Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een bedrijf beginnen of overnemen in de VS
Een bedrijf beginnen of overnemen in de VS
Mijn vriendin 30 en ik 35 (geen kids) hebben allebei al jaren het idee, lees droom, om in de VS te gaan wonen. Na onze laatste vakantie 3 maanden geleden hebben we er zelfs aan gedacht om een huis daar te kopen voor 90 dagen vakantie per jaar. Maar het kan raar lopen, mijn moeder is pas helaas overleden, maar daardoor heb ik inmiddels wel de middelen om een bedrijf te beginnen of over te nemen in de USA.
Momenteel wonen wij in Spanje, en hebben hier ook 2 zaken, het ondernemen zit mij dan ook wel in het bloed. Maar hier hebben we een bedrijf in ict en een makelaardij, niet iets waar we in de VS ons mee kunnen onderscheiden. Dus we hebben het idee om een bedrijf te kopen als bijvoorbeeld een klein motel van 25-40 kamers en daar enkele mensen aan het werk te zetten, zodat je aan de visa (?) voorwaarden voldoet, en vanuit daar langzaam andere dingen gaat ondernemen. Hier kopen we momenteel veel oude woningen op om die op te knappen en weer door te verkopen, misschien dat we dat daar ook iets mee kunnen doen? Ook niet origineel, I know.
Ik zie hier voornamelijk mensen die een baan zoeken, en vrijwel geen reacties van mensen die willen ondernemen. Daarom mijn vraag, zijn er mensen die iets vergelijkbaars hebben gedaan, en hebben jullie misschien tips? Ik zie door de talloze fora, google results etc etc de de bomen niet meer.
Momenteel wonen wij in Spanje, en hebben hier ook 2 zaken, het ondernemen zit mij dan ook wel in het bloed. Maar hier hebben we een bedrijf in ict en een makelaardij, niet iets waar we in de VS ons mee kunnen onderscheiden. Dus we hebben het idee om een bedrijf te kopen als bijvoorbeeld een klein motel van 25-40 kamers en daar enkele mensen aan het werk te zetten, zodat je aan de visa (?) voorwaarden voldoet, en vanuit daar langzaam andere dingen gaat ondernemen. Hier kopen we momenteel veel oude woningen op om die op te knappen en weer door te verkopen, misschien dat we dat daar ook iets mee kunnen doen? Ook niet origineel, I know.
Ik zie hier voornamelijk mensen die een baan zoeken, en vrijwel geen reacties van mensen die willen ondernemen. Daarom mijn vraag, zijn er mensen die iets vergelijkbaars hebben gedaan, en hebben jullie misschien tips? Ik zie door de talloze fora, google results etc etc de de bomen niet meer.
-
Kingair
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Re: Een bedrijf beginnen of overnemen in de VS
Misschien PBBI eens contacteren . . .
Die hebben alle info en eventueel wel een motel / hotel te koop !
Maar weet je al waar je naar toe wilt . . . de VS is wel heel groot . . . ?
Prettig weekend en succes
Kingair
Die hebben alle info en eventueel wel een motel / hotel te koop !
Maar weet je al waar je naar toe wilt . . . de VS is wel heel groot . . . ?
Prettig weekend en succes
Kingair
-
Gast
In het topic hieronder over E2 investor visa kun je al wat info vinden. Ook over de nadelen van zo'n visum. Verder zou ik de zoekfunctie gebruiken, want er is best al wat geschreven over dit onderwerp.
Wat wil je weten Mel?
Er zijn hier in de jaren diverse mensen geweest die via een E2 zijn of wilden gaan, dus er is wel informatie aanwezig.
Maar als je precieze vragen hebt kan ik misschien antwoord geven.
Er zijn hier in de jaren diverse mensen geweest die via een E2 zijn of wilden gaan, dus er is wel informatie aanwezig.
Maar als je precieze vragen hebt kan ik misschien antwoord geven.
-
Bennogr
- Amerika-expert
PBBI is een goed idee. Hij zal je niet alleen helpen met het uitvoeren van je droom, maar als het volgens hem niet kan, zal hij je dat ook vertellen. En dat doet lang niet iedere adviseur, hoewel soms negatief advies het beste advies is dat je kunt krijgen.
Maar ik hoop dat het allemaal zal lukken. Succes.
Maar ik hoop dat het allemaal zal lukken. Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Er lopen hier ook een aantal mensen rond die de bedrijfsovername/investeringsroute (E2 visum) geprobeerd hebben wat na veel tijd en kosten niet gelukt is omdat ze afgewezen werden door het consulaat. Als ik het me correct herinner ene 'Kaap Koraal' die een schoonmaakbedrijf wilde overnemen maar wat niet gelukt is.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Volgens mij kun je ook problemen met je visum krijgen als je iets anders gaat ondernemen dan het geen waarvoor je je visum in eerste instantie hebt gekregen.Mell schreef:. Dus we hebben het idee om een bedrijf te kopen als bijvoorbeeld een klein motel van 25-40 kamers en daar enkele mensen aan het werk te zetten, zodat je aan de visa (?) voorwaarden voldoet, en vanuit daar langzaam andere dingen gaat ondernemen. .
Ik weet van één (oud)forumlid dat ze daardoor veel moeilijkheden hebben gekregen met verlenging van het visum en uiteindelijk vertrokken weer zijn uit de VS.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je mag best nieuwe ondernemingen beginnen met een E2 naast je oorspronkelijke onderneming. Alleen moet je wel aan de voorwaarden van het E2 visum blijven voldoen.
Als je dus plan A goedgekeurd krijgt en na emigratie plan A laat voor wat het is en vervolgens plan B gaat uitvoeren dan kan je uiteindelijk in problemen komen omdat je E2 visum niet meer aan de oorspronkelijke voorwaarden kan voldoen, ook al loopt plan B uitstekend, heb je amerikanen in dienst etc
Als je dus plan A goedgekeurd krijgt en na emigratie plan A laat voor wat het is en vervolgens plan B gaat uitvoeren dan kan je uiteindelijk in problemen komen omdat je E2 visum niet meer aan de oorspronkelijke voorwaarden kan voldoen, ook al loopt plan B uitstekend, heb je amerikanen in dienst etc
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat bedoelde ik dus ook.
-
Kingair
- Amerikakenner
Als je hier voor gaat zou ik kiezen voor 2 aparte bedrijven . . . en als eentje wat minder loopt . . . kan je vanuit de andere 'bijtanken' . . . indien nodigned in MO schreef:Je mag best nieuwe ondernemingen beginnen met een E2 naast je oorspronkelijke onderneming. Alleen moet je wel aan de voorwaarden van het E2 visum blijven voldoen.
Iets waar ik alvast rekening me hou.
Prettige avond
Kingair
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo werkt het niet want jij moet kunnen aantonen dat het bedrijf winst maakt met zijn activiteiten en als jij een schoonmaakbedrijfje hebt op E2 dat geen winst maakt maar het IT bedrijf dat je helpt wel en je hevelt daaruit geld over dan gaat die vlieger niet op
-
Kingair
- Amerikakenner
Klopt met een schoonmaakbedrijfje gaat het nu net niet lukkenned in MO schreef:Zo werkt het niet want jij moet kunnen aantonen dat het bedrijf winst maakt met zijn activiteiten en als jij een schoonmaakbedrijfje hebt op E2 dat geen winst maakt maar het IT bedrijf dat je helpt wel en je hevelt daaruit geld over dan gaat die vlieger niet op
HAGOne
Kingair
Het schoonmaakbedrijf was slechts een voorbeeld Kingair... wat ned bedoelt is dat je niet bedrijf A waarvoor je een E2 visum hebt gekregen mag voeden met geld uit bedrijf B want dat maakt bedrijf A dan geen succesvolle winstgevende onderneming natuurlijk.
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
mvdl schreef:Er lopen hier ook een aantal mensen rond die de bedrijfsovername/investeringsroute (E2 visum) geprobeerd hebben wat na veel tijd en kosten niet gelukt is omdat ze afgewezen werden door het consulaat. Als ik het me correct herinner ene 'Kaap Koraal' die een schoonmaakbedrijf wilde overnemen maar wat niet gelukt is.
Hallo Ik ben er nog ...
Op dit moment wacht ik op een berichtje van het consulaat dat ik voor de 2e keer op gesprek mag komen,binnen een week of 2 denk ik.
Maar ik geef toe dat het heel moeilijk is op dit moment , zelfs bedrijven waarvan je denkt "dat zou toch geen probleem moeten zijn en die al een aantal mensen in dienst hebben een en al een goede omzet draaien" hebben veel moeite om binnen te komen.
Zelf wil ik met 3 werknemers starten en dat na 1 a 2 jaar verdubbelen.
Het is trouwens een hogedrukreinigingsbedrijfje toch weer anders als een schoonmaakbedrijf.
-
Kingair
- Amerikakenner
Dat hangt af van de doelstelling van bedrijf A want wat als je eveneens aan consulting doet . . .Ziva schreef:Het schoonmaakbedrijf was slechts een voorbeeld Kingair... wat ned bedoelt is dat je niet bedrijf A waarvoor je een E2 visum hebt gekregen mag voeden met geld uit bedrijf B want dat maakt bedrijf A dan geen succesvolle winstgevende onderneming natuurlijk.
Het is maar een idee . . .
Prettige avond
Kingair
-
Kingair
- Amerikakenner
Succes alvastkaap koraal schreef:mvdl schreef:Er lopen hier ook een aantal mensen rond die de bedrijfsovername/investeringsroute (E2 visum) geprobeerd hebben wat na veel tijd en kosten niet gelukt is omdat ze afgewezen werden door het consulaat. Als ik het me correct herinner ene 'Kaap Koraal' die een schoonmaakbedrijf wilde overnemen maar wat niet gelukt is.
Hallo Ik ben er nog ...![]()
Op dit moment wacht ik op een berichtje van het consulaat dat ik voor de 2e keer op gesprek mag komen,binnen een week of 2 denk ik.
Maar ik geef toe dat het heel moeilijk is op dit moment , zelfs bedrijven waarvan je denkt "dat zou toch geen probleem moeten zijn en die al een aantal mensen in dienst hebben een en al een goede omzet draaien" hebben veel moeite om binnen te komen.
Zelf wil ik met 3 werknemers starten en dat na 1 a 2 jaar verdubbelen.
Het is trouwens een hogedrukreinigingsbedrijfje toch weer anders als een schoonmaakbedrijf.
Prettige avond
Kingair
Deze snap ik niet. Bedrijf A, waarvoor je het visum hebt gekregen, moet winstgevend en dus selfsupporting zijn. En voldoen aan de doelstelling die je hebt gegeven bij aanvraag van het visum.Kingair schreef:Dat hangt af van de doelstelling van bedrijf A want wat als je eveneens aan consulting doet . . .Ziva schreef:Het schoonmaakbedrijf was slechts een voorbeeld Kingair... wat ned bedoelt is dat je niet bedrijf A waarvoor je een E2 visum hebt gekregen mag voeden met geld uit bedrijf B want dat maakt bedrijf A dan geen succesvolle winstgevende onderneming natuurlijk.
Het is maar een idee . . .![]()
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat King air zegt gaat dan ook niet lukken.
-
Kingair
- Amerikakenner
We laten het hierbij . . .ned in MO schreef:Wat King air zegt gaat dan ook niet lukken.
Prettige avond
Kingair
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
En waarom zouden we het zo laten. Leg jij maar eens uit de doeken hoe het dan moet want jij hebt denk ik nog geen kaas gegeten van de amerikaanse overheid als je in Amerika zit en je E2 bedrijf heeft niet aan de voorwaarden voldaan. Je eigen bedrijf A je andere bedrijf B consulten en daar voor geld rekenen. Geen idee of ik het goed begrijp maar dat werkt niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht