Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2014 Slow Chat
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: DV-2014 Slow Chat
Hallo Ramanka,
Leuk dat jullie reageren! Altijd tof om eens iets te horen van mensen die vroeger de loterij wonnen.
Deden jullie toen voor de eerste maal mee, of waren er al veel pogingen aan voorafgegaan.
Was het niet riskant om rond je 50ste te emigreren? Het lijkt me niet eenvoudig om je nog te aarden en werk
te vinden op een nieuwe plaats. In ieder geval het beste, en bedankt voor jullie toegewenst succes!
Groetjes
Leuk dat jullie reageren! Altijd tof om eens iets te horen van mensen die vroeger de loterij wonnen.
Deden jullie toen voor de eerste maal mee, of waren er al veel pogingen aan voorafgegaan.
Was het niet riskant om rond je 50ste te emigreren? Het lijkt me niet eenvoudig om je nog te aarden en werk
te vinden op een nieuwe plaats. In ieder geval het beste, en bedankt voor jullie toegewenst succes!
Groetjes
- Willemijn
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar hebben wij Nederlandser nou 0,02% of 2% kans om te winnen?
je ne sais quoi...
Lees even vanaf halverwege pagina 3 op dit topic, daar staat je antwoord (grotendeels) tussen
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&start=40
En op deze pagina--> http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&start=60

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&start=40
En op deze pagina--> http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&start=60
Wij hebben een geregistreerd partnerschap, nu weet ik dat dit niet geldig is in de USA en we dus voor de aanvraag los van elkaar een dubbele winkans mochten invullenkastelke schreef:Oh ja, je mag haar nu niet als spouse vermelden, want dat is ze op dit moment niet. Jullie doen dus beide apart mee, zonder elkaar te vermelden op je eigen deelname.

Nu staat er enkel op haar paspoort als toevoeging Partner van **** mijn achternaam. Dit zodat ze officieel mijn achternaam mag dragen. Deze heb ik niet meegenomen in de
aanvraag, mede uit onderbuikgevoel dat ik dan misschien de aanvraag verdacht maak zonder dat er ook maar iets aan de hand is. En ten tweede omdat het geen naam is maar meer een partnerverwijzing die niet word erkend door de USA. Iemand enig idee of mijn redenatie correct is?
Ten tweede hebben wij twee kinderen en verwachten we morgen de derde. Nu heb ik op de lijst bij beide aanvragen de kinderen ingevuld (die we nu hebben), met uiteraard mijn achternaam. Gaan ze dit vreemd vinden? Ik gok dat dit het enkel makkelijker verklaarbaar maakt wanneer we ''officieel'' gaan trouwen mochten we winnen maar toch..
Ook hoefde ik het niet in te vullen, er stond voor zover ik me kon herrineren dat het optioneel was, wat nu als ik ze niet had ingevult? Maakten ze dan ook geen aanspraak om mee te gaan?
Tot slot vroeg ik me af of iemand weet of een omzetting van een geregistreerd partnerschap naar een huwelijk wel als rechtsgeldig word gezien in de USA. Ik heb het hele forum doorzocht en kom slechts één persoon tegen die dit heeft gedaan en op een gefronste wenkbrouw na geen belemmering heeft ondervonden in zijn aanvraag.
Hoe is dit wettelijk vastgelegd?
Laatst gewijzigd door Airborne op 07 nov 2012, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat je die informatie zou moeten kunnen vinden in de 'Foreign Affairs Manual'van de Department of State. Daar staat volgens mij in aangegeven welke land-specifieke documenten voldoen aan wat USCIS vraagt.
Overigens hebben wij op aanraden van een (verder niet bijster goed geïnformeerde) advocaat toentertijd besloten geen geregistreerd partnerschap te doen, juist om deze toch wat ongewone (voor de VS dan) constructie te kunnen vermijden.
Overigens hebben wij op aanraden van een (verder niet bijster goed geïnformeerde) advocaat toentertijd besloten geen geregistreerd partnerschap te doen, juist om deze toch wat ongewone (voor de VS dan) constructie te kunnen vermijden.
Op de traditionele manier trouwen is denk ik de meest veilige route. Daarmee vermijdt je vragen. Hoe minder vraagtekens bij emigratie (of welk ander bureaucratisch traject dan ook): hoe beter. 
En een huwelijk is vaak ook erg leuk voor de kinderen, familie en vrienden. Een ceremonie bij de gemeente en een zaaltje hoeven niet al te veel te kosten en zijn toch leuk.

En een huwelijk is vaak ook erg leuk voor de kinderen, familie en vrienden. Een ceremonie bij de gemeente en een zaaltje hoeven niet al te veel te kosten en zijn toch leuk.
@Oeboemoe, bij emigratie topics is al het altijd prettig om iets meer over de persoon te weten en diens achtergrond en dus ook kennis en ervaring. Je hoeft niet al je persoonlijke details uit te leggen (of je van frikandellen houdt, of toch ander frituurvoedsel prefereert
), maar een beetje de grote lijnen op prijs gesteld. Zou jij je daarom willen voorstellen in het voorstelsubforum hier?

