Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog niet getrouwd, maar emigreren naar de States

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Fuggedaboudit
Amerika-newbie

Nog niet getrouwd, maar emigreren naar de States

Bericht door Fuggedaboudit »

Hoi Allemaal,

Ook ik , zoals velen hier, heb de American dream. Ik heb een grote passie voor de Hotellerie, en wil graag carrière maken in de States. Beschik inmiddels over de nodige werkervaring als Supervisor bij een grote Nederlandse keten, ondersteund door een Bachelor in Hotelmanagement.

Het is lastig om werk te vinden waarvoor men me wilt sponsoren middels een H1B visum (Assistant Front Office Manager/Supervisor in de Hotel industrie).
Enfin, zoals jullie wellicht ook hebben meegemaakt is de eerste reactie van de potentiële werkgever (als het al niet bij de vacature staat): Are you currently eligible to work in the US.

Verder bestaat er nog de DV lottery, lijkt mooi plan te zijn, mits het lukt. Echter zou dat pas in 2015 zijn vooraleer je er heen kan als GC houder.

Nu volgen de praktische vragen :thumbup:
1. Ik heb een fantastische vriendin, maar we zijn nog niet getrouwd, planning hiervoor ligt in elk geval nadat de applicatieperiode van de DV lottery valt. -> Er is naar mijn weten geen mogelijkheid om Fiancé of Engagement te vermelden tijdens de inschrijving - Stel dat we in 2014 zouden trouwen, en dat ik een verkoren voor het interview ben, heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?

2. Met een H1B visum kun je ook een visa aanvragen voor je "Spouse", maar dat is ze dus nog net niet. - Enig idee hoe lang het duurt voordat je een H1B visum geregeld krijgt voor jezelf én het bijbehorende visum voor je vrouw?

3. Stel dat we komend jaar (na applicatie periode) verhuizen naar een ander land, kan ik van daaruit ook deelnemen aan de Lottery?

Voor mij lijkt de ideale oplossing om eind dit jaar/begin volgend jaar te trouwen en een baan te vinden met H1B visum, om dat later om te zetten vanuit de VS naar een Greencard.
Heeft er iemand ervaring of tips met het vinden van banen op het niveau van supervisor/middle management in de hotelindustrie?

Ik dank jullie hartelijk om dit verhaal door te lezen, en nog hartelijker indien je een ervaring kan delen :wink:
Hockey
Amerika-expert

Re: Nog niet getrouwd, maar emigreren naar de States

Bericht door Hockey »

Hallo Fuggedaboudit, wees welkom hier. Ik zal proberen zo goed mogelijk jouw vragen te beantwoorden.
Fuggedaboudit schreef:1. Ik heb een fantastische vriendin, maar we zijn nog niet getrouwd, planning hiervoor ligt in elk geval nadat de applicatieperiode van de DV lottery valt. -> Er is naar mijn weten geen mogelijkheid om Fiancé of Engagement te vermelden tijdens de inschrijving - Stel dat we in 2014 zouden trouwen, en dat ik een verkoren voor het interview ben, heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?
Ervaring niet, maar het beste is te trouwen voordat je het interview hebt. Trouwen nadat je het interview hebt gehad en dus voordat je naar de VS gaat kan lastig zijn.
Fuggedaboudit schreef:2. Met een H1B visum kun je ook een visa aanvragen voor je "Spouse", maar dat is ze dus nog net niet. - Enig idee hoe lang het duurt voordat je een H1B visum geregeld krijgt voor jezelf én het bijbehorende visum voor je vrouw?
Het visum kan aangevraagd worden door de werkgever per 1 april van een kalenderjaar. Als er meer aanvragen zijn dan visa dan wordt er geloot en kan je uitgeloot worden. Uitgeloot betekent dan dat je geen visum krijgt.
Fuggedaboudit schreef:3. Stel dat we komend jaar (na applicatie periode) verhuizen naar een ander land, kan ik van daaruit ook deelnemen aan de Lottery?
Bij mijn weten, ja. Maar het interview moet bij mijn weten in het land waar je de nationaliteit van hebt.
Besef je aangaande de DV lottery dat er een kleine kans is om te winnen, en sommigen al vele jaren meedoen en nog nooit gewonnen hebben. En dat de DV Lottery wellicht wordt afgeschaft.
Fuggedaboudit schreef:Heeft er iemand ervaring of tips met het vinden van banen op het niveau van supervisor/middle management in de hotelindustrie?
Helaas hebben we die tips niet. De enige tip die ik je kan geven is het te blijven proberen. En aan te geven dat je de meeste kans maakt in plaatsen waar men wat minder snel aan goed personeel kan komen. Bijvoorbeeld: NY City zal overstroomd worden met mensen die daar willen werken, Albany in de staat New York zal al meer moeite hebben en nog kleinere plaatsen zullen nog meer moeite hebben. Voor LA geldt dat de kans ook kleiner is, maar in Bakersfield zo'n 2 uur buiten LA is de kans weer groter.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien moet je eerst nog wat ervaring opdoen in het buitenland, om je aantrekkelijker te maken voor de Amerikaanse werkgevers? Immers, je hebt nu enkel maar plaatselijke ervaring.
(de provincie Alberta in Canada heeft momenteel zijn programma voor mensen met een functie zoals de jouwe vergemakkelijkt, dat wil zeggen dat dit jaar de werkgevers zoveel van die mensen uit het buitenland mogen als dat ze zelf willen, terwijl daar vroeger een cap op stond. Je zou zo een jaar of 2 naar Canada kunnen gaan, en dan van daaruit proberen te solliciteren in de US? Maar misschien is het interessanter als je buiten het Amerikaanse continent nog ervaring opdoet, bv. in Azie.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fuggedaboudit
Amerika-newbie

Bericht door Fuggedaboudit »

Dank jullie wel voor jullie posts! Fijn om wat extra inzicht te hebben. Wel erg jammer dat de DV wordt afgeschaft, maar op zich wel begrijpbaar.
Grappig dat je het over Azië hebt, ik had al in gedachten om daar meer ervaring op te doen om mijn kansen op aanname te verhogen.
ladyliberty
Amerika-ontdekker

Bericht door ladyliberty »

Hallo,

Jouw verhaal klinkt me bekend in de oren. Heb ook bacherlor in hotelmanagement en overal veel werk ervaring opgedaan. Net een jaartje terug van 1,5 jaar in NYC als restaurant manager voor een grote restaurantgroep te hebben gewerkt. Ik heb dit via http://www.hrc-international.com gedaan. 3 collega's van mij (sommige werkten in hotels) hebben een H1B visum gesponsord gekregen. Dus misschien zou je zoiets kunnen proberen. Alleen wordt het dan een beetje lastig voor je vriendin? Is ze nou nederlands of amerikaans?

Zelf had mijn werkgever me helaas niet gesponsord. Gelukkig heb ik aan mijn tijd daar een hele leuke vriend aan overgehouden en zijn we nu bezig met het K1 visum zodat ik uiteindelijk weer bij hem kan zijn en weer daar kan werken. Scheelt dan wel al dat de baan die ik gehad heb goed op mijn cv staat, dus verwacht niet dat het heel moeilijk is om weer aan het werk te komen.

Anyway ik zou zeggen kijk eens op die website (want het is gewoon betaald werken en geen stage).

Succes!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

HRC wil een vergoeding voor het papierwerk. Maar ze willen ook maandelijks 150 Euro zo lang je in het programma zit. Vergoeding voor het papier, ok. Maar bijna $200 in de maand als 'loon' voor hen? Dat lijkt me toch wel wat hoog. En vreemd.

Ze zeggen bij China (maar 100 Euro in de maand) dat ziekteverzekering en taallessen daarbij in zitten. Maar voor de VS bieden ze alleen maar 'steun', niet verder uitgelegd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is een bedrijfje van een Nederlander die in Atlanta woont.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer