Ook ik , zoals velen hier, heb de American dream. Ik heb een grote passie voor de Hotellerie, en wil graag carrière maken in de States. Beschik inmiddels over de nodige werkervaring als Supervisor bij een grote Nederlandse keten, ondersteund door een Bachelor in Hotelmanagement.
Het is lastig om werk te vinden waarvoor men me wilt sponsoren middels een H1B visum (Assistant Front Office Manager/Supervisor in de Hotel industrie).
Enfin, zoals jullie wellicht ook hebben meegemaakt is de eerste reactie van de potentiële werkgever (als het al niet bij de vacature staat): Are you currently eligible to work in the US.
Verder bestaat er nog de DV lottery, lijkt mooi plan te zijn, mits het lukt. Echter zou dat pas in 2015 zijn vooraleer je er heen kan als GC houder.
Nu volgen de praktische vragen
1. Ik heb een fantastische vriendin, maar we zijn nog niet getrouwd, planning hiervoor ligt in elk geval nadat de applicatieperiode van de DV lottery valt. -> Er is naar mijn weten geen mogelijkheid om Fiancé of Engagement te vermelden tijdens de inschrijving - Stel dat we in 2014 zouden trouwen, en dat ik een verkoren voor het interview ben, heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?
2. Met een H1B visum kun je ook een visa aanvragen voor je "Spouse", maar dat is ze dus nog net niet. - Enig idee hoe lang het duurt voordat je een H1B visum geregeld krijgt voor jezelf én het bijbehorende visum voor je vrouw?
3. Stel dat we komend jaar (na applicatie periode) verhuizen naar een ander land, kan ik van daaruit ook deelnemen aan de Lottery?
Voor mij lijkt de ideale oplossing om eind dit jaar/begin volgend jaar te trouwen en een baan te vinden met H1B visum, om dat later om te zetten vanuit de VS naar een Greencard.
Heeft er iemand ervaring of tips met het vinden van banen op het niveau van supervisor/middle management in de hotelindustrie?
Ik dank jullie hartelijk om dit verhaal door te lezen, en nog hartelijker indien je een ervaring kan delen