- Daniel82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik doe mee voor de DV-2014. Nu kwam ik er achter dat het bedrijf waar ik voor werk een vacature heeft lopen in Boston. Ik wil graag de stoute schoenen aan trekken en daarop solliciteren nu is mijn vraag: stel ik word aan genomen, en ik word uitgenodigd voor de DV-2014. Wat gebeurt er dan? misschien een beetje 

Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Als je nu wordt aangenomen zul je neem ik aan wel al gaan voordat je obv de DV lottery een greencard zou kunnen hebben. Dus dan zou je al met een visum (H1 ofzo) in de VS wonen. Als je dan wint kun je alsnog die greencard krijgen (procedure doorloop je dan in de VS), heb je je visum niet meer nodig en ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil.
Terug in Texas!
- goldenhills
- Amerika-expert
@Daniel82: strikt genomen kan je in de problemen komen als je een visum wilt bemachtigen dat niet dual-intent is terwijl je meedoet aan de DV lottery (volgens mijn immigratieadvocate), maar in praktijk is dat niet zo'n probleem geloof ik. H,O, en L visas zijn dual intent, dus dan is er sowieso geen probleem. Wat wel een keus is of je binnen de VS de greencard procedure doorloopt (adjustment of status), of dat je terug gaat naar je thuisland (consular processing). Als ik het goed begrijp kan er een hoger risico zijn dat je bij adjustment of status niet snel genoeg de procedure doorloopt. Maar mocht je het fantastische geluk hebben om zowel een visum te bemachtigen als de DV lottery te winnen lijkt me bezoek aan een immigratieadvocaat voor advies een kleine prijs 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Buiten het feit dat dergelijke berichten mogelijk tegen de forumregels in gaan, vraag ik me af wat iemand die in Amerika wil werken aan die info heeft.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Het bericht is tijdelijk verplaatst wegens mogelijk tegen de forumregels.
Het gaat om een Belgische overheidsdienst, zonder financieel oogmerk , dus ik begrijp niet zo goed wat de meerwaarde er van is.
Het gaat om een Belgische overheidsdienst, zonder financieel oogmerk , dus ik begrijp niet zo goed wat de meerwaarde er van is.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze kunnen je wel een cursus Engels aanbieden. Gratis als je een uitkeringsgerechtigde werkloze bent, of tegen betaling als je niet uitkeringsgerechtigd bent. (en op die manier zou je het dus zelfs kunnen zien als een 'commercieel' bericht. Al is de kool het sop niet waard, want ze kunnen inderdaad niks zinnigs zeggen over werk zoeken in de US of wat dan ook)
Elke
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
Happy New Year Y'all! May 1 is only four months from now!! 

Amerikanist!
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Niet erg actief dit topic...
nog maar 2 maandjes en er is weer een trekking...

If you can dream it...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik probeer er niet te veel aan te denken vanwege de bijna onvermijdelijke teleurstelling, maar we blijven duimen 

Ik zie het toch anders: Nee heb je, ja kun je krijgen....Amerikanist schreef:Ik probeer er niet te veel aan te denken vanwege de bijna onvermijdelijke teleurstelling, maar we blijven duimen
"Things can only get better!" (weet niet van wie die is, maar vind ik ook wel een goede in deze.
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Vindt ik persoonlijk ook !markgoestoamerica schreef:Niet erg actief dit topic...![]()
Hier draait het tenslotte allemaal om
Nu er staat ook Slow chat

Prettig weekend,
Kingair
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
Ik ben naast deze DV2014 ook begonnen met procedures voor een master die 50% in de VS is. Nl. University of Oklahoma. Daardoor zal ik tot eind mei 2014 in Oklahoma zitten. Weet iemand of dat de DV2014 in de weg zou kunnen zitten? Als dat zo zou zijn dan laat ik de master vallen zodra ik zou winnen en een GC krijg. Dan komt die studie later wel. (Ben daarin flexibel)
Amerikanist!
- goldenhills
- Amerika-expert
Dat lijkt me geen probleem, al is meedoen niet iets wat je aan de grote klok moet hangen als je een visum aanvraagt waarbij je geen immigration intent mag hebben (zoals een F1 of J1). Je doet dus mee in de trant van 'ik zie wel', niet omdat je het liefst permanent naar de VS wilt. Mocht je winnen (kleine kans, helaas) terwijl je in de VS zit dan moet je wel een keus maken tussen adjustment of status (kan langer duren, evt. meer kans op het missen van de deadline) en consular processing, en de tweede optie betekent dat je terug naar je country of residence moet voor het afhandelen van de procedure, en dat kan betekenen dat je je studie moet onderbreken. Sowieso is het slim om een thuisadres aan te houden (bijv. adres van je ouders).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht