En wat dacht je van Area 52?DejaVu schreef:Zeker nooit de film Independence day gezien?Bennogr schreef:hetzelfde soort mensen dat gelooft dat de Amerikaanse regering bemanningen van UFO's in geheime gevangenissen bewaart (Area 51)keihard bewijs!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jullie 'Emigratie motieven'
-
- Amerika-expert
Re: Jullie 'Emigratie motieven'
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik denk dat Hondo een beetje aan het trollen is... Of liever een spectaculaire leugen gelooft dan een saaie waarheid.
Ik vraag me af voor hoeveel mensen het belastingsysteem van de VS een sterk emigratie motief zal zijn. Voor een vergelijkbare sociale zekerheid ben je in de VS tenslotte ook heel wat geld kwijt. Beide systemen hebben voor- en nadelen, maar ik kan me niet goed voorstellen dat vanwege het verschil in het belastingklimaat je het in NL/BE niet, en in de VS het wel kan maken. Wellicht dat het meer het algemene gevoel is, dat er in de VS meer keuzevrijheid is en geloof in initiatief van het individu.
Mijn werk, bijvoorbeeld, is mogelijk doordat in de VS kleine bedrijven voor 100% subsidie kunnen krijgen voor innovatieve projecten (bijvoorbeeld via DARPA, NSF en DOE). In NL is dat veel lastiger. Ik vermoed dat er in de VS meer kleine bedrijfjes zijn die hoogopgeleide mensen in dienst hebben, en zeer innovatieve dingen doen. Wij hebben nu een aantal commercieel succesvolle producten die mogelijk gemaakt zijn door die 100% subsidie. Wij hadden het geld er niet voor, en onze klanten geloofden er destijds nog niet in. Voor mij is het soort werk wat ik hier kan doen, en de setting waarin (een klein hecht bedrijf), zeker een motief om hier te blijven. Vantevoren weet je natuurlijk nooit precies waar je aan begint...
Ik vraag me af voor hoeveel mensen het belastingsysteem van de VS een sterk emigratie motief zal zijn. Voor een vergelijkbare sociale zekerheid ben je in de VS tenslotte ook heel wat geld kwijt. Beide systemen hebben voor- en nadelen, maar ik kan me niet goed voorstellen dat vanwege het verschil in het belastingklimaat je het in NL/BE niet, en in de VS het wel kan maken. Wellicht dat het meer het algemene gevoel is, dat er in de VS meer keuzevrijheid is en geloof in initiatief van het individu.
Mijn werk, bijvoorbeeld, is mogelijk doordat in de VS kleine bedrijven voor 100% subsidie kunnen krijgen voor innovatieve projecten (bijvoorbeeld via DARPA, NSF en DOE). In NL is dat veel lastiger. Ik vermoed dat er in de VS meer kleine bedrijfjes zijn die hoogopgeleide mensen in dienst hebben, en zeer innovatieve dingen doen. Wij hebben nu een aantal commercieel succesvolle producten die mogelijk gemaakt zijn door die 100% subsidie. Wij hadden het geld er niet voor, en onze klanten geloofden er destijds nog niet in. Voor mij is het soort werk wat ik hier kan doen, en de setting waarin (een klein hecht bedrijf), zeker een motief om hier te blijven. Vantevoren weet je natuurlijk nooit precies waar je aan begint...
Er is in NL een extra aftrekpost voor maar geen 100% subsidie. Goede maatregel, de subsidie, overigens.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Fraude in Nederland . . . door . . .
http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsberi ... r_bulgareb
Knap . . . en wij maar betalen . .
En zo gaat het in Belgie ook !
Ongelofelijk . .
Kingair
http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsberi ... r_bulgareb
Knap . . . en wij maar betalen . .
En zo gaat het in Belgie ook !
Ongelofelijk . .
Kingair
Bij mijn weten is Wesley Snipes zo ook in de fout gegaan.
Snipes entered prison in December 2010 after being convicted of tax evasion. He belonged to a group that challenged the government’s right to collect taxes. Prosecutors say he failed to file returns for at least a decade and owed millions in back taxes. He lost his appeal in an Atlanta court.
Overigens: Snipes is getrouwd met een Zuid-Koreaanse en bracht veel tijd door in dat land. Maar de US heeft de meest draconion tax laws possible, niet mbt. de tarieven maar mbt. de voorwaarden.
Snipes kreeg drie jaar voor een misdemeanor en heeft daarvan ruim twee jaar daadwerkelijk in de gevangenis doorgebracht. Bespottelijk !
Snipes entered prison in December 2010 after being convicted of tax evasion. He belonged to a group that challenged the government’s right to collect taxes. Prosecutors say he failed to file returns for at least a decade and owed millions in back taxes. He lost his appeal in an Atlanta court.
Overigens: Snipes is getrouwd met een Zuid-Koreaanse en bracht veel tijd door in dat land. Maar de US heeft de meest draconion tax laws possible, niet mbt. de tarieven maar mbt. de voorwaarden.
Snipes kreeg drie jaar voor een misdemeanor en heeft daarvan ruim twee jaar daadwerkelijk in de gevangenis doorgebracht. Bespottelijk !
-
- Amerikakenner
Amaai 2 jaar in de bak !oortjes schreef: . . . ruim twee jaar daadwerkelijk in de gevangenis doorgebracht. Bespottelijk !
Dat kan al tellen
groeten,
Kingair
- Dickstar
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben het klimaat zat, het gebrek aan ruimte en natuur, het gebrek aan echte muziek... Amerika spreekt me op een groot aantal zaken veel meer aan dan Nederland.
- goldenhills
- Amerika-expert
Meen je dat? In the USA there's only two kinds of music: Country and Western.Dickstar schreef:het gebrek aan echte muziek...

Ja, wat bedoel je met "echte muziek"? Daar hoef je tegenwoordig toch niet meer voor te verhuizen?
Klimaat, ruimte, natuur: I couldn't agree more
Klimaat, ruimte, natuur: I couldn't agree more

Nou ik moet eerlijk zeggen dat Amerika toch wel een hoop bands heeft waar ik in Nederland nooit van gehoord had. Aan de andere kant, ik neurie (wil het geen zingen noemen) regelmatig met (soms wat oudere) liedjes mee die voor Amerikanen weer onbekend zijn. En dat zijn dan bijvoorbeeld bekendere Europese bands.
Zeker in het begin viel me echt op dat als iets uitkomt in Amerika het dan toch nog eventjes duurt voor het overwaait naar de andere kant. Maar dat geldt omgekeerd net zo vaak.
Zeker in het begin viel me echt op dat als iets uitkomt in Amerika het dan toch nog eventjes duurt voor het overwaait naar de andere kant. Maar dat geldt omgekeerd net zo vaak.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Inderdaad, het is dan wel geen band, maar Adele was bijvoorbeeld al enorm populair in Nederland voordat Amerika zelfs maar van haar gehoord had.
-
- Amerikakenner
En kennen ze Franske Bauer er wel
Groeten,
Kingair

Groeten,
Kingair
Maar als muziek je passie is, dan hoef je toch helemaal niet te gaan zitten wachten tot iets overwaait? Ja, ok, je hoort bepaalde muziek misschien eerder als je gewoon naar de radio luistert, maar ik snap muziek als verhuisargument gewoon niet zo.Ziva schreef:Zeker in het begin viel me echt op dat als iets uitkomt in Amerika het dan toch nog eventjes duurt voor het overwaait naar de andere kant. Maar dat geldt omgekeerd net zo vaak.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Je kan toch ook via livestream naar radiostations luisteren vanover de grote plas? Of je nu in Eu of VS zit, ieder zelfrespecterende radiozender heeft kanalen op het net.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ja precies. Alleen in je auto is dat wat lastiger natuurlijk (en ik denk dat dat wel de plek is waar mensen doorgaans het meeste naar de radio luisteren).
-
- Amerikafan
Ja inderdaad maar via je smartphone gekoppeld aan de bleutooth van je auto is dit probleempje ook opgelost. Als je bereik hebt natuurlijk. De wonderen der technologie 

Streamen? Goedemorgen datalimiet en telefoonrekening...
-
- Amerikafan
Wou maar even duidelijk maken dat er voor alles een oplossing is. Of die nu ideaal is of niet..... Mss voor de meer gefortuneerden onder ons. En daarbij, wat is geld? Geld is een middel om iets te verwerven. De één heeft er meer dan de ander en een telefoonrekening van enkele honderden €'s is voor de één taboe en voor de ander maandelijkse realiteit. Tot voor kort werkte er zo één bij mij. Is recent van job verandert, werkt nu bij Mobistar!!!! Dacht waarschijnlijk om bij de bron enkele €'s te besparen.
Nee, het is geen reden om te emigeren, dat zei ik ook niet. Ik haakte alleen in op wat iemand anders zei.
En ja, je kunt natuurlijk in Amerika naar Nederlandse radio luisteren en omgekeerd vanuit Nederland naar Amerikaanse radio luisteren ook ja. Maar als je naar bars gaat of op je werk bent en mensen hebben de radio aan wordt je toch vaker met muziek uit het land waar je woont geconfronteerd. Dat is vrij logisch. Dus is de kans dat je bands hoort die je niet kent veel groter.
Enne... Frans Bauer ruilen voor de Country & Western hier?
En ja, je kunt natuurlijk in Amerika naar Nederlandse radio luisteren en omgekeerd vanuit Nederland naar Amerikaanse radio luisteren ook ja. Maar als je naar bars gaat of op je werk bent en mensen hebben de radio aan wordt je toch vaker met muziek uit het land waar je woont geconfronteerd. Dat is vrij logisch. Dus is de kans dat je bands hoort die je niet kent veel groter.
Enne... Frans Bauer ruilen voor de Country & Western hier?

Altijd nog goedkoper dan verhuizenDejaVu schreef:Streamen? Goedemorgen datalimiet en telefoonrekening...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3104 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-
- 19 Reacties