Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GROTE kans op emigratie
Re: GROTE kans op emigratie
Een huis is het probleem niet, daar hebben ze er genoeg van in de VS. Het is niet te vergelijken met Nederland waar vrije sector huur een netto modaal salaris kan kosten.
Voor welk visum denk je in aanmerking te komen met een (onafgeronde?) MBO opleiding? Voor zover ik weet moet je minstens HBO hebben om een werkvisum te krijgen. Je lijkt geen enkele kans te hebben om te emigreren tenzij je de dv lottery wint, dan is middelbare school genoeg. Daar kan een werkgever die jou wil hebben ook niks aan veranderen.
(Je lijkt een beetje van het type, 'emigeren, dat regelen we snel wel even'. En dat gaat wat de VS betreft gewoon niet op).
Voor welk visum denk je in aanmerking te komen met een (onafgeronde?) MBO opleiding? Voor zover ik weet moet je minstens HBO hebben om een werkvisum te krijgen. Je lijkt geen enkele kans te hebben om te emigreren tenzij je de dv lottery wint, dan is middelbare school genoeg. Daar kan een werkgever die jou wil hebben ook niks aan veranderen.
(Je lijkt een beetje van het type, 'emigeren, dat regelen we snel wel even'. En dat gaat wat de VS betreft gewoon niet op).
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Daar denkt de TS nu nog niet over na:
Persoonlijk vind ik het een rare volgorde maar het is een keuze. Lijkt mij dat de teleurstelling alleen maar groter wordt als je eenmaal je zinnen erop gezet hebt en het blijkt helemaal niet te kunnen..mike alsemgeest schreef:Al die dingen zoals visums en salaris en rationele zaken worden na de emotionele beslissing genomen, als de daarna afgesproken afspraken ons niet bevallen blaas ik alles af simple as that.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien je kennis eens updaten?mvdl schreef: Voor zover ik weet moet je minstens HBO hebben om een werkvisum te krijgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb mijn mbo afgerond op het gebied van elektromonteur sterkstroom.
Alleen ik heb 1 voordeel ik heb een expertise in een product die ze in amerika niet kunnen uitvoeren.
Ik heb net de formulier i-140 gedownload en zag daar punt 4 staan over skilled worker.
Ik weet zeker dat er niemand in de states is die over dit product iets weet. Geef dat mij dan niet een voordeel.
Ook zie ik niet iets over een bepaalde eis van de soort opleiding.
Iemand die een link kan geven waardat wel staat.
bvd
Alleen ik heb 1 voordeel ik heb een expertise in een product die ze in amerika niet kunnen uitvoeren.
Ik heb net de formulier i-140 gedownload en zag daar punt 4 staan over skilled worker.
Ik weet zeker dat er niemand in de states is die over dit product iets weet. Geef dat mij dan niet een voordeel.
Ook zie ik niet iets over een bepaalde eis van de soort opleiding.
Iemand die een link kan geven waardat wel staat.
bvd
Ik zou ook eerst eens uit(laten)zoeken of er wel een mogelijkheid is voor je om te emigreren op basis van je opleiding en ervaring.
Inderdaad, zoals Njit zegt, wat heeft het voor zin om emotioneel "Ja" te zeggen en het blijkt niet te kunnen? Er zijn op dit forum zat mensen die dolgraag zouden willen emigreren maar dat niet kunnen vanwege de strenge regels.
Inderdaad, zoals Njit zegt, wat heeft het voor zin om emotioneel "Ja" te zeggen en het blijkt niet te kunnen? Er zijn op dit forum zat mensen die dolgraag zouden willen emigreren maar dat niet kunnen vanwege de strenge regels.
De enige waar je voor in aanmerking lijkt te komen is EB3 maar daar zijn (jaren)lange wachttijden voor. Van visainfo.com ' due to the long backlog, a petitioner could expect to wait many years before being granted a visa under this category..'mike alsemgeest schreef:Ik heb mijn mbo afgerond op het gebied van elektromonteur sterkstroom.
bvd
Dus nogmaals, zonder HBO(bachelors degree) heb je vrijwel geen kans om te emigeren.
