Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GROTE kans op emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
TedjevanEs
Amerikakenner

Re: GROTE kans op emigratie

Bericht door TedjevanEs »

Mike, trek je niets aan van negatieve uitlatingen hier, trek je eigen plan ga er 5 dagen naar toe en geniet!

Ik ben voor mijn werk van FL naar NC verhuisd omdat ze daar een nieuw kantoor openden, nu een paar jaar later hebben we +200 medewerkers in dat kantoor en je wilt niet weten hoeveel er op een werkvisa zijn, ik kan ze niet tellen (vooral uit India, yup ik werk in de IT :geek: ), zogenaamd kunnen ze voor hun posities geen bekwame Amerikaan vinden, jaja, en allemaal moeten ze nog 10, 8 of weet ik veel hoeveel jaar wachten op een greencard, maar weet je wat? Ze zijn hier dolgelukkig....

Enjoy de trip, ben je al eens eerder in de States geweest?
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Sluit me aan bij de woorden van Tedje van Es.
Go for it! Temecula is een practige omgeving. Mooie trips en hiking mogelijk; inland, Anza Borrego SP, San Bernardino mountains, Palm Springs/Idylwild. En natuurlijk de Pacific coast van Oceanside tot aan San DIego met prachtige plekjes. Een GEWELDIG gebied, met een nog beter klimaat.
Het is daardoor niet het goedkoopste gebied, maar je bent een stukje van de kust weg, dus dat scheelt enorm. En als andere mensen er kunnen leven, waarom jij dan niet?
Succes!
Laatst gewijzigd door Encinitas op 10 mar 2013, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik wilde nog even toevoegen aan het relaas over de schoolkeuze, dat het in deze fase ook al belangrijk is om te kijken naar de reputatie van de high school in het gebied waar je wilt gaan wonen. Er zijn veel minder high schools dan elementary schools, en een logische manier om te gaan zoeken, is eerst de "goede" high schools op te sporen, en van daaruit te gaan kijken wat de elementary schools zijn die daar bij horen (de zgn. feeder schools). Je hebt vier kinderen, dus het is niet zo vanzelfsprekend om de hele boel weer op te pakken op het moment dat je oudste naar middle school of naar high school gaat.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik vraag me af of een bedrijf dat al een immigratie advocaat in de arm heeft, zomaar op de bonnefooi iemand even voor een aantal dagen compleet verzorgd en betaald over laat komen, als men er vantevoren niet zeker van is dat er een kans bestaat dat het lukt om een visum te regelen. Dan ben je namelijk als bedrijf toch niet echt efficient bezig? En dan kunnen we hier wel speculeren of het wel of niet gaat lukken, maar misschien moeten we dat dan gewoon overlaten aan de mensen die er echt verstand van hebben?

Ik zou lekker gaan genieten van je uitstapje, de omgeving daar verkennen, je afvragen of je je er thuis zou kunnen gaan voelen en uitzoeken of je het risico durft te nemen. Dat is al heel erg veel om te doen in die paar dagen. Belangrijk is dat jullie beiden een goed gevoel hebben over deze eventuele stap die je zou nemen. Buiten de dingen die je daar moet onderzoeken, moet je je ook afvragen hoe je het zou vinden om zo ver van familie/vrienden te zitten, en of je straks geld hebt om eens per jaar met het hele gezin terug te kunnen naar Nederland als je dat zou willen. Iets wat je dan bijvoorbeeld ook moet navragen aan je toekomstige baas; of je 3 weken in de zomer vakantie kunt nemen en of er eventueel een tegemoetkoming in de reiskosten is. Prijzen voor tickets kunnen soms enorm tegenvallen. Zeker als je met 6 personen bent.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

TedjevanEs schreef:Mike, trek je niets aan van negatieve uitlatingen hier, trek je eigen plan ga er 5 dagen naar toe en geniet!
Enjoy de trip . . . . ?
Zou ik ook doen . . .
Ga er even naar toe en bekijk het verhaal van ginder achter eens

Succes alvast !

Veel plezier want het is er al lekker weer !

Groeten

Kingair
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer