alles hier is zo goed als geregeld. Huis verkocht, spullen die niet meekunnen verkocht. Volgende week komt de verhuisfirma. We hebben voor de eerste twee maanden een vakantiehuis gehuurd. Dus zodra we daar zijn gaan we op zoek naar een huis om te kopen of huren.
We moeten even uitzoeken of we een (kleine) lening kunnen krijgen ter plaatse. Als er iemand hier info over heeft is het zeer welkom.
Verder moeten we 2 auto's kopen en ons Californisch rijbewijs halen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat bij immigrations (na een afwezigheid van bijna 10 maanden). Hopelijk gaat het allemaal goed.
We hebben ook een blog voor de geïnteresserde volgers: http://www.usherewecome.wordpress.com
Alvast een hele goede reis gewenst!
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel! 

- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja Inge,
Heel veel plezier en geluk! Hopelijk gaan we jullie volgend jaar achterna, weliswaar naar Arizona waarschijnlijk maar toch.. Tegen die tijd zullen we een keer afspreken
Nogmaals geniet nog van de laatste dagen hier en van de eerste dagen daar !
Heel veel plezier en geluk! Hopelijk gaan we jullie volgend jaar achterna, weliswaar naar Arizona waarschijnlijk maar toch.. Tegen die tijd zullen we een keer afspreken

Nogmaals geniet nog van de laatste dagen hier en van de eerste dagen daar !
Never give up!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spannend, Inge! Ik heb je blog bij mijn favorieten gezet; op een rustig moment zal ik beginnen lezen. Laat snel iets van je horen he!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Goede reis en veel geluk met jullie avontuur!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Hallo Inge
Het begint af te korten
Succes alvast !
Groeten,
Kingair
Het begint af te korten

Succes alvast !
Groeten,
Kingair
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nu is de maand van vertrek ook aangebroken!
Heel veel...succes, plezier en leuke ervaringen en weinig van de minder positieve zaken!
Heel veel...succes, plezier en leuke ervaringen en weinig van de minder positieve zaken!
Inge! Nog een paar daagjes, spannend joh!
Ik wil jou en je gezin een supergoede oversteek wensen! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.
Ik wil jou en je gezin een supergoede oversteek wensen! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.
-
- Amerikakenner
Goede vlucht en laat maar iets weten als je er bent !
Groeten,
Kingair
Groeten,
Kingair
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik denk dat ik een idee kan vormen door welke emoties jij vandaag heen zal gaan, ondanks dat het voor ons nog ver weg ligt is de dag van vertrek er wel één die je je steeds blijft visualiseren..
Een hele goede vlucht en een nog fijnere aankomst!
Een hele goede vlucht en een nog fijnere aankomst!
Never give up!
Spannende dag vandaag! Prettige reis gewenst en heel veel succes de komende drukke tijd!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Hey Inge . . . nu moet je er toch al zijn
Groeten,
Kingair

Groeten,
Kingair
We wachten met smacht op je verhaal Inge...
Veel geluk in Californië!

www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
-
- Amerikakenner
Ik denk dat ze er al is
Groeten
Kingair

Groeten
Kingair