- goldenhills
- Amerika-expert
Van de USCIS website (H-1B Specialty Occupations):
Het laatste punt is hier van toepassing, neem ik aan. Daarom zou ik zeker gebruik maken van een goede immigratie-advocaat (die door het bedrijf moet worden betaald, overigens). Die kan vertellen wat nodig is, en hoe dat te bewijzen. Hoe meer ruimte voor het interpreteren van de regels, hoe belangrijker een goede advocaat met ervaring in wat wel en wat niet werkt...For you to qualify to accept a job offer in a specialty occupation you must meet one of the following criteria:
- Have completed a U.S. bachelor’s or higher degree required by the specific specialty occupation from an accredited college or university
- Hold a foreign degree that is the equivalent to a U.S. bachelor’s or higher degree in the specialty occupation
- Hold an unrestricted state license, registration, or certification which authorizes you to fully practice the specialty occupation and be engaged in that specialty in the state of intended employment
- Have education, training, or progressively responsible experience in the specialty that is equivalent to the completion of such a degree, and have recognition of expertise in the specialty through progressively responsible positions directly related to the specialty.
-
- Amerika-expert
Geen blog maar als jij of je vrouw vragen hebben stuur je me maar een pb of je stelt ze hier.mike alsemgeest schreef:Little phoenix heb jij mischien ook een blog gemaakt die wij kunnen lezen, zoniet kunnen wij bepaalde vragen ook direct aan jou vragen als dat nodig mag zijn.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ten eerste.
Ik ben niet het type van dat doen we ff. laten we dat duidelijk voor op stellen.
Als het niet gaat dan is het Game Over.
Maar als ik een kans kan krijgen dan grijp ik hem aan anders heb ik er later spijt van.
Ik heb de vragen over visums nu bij de werkgever gelegd. Hij vertelde mij dat dit een rol kan gaan spelen maar door mijn expertise een voordeel kan zijn.
We hebben ook tijdens de gesprekken gezegd GAAT HET NIET DAN IS HET GAME OVER. Er is een immigratie advocaat van 2 partijen aanwezig, zowel in
Nederland als in de States. Dus laten die het uitzoeken.
Jammer dat ik al een etiket krijgt opgedrukt van het type persoon "DAT DOEN WE FF".
Ik ben slim genoeg om niet zomaar ergens in te springen zonder goede backup.
Maar laten we mekaar geen boeman noemen. Het zijn maar vragen, ik ben al blij dat er mensen zijn die me willen helpen hier, al die meningen heb ik niks aan.
Heb net gekeken op de EB-3 voorwaarden en er zijn 4 catagorieen
1= Professionel workers
2= Skilled workers
3= Other (unskilled) workers
4= Special classes
Heb net een whatzupp van de advocaat gekregen en het is en blijft altijd een lang proces, maar doordat er niemand in amerika beschikbaar is voor het werk dat
ik alleen maar kan, dan ben je noodzakelijk. Hij zei ook dat dit soort dingen altijd jaren duurt, maar dat wist ik. Ook kan de werkgever als argument geven dat
ik voor omzet (nog geen winst) zorg in het bedrijf met de daarbijhorende argumenten. Ook is het zo dat het te juridisch is om uit te leggen in jip en janneke taal.
Maar het is toch logisch als het bedrijf of het land of omgeving je niet ligt dat je het zowiezo niet doet.
Ik ben niet het type van dat doen we ff. laten we dat duidelijk voor op stellen.
Als het niet gaat dan is het Game Over.
Maar als ik een kans kan krijgen dan grijp ik hem aan anders heb ik er later spijt van.
Ik heb de vragen over visums nu bij de werkgever gelegd. Hij vertelde mij dat dit een rol kan gaan spelen maar door mijn expertise een voordeel kan zijn.
We hebben ook tijdens de gesprekken gezegd GAAT HET NIET DAN IS HET GAME OVER. Er is een immigratie advocaat van 2 partijen aanwezig, zowel in
Nederland als in de States. Dus laten die het uitzoeken.
Jammer dat ik al een etiket krijgt opgedrukt van het type persoon "DAT DOEN WE FF".
Ik ben slim genoeg om niet zomaar ergens in te springen zonder goede backup.
Maar laten we mekaar geen boeman noemen. Het zijn maar vragen, ik ben al blij dat er mensen zijn die me willen helpen hier, al die meningen heb ik niks aan.
Heb net gekeken op de EB-3 voorwaarden en er zijn 4 catagorieen
1= Professionel workers
2= Skilled workers
3= Other (unskilled) workers
4= Special classes
Heb net een whatzupp van de advocaat gekregen en het is en blijft altijd een lang proces, maar doordat er niemand in amerika beschikbaar is voor het werk dat
ik alleen maar kan, dan ben je noodzakelijk. Hij zei ook dat dit soort dingen altijd jaren duurt, maar dat wist ik. Ook kan de werkgever als argument geven dat
ik voor omzet (nog geen winst) zorg in het bedrijf met de daarbijhorende argumenten. Ook is het zo dat het te juridisch is om uit te leggen in jip en janneke taal.
Maar het is toch logisch als het bedrijf of het land of omgeving je niet ligt dat je het zowiezo niet doet.
Als je je nu al met huizen in de VS bezig houdt terwijl het verre van zeker is dat je een visum kunt krijgen wek je die indruk wel ja.mike alsemgeest schreef: Jammer dat ik al een etiket krijgt opgedrukt van het type persoon "DAT DOEN WE FF".
Je moet dus of een HBO(bachelor) diploma hebben of kunnen aantonen dat je op HBO niveau werkt, wat voor een monteur niet echt aan de orde lijkt, of jarenlang op een EB3 visum gaan wachten met de kans dat je werkgever in de tussentijd voor iemand anders kiest.
- goldenhills
- Amerika-expert
Die indruk heb ik niet; ik vind het wel logisch dat je je met alles bezighoudt. Emigratie is een grote stap met heel veel aspecten, zowel praktisch als gevoelsmatig. Uiteraard hoef je niet over een huis na te denken als je geen kans krijgt om te emigreren, maar als je het niet zit zitten om te verhuizen hoef je ook niet uit te zoeken of je een visum kan krijgen. Zo te lezen is Mike nuchter genoeg. Uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen welke weg ze willen bewandelen.
-
- Amerika-expert
Hopen, eraan werken, maar voorbereid zijn op een eventuele mislukking. Lijkt me een goed uitgangspunt. En natuurlijk inderdaad wie niet waagt, die niet wint. En al dat soort uitdrukkingen
Dat je (mogelijke) werkgever met, zo van een afstand te zien, een serieuze immigratie-advocaat werkt, is ook niet slecht.
Kortom, volgens mij droom je met je ogen open. En dat zijn de beste dromen, die de meeste kans hebben werkelijkheid te worden.
Succes.
Dat je (mogelijke) werkgever met, zo van een afstand te zien, een serieuze immigratie-advocaat werkt, is ook niet slecht.
Kortom, volgens mij droom je met je ogen open. En dat zijn de beste dromen, die de meeste kans hebben werkelijkheid te worden.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet niet dat het mvdl in principe allemaal kwam aanwaaien (hij woon ooit een greencard) en vervolgens dacht dat het hem in de States ook wel allemaal zou komen aanwaaien en als mislukking teruggekeerd is.goldenhills schreef:Die indruk heb ik niet; ik vind het wel logisch dat je je met alles bezighoudt. Emigratie is een grote stap met heel veel aspecten, zowel praktisch als gevoelsmatig. Uiteraard hoef je niet over een huis na te denken als je geen kans krijgt om te emigreren, maar als je het niet zit zitten om te verhuizen hoef je ook niet uit te zoeken of je een visum kan krijgen. Zo te lezen is Mike nuchter genoeg. Uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen welke weg ze willen bewandelen.
Les die je er uit kan leren is dat het leven in de USA niet altijd rooskleurig is maar mensen met de goede attitude redden het wel. Ik ken hier eigenlijk alleen maar success stories op mvdl die dat trouwens ook best had kunnen worden ware het niet dat je je schouders eronder moet zetten en soms je trots tijdelijk opzij moet zetten om er misschien iets later toch te komen.
1: Wel of geen visum krijgen heeft helemaal niks te maken met je grondhouding, inzet enzovoorts maar alles met willekeur van ambtenaren en wet- en regelgeving.
2: Werkeloos raken tijdens de Grote Recessie als alleenverdiener met een gezin en dan terugkeren naar NL na geen passend werk te hebben gevonden is pertinent geen mislukking maar juist volwassenheid naar mijn mening.
2: Werkeloos raken tijdens de Grote Recessie als alleenverdiener met een gezin en dan terugkeren naar NL na geen passend werk te hebben gevonden is pertinent geen mislukking maar juist volwassenheid naar mijn mening.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
maar dat was de situatie niet. Ze gingen naar texas, in een appartementje zitten en wachten tot de geweldige baan binnenkwam.
Mindere baantjes waren beneden stand en werden afgewezen
Of weet jij andere dingen oeboemoe?
Mindere baantjes waren beneden stand en werden afgewezen
Of weet jij andere dingen oeboemoe?
Wat de situatie ook is geweest waarom de dingen niet gegaan zijn zoals ze hadden moeten gaan, ik vind het geen reden om dan andere mensen die emigratieplannen hebben, zoals TS, zo te ontmoedigen alleen omdat het jou niet gelukt is. Omgekeerd, dat het veel mensen wel gelukt is om een fijn bestaan op te bouwen in de VS wil niet zeggen dat het iedereen ook lukt. Ik denk dat het allemaal te maken heeft met verwachtingen en aanpassingsvermogen van jezelf en je gezin. Die twee zijn volgens mij heel bepalend voor de succesfactor.
Mike, ik denk dat je er juist heel goed instaat. Op basis van een combinatie van gevoel en mogelijkheden qua via wordt de beslissing genomen en als beide gevallen geen volmondig "Ja" zijn dan gaat het hele feest niet door. Dat lijkt me een heel gezond uitgangspunt toch? Zolang je met beide scenario's (Nederland of USA) tevreden zult zijn is er niets aan de hand en kun je er prima mee omgaan. Het wordt pas vervelend als je je zinnen op iets gezet hebt en het lukt niet maar dat is niet echt aan de orde hier volgens mij.
Veel succes Mike!
Mike, ik denk dat je er juist heel goed instaat. Op basis van een combinatie van gevoel en mogelijkheden qua via wordt de beslissing genomen en als beide gevallen geen volmondig "Ja" zijn dan gaat het hele feest niet door. Dat lijkt me een heel gezond uitgangspunt toch? Zolang je met beide scenario's (Nederland of USA) tevreden zult zijn is er niets aan de hand en kun je er prima mee omgaan. Het wordt pas vervelend als je je zinnen op iets gezet hebt en het lukt niet maar dat is niet echt aan de orde hier volgens mij.
Veel succes Mike!
Ik vond de algemene reactie dat er alleen maar succesverhalen zijn met weinig teleurstellingen niet realistisch. Ook is het nogal vooringenomen om te stellen dat de kansen op succes er zijn wanneer je met veel minder genoegen neemt.
Er zijn tientallen miljoenen Amerikanen (ook met hogere opleiding / goede ervaring) die van armoede naar armoede leven ondanks inzet / scholing / verhuizen enzovoorts.
De VS is een prima land net als NL maar beslist geen plek waar succes gegarandeerd is met hard werken. De risico's zijn zelfs groter dan in NL en de kans op falen juist groter. Zeker met een gezin.
Verder is de emigratie wet- en regelgeving inderdaad erg willekeurig, weerbarstig en vaak erg krom (ook in de uitvoering daarvan).
Verder wens ik Mike en alle emigranten alle succes toe.
Er zijn tientallen miljoenen Amerikanen (ook met hogere opleiding / goede ervaring) die van armoede naar armoede leven ondanks inzet / scholing / verhuizen enzovoorts.
De VS is een prima land net als NL maar beslist geen plek waar succes gegarandeerd is met hard werken. De risico's zijn zelfs groter dan in NL en de kans op falen juist groter. Zeker met een gezin.
Verder is de emigratie wet- en regelgeving inderdaad erg willekeurig, weerbarstig en vaak erg krom (ook in de uitvoering daarvan).
Verder wens ik Mike en alle emigranten alle succes toe.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En voor de zoveelste keer (ik ben echt de tel kwijt geraakt) is mvdl er weer eens in geslaagd een topic te kapen...

Elke
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Volgens mij is het niet mvdl die hier het topic kaapt maar iemand anders
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Natuurlijk kan het al eens mislopen en zijn het spijtig genoeg telkens niet allemaal positieve verhalen . . .
Maar ik denk dat de ingesteldheid van de immigrant (of van het gezin) heel belangrijk zijn.
Vooral omdat je weet dat je enorme tegenslagen moet kunnen incasseren
Je kan wel plannen en hopen op maar . . .
Zo denk ik er alvast over
En een financiële back-up mag men toch ook niet vergeten in het verhaal
De tijd dat men kon vertrekken met $ 1000.00 is je back pocket is a long gone history.
Prettig weekend
Kingair
Maar ik denk dat de ingesteldheid van de immigrant (of van het gezin) heel belangrijk zijn.
Vooral omdat je weet dat je enorme tegenslagen moet kunnen incasseren
Je kan wel plannen en hopen op maar . . .
Zo denk ik er alvast over
En een financiële back-up mag men toch ook niet vergeten in het verhaal
De tijd dat men kon vertrekken met $ 1000.00 is je back pocket is a long gone history.
Prettig weekend
Kingair
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 247 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa